Naprawa zacisków 2.0 BKD 288mm

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Gżehó
    Drive
    • 2007
    • 49

    Naprawa zacisków 2.0 BKD 288mm

    Zamieszczone przez oolsztyniak
    ale za to [...] na pewno spędzi miły weekend :twisted:
    dobrze, że późno czytam forum bo jako pierwszy zostałem wywołany do tablicy i zapewne bym się głowił o co kaman. W pierwszej chwili myślałem, że wszyscy chcą się wbić do mnie na jakąś imprezę :diabelski_usmiech
    Skoda Octavia Kombi 1.9TDi manual '98
    Mercedes W201 190D '92 automatic
    Mercedes W124 300D '93 automatic
  • kowal 2002
    RS
    S_OCP Member
    • 2006
    • 5161

    #2
    Naprawa zacisków 2.0 BKD 288mm

    Przygotowując się do swap-a 280mm --> 288mm chciałem przeczyścić zaciski i wymienić uszczelnienia. Kupiłem kpl. reparaturek do zacisków ( autofren D4304 do tłoczka fi 54mm ) i dziś, przy próbie złożenia pojawił się problem :roll: . Otóż nie jestem przekonany czy ta osłonka gumowa nie powinna mieć innego rantu niż ten na zdjęciu. Jak widać na zacisku gumka powinna chyba wchodzić na wierzch tego polerowanego rantu a ta z reperaturki wygląda tak jakby miała iść do środka, do jakiegoś wcięcia ( takiego jak np. uszczelka tłoczka ). Niestety stare gumki poszły do kosza i nie mogę podejrzeć jak to powinno być.
    Czy ktoś kto się w to bawił może dać jakieś info, bo jakoś nie wyobrażam sobie żeby gumka w tej postaci jaką mam trzymała się na tym wąskim rancie...




    Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
    Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3
      Gumka jest nasadzona na to co wyszlifowales i to sie tam lekko nabija i nie ma prawa spasc.

      Swoja droga jak juz wymieniasz wszystkie gumki, to daj zaciski do wypiastkowania i ponownego pomalowania proszkiem i bedzie bajka
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • kowal 2002
        RS
        S_OCP Member
        • 2006
        • 5161

        #4
        Zamieszczone przez Maicroft
        Gumka jest nasadzona na to co wyszlifowales i to sie tam lekko nabija i nie ma prawa spasc.

        Swoja droga jak juz wymieniasz wszystkie gumki, to daj zaciski do wypiastkowania i ponownego pomalowania proszkiem i bedzie bajka
        Też tak wymyśliłem, że te gumki powinny być w tym miejscu usztywnione jakimś wzmocnieniem tak, żeby wchodziły " na siłę", ale te co mam są zwyczajnie miękkie i nie ma szans żeby się utrzymały na tym rancie. Szczególnie, że tłoczek jednak trochę pracuje ( tak ze 2 cm wraz ze zużyciem klocków ) a pod tą osłoną jest pełno smaru...

        A z tym piaskowaniem i malowaniem to pomyślę, zależy jak wyjdzie z czasem, bo jak się okazuje znów utknąłem, ale tym razem z klockami. Ferodo DSP tylko na zamówienie, czas oczekiwania 3-4 tygodnie :cry: ...
        Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
        Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

        Komentarz

        • fernando
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 1890

          #5
          Zamieszczone przez kowal 2002
          Ferodo DSP tylko na zamówienie, czas oczekiwania 3-4 tygodnie :cry: ...
          Tak już jest, też miałem ten sam problem, dlatego nigdy już nie czekam z zamówieniem klocków na ostatnią chwilę...

          Komentarz

          • kowal 2002
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 5161

            #6
            Zamieszczone przez fernando
            Zamieszczone przez kowal 2002
            Ferodo DSP tylko na zamówienie, czas oczekiwania 3-4 tygodnie :cry: ...
            Tak już jest, też miałem ten sam problem, dlatego nigdy już nie czekam z zamówieniem klocków na ostatnią chwilę...
            Mogłem wziąć "od ręki" DS-2500, ale nie wiem jak to by śmigało w "cywilnym" aucie... Widziałem, że Jabar 1975 je chwalił, ale moje TDI to jednak nie STI :roll: .

            [ Dodano: Pon 27 Wrz, 10 15:23 ]
            Zamieszczone przez Maicroft
            Gumka jest nasadzona na to co wyszlifowales i to sie tam lekko nabija i nie ma prawa spasc.

