Zamieszczone przez miguello
problem z obiegiem
Zwiń
X
-
problem z obiegiem
Witam!
Mam problem z moją skodą .
A mianowicie przy szybszej jeździe wywala mi dużo płynu z zbiorniczka i węże są twarde a przy wolnych obrotach nic się nie dzieje , węże mięciutkie a poziom płynu jest taki sam . Czy to będzie wina uszczelki pod głowicą?
Byłem dzisiaj u mechanika i dowiedziałem się że to może być również problem z pompą , a mianowicie mógł się oberwać ten plastikowy wirnik. Zrobiłem też mały test auto pracowało na wolnych obrotach ponad godzinę i wszystko pracował w normie .
Dodam że dla pewności wyciągnąłem termostat oraz wymieniłem korek z zbiorniczka na nowy.
Czy ktoś miałby wiedzę co z tym zrobić ?
Z góry dziękuje i POZDRAWIAM!
-
-
Wszystko wskazuje na klasyczne uszkodzenie uszczelki pod głowicą.
Dodatkowo sprawdź czy jest obieg na wolnych obrotach, czy idzie płyn przelewem. To samo na wyższych obrotach. Jeśli ilość płynu idącego przelewem nie zmieni się może to oznaczać problem również z pompąNFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
-
Andrzej0612, sprawdz testerem u mechanika lub w ASO , można nim sprawdżić, czy do układu chłodzenia nie dostają się spaliny.Końcówkę testera wkłada się do pojemnika z płynem chłodzącym i uruchamiasz silnik. Jeżeli jest ok to w płynie chłodzącym nie będzie tlenku węgla. Jeżeli jest uszkodzona uszczelka pod głowicą to są przedmuchy i tlenek węgla znajduje się w płynie
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Andrzej0612Całość naprawy kosztowało mnie 1000 zł.
rozumiem, za 1000zł zrobić rozrząd razem z pompą wody i wzmocnionym paskiem ale razem z uszczelką :shock:
Jakiś chyba mocno znajomy ten mechanik był albo ceny macie o połowę niższe jak u nas.
Z całym szacunkiem ale
mocno zaryzykował ten spec wymieniając uszczelkę bez sprawdzenia szczelności głowicy oraz bez jej planowania bo nie sądzę aby w tej cenie było to zrobione...
Tak na marginesie to po wymianie uszczelki pod głowicą należy zmienić oleum ponieważ
płyn chłodniczy jak i dużo syfu z oczyszczonego bloku znajduje się teraz w oleju (chyba że bloku też nie czyścił więc zostaje tylko płyn)NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
-
a ja za wymiane zapłaciłem pprzeszło 1600 zyli i to sama uszczelka , bez rozrządu.
Z tym , że u mnie wymieszało płyn z chłodnicy z olejem i pod korkiem widoczna była dość spora ilość "masła"
Płukanie silnika, chłodnicy, układu chłodzącego , uszczelki , olej , filtr oleju , sprawdzanie szczelności głowicy , planowanie i jeszcze pare rzeczy.
No ale cena coś bardzo niska :?Była O2 RS 190 km / 436 Nm
Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm
Komentarz
-
-
dobrygrzeswawa
Nie wiem czy wiesz ale wymiana uszczelki pod głowicą wymaga również rozbabrania całego rozrządu więc ponowne złożenie było już w cenie wymiany uszczelki , dałem tylko nowe części , natomiast głowica była planowana .
Tak , to prawda że niebyła poddawana na test szczelności , ale mechanik ewidentnie stwierdził uszkodzenie uszczelki między drugim , a trzecim cylindrem . Więc uznał że to jest ta wada i chyba miał rację bo na razie płynu mi nie wyrzuca z zbiorniczka.
Dostałem również pisemną gwarancje , więc nie mam co się martwić .
Puki co autko na razie śmiga ok.
Pozdrawiam!
