238kkm Padła głowica

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • zalej
    Classic
    • 2010
    • 11

    238kkm Padła głowica

    Zamieszczone przez macherstudio
    Najpiękniejszy kształt kierownicy jaki kiedykolwiek widziałem
    masz na mysli multifunkcje czy ogolnie ta kierem bo jesli pierwsze to faktycznie znacznie poprawiaja klawisze wyglad, az milo codziennie na taka patrzec :P

    Kobyll to spalanie wychodzi Ci naprawde ladne. Nawiewy wymien jak njszybciej :P
    Podoba mi sie ramka na konsoli srodkowej i chcialbym zobaczyc wiecej bo po zdjeciach mozna by wiecej napisac o Twojej Mazdzie wiec czekamy na zdjecia auta a nie tylko srodka.
  • lopez500
    Drive
    • 2009
    • 45

    #2
    238kkm Padła głowica

    witam chciałbym się podzielić opinią na temat silnika (najbardziej niezawodny ) jaki jest w mojej skodziance czyli
    1.9tdi 105 km bjb otóż wczoraj jade autkiem i nagle jeden wielki hałas z pod maski myślałem że to dwumasa ale okazuje sie że silnik zaczął pracować na trzech cylindrach. Dojechałem do warsztatu i mechanicy "ściągamy głowice " okazało się że jeden zawór się nie otwiera , wałki rozrządu były tak powycinane że masakra i auto po tak małym przebiegu . Kilku mechaników powiedziało że to wina oleju czyli castrol 5w40 . szkoda gadać ....

    Komentarz

    • szkoda
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 22543

      #3
      słabo :?

      Zamieszczone przez lopez500
      auto po tak małym przebiegu
      238kkm to nie jest mały przebieg dla mnie, aczkolwiek nic takiego nie powinno mieć miejsca :?
      masz ją od nowości?
      saport techniczny baj DGW
      była BKD+DSG '05 120kkm
      była BXE '08 190kkm
      no i nie ma :-)

      Komentarz

      • lopez500
        Drive
        • 2009
        • 45

        #4
        przejechałem nią 50kkm wcześniej była serwisowana w aso i kupiona W
        Polsce martwi mnie to że przejechałem co prawda po trasie 135km , ale nie było żądnego dymu tylko telepało autem przy przyspieszaniu i towarzyszył temu stukot , zobaczymy jak złożą , dzisiaj powinna już wyjechać z warsztatu. Objawy jakie miałem wcześńiej to ciężko paliła na ciepło i na postoju czasami nieregularna praca silnika ale to myślałem że dwumasa się odzywa ech

        Komentarz

        • AdamB
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 8033
          • Octavia IV (NX3)
          • DKZA 2.0 TSI 190 KM

          #5
          Zamieszczone przez lopez500
          Kilku mechaników powiedziało że to wina oleju czyli castrol 5w40 . szkoda gadać ....
          No na pewno, ale czy akurat tego? Kiedy wymieniłeś olej w aucie?
          Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

          Komentarz

          • lopez500
            Drive
            • 2009
            • 45

            #6
            olej wymieniany co 15kkm jak w instrukcji... teraz zaleje mobilem... i zastanowię sie nad sprzedażą auta musze to przemyślec bo jestem (byłem z niej bardzo zadowolony )

            Komentarz

            • AdamB
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 8033
              • Octavia IV (NX3)
              • DKZA 2.0 TSI 190 KM

              #7
              Zamieszczone przez lopez500
              olej wymieniany co 15kkm jak w instrukcji... teraz zaleje mobilem... i zastanowię sie nad sprzedażom auta musze to przemyślec bo jestem (byłem z niej bardzo zadowolony )
              Trafił Ci się albo podrobiony olej, albo kupiłeś auto z przekręconym licznikiem.
              Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

              Komentarz

              • lopez500
                Drive
                • 2009
                • 45

                #8
                co do przebiegu to na pewno oryginalny .... olej zawsze z bańki , ze sklepu faktura....
                chyba że poprzedni właściciel nie wymieniał oleju ale wątpie....