            Swoja droga jak juz wymieniasz wszystkie gumki, to daj zaciski do wypiastkowania i ponownego pomalowania proszkiem i bedzie bajka
            No to się wyjaśniło. Ten zestaw naprawczy z pierwszego posta nie nadaje się do tego typu zacisków. Prawdopodobnie w którymś momencie zmieniono typ zacisków lub sposób mocowania tego uszczelniacza w każdym razie do OII tylko ori zestaw z ASO 1K0 698 471 B ze wzmocnionym pierścieniem zewnętrznym "nasadzanym" na wytoczony pierścień w zacisku ( ten widoczny na fotce ). Cena za dwie strony ok. 120 pln.

            A jako, że było trochę wolnego czasu to w/g sugestii zrobiłem piaskowanie i malowanie. Efekt:



            EDIT

            Wreszcie skompletowane i złożone do kupy:






            No i dziś ( 21.10 ) całość już na aucie. Niestety finalnej fotki brak ops: , bo zagadałem się z chłopakami na drugim stanowisku i jak się zorientowałem to moi już kończyli dokręcać koła :szeroki_usmiech
            Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
            Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

            Komentarz

            • fernando
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 1890

              #7
              kowal 2002, no i elegancko Malowałeś pewnie proszkowo? Lakier daje jednak gładką powierzchnię, ale pewnie i takie rozwiązanie w niczym nie przeszkadza...

              Komentarz

              • kowal 2002
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 5161

                #8
                Zamieszczone przez fernando
                ... Malowałeś pewnie proszkowo? Lakier daje jednak gładką powierzchnię, ale pewnie i takie rozwiązanie w niczym nie przeszkadza...
                A gdzie tam... Podwójna warstwa srebrnego Hammerite-a. Jak nie wytrzyma to się pomyśli o czym innym, ale myślę, że będzie OK.
                Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                Komentarz

                • fernando
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 1890

                  #9
                  Zamieszczone przez kowal 2002
                  Podwójna warstwa srebrnego Hammerite-a
                  A, to nie mam pojęcia, jak to jest. To ten prosto na rdzę? Bo nie wiem, czy nie powinno jej tam być, żeby się farba dobrze związała z podłożem :roll:

                  Komentarz

                  • tomil
                    L&K
                    S_OCP Member
                    • 2008
                    • 1179

                    #10
                    Zamieszczone przez fernando
                    To ten prosto na rdzę? Bo nie wiem, czy nie powinno jej tam być, żeby się farba dobrze związała z podłożem
                    Nie, zwiąże z metalem także niezardzewiałym.

                    Zamieszczone przez kowal 2002
                    Ferodo DSP
                    Polecam EBC Greenstuffa- hamowanie bajka w porównaniu do ORI, nawet na seryjnej padlinie 280 mm.
                    It doesn't matter what we're losing
                    It only matters what we're going to find!

                    Komentarz

                    • kowal 2002
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 5161

                      #11
                      Zamieszczone przez tomil
                      Zamieszczone przez kowal 2002
                      Ferodo DSP
                      Polecam EBC Greenstuffa- hamowanie bajka w porównaniu do ORI, nawet na seryjnej padlinie 280 mm.
                      Miałem EBC GS na "seryjnej padlinie" i było w miare. Potem znów EBC GS ale na tarczach EBC Ultimax ( ciągle 280 ) i było naprawdę dobrze, ale bardzo krótko - klocki zeszkliwione, tarcze 2 x przetaczane i w końcu się poddałem. Wg opinii speca od hamulców GS były za twarde do tych tarcz. Następny kpl. 280 to ATE PD + Ferodo Premier zaskakująco dobrze, powiedział bym porównywalnie z Ultimax+GS ale o połowę taniej. Zrobiłem na nich ok. 10 tyś km ( do wczoraj na moim aucie ) i całkowite zero problemów, a całość wygląda prawie jak nówka ( chyba je nawet wystawie na giełdzie, bo szkoda żeby się zmarnowały ).
                      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                      Komentarz

                      • gebek
                        L&K
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 1214

                        #12
                        kowal 2002, Mam pytanie.
                        Czy te Brembo Oro wystepuja w wymiarze 280 mm do BXE :?:
                        I drugie pytanie...dlaczego wybrales wersje nawiercana,a nie nacinana :?:
                        Czym sie kierowales w wyborze :?:
                        Tato,tato...czy to auto jest chore?
                        Nie synku...to diesel PD.

