Zamieszczone przez Nexus6
Stuki w silniku.
Zwiń
X
-
Stuki w silniku.
Mam teraz kolejny problem z moja furmanka Od kilku dni, o nocy, lub jak dluzej postoi, zaraz po odpaleniu slychac bardzo glosne stuki/klekot przez okolo 3-5s. Pomyslalem, poczytalem i wychodziloby na to, ze to popychacze tak sie zachowuja, ale odglos ten cichnie, a po okolo minucie czy dwuch pojawia sie znowu, jednak nie jest juz tak glosny jak przy samym starcie. Stuka tak sobie, az do momentu jak silnik sie nagrzeje do 90 stopni i cichnie tak, ze prawie tego nie slychac. Prawie, bo jednak jak sie wslucham to moge to uslyszec.
Obsluchalem go troche i wydaje mi sie, ze dzwiek dochodzi z gornej czesci silnika, tak jakby z okolic gdzie znajduje sie egr. Jest bardzo dobrze slyszalny z fotela kierowcy (nie zapomnijcie, ze to anglik) przy otwartych drzwiach.
Podpowiedzcie mi prosze, co moze byc przyczyna tego stukania/klepania? Czy jest jakas inna opcja niz popychacze hyrauliczne? Troche sie tym stresuje, bo chce do Polski zjechac na swieta i wolalbym spedzic je z rodzina, niz gdzies na autobahnie czekajac na lawete.
Dodam jeszcze, ze napewno kat wtrrysku jest zle ustawiony i wynosi 068. Olej zmieniony okolo 8000km temu na mobil-a 0w40 + wszystkie filtry nowe. Rozrzad wymieniony okolo 14000km temu. Nie dymi, nie brakuje mu mocy.Jest: Skoda Octavia 2 VRS BMN+
Byla: Skoda Octavia 2 Laurin & Klement Estate
Superstar 3900 + Sirio Megawatt 4000
-
-
Witam,
pisałem pod innym tematem, ale może nie właściwie wybrałem topic o moich stukach w silniku. U mnie objawy są tylko na zimnym silniku jak temp. na dworzu spadnie do ok. 2*C i poniżej. Przy pierwszym odpaleniu silnik klekocze jak by się coś w środku miało zaraz rozlecieć przez jakieś 10-15 sekund a potem mu przechodzić i pracuje już normalnie. Po np. zgaszeniu silnika i odpaleniu ponownym (po tych 15 sek.) auto odpala normalnie bez klekotu. Podejrzenie moje padło na świeczki żarowe ale metoda omomierza wykazuje, że świece są sprawne. Muszę jeszcze sprawdzić czy aby napewno idzie napięcie na każdą świeczkę z listwy zasilającej aby wykluczyć na 99 % problem świec. Nie wiem czy przyczyną tego klekotu może być problem z turbiną. Auto miało czyszczone kierowniczki bo łapało tryby awaryjne. Po czyszczeniu przez 2 tyg. wszystko było OK a potem problem powrócił i objawia się tym, że auto co jakiś czas przy przyspieszaniu szarpnie (tak jak by się coś zacinało na turbinie) a potem jak już mu przejdzie to wkręca się na i spokojnie można je bujnąć do 200km/h. Czy zapieczone kierowniczki mogą mieć jakiś wpływ na poranny klekot?Gdzie może leżeć przyczyna tych dolegliwości?
Pozdrawiampowrót do Skodzianki, mam nadzieję, że nie będzie tak jak z ostatnią
Komentarz
-
-
od wymiany przelatałem może z 3kkm. Klepanie jest tylk oprzy pierwszym porannym rozruchu. PO góra 15 sek. ustaje i już jest wszystko cacy do kolejnego mocnego wychłodzenia silnika. Nie wydaje mi się żeby to była wina oleju, ale mogę się mylić.powrót do Skodzianki, mam nadzieję, że nie będzie tak jak z ostatnią
Komentarz
-
-
oliwa to Fuchs TITAN GT1 XTL 5W-40Fusch to był najgorszy olej jaki zalałem do autaJest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez adaśSilnik pracuje ciszej niż na Motulu (do samej wymiany) i mniej go pochłania.
Aro23, dał byś jakieś audio tych odgłosów.O rany - jedna siódma życia to poniedziałek
Komentarz
-
-
loru,
Spoko, może następnym razem będzie Millers. Zobaczymy jak się sprawdzi. Niemniej jednak ja na Fuchsa nie narzekam i nadal jestem zdania, że jest to b. dobry olej (przez caly okres eksploatacji, tzn. do 15kkm).
Aro23,
Faktycznie daj jakieś audio, to będzie można wrocic do tematu.Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)
Komentarz
-
Komentarz