Ubywanie płynu chłodniczego w 1,4 TSI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • leadman
    Drive
    • 2009
    • 98
    • Ford

    #26
    No to widzę że to norma, bo u mnie też ubywa.

    Octavia II FL 2009 1,4TSI

    Komentarz

    • zbigniew147
      Rider
      • 2008
      • 482

      #27
      keraj998
      Generalnie tłumaczenie ASO przyjołem jak kiepski żart.
      Nie potrafię tego zrozumieć, że płyn sobie paruje. Wiadomym jest, że cały układ chłodzenia pracuje pod ciśnieniem i powinien być szczelny.
      Zabardzo nie wiem co dalej, tymbardziej że ciężko mi przyjąć tłumaczenie ASO.
      Coś mi tu pachnie kolejnym bublem, względniem niedorubką gruby VAG.
      A miało być tak fajnie... wycieczki, wywiady w zakładach pracy...

      Komentarz

      • Krzysiek25
        Ambiente
        • 2008
        • 154
        • Octavia II combi (1Z5)
        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

        #28
        Zamieszczone przez zbigniew147
        A miało być tak fajnie... wycieczki, wywiady w zakładach pracy...
        Taak.. a te kolejne cm3 płynu mówią "Jutro też wam uciekniemy!" :lol:

        Też musiałem dolać płynu, stało się to po przejechaniu chyba koło 19tys po jednorazowym dystansie 1300km. Więc może faktycznie gdzieś "ulatuje" przez chłodzenie turbo przy ostrzejszym traktowaniu silnika? Od tego czasu sprawdzam regularnie, ubytku już nie stwierdziłem, mimo że (nie wiem za bardzo czemu) dolałem niewielką ilość z miesiąc temu. Ale od zapalenia się tej cholernej kontrolki wożę ze sobą zestaw: 1l 5w30 + rozcieńczony G12++

        Komentarz

        • zbigniew147
          Rider
          • 2008
          • 482

          #29
          Zamieszczone przez Krzysiek25
          Taak.. a te kolejne cm3 płynu mówią "Jutro też wam uciekniemy!" :lol:
          może lekko przesadzone ale taki ubytek nie jest normalny.
          Jeśli po dolaniu problemu już się nie zaobserwuje to można sobie ten wyciek wytłumaczyć ułożeniem nowego silnika. Zaakceptuje taką argumentację.
          Jednak jeśli za kilka miesięcy tudzież tysięcy kilometrów znów będziesz musiał uzupełnić porównywalna ilość to nie powierz mi chyba, że wyparowało i TTTM.
          pozdrawiam.

          Komentarz

          • leadman
            Drive
            • 2009
            • 98
            • Ford

            #30
            Mnie wyparowało od pozycji MAX do MIN po przejechaniu ok 15tyś km (w tym wyjazd w lipcu do Bułgarii i z powrotem).
            Myślę że to żaden problem bo dużo osób z tym silnikiem ma podobnie więc TTTM.
            Problem bym pewnie widział jak by mi tyle płynu schodziło na tydzień.

            Octavia II FL 2009 1,4TSI

            Komentarz

            • marcink_1
              Rider
              • 2010
              • 312

              #31
              Koledzy dolanie płynu raz na rok, to nie problem. Pytanie jest tylko dlaczego ubywa, czy to nie jest jakaś usterka. W poprzednim samochodzie renault dolewałem tylko raz przez 9 lat eksploatacji.

              Pozdrawiam
              Marcin

              Komentarz

              • zbigniew147
                Rider
                • 2008
                • 482

                #32
                Zamieszczone przez leadman
                Myślę że to żaden problem
                oczywiście że to nie problem dolać raz na rok nawet na pół roku.

                Zamieszczone przez marcink_1
                Pytanie jest tylko dlaczego ubywa
                i to jest niepokojące.