                        Honda...the power of dreams.
                        Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

                        Komentarz

                        • kowal 2002
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 5161

                          #13
                          Zamieszczone przez gebek
                          kowal 2002, Mam pytanie.
                          Czy te Brembo Oro wystepuja w wymiarze 280 mm do BXE :?:
                          Tak. Nacinane nr. FS.171.000, nawiercane FD.171.000 - sugerowana cena 190 Euro

                          LINK do katalogu.


                          Zamieszczone przez gebek
                          I drugie pytanie...dlaczego wybrales wersje nawiercana,a nie nacinana :?:
                          Czym sie kierowales w wyborze :?:
                          Nacinane EBC już miałem, więc chciałem spróbować nawiercanych. Podobno powinny być "cichsze" i bardziej "przyjazne" dla miękkich klocków ( takich jak Ferodo DSP ). Zobaczymy :diabelski_usmiech .
                          Dodatkowo udało mi się je trafić w bardzo dobrej cenie więc grzech było nie brać.

                          BTW. Brembo też poleca wybór nawiercanych do jazdy "cywilnej" a nacinanych do "torowej"...
                          Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                          Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                          Komentarz

                          • maroko2007
                            Drive
                            • 2010
                            • 68

                            #14
                            Witam! a jak wyglada zmian tarcz u mnie co trzeba wymienic? seria 288mm na 312mm i czy warto jak tyl zostanie seryjny? a maze tez da sie zmienic na cos wydajniejszego? i jak to wyglada?

                            Komentarz

                            • kowal 2002
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 5161

                              #15
                              wystarczy wymiana jarzma i oczywiście tarczy na większą ( 312 ). Tył może zostać jeśli nie masz zamiaru zbytnio "upalać" auta. Przy ostrzejszej jeździe tył też warto by zrobić.
                              Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                              Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                              Komentarz

                              • maroko2007
                                Drive
                                • 2010
                                • 68

                                #16
                                wymienic jarzma? ale na jakie z RSa? tarcze wiadomo a co z klockami?chyba taz sa inne? a jak wyglada operacja tylu co i jak?

                                Komentarz

                                • kowal 2002
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 5161

                                  #17
                                  Tak, jarzma z RS-a pod tarczę 312mm. Klocki i zacisk jest identyko jak w 288.
                                  Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                  Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                  Komentarz

                                  • Maicroft
                                    Moderator
                                    S_OCP MemberModeratorr
                                    • 2004
                                    • 25757
                                    • Audi

                                    #18
                                    Chyba ze ktos idzie o krok dalej i zaklada 345mm z S3. Wtedy jest inny zacisk, tarcza, jarzmo itd.

                                    Dla napalonych na 312mm przypominam o felgach 16" caly sezon jako minimum :idea:
                                    Spritmonitor.de

                                    Komentarz

                                    • maroko2007
                                      Drive
                                      • 2010
                                      • 68

                                      #19
                                      A jak wyglada to cenowo w ASO (chodzi o jarzma)? i czy tarcze i jarzma maja byc z RSa benzyny czy diesla? bo jest chyba różnica przynajmniej chodzi o tarcze,ale jarzma tez moga byc inne?

                                      [ Dodano: Pon 25 Paź, 10 19:56 ]
                                      Zamieszczone przez Maicroft
                                      Dla napalonych na 312mm przypominam o felgach 16" caly sezon jako minimum
                                      caly rok fele 17 8)

                                      Komentarz

                                      • Maicroft
                                        Moderator
                                        S_OCP MemberModeratorr
                                        • 2004
                                        • 25757
                                        • Audi

                                        #20
                                        Jarzmo rozni sie jedynie kolorem :lol:

                                        Tarcz to co to za roznica. 312mm 5x122 plyta podlogowa Golf V i po sprawie. Wybor jest szeroki. Od ~200zl w gore za sztuke.
                                        Spritmonitor.de

                                        Komentarz

                                        • piramida
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 12222
                                          • Superb III (3V3)

                                          #21
                                          jarzma w aso około 800zł na jedną os :shock: mozna cos upolować na alledrogo

                                          poprostu wymieniasz jarzma i tarcze tak z przodu jak i z tyłu, osłony tarcz z przodu mogą zostać natomiast z tyłu mozesz dokupic większe lub poprostu je wywalić i nie zakładać osłon, ja tak mam :szeroki_usmiech

                                          gdzies wyczytałem ze podobno lepszym zabiegiem jest wymienic przewody hamulcowe na stalowe w oplocie niz wymieniać tarcze na większe, oczywiscie oplot i większa tarcza = jeszcze lepsze hamowanie
                                          superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                          poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                          Komentarz

                                          Pracuję...