[O2] Stuki zawieszenia

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • zuberek
    Classic
    • 2010
    • 33

    #51
    Odświeżam temat.
    Puka mi z dwóch stron przy małych prędkościach na dosyć dużych wybojach . Na szarpakach wszystko jest OK.
    Serwis też rozkłada ręce najchętniej wymieniłby całe zawieszenie.
    Warsztat nieautoryzowany obstawia że gumy na wahaczach i amorki do wymiany chociaż mechanik też informuje, że jednoznacznie nie da rady stwierdzić źródła stukania i nie daje gwarancji, że to pomoże.
    Wcześniej profilaktycznie wymieniłem łączniki stabilizatora ale stwierdzam, że kasa wyrzucona w błoto (choć niewielka).
    Ostatnio podczas zamiany kół na letnie zauważyłem, że osłony gumowe na amortyzatorach są uszkodzone. Czy to może być przyczyna padnięcia amortyzatorów?
    Dodam, że auto prowadzi się bez zmian (czyli dobrze) i auto ma 85k km. Amory mają sprawność po około 72%.
    Z góry dzięki za pomoc.
    TDi Rules

    Komentarz

    • abstinent
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 4842
      • Octavia II combi (1Z5)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #52
      zuberek,jeżeli to przód(bo nie wiadomo do końca z Twojej wypowiedzi) to zacznij od tylnych gum na wahaczu bo to raczej będzie to
      u mnie też mechanik powiedział że są ok, a jak zdjął to luzy był od środka

      Komentarz

      • zuberek
        Classic
        • 2010
        • 33

        #53
        Jak najbardziej chodzi o przednie zawieszenie.
        TDi Rules

        Komentarz

        • szawi7
          Classic
          • 2011
          • 24
          • Octavia II combi (1Z5)
          • BMM 2.0 TDI 140 KM
          • CRMB 2.0 TDI 150 KM

          #54
          Ja mam ten sam problem co Zuberek tylko że w moim przypadku tuleje wachaczy,amortyzatory zostały wymienione na nowe jakieś 40 tyś temu no i zaczęło się znowu pukanie tylko że takie jak u Zuberka.Następnie wymieniłem łączniki stabilizatora,końcówke (długą)kolumny kierowniczej i łożyska amortyzatora.Finał jest taki że nic się nie zmieniło i dalej stuka,a dzwięk jest typowy ja przy kończącym się łączniku stabilizatora.Oczywiscie na szrpakach nic nie znalezli.
          KRISTOF
          1.9 bjb
          2.0 4x4

          Komentarz

          • abstinent
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 4842
            • Octavia II combi (1Z5)
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            #55
            szawi7, a jakie te tuleje dałeś :?:
            komplet czy tylko tylne :?:

            Komentarz

            • slavi
              Rider
              • 2004
              • 422

              #56
              Zamieszczone przez abstinent
              to zacznij od tylnych gum na wahaczu bo to raczej będzie to
              też daje 99% na tylne gumy przedniego wahacza.

              Komentarz

              • abstinent
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 4842
                • Octavia II combi (1Z5)
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                #57
                ja bym dał 100%
                zwłaszcza po tym jak mi mechanik nie chciał wymienić bo dobrze wyglądały
                ale się uparłem i już
                stuk bardzo podobny dołącznika
                zresztą na początku też łączniki wymieniłem niepotrzebnie :evil:

                Komentarz

                • szawi7
                  Classic
                  • 2011
                  • 24
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • BMM 2.0 TDI 140 KM
                  • CRMB 2.0 TDI 150 KM

                  #58
                  Tuleje orginał podobno bo w ASO było robione oczywiscie komplet obie strony
                  KRISTOF
                  1.9 bjb
                  2.0 4x4

                  Komentarz

                  • zuberek
                    Classic
                    • 2010
                    • 33

