problem z obiegiem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • saamael
    Classic
    • 2010
    • 18

    problem z obiegiem

    Zamieszczone przez miguello
    niedługo coś pstryknę bo wczoraj doszedł nowy mod :szeroki_usmiech
    Lotka z RS'a :diabelski_usmiech ?
  • Andrzej0612
    Drive
    • 2008
    • 41

    #2
    problem z obiegiem

    Witam!
    Mam problem z moją skodą .
    A mianowicie przy szybszej jeździe wywala mi dużo płynu z zbiorniczka i węże są twarde a przy wolnych obrotach nic się nie dzieje , węże mięciutkie a poziom płynu jest taki sam . Czy to będzie wina uszczelki pod głowicą?
    Byłem dzisiaj u mechanika i dowiedziałem się że to może być również problem z pompą , a mianowicie mógł się oberwać ten plastikowy wirnik. Zrobiłem też mały test auto pracowało na wolnych obrotach ponad godzinę i wszystko pracował w normie .
    Dodam że dla pewności wyciągnąłem termostat oraz wymieniłem korek z zbiorniczka na nowy.
    Czy ktoś miałby wiedzę co z tym zrobić ?
    Z góry dziękuje i POZDRAWIAM!

    Komentarz

    • tom2212
      RS
      • 2008
      • 3892

      #3
      Zamieszczone przez Andrzej0612
      Czy to będzie wina uszczelki pod głowicą?
      Tak jest taka szansa ale może być też wina pękniętej głowicy lub pękniętego bloku

      Zamieszczone przez Andrzej0612
      węże są twarde
      gazy wydechowe idą do układu chłodzenia

      Komentarz

      • DGW
        RS
        S_OCP Member
        • 2006
        • 2330

        #4
        Wszystko wskazuje na klasyczne uszkodzenie uszczelki pod głowicą.
        Dodatkowo sprawdź czy jest obieg na wolnych obrotach, czy idzie płyn przelewem. To samo na wyższych obrotach. Jeśli ilość płynu idącego przelewem nie zmieni się może to oznaczać problem również z pompą
        NFPNorth-West
        2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
        WARSZTAT www.dsize.pl
        ->
        CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
        spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

        Komentarz

        • tom2212
          RS
          • 2008
          • 3892

          #5
          Zamieszczone przez Andrzej0612
          problem z pompą , a mianowicie mógł się oberwać ten plastikowy wirnik.
          gdyby tak się stało to chwila moment i byś zagotował płyn

          Komentarz

          • Andrzej0612
            Drive
            • 2008
            • 41

            #6
            Zanim zabiorę się za tą nieszczęsną uszczelkę to jak sprawdzić na 100% że to ona jest powodem całego zamieszania?
            Bo wiem że to nie jest tania rzecz i chciałbym się upewnić gdyż mechanik może mnie po prostu naciągnąć . Czy są jakieś domowe sposoby?

            Komentarz

            • tom2212
              RS
              • 2008
              • 3892

              #7
              Andrzej0612, sprawdz testerem u mechanika lub w ASO , można nim sprawdżić, czy do układu chłodzenia nie dostają się spaliny.Końcówkę testera wkłada się do pojemnika z płynem chłodzącym i uruchamiasz silnik. Jeżeli jest ok to w płynie chłodzącym nie będzie tlenku węgla. Jeżeli jest uszkodzona uszczelka pod głowicą to są przedmuchy i tlenek węgla znajduje się w płynie

              Komentarz

              • Andrzej0612
                Drive
                • 2008
                • 41

                #8
                Dzięki za poradę jutro pojadę zrobić test.
                Pozdrawiam!

                Komentarz

                • tom2212
                  RS
                  • 2008
                  • 3892

                  #9
                  Andrzej0612, jak efekty ??

                  Komentarz

                  • Andrzej0612
                    Drive
                    • 2008
                    • 41

                    #10
                    sorry że tak długo nie opisuje ale dopiero teraz naprawiłem .
                    Sprawdziłem obecność spalin w układzie , niestety okazało się że mam uszczelkę do roboty.
                    Mechanik wymienił mi uszczelkę , a przy okazji wymieniłem rozrząd i teraz jest wszystko ok.
                    Pozdrawiam!

                    Komentarz

                    • tom2212
                      RS
                      • 2008
                      • 3892

                      #11
                      Andrzej0612, dobrze że masz już sprawne autko choć koszty pewnie były znaczące :|

                      Komentarz

                      • Andrzej0612
                        Drive
                        • 2008
                        • 41

                        #12
                        Koszty były duże ale już jest wszystko ok.
                        Całość naprawy kosztowało mnie 1000 zł.
                        Ale sama robocizna tylko 300 zł , a reszta to części rozrządu i uszczelek.
                        Wydaje mi się że robocizna nie była taka tragiczna , ale części są okrutnie drogie.
                        Pozdrawiam!

