misiek^wro, Ma rację idzie wymienić same gumy wystarczy się trochę postarać
[O2] Stuki zawieszenia
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez lilomisiek^wro, Ma rację idzie wymienić same gumy wystarczy się trochę postarać
Tuleje przedniego stabilizatora (w O2) - nie widziałem jeszcze takiego zdolnego który by to robił.
Ja jestem w błędzie czy Wy odpowiadacie w dalszym ciągu wybiórczo?
Komentarz
-
-
Panowie pozwólcie że zabiorę głos w dyskusji ale wydaje mi się że to najlepsze miejsce do rozwiania moich wątpliwości. Dwa dni temu wymieniałem te duże gumy wahacza które są okute w aluminiową osłonkę (FEBI). I tu mój zgryz lewa weszła jak w masło ?? co mnie bardzo zdziwiło ponieważ zawsze sądziłem że tu potrzebne jest sporo siły a z prawą miałem nie lada problem bo wchodziła bardzo ciężko. Myślałem że to że tak lekko wchodzi to wina wahacza i kupiłem inny gdzie sytuacja jest podobna (też weszło lekko). Czy coś jest nie tak ?? a może to że weszło lekko to normalka...
Taki wahacz - Czy lewy i prawy wahacz jest taki sam 1K0407153G tylko różnica polega na innych mocowaniach tylnych ??
Samochód Altea Freetrack 2.0 TDI 4x4
Dzięki za pomoc.
Komentarz
-
-
Jak okazało się że guma weszła zbyt luźno na trzpień pomyślałem że może to być wina wahacza - ale się myliłem. Po zakupie wahacza sytuacja się powtórzyła. Ale co najlepsze po tym jak dostałem kompletny wahacz z silentblockiem okazało się że na nowy też wchodzi lekko i można go obrócić o 360 stopni (silentblock). W prawym wahaczu musiałem się niźle nagobać żeby wbić tą gumę na trzpień.
Tak naprawdę jestem w punkcie wyjścia :?:
Zawsze mi się wydawało że jak chcę wcisnąć tą tuleję to się muszę nagibać a tu cała teoria poszła się gonić...
Oczywiście cały czas mowa o tym:
Komentarz
-
-
Dziś reklamuję tą tuleję i czekam na odpowiedź. Dodatkowo wrzucę wahacz do bagażnika i podjadę do sklepu z częściami do Skody zobaczę czy ich tuleje też tak wchodzą.
Ma ktoś z Was może taki wahacz żeby przemierzyć mi średnicę tego trzpienia. Wg mnie jest to stożek o średnicy od 1,9 mm do 2 cm w najgrubszym miejscu.
Wiedziałem że to odpowiednie miejsce na aby znaleźć pomoc
Aro
Komentarz
-
-
U sibie w octavii miałem problem ze stukaniem. Wymieniłem gumy wahacza na poliuretany i jest cisza. Stuki były wyczuwalne w momencie gdy zawieszenie wpadało w "bezwład". U żony zaś problemem był łącznik stabilizatora. Też stukał.
Ja pojechałem na "szarpaki" do stacji diagnostycznej. Zapłaciłem 20 PLN i usterki zostały bezbłędnie zdiagnozowane.
Pozdrawiam
Bartek
[ Dodano: Wto 24 Lip, 12 20:43 ]
Zamieszczone przez liloZamieszczone przez slaviJakie gumki kupujesz do tej operacji?? Ori stab ma chyba 23mm.
Wyciągasz stabilizator czy robisz to na aucie?
Jest trochę gimnastyki ale idzie to zrobić na aucie
Pozdr.Radio: C90r+XDP210EQ
Kable:Opt,Skyline,50 mm
Wzm:XES M1+FP 1.800
Glosniki: SUPREMO,CDM54,SQ6,Aliante
Komentarz
-
-
czy ktoś wymieniał stabilizator w bkd ?
jeżeli tak to z jakiego powodu ?
wyminiałem niedawno łożyska górne amort. jakiś czas /500-700km/ było ok i zaczeło mi znowu postukiwać . rozkręciłem zawieszenie , skręciałem z powrotem i się uspokoiło na jakiś czas i niedawno znowu zaczeło postukiwać . przy następnej próbie dokręcania urwała się śruba od mocowania stabilizatora.tam gdzie są te gumy niewymienialne/ i tak sobie jeździłem parę dni na jedenej śrubie i w zasadzie było ok. wczoraj pracownik zakręcił nowe śruby /żeby było śmieszniej niema ich na rysunku w aso i musiałem kupić je w sklepie żelaznym ./ i zaczęło się stukanie jak trzeba..tak myśle ze stabilizator padł na gumach może :? ..przebieg 115tyś , tuleje wymieniane parę tyś temu..
może ktoś coś mądrego podpowie..O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
Witam,
Ja niedawno tez to przerabiałem i stukało tylko przy małych prędkościach i przy hamowaniu np. podczas dojazdu do skrzyżowania. Wymieniałem łączniki stabilizatora i stuki dalej były. Okazało się, że przyczyną stuków była tylna tuleja wahacza ta aluminiowa. Tez wyglądała na dobrą, sprawdzane na 2 stacjach diagnostycznych. Pojechałem do mechanika i kazałem wymienić obydwie tuleje i zobaczę co się będzie działo. Dodatkowo jedna tarcza miała lekkie bicie co potęgowało stuki. Po wymianie przestało stukać i wszystko chodzi elegancko. Dodam, że tuleje nie wyglądały na zużyte, ale widocznie guma straciła swoje właściwości i stukało.Była OI 1.8 20V ->OII Elegance 1.9TDI BXE ->
Opel Insignia ST 2.0 CDTI 191hp 429Nm
Komentarz
-
-
Tam wielkiego halo nie ma, pod warunkiem, że podniesiesz caly przod. Nie wiem jak w O2, ale u siebie odkrecilem lacznik stabilizatora, potem gumy, lekko nasmarowalem smarem i zalozylem nowe. Lacznie 30 min roboty w O1.
Niestety w skodzie mojej o zony mam nowe, takze tutoriala nie bedzie przez jakis czas... :/Radio: C90r+XDP210EQ
Kable:Opt,Skyline,50 mm
Wzm:XES M1+FP 1.800
Glosniki: SUPREMO,CDM54,SQ6,Aliante
Komentarz
-
Komentarz