                    #59
                    Zamieszczone przez szawi7
                    Ja mam ten sam problem co Zuberek tylko że w moim przypadku tuleje wachaczy,amortyzatory zostały wymienione na nowe jakieś 40 tyś temu no i zaczęło się znowu pukanie tylko że takie jak u Zuberka.Następnie wymieniłem łączniki stabilizatora,końcówke (długą)kolumny kierowniczej i łożyska amortyzatora.Finał jest taki że nic się nie zmieniło i dalej stuka,a dzwięk jest typowy ja przy kończącym się łączniku stabilizatora.Oczywiscie na szrpakach nic nie znalezli.
                    Identyczne mam objawy. Dzwięk konczących się łączników stabilizatora z golfa IV
                    TDi Rules

                    Komentarz

                    • conan
                      Rider
                      • 2011
                      • 546

                      #60
                      U mnie też stukało stukało, tylko nie potrzebne rzeczy w zawieszeniu wymieniałem, okazało się że stuka przekładnia kierownicza. Przeważnie na dużych wybojach i tylko z małą prędkością, jak jechałem szybko to nic nie stukało. Regulacja przekładni pomogła na parę miesięcy i znowu. Od miesiąca jestem po wymianie przekładni kierowniczej i zero stuków :roll:
                      Moja skodzinka o2
                      Blacharstwo i lakiernictwo Autoklinika

                      Komentarz

                      • zuberek
                        Classic
                        • 2010
                        • 33

                        #61
                        Zamieszczone przez conan
                        U mnie też stukało stukało, tylko nie potrzebne rzeczy w zawieszeniu wymieniałem, okazało się że stuka przekładnia kierownicza. Przeważnie na dużych wybojach i tylko z małą prędkością, jak jechałem szybko to nic nie stukało. Regulacja przekładni pomogła na parę miesięcy i znowu. Od miesiąca jestem po wymianie przekładni kierowniczej i zero stuków :roll:
                        Jaki masz przebieg auta??
                        TDi Rules

                        Komentarz

                        • conan
                          Rider
                          • 2011
                          • 546

                          #62
                          105 tyś, przekładnia wybiła się od strony kierowcy, ponoć zdarza się w tych auta jak i w audi, no coż trafiło na mnie koszt zabiegu nie wielki i zrobione na poczekaniu :lol:
                          Moja skodzinka o2
                          Blacharstwo i lakiernictwo Autoklinika

                          Komentarz

                          • demmsi
                            Elegance
                            • 2011
                            • 966
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                            #63
                            Ciekawi mnie ten zabieg regulacji. Na czym on mógł polegać?

                            Komentarz

                            • conan
                              Rider
                              • 2011
                              • 546

                              #64
                              Z tyłu przekładni jest śruba, chyba klucz 16mm. Miałem luzy na listwie i po dokręceniu tej śruby ale z głową listwa przestała stukać ale operacja pomaga doraźnie.
                              W garażu zanim wymieniłem przekładnie próbowałem sam dokręcać ale nie miałem takiego klucza, nie dość że musi to być łamany płasko oczkowy to z grzechotką i do tego najlepiej jak by część oczkowa była wysunięta z obudowy, innaczej niema szan się tam dostać, nawet gedory nie pomogą.
                              Moja skodzinka o2
                              Blacharstwo i lakiernictwo Autoklinika

                              Komentarz

                              • zuberek
                                Classic
                                • 2010
                                • 33

                                #65
                                Jaki koszt wymiany przekładni???
                                TDi Rules

                                Komentarz

                                • conan
                                  Rider
                                  • 2011
                                  • 546

                                  #66
                                  750zł z nowymi gumami na drążki, zrobione na poczekaniu jakieś 3 godz. Robili mi to w fili firmy dynamica w sosnowcu, Korpus przekładni nowy a elektronika i silnik wspomagania chciałem mieć swój i tak zrobili.
                                  Moja skodzinka o2
                                  Blacharstwo i lakiernictwo Autoklinika

                                  Komentarz

                                  • misiek^wro
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2006
                                    • 8321

                                    #67
                                    Hehe, ja jestem po ...