                        Komentarz

                        • DGW
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 2330

                          #13
                          Zamieszczone przez Andrzej0612
                          Całość naprawy kosztowało mnie 1000 zł.
                          :shock: :shock: :shock:
                          rozumiem, za 1000zł zrobić rozrząd razem z pompą wody i wzmocnionym paskiem ale razem z uszczelką :shock:
                          Jakiś chyba mocno znajomy ten mechanik był albo ceny macie o połowę niższe jak u nas.

                          Z całym szacunkiem ale
                          mocno zaryzykował ten spec wymieniając uszczelkę bez sprawdzenia szczelności głowicy oraz bez jej planowania bo nie sądzę aby w tej cenie było to zrobione...

                          Tak na marginesie to po wymianie uszczelki pod głowicą należy zmienić oleum ponieważ
                          płyn chłodniczy jak i dużo syfu z oczyszczonego bloku znajduje się teraz w oleju (chyba że bloku też nie czyścił więc zostaje tylko płyn)
                          NFPNorth-West
                          2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                          WARSZTAT www.dsize.pl
                          ->
                          CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                          spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                          Komentarz

                          • oolsztyniak
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 6647
                            • Superb II combi (3T5)
                            • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                            #14
                            a ja za wymiane zapłaciłem pprzeszło 1600 zyli i to sama uszczelka , bez rozrządu.
                            Z tym , że u mnie wymieszało płyn z chłodnicy z olejem i pod korkiem widoczna była dość spora ilość "masła"
                            Płukanie silnika, chłodnicy, układu chłodzącego , uszczelki , olej , filtr oleju , sprawdzanie szczelności głowicy , planowanie i jeszcze pare rzeczy.

                            No ale cena coś bardzo niska :?
                            Była O2 RS 190 km / 436 Nm
                            Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

                            Komentarz

                            • Andrzej0612
                              Drive
                              • 2008
                              • 41

                              #15
                              dobrygrzeswawa
                              Nie wiem czy wiesz ale wymiana uszczelki pod głowicą wymaga również rozbabrania całego rozrządu więc ponowne złożenie było już w cenie wymiany uszczelki , dałem tylko nowe części , natomiast głowica była planowana .
                              Tak , to prawda że niebyła poddawana na test szczelności , ale mechanik ewidentnie stwierdził uszkodzenie uszczelki między drugim , a trzecim cylindrem . Więc uznał że to jest ta wada i chyba miał rację bo na razie płynu mi nie wyrzuca z zbiorniczka.
                              Dostałem również pisemną gwarancje , więc nie mam co się martwić .
                              Puki co autko na razie śmiga ok.
                              Pozdrawiam!

                              Komentarz

                              • oolsztyniak
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 6647
                                • Superb II combi (3T5)
                                • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez Andrzej0612
                                Nie wiem czy wiesz ale wymiana uszczelki pod głowicą wymaga również rozbabrania całego rozrządu
                                to żeś chłopie pojechał :lol:
                                Była O2 RS 190 km / 436 Nm
                                Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

                                Komentarz

                                • DGW
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 2330

                                  #17
                                  oolsztyniak, poczekaj bo to pewnie nie będzie wszystko :wink: :lol:
                                  Zamieszczone przez Andrzej0612
                                  Nie wiem czy wiesz ale wymiana uszczelki pod głowicą wymaga również rozbabrania całego rozrządu
                                  większych bzdur dawno nie słyszałem :P
                                  rozebranie rozrządu przy wymianie uszczelki pod głowicą wiąże się tylko i wyłącznie z demontażem koła wałka rozrządu, rolki prowadzącej (dla ułatwienia) oraz napinacza paska rozrządu.
                                  Nie wiem czy wiesz ale przy wymianie paska i reszty rzeczy jest potrzeba demontażu łapy silnika, osłon rozrządu, bocznej osłony silnika itd. więc na pewno nie jest to wymiana przy okazji. Chyba że ktoś nie do końca wie jak coś zrobić i rozbiera niepotrzebnie pół auta...