                Komentarz

                • keneida
                  Rider
                  • 2010
                  • 316

                  #9
                  Zamieszczone przez szkoda
                  słabo :?

                  Zamieszczone przez lopez500
                  auto po tak małym przebiegu
                  238kkm to nie jest mały przebieg dla mnie, aczkolwiek nic takiego nie powinno mieć miejsca :?
                  masz ją od nowości?
                  nie strasz. Ja 240 tyś km będę mieć za rok i nie chciałbym na takiego zonka trafić.

                  Na forum w kilkunastu miejscach piszecie, że 200 tyś km to połowa życia naszych dieselków
                  Wrocławskie spoty

                  Komentarz

                  • kubazak
                    Ambiente
                    • 2010
                    • 146

                    #10
                    niestety , głowice w silnikach 1,9 PD mają wady konstrukcyjne.Wyciera się wałek rozrządu ,popyhacze specjalnie utwardzane z ciemną powłoką .Problem ogólnie znany.Moge się załozyc ze wielu nieswiadomych uzytkowników takiego silnika po zdjęciu czapki z góry i wyjęciu wałka przeraziliby się stanem tych elementów juz przy 150 tys km.Nie ma na to rady.Jedynie przejscie na qg2 cośtam pomoże ,zwłaszcza przy silnikach z dpf!!
                    Jak chcesz tym dalej pojezdzic czeka ciebie regeneracja głowicy ,wymiana zaworów,prowadzic,wałka i popyhaczy...

                    przykładowe elementy po dokładnie 152 tys km silnik bmm , zaznaczam ze nic w silniku nie hałasowało i zachowywał się całkiem normalnie...

                    Komentarz

                    • Maicroft
                      Moderator
                      S_OCP MemberModeratorr
                      • 2004
                      • 25757
                      • Audi

                      #11
                      Juz w 1.9 VP mowiono ze po okolo 200kkm nalezy glowice zdjac, wymienic popychacze i problemu nie bedzie. Tu pewnie tez z tym jest problem u jednych objawia sie szybciej u drugich pozniej.

                      QG2 to wlasnie wymiana co 15kkm, wiec tak jak ma kolega w tej chwili
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz

                      • kubazak
                        Ambiente
                        • 2010
                        • 146

                        #12
                        żywotnosć wałka i popyhaczy vp i pd to przepasc w setkach tyś km

                        Komentarz

                        • szkoda
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 22543

                          #13
                          Zamieszczone przez keneida
                          Na forum w kilkunastu miejscach piszecie, że 200 tyś km to połowa życia naszych dieselków
                          piszecie jak piszecie, ja sie pod tym nie podpisuję na pewno.

                          [ Dodano: Czw 16 Wrz, 10 10:05 ]
                          Zamieszczone przez kubazak
                          żywotnosć wałka i popyhaczy vp i pd to przepasc w setkach tyś km
                          200kkm to dobry moment, żeby w to zerknąć, czy wcześniej?
                          saport techniczny baj DGW
                          była BKD+DSG '05 120kkm
                          była BXE '08 190kkm
                          no i nie ma :-)

                          Komentarz

                          • kubazak
                            Ambiente
                            • 2010
                            • 146

                            #14
                            do PD zaglądałbym juz przy 100 tys, przynajmniej w celu obejrzenia wałka .Roboty wiele nie jest .

                            Komentarz

                            • szkoda
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 22543

                              #15
                              Zamieszczone przez kubazak
                              do PD zaglądałbym juz przy 100 tys, przynajmniej w celu obejrzenia wałka .Roboty wiele nie jest .
                              podziękował

                              jak to jest, bo jestem krótki, mechanik jest w stanie ocenic stan wałka i popychaczy organoleptycznie?

