Stuki w silniku.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • nadol93
    Classic
    • 2010
    • 31

    Stuki w silniku.

    Zamieszczone przez Nexus6
    MisiekWAW, grafitowe/tytanowe wyglądałyby IMO lepiej, ale to IMO :szeroki_usmiech
    wiem i też tak uwazam , ale do wyboru były gold albo gun metal
  • lukanio63
    Ambiente
    • 2009
    • 202

    #2
    Stuki w silniku.

    Mam teraz kolejny problem z moja furmanka Od kilku dni, o nocy, lub jak dluzej postoi, zaraz po odpaleniu slychac bardzo glosne stuki/klekot przez okolo 3-5s. Pomyslalem, poczytalem i wychodziloby na to, ze to popychacze tak sie zachowuja, ale odglos ten cichnie, a po okolo minucie czy dwuch pojawia sie znowu, jednak nie jest juz tak glosny jak przy samym starcie. Stuka tak sobie, az do momentu jak silnik sie nagrzeje do 90 stopni i cichnie tak, ze prawie tego nie slychac. Prawie, bo jednak jak sie wslucham to moge to uslyszec.
    Obsluchalem go troche i wydaje mi sie, ze dzwiek dochodzi z gornej czesci silnika, tak jakby z okolic gdzie znajduje sie egr. Jest bardzo dobrze slyszalny z fotela kierowcy (nie zapomnijcie, ze to anglik) przy otwartych drzwiach.
    Podpowiedzcie mi prosze, co moze byc przyczyna tego stukania/klepania? Czy jest jakas inna opcja niz popychacze hyrauliczne? Troche sie tym stresuje, bo chce do Polski zjechac na swieta i wolalbym spedzic je z rodzina, niz gdzies na autobahnie czekajac na lawete.
    Dodam jeszcze, ze napewno kat wtrrysku jest zle ustawiony i wynosi 068. Olej zmieniony okolo 8000km temu na mobil-a 0w40 + wszystkie filtry nowe. Rozrzad wymieniony okolo 14000km temu. Nie dymi, nie brakuje mu mocy.
    Jest: Skoda Octavia 2 VRS BMN+
    Byla: Skoda Octavia 2 Laurin & Klement Estate
    Superstar 3900 + Sirio Megawatt 4000

    Komentarz

    • laurin
      Rider
      • 2009
      • 727

      #3
      szklanki jeszcze mogą klepać...

      Komentarz

      • german81
        L&K
        • 2010
        • 1414
        • Octavia II combi (1Z5)
        • AUQ 1.8 20VT 180 KM
        • BZB 1.8 TSI 160 KM

        #4
        witaj według tojego opisu wychodzi na to ze to sa szklanki .sprawdz jeszcze poziom oleju czasami tak sie zachowuja jak jest niski poziom oleju i jaki olej był lany od poczatku do tego silnika
        diagnostyka vag 602-614-253

        Komentarz

        • Aro23
          Drive
          • 2007
          • 57

          #5
          Witam,
          pisałem pod innym tematem, ale może nie właściwie wybrałem topic o moich stukach w silniku. U mnie objawy są tylko na zimnym silniku jak temp. na dworzu spadnie do ok. 2*C i poniżej. Przy pierwszym odpaleniu silnik klekocze jak by się coś w środku miało zaraz rozlecieć przez jakieś 10-15 sekund a potem mu przechodzić i pracuje już normalnie. Po np. zgaszeniu silnika i odpaleniu ponownym (po tych 15 sek.) auto odpala normalnie bez klekotu. Podejrzenie moje padło na świeczki żarowe ale metoda omomierza wykazuje, że świece są sprawne. Muszę jeszcze sprawdzić czy aby napewno idzie napięcie na każdą świeczkę z listwy zasilającej aby wykluczyć na 99 % problem świec. Nie wiem czy przyczyną tego klekotu może być problem z turbiną. Auto miało czyszczone kierowniczki bo łapało tryby awaryjne. Po czyszczeniu przez 2 tyg. wszystko było OK a potem problem powrócił i objawia się tym, że auto co jakiś czas przy przyspieszaniu szarpnie (tak jak by się coś zacinało na turbinie) a potem jak już mu przejdzie to wkręca się na i spokojnie można je bujnąć do 200km/h. Czy zapieczone kierowniczki mogą mieć jakiś wpływ na poranny klekot?Gdzie może leżeć przyczyna tych dolegliwości?

