Każdy samochód podlegający opłacie musi mieć elektryczny czujnik.
O1 Dziwnie odpala po nocy.
Zwiń
X
-
O1 Dziwnie odpala po nocy.
Zastanawiam sie co moze byc przyczyna dziwnego odpalania po nocy. Jak auto postoi kilka godzin, to nie pali od pierwszego strzalu, tylko musi zakrecic 2-3 razy i czesto zaraz po odpaleniu silnik nierowno pracuje przez pierwsze kilka sekund (2-5s). Pozniej jest juz ok i pali jak ta lala za kazdym razem. Na cieplym tez jest ok. Co to moze byc? Czy to moze byc cofajace sie paliwo, a moze dawke trzeba by mu zwiekszyc na starcie?
Dodam jeszcze, ze jak przed odpaleniem przekrece kluczyk np. 2-3 razy i poczekam za kazdym razem az zgasna kontrolki to pali normalnie, jednak jak odpale go odrazu to nie jest to co byc powinno. Da sie to zdjagnozowac samemu? Co moze byc przczyna?
Octavia rok 2003, przebieg 186000km.Jest: Skoda Octavia 2 VRS BMN+
Byla: Skoda Octavia 2 Laurin & Klement Estate
Superstar 3900 + Sirio Megawatt 4000
-
-
Zamieszczone przez leszekmwświece , paliwo , poszukaj , było już penie kupe razy o tym.Jest: Skoda Octavia 2 VRS BMN+
Byla: Skoda Octavia 2 Laurin & Klement Estate
Superstar 3900 + Sirio Megawatt 4000
Komentarz
-
-
W tych silnikach może być kilka przyczyn, miałem podobne objawy jakis miesiac temu - VAG pokazal przekaznik swiec zarowych... wymienilem i działało jak nalezy, dopoki nie przyszły chłodne noce - trop trafił na AKU - siarczył klemy, a jego wygląd zewnętrzny dawał znaki wieku. Wymieniono na nowy - Futurkę i wszycho działa znowu jak należy.
Możesz też mieć problem z cofającym się paliwem, na początek warto spróbować założyć zawór zwrotny na przewód paliwowy - najtańszy sposób i bardzo często wystarczający.
Komentarz
-
-
Ja bym jeszcze sprawdził na początek kąt wtrysku.http://www.wimeb.markomp.net
Już nie moja Skodzina
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=31952
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez akm97Potwierdzam opinię makog. Miałem identyczne objawy w Toledo AFN. Czy nie wymieniałeś, albo odkręcałeś ostatnio paska rozrządu?
Jak kolega wojtas_110 wspomnial o chlodnych nocach to mi zaswitalo, ze u mnie tez problem narasta jak jest chlodnij i temp. spada ponizej 5-7st.
Narazie jednak sprawdzil bym ten kat wtrysku i ewentualnie jak podpowiecie to dawke rozruchowa. Aku zostawie na koniec bo najdrozszy.Jest: Skoda Octavia 2 VRS BMN+
Byla: Skoda Octavia 2 Laurin & Klement Estate
Superstar 3900 + Sirio Megawatt 4000
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez lukanio63Zamieszczone przez akm97Potwierdzam opinię makog. Miałem identyczne objawy w Toledo AFN. Czy nie wymieniałeś, albo odkręcałeś ostatnio paska rozrządu?
Jak kolega wojtas_110 wspomnial o chlodnych nocach to mi zaswitalo, ze u mnie tez problem narasta jak jest chlodnij i temp. spada ponizej 5-7st.
Narazie jednak sprawdzil bym ten kat wtrysku i ewentualnie jak podpowiecie to dawke rozruchowa. Aku zostawie na koniec bo najdrozszy.
Wartość pomiędzy 049-054 oznacza,że jest OK.
Komentarz
-
-
Z tego, co wiem to zwiększanie dawki rozruchowej VAG-iem nic nie daje - za małe możliwości regulacji. Poza tym zazwyczaj dawkę zwiększa się, gdy nie odpala na ciepłym, a nie na zimnym. Aby się upewnić, że to kąt wtrysku przeprowadź taki test: rano włącz zapłon jeden raz, ale po zgaśnięciu lampki grzania świec odczekaj 5 sekund i dopiero zapal. Jak odpali lepiej, to masz przeczynę.
Komentarz
-
-
Jeżeli będziesz zmieniał dawkę paliwa to minimalnie ustaw 2,2 mg
[ Dodano: Wto 02 Lis, 10 00:15 ]
Zamieszczone przez akm97Z tego, co wiem to zwiększanie dawki rozruchowej VAG-iem nic nie daje - za małe możliwości regulacji. Poza tym zazwyczaj dawkę zwiększa się, gdy nie odpala na ciepłym, a nie na zimnym. Aby się upewnić, że to kąt wtrysku przeprowadź taki test: rano włącz zapłon jeden raz, ale po zgaśnięciu lampki grzania świec odczekaj 5 sekund i dopiero zapal. Jak odpali lepiej, to masz przeczynę.
W pierwszej kolejności proponuje odczyt kąta wyprzedzenia wtrysku paliwa.
