O1 Dziwnie odpala po nocy.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • nadol93
    Classic
    • 2010
    • 31

    O1 Dziwnie odpala po nocy.

    Każdy samochód podlegający opłacie musi mieć elektryczny czujnik.
    i znowu pare zlotowek bo to bedzie TRZEBA miec. co za kraj...
  • lukanio63
    Ambiente
    • 2009
    • 202

    #2
    O1 Dziwnie odpala po nocy.

    Zastanawiam sie co moze byc przyczyna dziwnego odpalania po nocy. Jak auto postoi kilka godzin, to nie pali od pierwszego strzalu, tylko musi zakrecic 2-3 razy i czesto zaraz po odpaleniu silnik nierowno pracuje przez pierwsze kilka sekund (2-5s). Pozniej jest juz ok i pali jak ta lala za kazdym razem. Na cieplym tez jest ok. Co to moze byc? Czy to moze byc cofajace sie paliwo, a moze dawke trzeba by mu zwiekszyc na starcie?
    Dodam jeszcze, ze jak przed odpaleniem przekrece kluczyk np. 2-3 razy i poczekam za kazdym razem az zgasna kontrolki to pali normalnie, jednak jak odpale go odrazu to nie jest to co byc powinno. Da sie to zdjagnozowac samemu? Co moze byc przczyna?
    Octavia rok 2003, przebieg 186000km.
    Jest: Skoda Octavia 2 VRS BMN+
    Byla: Skoda Octavia 2 Laurin & Klement Estate
    Superstar 3900 + Sirio Megawatt 4000

    Komentarz

    • leszekmw
      RS
      • 2005
      • 5356

      #3
      świece , paliwo , poszukaj , było już penie kupe razy o tym.
      O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
      GVI 1.4TSI
      LANCIA YPSILON 1.2 MPI
      tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

      Komentarz

      • lukanio63
        Ambiente
        • 2009
        • 202

        #4
        Zamieszczone przez leszekmw
        świece , paliwo , poszukaj , było już penie kupe razy o tym.
        Świece wymieniane 6 miesiecy temy, paliwo raczej ok (shell w uk), szukajka poszla w ruch ale nie znalazłem odpowiedzi.
        Jest: Skoda Octavia 2 VRS BMN+
        Byla: Skoda Octavia 2 Laurin & Klement Estate
        Superstar 3900 + Sirio Megawatt 4000

        Komentarz

        • wojtas_110
          Classic
          • 2010
          • 33

          #5
          W tych silnikach może być kilka przyczyn, miałem podobne objawy jakis miesiac temu - VAG pokazal przekaznik swiec zarowych... wymienilem i działało jak nalezy, dopoki nie przyszły chłodne noce - trop trafił na AKU - siarczył klemy, a jego wygląd zewnętrzny dawał znaki wieku. Wymieniono na nowy - Futurkę i wszycho działa znowu jak należy.
          Możesz też mieć problem z cofającym się paliwem, na początek warto spróbować założyć zawór zwrotny na przewód paliwowy - najtańszy sposób i bardzo często wystarczający.

          Komentarz

          • makog
            Rider
            • 2010
            • 345

            #6
            Ja bym jeszcze sprawdził na początek kąt wtrysku.
            http://www.wimeb.markomp.net
            Już nie moja Skodzina
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=31952

            Komentarz

            • leszekmw
              RS
              • 2005
              • 5356

              #7
              Zamieszczone przez wojtas_110
              Możesz też mieć problem z cofającym się paliwem
              o to właśnie mi chodziło.
              O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
              GVI 1.4TSI
              LANCIA YPSILON 1.2 MPI
              tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

              Komentarz

              • lukanio63
                Ambiente
                • 2009
                • 202

                #8
                Czy moglibyscie podac mi nr tego przekaznika swiec zarowych? Dam rade sam go wymienic?
                Jest: Skoda Octavia 2 VRS BMN+
                Byla: Skoda Octavia 2 Laurin & Klement Estate
                Superstar 3900 + Sirio Megawatt 4000

                Komentarz

                • akm97
                  Ambiente
                  • 2010
                  • 137

                  #9
                  Potwierdzam opinię makog. Miałem identyczne objawy w Toledo AFN. Czy nie wymieniałeś, albo odkręcałeś ostatnio paska rozrządu?