Komentarz
-
-
oolsztyniak, poczekaj bo to pewnie nie będzie wszystko :wink: :lol:
Zamieszczone przez Andrzej0612Nie wiem czy wiesz ale wymiana uszczelki pod głowicą wymaga również rozbabrania całego rozrządu
rozebranie rozrządu przy wymianie uszczelki pod głowicą wiąże się tylko i wyłącznie z demontażem koła wałka rozrządu, rolki prowadzącej (dla ułatwienia) oraz napinacza paska rozrządu.
Nie wiem czy wiesz ale przy wymianie paska i reszty rzeczy jest potrzeba demontażu łapy silnika, osłon rozrządu, bocznej osłony silnika itd. więc na pewno nie jest to wymiana przy okazji. Chyba że ktoś nie do końca wie jak coś zrobić i rozbiera niepotrzebnie pół auta...
A tak w ogóle to możemy policzyć:
rozrząd z allegro 457zł + 20zł przesyłka = 477zł
pompa wody SKF bo innej bym nie założył 205zł + 16zł przesyłka = 221zł
uszczelka pod głowicę od 150zł do ok.300zł
śruby do głowicy (to też pewnie nie zostało wymienione ale policzymy) oryginalne ponieważ tylko te się do czegoś nadają 150-200zł
uszczelniacz wałka rozrządu 30zł
jeśli głowica była rozbrojona do planowania to uszczelniacze zaworowe 15-30zł
czy mi się wydaje czy już jest ponad 1000zł a to tylko części
"U nas": rozbrojenie-uzbrojenie głowicy, planowanie, sprawdzenie szczelności, wymiana uszczelniaczy + weryfikacja - 240zł - Piszę ile ja płacę ponieważ sam tego nie robię.
Do tego dochodzą materiały pomocnicze takie jak np. odtłuszczacz, uszczelniacz, włóknina, klej do gwintów, specjalny smar do śrub głowicy- wszystko niezbędne do wykonania takiej naprawy.
I na koniec możemy doliczyć koszt robocizny. Niech będzie to te 300zł choć za taką naprawę jeśli ktoś powiedziałby mi taką kwotę to ostatni raz by mnie widział ponieważ stwierdziłbym że nie ma pojęcia z czym taka naprawa się wiąże.
Razem mamy ponad 1600zł
aaa jeszcze nie wszystko zapomniałem o oleju i filtrze 150-170zł
Tak więc chyba mamy tu małą rozbieżność ale można jeszcze policzyć na najtańszym badziewiu:
rozrząd z allegro z pompą wody 390zł +19 przesyłka
uszczelka pod głowicę 120
śruby do głowicy 50zł
uszczelniacz wałka rozrządu 10zł
bez wymiany uszczelniaczy :!:
bez sprawdzenia szczelności :!:
bez rozbrojenia i uzbrojenia na odpowiednim przyrządzie co wiąże się z uszkodzeniem trzonków zaworowych :!:
bez materiałów pomocniczych :!:
planowanie głowicy (?) 50zł ?
bez wymiany oleju :!:
I MAMY rozwiązanie 640zł + 300zł = 940zł # 1000zł
Gratuluje świetnej roboty :lol:NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
-
To cie chłopie ładnie wyrzeźbili , znaleźli frajera to i rzeźbili .
Ceny części też podajesz z kosmosu , bo przykładem jest choćby olej.
Części zakładałem z firm : INA , ERLING I CONTITECH .
Jeśli wiesz o czym mówię ...
GRATULACJĘ UDANYCH ZAKUPÓW :lol:
nie wszystko na allegro jest tańsze...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Andrzej0612To cie chłopie ładnie wyrzeźbili , znaleźli frajera to i rzeźbili .
ponieważ po tym co pisałeś to wydaje się że lustro miałeś przed sobą...
Zamieszczone przez Andrzej0612Ceny części też podajesz z kosmosu , bo przykładem jest choćby olej.
Części zakładałem z firm : INA , ERLING I CONTITECH .
Zamieszczone przez Andrzej0612Jeśli wiesz o czym mówię ...