Komentarz
-
-
mam ten sam praobme tylko w 1.8 180 powyzej 6-8 godzin tez za 1 razem nie odpala wszystkie przeglady rozrzady robione na czas tak jest od momentu jak go kupiłem. czy w 1.8 tak samo jak w tdi tez moze chodzic o kat wtrysku paliwa ? jaka tu powinna byc odpowiednia wartośc?BYŁA o1 rs
BYŁA o2 1.6
JEST S2 kombi Platinum 2.0 tdi 170 KM DSG
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez motorJeżeli będziesz zmieniał dawkę paliwa to minimalnie ustaw 2,2 mg
[ Dodano: Wto 02 Lis, 10 00:15 ]
Zamieszczone przez akm97Z tego, co wiem to zwiększanie dawki rozruchowej VAG-iem nic nie daje - za małe możliwości regulacji. Poza tym zazwyczaj dawkę zwiększa się, gdy nie odpala na ciepłym, a nie na zimnym. Aby się upewnić, że to kąt wtrysku przeprowadź taki test: rano włącz zapłon jeden raz, ale po zgaśnięciu lampki grzania świec odczekaj 5 sekund i dopiero zapal. Jak odpali lepiej, to masz przeczynę.
W pierwszej kolejności proponuje odczyt kąta wyprzedzenia wtrysku paliwa.
Komentarz
-
-
Sprawdzilem kat wtrysku i Vag pokazuje:
- na samym zaplonie: 037
- kiedy auto jest odpalone: 067
Mozna z tym jezdzic, czy trzeba robic od zaraz, bo sam chyba tego nie zrobie, prawda?Jest: Skoda Octavia 2 VRS BMN+
Byla: Skoda Octavia 2 Laurin & Klement Estate
Superstar 3900 + Sirio Megawatt 4000
Komentarz
-
-
Robiles to na rozgrzanym silniku?, kat sprawdza sie na odpalonym silniku i dobrze rozgrzanym i powinien wynosic pomiedzy 49 a 51 .http://www.wimeb.markomp.net
Już nie moja Skodzina
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=31952
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez makogRobiles to na rozgrzanym silniku?, kat sprawdza sie na odpalonym silniku i dobrze rozgrzanym i powinien wynosic pomiedzy 49 a 51 .Jest: Skoda Octavia 2 VRS BMN+
Byla: Skoda Octavia 2 Laurin & Klement Estate
Superstar 3900 + Sirio Megawatt 4000
Komentarz
-
-
No to jesli masz taki kat wtrysku na zimnym silniku to na cieplym napewno bedzie duza za wczesnyhttp://www.wimeb.markomp.net
Już nie moja Skodzina
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=31952
Komentarz
-
-
Zrobiłem jeszcze raz, wszystko według przepisu kolegi motor:
(VAG-COM -> Engine -> Basic Settings -> grupa 000 -> pozycja 2)
Wartość pomiędzy 049-054 oznacza,że jest OK.
- na samym zapłonie przy rozgrzanym silniku: 038
- na odpalonym i rozgrzanym silniku: 068
Dodam jeszcze, ze teraz przy odpalaniu pojawily sie stuki, które są głośne prze pierwsze 2-3s, później cichną wraz z rozgrzewającym sie silnikiem. Nie wiem czy te dwie sprawy maja ze sobą jakieś powiązanie, ale pomyślałem, ze warto by o tym wspomnieć.Jest: Skoda Octavia 2 VRS BMN+
Byla: Skoda Octavia 2 Laurin & Klement Estate
Superstar 3900 + Sirio Megawatt 4000
Komentarz
-
-
mam podobny problem w chłodniejsze noce, przez cały rok jest ok ale gdy temp otoczenia spada powiedzmy do 5 stopni zaczynają się cyrki z zapłonem, akumulator wymieniany w marcu, paliwo jak sprawdzałem właśnie się cofa, w wężyku nic nie ma, a gdy silnik pracuje to przez wężyk od filtra paliwa widać pęcherzyki powietrza, co może być tego przyczyną? pompa paliwa czy może nie szczelne zaciski na filtrze? i czemu tylko w chłodne noce tak się dzieje?
Komentarz
-
-
1. Rozumiem, że świece żarowe sprawdzone. Zwróćcie jeszcze uwagę, że samo sprawdzenie świecy, pod kątem, czy przewodzi prąd nie zawsze jest skuteczne, gdyż świeca może grzać, nie na "czubku" tam gdzie powinna, ale na podstawie elementu grzejnego (przerabiane w Toledo I Tdi). Tak, że najlepiej je wymontować, podłączyć na moment (Uwaga parzy!) i sprawdzić w którym miejscu robi się czerwona. Nie jestem tylko pewien, od którego roku są montowane świece niskonapięciowe, ale w O1 chyba nie
2. Cofanie resztek paliwa jest normalne. Problem może stwarzać. gumowy o-ring na plastykowym wtyku na pokrywie filtra pliwa. Gdy będzie uszkodzony, to nie ważne czy na zimnym, czy ciepłym rozruch może trwać nawet 10 sekund (przerabiane w Golfie III TD). Tak więc o-ring stwarza problem z rozruchem zawsze, nawet gdy jest ciepło.
3. Jak problem jest poważny trzeba sprawdzić ciśnienie i wtryski, ale zużycie tych elementów daje też inne objawy (dymienie, zużycie oleju).
4. Zawsze warto sprawdzić kąt wtrysku. Odpowiada za więcej problemów, niż by się mogło wydawać.
Komentarz
-
Komentarz