                  Komentarz

                  • motor
                    Classic
                    • 2010
                    • 12

                    #10
                    Vagiem sprawdź kąt wtrysku...

                    Komentarz

                    • lukanio63
                      Ambiente
                      • 2009
                      • 202

                      #11
                      Zamieszczone przez akm97
                      Potwierdzam opinię makog. Miałem identyczne objawy w Toledo AFN. Czy nie wymieniałeś, albo odkręcałeś ostatnio paska rozrządu?
                      Rozrzad byl wymieniany okolo rok temu. Nie wiem czy to ma jakis zwiazek, ale sprawdzic mozna, tylko podpowiedzcie jak. Kabelek mam tylko nie wiem gdzie to sprawdzic i jakie powinny byc warosci.
                      Jak kolega wojtas_110 wspomnial o chlodnych nocach to mi zaswitalo, ze u mnie tez problem narasta jak jest chlodnij i temp. spada ponizej 5-7st.
                      Narazie jednak sprawdzil bym ten kat wtrysku i ewentualnie jak podpowiecie to dawke rozruchowa. Aku zostawie na koniec bo najdrozszy.
                      Jest: Skoda Octavia 2 VRS BMN+
                      Byla: Skoda Octavia 2 Laurin & Klement Estate
                      Superstar 3900 + Sirio Megawatt 4000

                      Komentarz

                      • motor
                        Classic
                        • 2010
                        • 12

                        #12
                        Zamieszczone przez lukanio63
                        Zamieszczone przez akm97
                        Potwierdzam opinię makog. Miałem identyczne objawy w Toledo AFN. Czy nie wymieniałeś, albo odkręcałeś ostatnio paska rozrządu?
                        Rozrzad byl wymieniany okolo rok temu. Nie wiem czy to ma jakis zwiazek, ale sprawdzic mozna, tylko podpowiedzcie jak. Kabelek mam tylko nie wiem gdzie to sprawdzic i jakie powinny byc warosci.
                        Jak kolega wojtas_110 wspomnial o chlodnych nocach to mi zaswitalo, ze u mnie tez problem narasta jak jest chlodnij i temp. spada ponizej 5-7st.
                        Narazie jednak sprawdzil bym ten kat wtrysku i ewentualnie jak podpowiecie to dawke rozruchowa. Aku zostawie na koniec bo najdrozszy.
                        (VAG-COM -> Engine -> Basic Settings -> grupa 000 -> pozycja 2)
                        Wartość pomiędzy 049-054 oznacza,że jest OK.

                        Komentarz

                        • akm97
                          Ambiente
                          • 2010
                          • 137

                          #13
                          Z tego, co wiem to zwiększanie dawki rozruchowej VAG-iem nic nie daje - za małe możliwości regulacji. Poza tym zazwyczaj dawkę zwiększa się, gdy nie odpala na ciepłym, a nie na zimnym. Aby się upewnić, że to kąt wtrysku przeprowadź taki test: rano włącz zapłon jeden raz, ale po zgaśnięciu lampki grzania świec odczekaj 5 sekund i dopiero zapal. Jak odpali lepiej, to masz przeczynę.

                          Komentarz

                          • motor
                            Classic
                            • 2010
                            • 12

                            #14
                            Jeżeli będziesz zmieniał dawkę paliwa to minimalnie ustaw 2,2 mg

                            [ Dodano: Wto 02 Lis, 10 00:15 ]
                            Zamieszczone przez akm97
                            Z tego, co wiem to zwiększanie dawki rozruchowej VAG-iem nic nie daje - za małe możliwości regulacji. Poza tym zazwyczaj dawkę zwiększa się, gdy nie odpala na ciepłym, a nie na zimnym. Aby się upewnić, że to kąt wtrysku przeprowadź taki test: rano włącz zapłon jeden raz, ale po zgaśnięciu lampki grzania świec odczekaj 5 sekund i dopiero zapal. Jak odpali lepiej, to masz przeczynę.
                            Dawka startowa ma wplyw na uruchamianie silnika , czym mniejsza tym dostaje wiecej paliwa, zmienia się reakcja silnika na wcisnięcie pedału ""gazu"".
                            W pierwszej kolejności proponuje odczyt kąta wyprzedzenia wtrysku paliwa.