                                  A tak w ogóle to możemy policzyć:
                                  rozrząd z allegro 457zł + 20zł przesyłka = 477zł
                                  pompa wody SKF bo innej bym nie założył 205zł + 16zł przesyłka = 221zł
                                  uszczelka pod głowicę od 150zł do ok.300zł
                                  śruby do głowicy (to też pewnie nie zostało wymienione ale policzymy) oryginalne ponieważ tylko te się do czegoś nadają 150-200zł
                                  uszczelniacz wałka rozrządu 30zł
                                  jeśli głowica była rozbrojona do planowania to uszczelniacze zaworowe 15-30zł

                                  czy mi się wydaje czy już jest ponad 1000zł a to tylko części

                                  "U nas": rozbrojenie-uzbrojenie głowicy, planowanie, sprawdzenie szczelności, wymiana uszczelniaczy + weryfikacja - 240zł - Piszę ile ja płacę ponieważ sam tego nie robię.
                                  Do tego dochodzą materiały pomocnicze takie jak np. odtłuszczacz, uszczelniacz, włóknina, klej do gwintów, specjalny smar do śrub głowicy- wszystko niezbędne do wykonania takiej naprawy.
                                  I na koniec możemy doliczyć koszt robocizny. Niech będzie to te 300zł choć za taką naprawę jeśli ktoś powiedziałby mi taką kwotę to ostatni raz by mnie widział ponieważ stwierdziłbym że nie ma pojęcia z czym taka naprawa się wiąże.
                                  Razem mamy ponad 1600zł
                                  aaa jeszcze nie wszystko zapomniałem o oleju i filtrze 150-170zł

                                  Tak więc chyba mamy tu małą rozbieżność ale można jeszcze policzyć na najtańszym badziewiu:
                                  rozrząd z allegro z pompą wody 390zł +19 przesyłka
                                  uszczelka pod głowicę 120
                                  śruby do głowicy 50zł
                                  uszczelniacz wałka rozrządu 10zł
                                  bez wymiany uszczelniaczy :!:
                                  bez sprawdzenia szczelności :!:
                                  bez rozbrojenia i uzbrojenia na odpowiednim przyrządzie co wiąże się z uszkodzeniem trzonków zaworowych :!:
                                  bez materiałów pomocniczych :!:
                                  planowanie głowicy (?) 50zł ?
                                  bez wymiany oleju :!:
                                  I MAMY rozwiązanie 640zł + 300zł = 940zł # 1000zł


                                  Gratuluje świetnej roboty :lol:
                                  NFPNorth-West
                                  2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                  WARSZTAT www.dsize.pl
                                  ->
                                  CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                  spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                  Komentarz

                                  • oolsztyniak
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 6647
                                    • Superb II combi (3T5)
                                    • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                    #18
                                    dobrygrzeswawa, sam tego chciał :lol:
                                    Była O2 RS 190 km / 436 Nm
                                    Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

                                    Komentarz

                                    • Andrzej0612
                                      Drive
                                      • 2008
                                      • 41

                                      #19
                                      To cie chłopie ładnie wyrzeźbili , znaleźli frajera to i rzeźbili .
                                      Ceny części też podajesz z kosmosu , bo przykładem jest choćby olej.
                                      Części zakładałem z firm : INA , ERLING I CONTITECH .
                                      Jeśli wiesz o czym mówię ...

                                      GRATULACJĘ UDANYCH ZAKUPÓW :lol:

                                      nie wszystko na allegro jest tańsze...

                                      Komentarz

                                      • DGW
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2006
                                        • 2330

                                        #20
                                        Zamieszczone przez Andrzej0612
                                        To cie chłopie ładnie wyrzeźbili , znaleźli frajera to i rzeźbili .
                                        że niby do kogo to było :?:
                                        ponieważ po tym co pisałeś to wydaje się że lustro miałeś przed sobą...

                                        Zamieszczone przez Andrzej0612
                                        Ceny części też podajesz z kosmosu , bo przykładem jest choćby olej.
                                        Części zakładałem z firm : INA , ERLING I CONTITECH .
                                        podaj swoje ceny
                                        Zamieszczone przez Andrzej0612
                                        Jeśli wiesz o czym mówię ...
                                        1 1 1
                                        Zamieszczone przez Andrzej0612
                                        GRATULACJĘ UDANYCH ZAKUPÓW :lol:
                                        czy gdzieś napisałem że kupuje takie rzeczy na allegro :shock: połączyć literki w całość to jedno a zrozumieć co one oznaczają to drugie. Jak widać nie wszystkim dane jest posiąść obie te zdolności
                                        NFPNorth-West
                                        2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                        WARSZTAT www.dsize.pl
                                        ->
                                        CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                        spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                        Komentarz

                                        • martino
                                          Elegance
                                          S_OCP Member
                                          • 2007
                                          • 974

                                          #21
                                          To cie chłopie ładnie wyrzeźbili , znaleźli frajera to i rzeźbili .
                                          Zamieszczone przez Andrzej0612
                                          Jeśli wiesz o czym mówię ...
                                          To żeś chłopie pojechał.....
                                          Martino
                                          125 KM /272 Nm - to już było....
                                          teraz jest duży "+"
                                          dgw.esite.pl


