Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Wypadanie zapłonu na 2 i 3 cylidrze

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Wypadanie zapłonu na 2 i 3 cylidrze


    Witam,od pewnego czasu mam wypadanie zapłonu na 2 i 3 cylindrze na gazie i na pb,wymieniono świece kable i cewke ..niestety dalej to wypadanie zapłonu jest,silnik głośno chodzi w czasie jazdy,dodam że kompresji nie sprawdzałem..poczytałem trochę na forum i ktoś napisał że po wymianie Egr to ustąpiło?
    Tylko czy wymiana Egr pomoże?
    Co jeszcze sprawdzić?
    Może być coś z zaworami?

    ps.świeca 3 i 4 były okopcone,wraz z papalającym checiem pojawia się też ten wykrzyknik w kółku jak z asr-u..zastanawiam się czy przyczyną nie jest katalizator i nie wymienić go na zamiennik?
    Ostatnio edytowany przez Nowy1; 9993050.

  • #2
    Pierwsza sprawa to wymiana uszczelek kolektora dolotowego a wcześniej sprawdzenie na komputerze przepływu masy powietrza na wolnych obrotach .
    Powinno być ok 2.15 - 2.20 g/sek . EGR na razie wykluczam . Gdyby stał zacięty miałbyś wyraźne błędy na komputerze . Profilaktycznie możesz zrobić uszczelkę i wlot z EGR zaślepić na przepustnicy . Katalizator też nie ma związku . Albo jest jakieś uszkodzenie mechaniczne głowicy albo jest problem z układem paliwowym . Np lejące wtryski LPG , uszkodzony reduktor LPG , Wszystkie próby i pomiary robisz bezwzględnie na Pb przy zakręconej butli z gazem i zaślepionym podciśnieniu od Lpg . Zobacz jeszcze czy został prawidłowo zamontowany mały wężyk gumowy odma-kolektor . Najważniejszy jest przepływ powietrza . Podepnij pod komputer i sprawdź wartości w grupie 032 . Napisz co odczytałeś .

    Komentarz


    • #3
      Pod 032 lambda pisze
      -100.0% i -50.0%
      Błędy 16687
      16686
      16684 wszystkie są intermittent

      Jest też pod 032
      27.3%-28.1
      -3.1%

      silnik głośno chodzi podczas jazdy tak od 40 km/h jak stoi na luzie i przegazuje to chodzi normalnie,mialem dziurawe 2 tylne tłumiki,wymieniłem je,został jeszcze katalizator no i myślałem że to on jest winny tych błędów z wypadaniem zapłonu,rozrząd też wymieniałem miesiąc temu i zastanawiam się czy czasami pasek nie przeskoczył o ząbek?
      ps.samochód ma Lpg
      Ostatnio edytowany przez Nowy1; 9993050.

      Komentarz


      • #4
        Masz tragicznie ubogą mieszankę na wolnych obrotach . Sprawdzałeś masę powietrza ?

        Komentarz


        • #5
          Wymieniłem na nowy przepływomierz

          Komentarz


          • #6
            Wypadanie zapłonu najpierw było na lpg na pb wszystko ok..wymieniłem filtry i wyrelugowałem lpg i nic to nie dało potem wymieniłem sondę tą za katem i polepszyło się trochę i dlatego obstawiam zapchany katalizator ale nie wiem czy wymienić na zamiennik

            Komentarz


            • #7
              Zrób co napisałem na początku . Wpierw pomiar masy powietrza na wolnych obrotach . Zobaczymy czy są nieszczelności . Gaz ma być zakręcony na butli .

              Komentarz


              • #8
                Na pb po zakreceniu butli pod 032 jest 7.8%-8,8% a te drugie 0.0%
                Jak sprawdzić mase powietrza?

                Komentarz


                • #9
                  Masa powietrza chodzi o mass flow kanal 077 od 1.63-1.88g/s na luzie

                  Komentarz


                  • #10
                    Zbyt mało . Ewidentnie są nieszczelności w układzie dolotowym . Minimum to 2.05 g/s przy 640 obr.min .

