Zamieszczone przez oolsztyniak
Naprawa zacisków 2.0 BKD 288mm
Zwiń
X
-
Naprawa zacisków 2.0 BKD 288mm
dobrze, że późno czytam forum bo jako pierwszy zostałem wywołany do tablicy i zapewne bym się głowił o co kaman. W pierwszej chwili myślałem, że wszyscy chcą się wbić do mnie na jakąś imprezę :diabelski_usmiechSkoda Octavia Kombi 1.9TDi manual '98
Mercedes W201 190D '92 automatic
Mercedes W124 300D '93 automaticTagi: Brak
-
-
Naprawa zacisków 2.0 BKD 288mm
Przygotowując się do swap-a 280mm --> 288mm chciałem przeczyścić zaciski i wymienić uszczelnienia. Kupiłem kpl. reparaturek do zacisków ( autofren D4304 do tłoczka fi 54mm ) i dziś, przy próbie złożenia pojawił się problem :roll: . Otóż nie jestem przekonany czy ta osłonka gumowa nie powinna mieć innego rantu niż ten na zdjęciu. Jak widać na zacisku gumka powinna chyba wchodzić na wierzch tego polerowanego rantu a ta z reperaturki wygląda tak jakby miała iść do środka, do jakiegoś wcięcia ( takiego jak np. uszczelka tłoczka ). Niestety stare gumki poszły do kosza i nie mogę podejrzeć jak to powinno być.
Czy ktoś kto się w to bawił może dać jakieś info, bo jakoś nie wyobrażam sobie żeby gumka w tej postaci jaką mam trzymała się na tym wąskim rancie...
Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
-
-
Też tak wymyśliłem, że te gumki powinny być w tym miejscu usztywnione jakimś wzmocnieniem tak, żeby wchodziły " na siłę", ale te co mam są zwyczajnie miękkie i nie ma szans żeby się utrzymały na tym rancie. Szczególnie, że tłoczek jednak trochę pracuje ( tak ze 2 cm wraz ze zużyciem klocków ) a pod tą osłoną jest pełno smaru...Zamieszczone przez MaicroftGumka jest nasadzona na to co wyszlifowales i to sie tam lekko nabija i nie ma prawa spasc.
Swoja droga jak juz wymieniasz wszystkie gumki, to daj zaciski do wypiastkowania i ponownego pomalowania proszkiem i bedzie bajka
A z tym piaskowaniem i malowaniem to pomyślę, zależy jak wyjdzie z czasem, bo jak się okazuje znów utknąłem, ale tym razem z klockami. Ferodo DSP tylko na zamówienie, czas oczekiwania 3-4 tygodnie :cry: ...Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Mogłem wziąć "od ręki" DS-2500, ale nie wiem jak to by śmigało w "cywilnym" aucie... Widziałem, że Jabar 1975 je chwalił, ale moje TDI to jednak nie STI :roll: .Zamieszczone przez fernandoTak już jest, też miałem ten sam problem, dlatego nigdy już nie czekam z zamówieniem klocków na ostatnią chwilę...Zamieszczone przez kowal 2002Ferodo DSP tylko na zamówienie, czas oczekiwania 3-4 tygodnie :cry: ...
[ Dodano: Pon 27 Wrz, 10 15:23 ]
No to się wyjaśniło. Ten zestaw naprawczy z pierwszego posta nie nadaje się do tego typu zacisków. Prawdopodobnie w którymś momencie zmieniono typ zacisków lub sposób mocowania tego uszczelniacza w każdym razie do OII tylko ori zestaw z ASO 1K0 698 471 B ze wzmocnionym pierścieniem zewnętrznym "nasadzanym" na wytoczony pierścień w zacisku ( ten widoczny na fotce ). Cena za dwie strony ok. 120 pln.Zamieszczone przez MaicroftGumka jest nasadzona na to co wyszlifowales i to sie tam lekko nabija i nie ma prawa spasc.