                                    Ja wymialem mase rzeczy ( silentblocki, amory, klocki, laczniki, sworznie ... teraz zamontowalem nowe jarzma i zaciski i ... jest w koncu cicho
                                    Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                                    Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                                    ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                                    TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                                    Komentarz

                                    • zuberek
                                      Classic
                                      • 2010
                                      • 33

                                      #68
                                      Odświerzam temat
                                      Mechanik mi pokazał na że stuka stabilizator przednich kół na dwóch gumowych tulejkach, które mocują cały stabilizator do nadwozia.
                                      Pytanie brzmi, czy da się wymienić te gumowe tulejki, bo mechanik twierdzi, że na 100 % nie i trzeba wymienić cały stabilizator w komplecie z tulejkami.
                                      TDi Rules

                                      Komentarz

                                      • slavi
                                        Rider
                                        • 2004
                                        • 422

                                        #69
                                        Zamieszczone przez zuberek
                                        Pytanie brzmi, czy da się wymienić te gumowe tulejki, bo mechanik twierdzi, że na 100 % nie i trzeba wymienić cały stabilizator w komplecie z tulejkami.
                                        Bo w o2 cały stab się wymienia. Tulejki nie występują jako część zamienna.

                                        Komentarz

                                        • zuberek
                                          Classic
                                          • 2010
                                          • 33

                                          #70
                                          fuck - 440 zeta w skodzie oryginał - zamienników brak; zastanawiam się dlaczego
                                          TDi Rules

                                          Komentarz

                                          • slavi
                                            Rider
                                            • 2004
                                            • 422

                                            #71
                                            Zamieszczone przez zuberek
                                            fuck - 440 zeta w skodzie oryginał - zamienników brak; zastanawiam się dlaczego
                                            możesz kupić twardy kit eibacha E40-79-004-01-11 przód/tył za 1750,- (bez rabatów)

                                            Komentarz

                                            • misiek^wro
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2006
                                              • 8321

                                              #72
                                              slavi, nie mylisz przypadkiem stabilizatora z wahaczem ? Całkiem spora rożnica. I jeśli mam być bezblędnie szczery - zmien mechanika, bo te tulejki sie wymienia - trzeba tylko chciec, a malo ktoremu leniowi smierdzacemu sie chce robic to za 30-50 zł, skoro moze za tyle samo jak nie wiecej wymienic caly wahacz i zajmie mu to o polowe mniej czasu

                                              Fakt faktem, trzeba jednak miec pomysl jak je wycisnac - ja to robilem na nasadke + srube, a pozniej trzeba to dobrze wprasowac - dobre imadło załatwia sprawe :twisted: - tylko że jak już wyjmowac wahacz aby zapakowac go w imadlo, to lepiej jednak wyjac wahacz i wsadzic nowy, nie? To typowe myslenie mechanika, ktory powinien byc pastuchem - poszedl by na pole i same by sie łowiecki wyprowadzily
                                              Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                                              Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                                              ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                                              TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                                              Komentarz

                                              • KriSSo
                                                Rider
                                                • 2008
                                                • 285

                                                #73
                                                Zamieszczone przez misiek^wro
                                                I jeśli mam być bezblędnie szczery - zmien mechanika, bo te tulejki sie wymienia - trzeba tylko chciec
                                                Ta, a udało CI się wymienić tulejki stabilizatora, które są wtopione? Bo mowa nie o tulejach wahacza, tylko stabilizatora.

                                                Komentarz

                                                • misiek^wro
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2006
                                                  • 8321

                                                  #74
                                                  KriSSo, nie czytamy wybiórczo ...
                                                  Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                                                  Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                                                  ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                                                  TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                                                  Komentarz

                                                  • slavi
                                                    Rider
                                                    • 2004
                                                    • 422

                                                    #75
                                                    Zamieszczone przez misiek^wro
                                                    KriSSo, nie czytamy wybiórczo ...
                                                    Misiek ogarnij się. Właśnie ty czytasz wybiórczo.
                                                    Cały temat jest o tulejach wahacza, a post na który odpowiedziałem o tulejach stabilizatora.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...