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamówiłem uszczelki kolektora reinza i jak wymienie to dam znać jakie są wartości

                      Komentarz


                      • #12
                        Reinz ostatecznie może być chociaż te uszczelki są dość sztywne i ciężko się potem połówki kolektora składa . Rozumiem że zamówiłeś komplet góra -dół ? Te świece , kable i cewkę jaką założyłeś ?

                        Komentarz


                        • #13
                          zamówiłem komplet góra dół a świece 3 elektodowe ngk i kable również tej firmy cewke założyłem nową (oryginał)

                          Komentarz


                          • #14
                            Części dobre . Układ zapłonowy powinien być ok . Ori cewka powinna być Bosch .

                            Komentarz


                            • #15
                              Po założeniu uszczelek da radę się coś dowiedzieć z apki torgue (wstawię zdjęcia) czy lepiej i vcds-a?

                              Komentarz


                              • #16
                                Ja używam vcds ale jeśli ta apka łączy się ze sterownikiem i odczytuje wartości to nie widzę problemu . Jak wymienisz to odczytaj wartość masy powietrza na wolnych obrotach . Silnik rozgrzany powyżej 80 stopni . Licz się z tym że nieszczelność może być w innym miejscu niż na uszczelkach kolektora . Trzeba było wcześniej sprawdzić .

                                Komentarz


                                • #17
                                  Po wymianie uszczelek jest od 1.92%-2.11 przy zakreconej butli i zaslepionym węzu podcisnienia gazu..polepszyło się ?

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Pod 032 jest
                                    25.8% i -2.3% na gazie

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Przepływ powietrza wyraźnie się polepszył ale gdzieś jeszcze musi być nieszczelność bo jak widzę skacze 1,92 - 2,11 g/s . Teraz znowu masz zakręcić gaz , zresetować nastawy podstawowe sterownika ( adaptacje , grupa 000 zapłon włączony silnik nie pracuje ) Jak to zrobisz to jazda na Pb, ok 50 km. Masz uzyskać jazdę za stałą prędkością , wolne obroty , pełne wzbogacenie - 3 bieg i startujesz do min 4500 obrotów . Jak już to wykonasz to wtedy odczytaj grupę 032 .
                                      Gaz mnie chwilowo nie interesuje . Wszystko masz wykonać na Pb . Najlepiej nalej świeżej na CPN .

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Wymiana uszczelek coś dała ale dziś sprawdzałem przepływ powietrza(butla z gazu zakręcona) i jest od 1.70 g/s.Zauważyłem również te nie równe obroty na zimnym na Pb.Teraz wziąłem się za to co wyżej napisane - reset nastawów i jazda na ssmym Pb zobaczymy..muszę jeszcze dodać że od pewnego czasu wydech chodzi tak trochę nie równo jak kiedyś z syreny no i dlatego martwi mnie trochę ten katalizator...znalazłem w necie gdzieś że to może być nawet źle ciśnienie pompy paliwa?
                                        Zobaczymy przetestuje najpierw reset nastawow i jazda na Pb

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Nadal jest nieszczelność w dolocie . W tej sytuacji reset nic nie wniesie .

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Na tym błędzie 16555 można jakiś czas jeździć?

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Uboga mieszanka .... chwilę można . Szukaj nieszczelności .

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                w którym miejscu jest czujnik podciśnienia?

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  aktualnie mam tylko jeden błąd
                                                  p0302-wypadanie zapłonu tylko na tym cylindrze...występuję on tylko na rozgrzanym silniku podczas jazdy zapala się i gaśnie za chwilę,wraz z nim zapala się też ten trójkąt w kółku jak z asr-a i dalej świeci...na tym checku samochód traci moc jakby paliwo nie dochodziło(jechałem na lpg wtryski z lpg podmieniałem na inne dobre efekt bez zmian)zobaczę czy na pb będzie to samo

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X