          Pozdrawiam
          powrót do Skodzianki, mam nadzieję, że nie będzie tak jak z ostatnią

          Komentarz

          • marekzu
            L&K
            • 2007
            • 1412
            • Superb II combi (3V5)

            #6
            jak sa niskie temperatury - to dzwiek poopychaczy - olej sie rozgrzewa i juz nie halasuja

            Komentarz

            • Aro23
              Drive
              • 2007
              • 57

              #7
              ma to jakieś skutki uboczne na silnik czy to raczej normalny objaw? Obawiam się, że jak bym był w Polsce i było by z minus 20*C to te stuki by nigdy nie przeszły...
              powrót do Skodzianki, mam nadzieję, że nie będzie tak jak z ostatnią

              Komentarz

              • richi9
                Rider
                • 2011
                • 427

                #8
                można łatwo sprawdzić stetoskop do łapki i słuchamy .
                a jaki kolega olej zalał...

                Komentarz

                • Aro23
                  Drive
                  • 2007
                  • 57

                  #9
                  oliwa to Fuchs TITAN GT1 XTL 5W-40
                  powrót do Skodzianki, mam nadzieję, że nie będzie tak jak z ostatnią

                  Komentarz

                  • loru
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 4286
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez Aro23
                    oliwa to Fuchs TITAN GT1 XTL 5W-40
                    to jeszcze dopisz ile masz przelatane na tej oliwie, u mnie niemiłosierność silnik klepał na tej oliwie a po 8kkm nie dało się jeździć.
                    O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                    Komentarz

                    • Aro23
                      Drive
                      • 2007
                      • 57

                      #11
                      od wymiany przelatałem może z 3kkm. Klepanie jest tylk oprzy pierwszym porannym rozruchu. PO góra 15 sek. ustaje i już jest wszystko cacy do kolejnego mocnego wychłodzenia silnika. Nie wydaje mi się żeby to była wina oleju, ale mogę się mylić.
                      powrót do Skodzianki, mam nadzieję, że nie będzie tak jak z ostatnią

                      Komentarz

                      • loru
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 4286
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez Aro23
                        Nie wydaje mi się żeby to była wina oleju, ale mogę się mylić.
                        prześledź watek o olejach , Fusch to był najgorszy olej jaki zalałem do auta.
                        O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                        Komentarz

                        • adaś
                          Elegance
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 876
                          • Volkswagen

                          #13
                          oliwa to Fuchs TITAN GT1 XTL 5W-40
                          Fusch to był najgorszy olej jaki zalałem do auta
                          Hmm... nie zgodzę się. Moim zdaniem Fuchs jest jednym z lepszych olei. Lałem u siebie 5W30 i 5W40 - zmiana co 15kkm. Silnik pracuje ciszej niż na Motulu (do samej wymiany) i mniej go pochłania.
                          Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
                          a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
                          Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
                          O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

                          Komentarz

                          • loru
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 4286
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez adaś
                            Silnik pracuje ciszej niż na Motulu (do samej wymiany) i mniej go pochłania.
                            ok, zalej ten: http://www.millersoils.pl/produkty/p...s-xfe-pd-5w40/ i wrócimy do rozmowy o kulturze pracz motorku, fakt Fuchs ładnie pracował i ciszej niż na Motulu w początkowej fazie swojego przebiegu ale to co się działo po około 8kkm to był dramat, przynajmniej u mnie a i inni koledzy odnotowali podobne zachowanie rzeczowego oleju.

                            Aro23, dał byś jakieś audio tych odgłosów.
                            O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                            Komentarz

                            • adaś
                              Elegance
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 876
                              • Volkswagen

                              #15
                              loru,

                              Spoko, może następnym razem będzie Millers. Zobaczymy jak się sprawdzi. Niemniej jednak ja na Fuchsa nie narzekam i nadal jestem zdania, że jest to b. dobry olej (przez caly okres eksploatacji, tzn. do 15kkm).

                              Aro23,
                              Faktycznie daj jakieś audio, to będzie można wrocic do tematu.
                              Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
                              a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
                              Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
                              O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

                              Komentarz

                              • Aro23
                                Drive
                                • 2007
                                • 57

                                #16
                                jak spadną trochę temp. to może uda mi się nagrać ten dźwięk bo póki co jest dobrze. Mam tylko na to 2 dni bo potem urlop i z dala od samochodu. Jak coś "zarejestuję" to oczywiście wrzucę audio. Dzięki za sugestie.
                                powrót do Skodzianki, mam nadzieję, że nie będzie tak jak z ostatnią

                                Komentarz

                                Pracuję...