Zamieszczone przez Andrzej0612GRATULACJĘ UDANYCH ZAKUPÓW :lol:NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
-
To cie chłopie ładnie wyrzeźbili , znaleźli frajera to i rzeźbili .Zamieszczone przez Andrzej0612Jeśli wiesz o czym mówię ...Martino
125 KM /272 Nm - to już było....
teraz jest duży "+"
dgw.esite.pl
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=38246
-----------------------------------------------
PerfectService by DobryGrześWawa
Komentarz
-
-
Andrzej0612 jestes juz 2 lata na forum, a nie zauwazyles jeszcze ze DGW jest naszym forumowym mechanikiem
Wiec wiedza jak i doswiadczenie jest
Osobiscie zmienial mi uszczelkie pod glowica, z robocizna zmiescilismy sie w kwocie 1300zl, bo wszystko bylo zrobione lepiej niz ksiazkowo
Org. czesci, planowana glowica, sprawdzona cisnienieowo, wymienione gumki na zaworach.
Nowe ori sruby do glowicy, nowy olej, plyn chlodniczy. Nowe uszczelki pod kolektory.
Jezeli nie zmieniales srub od glowicy, to byl to wielki blad, gdyz w dieslu sruby te poddawane sa bardzo duzym siłom i sie poprostu uciagaja. Dlatego nie stosuje sie ich ponownie jak np. w jakiejs "benzynce".
No nic oby cie sie czapka z tego powodu nie uniosla, bo znow bedzie robota. :roll:
Komentarz
-
-
Korzystając z okazji podepnę się do tematu i opiszę mój problem.
Od dwóch tygodni jestem posiadaczem Octavii Combi z silnikiem 1,9tdi AHF.
Ostatnio zauważyłem, ze po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów w układzie chłodzenia powstaje duże ciśnienie, a górny wąż od chłodnicy jest twardy ( nie jak skała ), ale trzeba użyć siły by go ścisnąć. Tak na marginesie dodam, że w samochodzie mojej żony z silnikiem AGR owo zjawisko twardych węży nie występuje.
Wczoraj będąc w kanale zauważyłem również, że prawa podłużnica jest mokra od płynu chłodzącego.(wykonałem próbę smakową i jestem na 100% pewny ,że to płyn).
Ubytku płynu po przejechaniu 500km nie zaobserwowałem, ale skoro podłużnica jest mokra, to musi być gdzieś wyciek.
Olej nie miesza się z płynem ("brak majonezu na korkach").
Temperatura silnika utrzymuje się na 90, czasami spadnie trochę poniżej nigdy nie wzrosła ponad 90stopni.
Dodam jeszcze, że podmieniałem korek do zbiorniczka płynu chłodzącego z samochodu żony, ale to, nie przyniosło rezultatu. - ciśnienie nadal jest duże.
W związku zaistniałą sytuacją proszę forumowiczów o wypowiedzi.
p.s. Ja obstawiam UPG, ale szczerze mówiąc chciałbym się mylić.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez alfik3000W związku zaistniałą sytuacją proszę forumowiczów o wypowiedzi.
p.s. Ja obstawiam UPG, ale szczerze mówiąc chciałbym się mylić.
Ogolnie u mnie z biegiem km sie to nasilalo. Wywalao najwiecej plynu jak sie rozpedzalem dynamicznie w oklolice vmax-a. :roll:
Ale jak nie duze ubytki plynu to nie ma co panikowac, ja z taka przypadloscia przesmigalem z 20kkm U mnie jezdzac do 150km/h nic sie nie dzialo :P
Komentarz
-
-
Octavia wyleczona.
Właśnie dziś skończyłem naprawiać swój nowy nabytek. I jak już wcześniej pisałem problem dotyczył tzw. "twardych węży", które po wymianie uszczelki pod głowicą nareszcie mogą sobie odsapnąć.
Całą robotę wykonałem własnymi rękoma w cztery dni.
Całkowity koszt naprawy to 1000zł
Komentarz
-
Komentarz