                            Komentarz

                            • blackrs
                              RS
                              • 2008
                              • 4829
                              • Superb II combi (3T5)
                              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                              #15
                              mam ten sam praobme tylko w 1.8 180 powyzej 6-8 godzin tez za 1 razem nie odpala wszystkie przeglady rozrzady robione na czas tak jest od momentu jak go kupiłem. czy w 1.8 tak samo jak w tdi tez moze chodzic o kat wtrysku paliwa ? jaka tu powinna byc odpowiednia wartośc?
                              BYŁA o1 rs
                              BYŁA o2 1.6
                              JEST S2 kombi Platinum 2.0 tdi 170 KM DSG

                              Komentarz

                              • akm97
                                Ambiente
                                • 2010
                                • 137

                                #16
                                Zamieszczone przez motor
                                Jeżeli będziesz zmieniał dawkę paliwa to minimalnie ustaw 2,2 mg

                                [ Dodano: Wto 02 Lis, 10 00:15 ]
                                Zamieszczone przez akm97
                                Z tego, co wiem to zwiększanie dawki rozruchowej VAG-iem nic nie daje - za małe możliwości regulacji. Poza tym zazwyczaj dawkę zwiększa się, gdy nie odpala na ciepłym, a nie na zimnym. Aby się upewnić, że to kąt wtrysku przeprowadź taki test: rano włącz zapłon jeden raz, ale po zgaśnięciu lampki grzania świec odczekaj 5 sekund i dopiero zapal. Jak odpali lepiej, to masz przeczynę.
                                Dawka startowa ma wplyw na uruchamianie silnika , czym mniejsza tym dostaje wiecej paliwa, zmienia się reakcja silnika na wcisnięcie pedału ""gazu"".
                                W pierwszej kolejności proponuje odczyt kąta wyprzedzenia wtrysku paliwa.
                                Motor oczywiście, że dawka paliwa regulowana ma wpływ na pracę silnika, ale wg. mnie tylko w teorii. Zmieniałem dawkę paliwa, w starym Toledo od minimalnych do maksymalnych wartości i nie było żadnej odczuwalnej różnicy. Gdyby problem tkwił tutaj, to tylko mapy wtrysku.

                                Komentarz

                                • lukanio63
                                  Ambiente
                                  • 2009
                                  • 202

                                  #17
                                  Sprawdzilem kat wtrysku i Vag pokazuje:
                                  - na samym zaplonie: 037
                                  - kiedy auto jest odpalone: 067
                                  Mozna z tym jezdzic, czy trzeba robic od zaraz, bo sam chyba tego nie zrobie, prawda?
                                  Jest: Skoda Octavia 2 VRS BMN+
                                  Byla: Skoda Octavia 2 Laurin & Klement Estate
                                  Superstar 3900 + Sirio Megawatt 4000

                                  Komentarz

                                  • makog
                                    Rider
                                    • 2010
                                    • 345

                                    #18
                                    Robiles to na rozgrzanym silniku?, kat sprawdza sie na odpalonym silniku i dobrze rozgrzanym i powinien wynosic pomiedzy 49 a 51 .
                                    http://www.wimeb.markomp.net
                                    Już nie moja Skodzina
                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=31952

                                    Komentarz

                                    • lukanio63
                                      Ambiente
                                      • 2009
                                      • 202

                                      #19
                                      Zamieszczone przez makog
                                      Robiles to na rozgrzanym silniku?, kat sprawdza sie na odpalonym silniku i dobrze rozgrzanym i powinien wynosic pomiedzy 49 a 51 .
                                      Ale ze mnie gapa, lece zrobic to jeszcze raz
                                      Jest: Skoda Octavia 2 VRS BMN+
                                      Byla: Skoda Octavia 2 Laurin & Klement Estate
                                      Superstar 3900 + Sirio Megawatt 4000

                                      Komentarz

                                      • makog
                                        Rider
                                        • 2010
                                        • 345