Swoja droga jak juz wymieniasz wszystkie gumki, to daj zaciski do wypiastkowania i ponownego pomalowania proszkiem i bedzie bajka
A jako, że było trochę wolnego czasu to w/g sugestii zrobiłem piaskowanie i malowanie. Efekt:

EDIT
Wreszcie skompletowane i złożone do kupy:
No i dziś ( 21.10 ) całość już na aucie. Niestety finalnej fotki brak
ops: , bo zagadałem się z chłopakami na drugim stanowisku i jak się zorientowałem to moi już kończyli dokręcać koła :szeroki_usmiech
Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
A gdzie tam... Podwójna warstwa srebrnego Hammerite-a. Jak nie wytrzyma to się pomyśli o czym innym, ale myślę, że będzie OK.Zamieszczone przez fernando... Malowałeś pewnie proszkowo? Lakier daje jednak gładką powierzchnię, ale pewnie i takie rozwiązanie w niczym nie przeszkadza...Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Nie, zwiąże z metalem także niezardzewiałym.Zamieszczone przez fernandoTo ten prosto na rdzę? Bo nie wiem, czy nie powinno jej tam być, żeby się farba dobrze związała z podłożem
Polecam EBC Greenstuffa- hamowanie bajka w porównaniu do ORI, nawet na seryjnej padlinie 280 mm.Zamieszczone przez kowal 2002Ferodo DSPIt doesn't matter what we're losing
It only matters what we're going to find!
Komentarz
-
-
Miałem EBC GS na "seryjnej padlinie" i było w miare. Potem znów EBC GS ale na tarczach EBC Ultimax ( ciągle 280 ) i było naprawdę dobrze, ale bardzo krótko - klocki zeszkliwione, tarcze 2 x przetaczane i w końcu się poddałem. Wg opinii speca od hamulców GS były za twarde do tych tarcz. Następny kpl. 280 to ATE PD + Ferodo Premier zaskakująco dobrze, powiedział bym porównywalnie z Ultimax+GS ale o połowę taniej. Zrobiłem na nich ok. 10 tyś km ( do wczoraj na moim aucie ) i całkowite zero problemów, a całość wygląda prawie jak nówka ( chyba je nawet wystawie na giełdzie, bo szkoda żeby się zmarnowały ).Zamieszczone przez tomilPolecam EBC Greenstuffa- hamowanie bajka w porównaniu do ORI, nawet na seryjnej padlinie 280 mm.Zamieszczone przez kowal 2002Ferodo DSPJest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
kowal 2002, Mam pytanie.
Czy te Brembo Oro wystepuja w wymiarze 280 mm do BXE :?:
I drugie pytanie...dlaczego wybrales wersje nawiercana,a nie nacinana :?:
Czym sie kierowales w wyborze :?:Tato,tato...czy to auto jest chore?
Nie synku...to diesel PD.
Honda...the power of dreams.
Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F
Komentarz
-
-
Tak. Nacinane nr. FS.171.000, nawiercane FD.171.000 - sugerowana cena 190 EuroZamieszczone przez gebekkowal 2002, Mam pytanie.
Czy te Brembo Oro wystepuja w wymiarze 280 mm do BXE :?:
LINK do katalogu.
Nacinane EBC już miałem, więc chciałem spróbować nawiercanych. Podobno powinny być "cichsze" i bardziej "przyjazne" dla miękkich klocków ( takich jak Ferodo DSP ). Zobaczymy :diabelski_usmiech .Zamieszczone przez gebekI drugie pytanie...dlaczego wybrales wersje nawiercana,a nie nacinana :?:
Czym sie kierowales w wyborze :?:
Dodatkowo udało mi się je trafić w bardzo dobrej cenie więc grzech było nie brać.
BTW. Brembo też poleca wybór nawiercanych do jazdy "cywilnej" a nacinanych do "torowej"...Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
A jak wyglada to cenowo w ASO (chodzi o jarzma)? i czy tarcze i jarzma maja byc z RSa benzyny czy diesla? bo jest chyba różnica przynajmniej chodzi o tarcze,ale jarzma tez moga byc inne?
[ Dodano: Pon 25 Paź, 10 19:56 ]
caly rok fele 17 8)Zamieszczone przez MaicroftDla napalonych na 312mm przypominam o felgach 16" caly sezon jako minimum
Komentarz
-
-
jarzma w aso około 800zł na jedną os :shock: mozna cos upolować na alledrogo
poprostu wymieniasz jarzma i tarcze tak z przodu jak i z tyłu, osłony tarcz z przodu mogą zostać natomiast z tyłu mozesz dokupic większe lub poprostu je wywalić i nie zakładać osłon, ja tak mam :szeroki_usmiech
gdzies wyczytałem ze podobno lepszym zabiegiem jest wymienic przewody hamulcowe na stalowe w oplocie niz wymieniać tarcze na większe, oczywiscie oplot i większa tarcza = jeszcze lepsze hamowanie
superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
Komentarz