                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=38246
                                          -----------------------------------------------
                                          PerfectService by DobryGrześWawa

                                          Komentarz

                                          • Samiec
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2004
                                            • 4287
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                            #22
                                            Andrzej0612 jestes juz 2 lata na forum, a nie zauwazyles jeszcze ze DGW jest naszym forumowym mechanikiem
                                            Wiec wiedza jak i doswiadczenie jest
                                            Osobiscie zmienial mi uszczelkie pod glowica, z robocizna zmiescilismy sie w kwocie 1300zl, bo wszystko bylo zrobione lepiej niz ksiazkowo
                                            Org. czesci, planowana glowica, sprawdzona cisnienieowo, wymienione gumki na zaworach.
                                            Nowe ori sruby do glowicy, nowy olej, plyn chlodniczy. Nowe uszczelki pod kolektory.

                                            Jezeli nie zmieniales srub od glowicy, to byl to wielki blad, gdyz w dieslu sruby te poddawane sa bardzo duzym siłom i sie poprostu uciagaja. Dlatego nie stosuje sie ich ponownie jak np. w jakiejs "benzynce".

                                            No nic oby cie sie czapka z tego powodu nie uniosla, bo znow bedzie robota. :roll:
                                            TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                                            SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                                            SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                                            Komentarz

                                            • alfik3000
                                              Drive
                                              • 2011
                                              • 95

                                              #23
                                              Korzystając z okazji podepnę się do tematu i opiszę mój problem.
                                              Od dwóch tygodni jestem posiadaczem Octavii Combi z silnikiem 1,9tdi AHF.
                                              Ostatnio zauważyłem, ze po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów w układzie chłodzenia powstaje duże ciśnienie, a górny wąż od chłodnicy jest twardy ( nie jak skała ), ale trzeba użyć siły by go ścisnąć. Tak na marginesie dodam, że w samochodzie mojej żony z silnikiem AGR owo zjawisko twardych węży nie występuje.
                                              Wczoraj będąc w kanale zauważyłem również, że prawa podłużnica jest mokra od płynu chłodzącego.(wykonałem próbę smakową i jestem na 100% pewny ,że to płyn).
                                              Ubytku płynu po przejechaniu 500km nie zaobserwowałem, ale skoro podłużnica jest mokra, to musi być gdzieś wyciek.
                                              Olej nie miesza się z płynem ("brak majonezu na korkach").
                                              Temperatura silnika utrzymuje się na 90, czasami spadnie trochę poniżej nigdy nie wzrosła ponad 90stopni.
                                              Dodam jeszcze, że podmieniałem korek do zbiorniczka płynu chłodzącego z samochodu żony, ale to, nie przyniosło rezultatu. - ciśnienie nadal jest duże.

                                              W związku zaistniałą sytuacją proszę forumowiczów o wypowiedzi.
                                              p.s. Ja obstawiam UPG, ale szczerze mówiąc chciałbym się mylić.
                                              Moje auto
                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=58206

                                              Komentarz

                                              • Samiec
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2004
                                                • 4287
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                                #24
                                                Zamieszczone przez alfik3000
                                                W związku zaistniałą sytuacją proszę forumowiczów o wypowiedzi.
                                                p.s. Ja obstawiam UPG, ale szczerze mówiąc chciałbym się mylić.
                                                Niestety mi tez na to wyglada. Plyn idzie pewnie pod korkiem wraz z nasilajacym sie cisnieniem.
                                                Ogolnie u mnie z biegiem km sie to nasilalo. Wywalao najwiecej plynu jak sie rozpedzalem dynamicznie w oklolice vmax-a. :roll:
                                                Ale jak nie duze ubytki plynu to nie ma co panikowac, ja z taka przypadloscia przesmigalem z 20kkm U mnie jezdzac do 150km/h nic sie nie dzialo :P
                                                TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                                                SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                                                SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                                                Komentarz

                                                • alfik3000
                                                  Drive
                                                  • 2011
                                                  • 95

                                                  #25
                                                  Octavia wyleczona.
                                                  Właśnie dziś skończyłem naprawiać swój nowy nabytek. I jak już wcześniej pisałem problem dotyczył tzw. "twardych węży", które po wymianie uszczelki pod głowicą nareszcie mogą sobie odsapnąć.
                                                  Całą robotę wykonałem własnymi rękoma w cztery dni.
                                                  Całkowity koszt naprawy to 1000zł
                                                  Moje auto
                                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=58206

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...