                                        #20
                                        No to jesli masz taki kat wtrysku na zimnym silniku to na cieplym napewno bedzie duza za wczesny
                                        http://www.wimeb.markomp.net
                                        Już nie moja Skodzina
                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=31952

                                        Komentarz

                                        • lukanio63
                                          Ambiente
                                          • 2009
                                          • 202

                                          #21
                                          Zrobiłem jeszcze raz, wszystko według przepisu kolegi motor:
                                          (VAG-COM -> Engine -> Basic Settings -> grupa 000 -> pozycja 2)
                                          Wartość pomiędzy 049-054 oznacza,że jest OK.
                                          Co mi wyszło? Prawie takie same wartości:
                                          - na samym zapłonie przy rozgrzanym silniku: 038
                                          - na odpalonym i rozgrzanym silniku: 068
                                          Dodam jeszcze, ze teraz przy odpalaniu pojawily sie stuki, które są głośne prze pierwsze 2-3s, później cichną wraz z rozgrzewającym sie silnikiem. Nie wiem czy te dwie sprawy maja ze sobą jakieś powiązanie, ale pomyślałem, ze warto by o tym wspomnieć.
                                          Jest: Skoda Octavia 2 VRS BMN+
                                          Byla: Skoda Octavia 2 Laurin & Klement Estate
                                          Superstar 3900 + Sirio Megawatt 4000

                                          Komentarz

                                          • akm97
                                            Ambiente
                                            • 2010
                                            • 137

                                            #22
                                            Czyli tak jak myślałem. O ile podobne objawy są od momentu zmiany paska, to OK, bo jak powiły się ostatnio, to proponuję w trybie alarmowym sprawdzić klin na wale korbowym. W nowszych rocznikach problem coraz rzadszy, ale jednak...

                                            Komentarz

                                            • kowal88
                                              Drive
                                              • 2008
                                              • 80

                                              #23
                                              mam podobny problem w chłodniejsze noce, przez cały rok jest ok ale gdy temp otoczenia spada powiedzmy do 5 stopni zaczynają się cyrki z zapłonem, akumulator wymieniany w marcu, paliwo jak sprawdzałem właśnie się cofa, w wężyku nic nie ma, a gdy silnik pracuje to przez wężyk od filtra paliwa widać pęcherzyki powietrza, co może być tego przyczyną? pompa paliwa czy może nie szczelne zaciski na filtrze? i czemu tylko w chłodne noce tak się dzieje?
                                              Moja Ślicznotka
                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=527818#527818

                                              Komentarz

                                              • Kropek69
                                                Classic
                                                • 2010
                                                • 20

                                                #24
                                                podczepiam się do pytania przedmówcy. Mam te same objawy

                                                Komentarz

                                                • akm97
                                                  Ambiente
                                                  • 2010
                                                  • 137

                                                  #25
                                                  1. Rozumiem, że świece żarowe sprawdzone. Zwróćcie jeszcze uwagę, że samo sprawdzenie świecy, pod kątem, czy przewodzi prąd nie zawsze jest skuteczne, gdyż świeca może grzać, nie na "czubku" tam gdzie powinna, ale na podstawie elementu grzejnego (przerabiane w Toledo I Tdi). Tak, że najlepiej je wymontować, podłączyć na moment (Uwaga parzy!) i sprawdzić w którym miejscu robi się czerwona. Nie jestem tylko pewien, od którego roku są montowane świece niskonapięciowe, ale w O1 chyba nie
                                                  2. Cofanie resztek paliwa jest normalne. Problem może stwarzać. gumowy o-ring na plastykowym wtyku na pokrywie filtra pliwa. Gdy będzie uszkodzony, to nie ważne czy na zimnym, czy ciepłym rozruch może trwać nawet 10 sekund (przerabiane w Golfie III TD). Tak więc o-ring stwarza problem z rozruchem zawsze, nawet gdy jest ciepło.
                                                  3. Jak problem jest poważny trzeba sprawdzić ciśnienie i wtryski, ale zużycie tych elementów daje też inne objawy (dymienie, zużycie oleju).
                                                  4. Zawsze warto sprawdzić kąt wtrysku. Odpowiada za więcej problemów, niż by się mogło wydawać.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...