                              [ Dodano: Czw 16 Wrz, 10 10:19 ]
                              Zamieszczone przez kubazak
                              Jedynie przejscie na qg2 cośtam pomoże
                              przeszedłem na qgszkoda -> co 10kkm

                              [ Dodano: Czw 16 Wrz, 10 10:24 ]
                              i jeszcze jedno -> kubazak, super by było, gdyby każde ASO miało taką wiedzę i podawało tak istotne informacje :kciukgora
                              saport techniczny baj DGW
                              była BKD+DSG '05 120kkm
                              była BXE '08 190kkm
                              no i nie ma :-)

                              Komentarz

                              • kubazak
                                Ambiente
                                • 2010
                                • 146

                                #16
                                wałek się sprawdzi ale z popychaczami juz gorzej , wałek je zasłania i wszystko unurane w oleju ...

                                Komentarz

                                • szkoda
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2005
                                  • 22543

                                  #17
                                  Zamieszczone przez kubazak
                                  z popychaczami juz gorzej
                                  ale czy można to w ogóle jakoś ocenić, czy w ogóle nie bardzo, czy np. kierować się zużyciem wałka i jechać po całości profilaktycznie?
                                  saport techniczny baj DGW
                                  była BKD+DSG '05 120kkm
                                  była BXE '08 190kkm
                                  no i nie ma :-)

                                  Komentarz

                                  • kubazak
                                    Ambiente
                                    • 2010
                                    • 146

                                    #18
                                    no jak wałek wygląda tak jak na zdjęciach wyżej to napewno są do wymiany .Tylko UWAGA! sa conajmniej 2 rodzaje popyhaczy ,do diesla vp i pd mają identyczne wymiary lecz te do pd są o wiele droższe.Niektórzy w celu ograniczenia wydatków wkładają te od vp i wszystko sie znów sypie po 10-15 tys km.Robią to nawet warsztaty regenerujące głowice.
                                    Tyle w temacie

                                    Komentarz

                                    • keneida
                                      Rider
                                      • 2010
                                      • 316

                                      #19
                                      wg tego co znalazłem to BXE ma PD?
                                      Wrocławskie spoty

                                      Komentarz

                                      • AdamB
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 8033
                                        • Octavia IV (NX3)
                                        • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                        #20
                                        wg tego co znalazłem to BXE ma PD?
                                        BJB,BKC,BLS,BXE to PD-ki a ogólnie OII miała 1.9TDI tylko PD
                                        Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                        Komentarz

                                        • Maicroft
                                          Moderator
                                          S_OCP MemberModeratorr
                                          • 2004
                                          • 25757
                                          • Audi

                                          #21
                                          Chodzi o to ze sa popychacze do silnika VP i PD, oba maja ta sama srednice, ale roznia sie twardoscia metalu.
                                          Spritmonitor.de

                                          Komentarz

                                          • kubazak
                                            Ambiente
                                            • 2010
                                            • 146

                                            #22
                                            dokładnie , czarna powłoka na nich to podobno owe utwardzenie.Jak widac tylko częściowo pomogło heh ;P

                                            Komentarz

                                            • Maicroft
                                              Moderator
                                              S_OCP MemberModeratorr
                                              • 2004
                                              • 25757
                                              • Audi

                                              #23
                                              Zeby bylo smieszniej, to INA robi te popychacze chyba wszystkie w kolorze czarnym, tylko nie wiem czy tak jest do VP i PD czy tylko do PD
                                              Spritmonitor.de

                                              Komentarz

                                              • kubazak
                                                Ambiente
                                                • 2010
                                                • 146

                                                #24
                                                tak , na oryginalnych jest napis INA od spodu.Te ciemne to tylko do PD - te drozsze , około 85 zł w detalu za szt - poza aso.

                                                [ Dodano: Czw 16 Wrz, 10 11:43 ]
                                                mam gdzies taki wałek prawie nowy do bxe - jakby co to na priv

                                                Komentarz

                                                • lopez500
                                                  Drive
                                                  • 2009
                                                  • 45

                                                  #25
                                                  wcześniej jeździłem passatem b5 1.9 tdi 110km miał przejechane ponad 500kkm mimo tego że brał olej 0.7 l na 10kkm to silnik ladnie pracował i nic się z nim nie działo... kolega w pracy ma golfaV z tym samym silnikiem co ja w skodzie przejechał ponad 300kkm i nic się nie dzieje. A u mnie taka lipa. brak słów :cry:

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...