Demontaż alternatora

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Azru99
    Classic
    • 2019
    • 4
    • Octavia I (1U2)
    • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

    Demontaż alternatora

    Hej,jestem początkującym mechanikiem i pech chciał że na 99% mam uszkodzone koło pasowe alternatora i chce je wymienic
    w jaki najlepszy sposob dostac sie do alternatora i czy dam rade wymienic koło bez sciagania alternatora?
    jesli byłby ktos miły i kroczkami napisał jak sie najszybciej tam dostać byłbym wdzięczny
    pozdrawiam
  • Andy90
    Administrator
    • 2010
    • 859
    • Octavia I (1U2)
    • AKL 1.6 MPI 101 KM

    #2
    Piszesz o swojej ALH jak rozumiem ?
    http://forum.octaviaclub.pl/node/2558934
    https://www.facebook.com/ZielonaOctaviaByAndy/

    Komentarz

    • Azru99
      Classic
      • 2019
      • 4
      • Octavia I (1U2)
      • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

      #3
      Tak

      Wysłane z mojego Redmi 5 Plus przy użyciu Tapatalka

      Komentarz

      • Azru99
        Classic
        • 2019
        • 4
        • Octavia I (1U2)
        • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

        #4
        Ktoś pomoże ?

        Komentarz

        • Nedar
          Ambiente
          • 2009
          • 209
          • Octavia II combi (1Z5)
          • BKD 2.0 TDI 140 KM

          #5
          Nie ma rzeczy nie możliwych. Jednak utrudniasz sobie zadanie. Samo odkręcenie koła wymaga specjalnego bita (jeszcze drobniejszy niż Torx i Spline). Demontaż koła może wymagać zastosowania ściągacza (zapieczenie z powodu wieku jednostki).

          Komentarz

          • Nedar
            Ambiente
            • 2009
            • 209
            • Octavia II combi (1Z5)
            • BKD 2.0 TDI 140 KM

            #6
            Poza tym jakoś nie widzę możliwości pracy takim zestawem narzędzi
            Załączone pliki

            Komentarz

            • Nedar
              Ambiente
              • 2009
              • 209
              • Octavia II combi (1Z5)
              • BKD 2.0 TDI 140 KM

              #7
              Może to się udać jak nie masz klimy. Ale to tylko gdybanie, ponieważ nie mam do wglądu auta z takim motorem.

              Komentarz

              • Bambek1
                Elegance
                • 2015
                • 963
                • Octavia I (1U2)
                • AZJ 2.0 MPI 115 KM

                #8
                Trzeba sobie radzić i bez specjalistycznych narzędzi a więc:
                - alternator zdemontować
                - jeśli koło pasowe idzie na straty to możesz się nie przejmować dalszym jego zniszczeniem i chwycić go w imadło do odkręcenia nakrętki
                - na 99% będzie zapieczone więc potrzebny ściągacz no i odpowiedni klucz do nakrętki
                Kiedyś trafiłem takiego altka, że pneumatykiem w warsztacie dopiero poszło odkręcenie, więc weź i taki wariant pod uwagę.

                Montaż w kolejności odwrotnej, wszystko na czysto a koło złożyć na smar, wazelinę techniczną ​​​lub nawet "natłuścić" zwykłym olejem silnikowym - kiedyś komuś się a może nawet Tobie będzie łatwiej rozebrać.
                Jak masz stary pasek owijasz go na koło, resztę paska napinasz i skręcasz w imadło zasiskając go na kole. Masz wtedy owinięty cały obwód koła i do tego zablokowane koło do zakręcenia nakrętki. Nie ściskasz szczękami za koło tylko za pasek no i dokręcasz.

                P. S. U mnie w citroenie koło alternatora jest plastikowe ​​​​​​.
                ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
                Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
                Spalanie - Motostat.pl
                Spalanie - Motostat.pl

                Komentarz

                • Azru99
                  Classic
                  • 2019
                  • 4
                  • Octavia I (1U2)
                  • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                  #9
                  Nasadki do odkręcenia koła mam więc problemu nie będzie raczej,w tej wersji jest lewy gwint ?

                  Komentarz

                  • Bambek1
                    Elegance
                    • 2015
                    • 963
                    • Octavia I (1U2)
                    • AZJ 2.0 MPI 115 KM

                    #10
                    Powinien być prawy. Zazwyczaj 1.5-2 zwoje gwintu widać na ośce więc można wypatrzeć w którą stronę idzie skok.
                    ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
                    Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
                    Spalanie - Motostat.pl
                    Spalanie - Motostat.pl

                    Komentarz

                    • pomylony28
                      Ambiente
                      • 2012
                      • 114
                      • Octavia I (1U2)
                      • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                      #11

                      Komentarz

                      • pomylony28
                        Ambiente
                        • 2012
                        • 114
                        • Octavia I (1U2)
                        • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                        #12
                        u mnie był taki zestaw.
                        Załączone pliki

                        Komentarz

                        Pracuję...