                Komentarz

                • leadman
                  Drive
                  • 2009
                  • 98
                  • Ford

                  #33
                  Moim zdaniem po prostu paruje.
                  Nie wiem jak u was ale u mnie temp. nawet przy dużych mrozach 90st.
                  W oplu jak mam 80st. to się cieszę
                  Tak więc ten płyn cały czas pracuję w wysokiej temp. dlatego ma tendencję do parowania.
                  Problemem by było jak by u jednego nie ubywało wcale, a u drugiego co chwile dolewka.
                  Z tego co widzę to większość pisze musi dolewać

                  Octavia II FL 2009 1,4TSI

                  Komentarz

                  • zbigniew147
                    Rider
                    • 2008
                    • 482

                    #34
                    Zamieszczone przez leadman
                    Moim zdaniem po prostu paruje.
                    Tak samo mi mówił gość z ASO.
                    To co jest dla mnie nie zrozumiałem to fakt, że cały układ jest (powinien być) szczelny i jeśli nawet zacznie parować to para powinna się skroplić w zbiorniczku lub po drodze w przewodach lub chłodnicy i nic nie powinno płynu ubywać.
                    Na zbiorniczku wyrównawczym jest korek z zaworem bezpieczeństwa - dzięki czemu mamy w układzie chłodzenia wyższe ciśnienie dzięki czemu płyn może uzyskać temp. wyższą niż 100st C i nie powinno dojść do powstawania pęcherzyków powietrza.
                    Nie potrafię zrozumieć pojęcia parowania.
                    Jeśli ktoś wie o co tu biega proszę o wyjaśnienie lub sprostowanie mojego toku myślenia.

                    Komentarz

                    • piociel
                      Rider
                      • 2010
                      • 526
                      • Volkswagen

                      #35
                      marcink_1, miałem podobny problem byłem w tym w paru ASO i dzwoniłem do SAP , to co mnie pocieszyło to to że mówia iż zawsze przy 1 przegladzie dolewaja około 500ml płynu do zbiorniczka, bo wszytsko musi sie odpowietrzyc ułożyc,...
                      Dokładnie to samo. Po przejechaniu około 5kkm pojawił się komunikat o braku płynu. W zbiorniku było około 1cm poniżej min, ale elektrody były jeszcze zanurzone na głębokość 1cm. W ASO dolali mi 0,5L do zgrzewu i ta sama gadka...Jestem techniczny i dla mnie to nie jest wytłumaczenie. Jak czegoś nie ma to gdzie się podziało? Na razie po przejechaniu kolejnych 4kkm poziom się nie zmienia. Trudno mi to sobie wytłumaczyć.
                      Był: VWCaddy 1,9 TDI, Superb 2,0 TDI, Ceed 1,6 CRDI, OII 1,4 TSI, Astry: G - 1,6 8V, H - 1,7 CDTI, Skoda 105, Maluch.
                      Jest jeszcze Fabia II CGGB, ale tu nie ma o czym pisać.

                      Komentarz

                      • rlapinski
                        Ambiente
                        • 2010
                        • 138

                        #36
                        U mnie nic nie ubyło i nic nie dolewałem, a minął prawie rok użytkowania i przejechane prawie 18k km.

                        Komentarz

                        • vaz
                          Elegance
                          • 2010
                          • 799
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                          #37
                          w moim oplu poziom płynu chłodniczego utrzymuje się na jednakowym poziomie przez lata...nie ma potrzeby dolewania . Mam troszkę więcej niż 50% koncentratu w płynie .Zakładajac szczelność przewodów , połaczeń i UPG , jedyną drogą ucieczki płynu a właściwie wody w postaci pary wodnej wydaje się być zaworek w korku zbiornika wyrównawczego . W oplu otwiera się przy ciśnieniu około 0,13 MPa . Myślę , że niższe ciśnienie otwarcia zaworka w przypadku jego uszkodzenia mogłoby spowodować obniżanie się poziomu płynu . Kolejna rzecz dotycząca OII ; w instrukcji obsługi podana jest proporcja wody i koncentratu w płynie chłodniczym , która wynosi 60% do 40%. Być może zwiększenie stężenia koncentratu do 50% poprzez podwyższenie temperatury wrzenia płynu mogłoby dać mniejsze parowanie płynu (pary wodnej) w temperaturze roboczej silnika . To mogłoby też tłumaczyć mniejsze ubytki płynu po dolaniu koncentratu na pierwszym przeglądzie .
                          Antyfotoradar Valentine1
                          Harry II Classic+Sirio ML145

                          Komentarz

                          • Jac_ek
                            RS
                            • 2009
                            • 1733

                            #38
                            A może problemem nie jest silnik tylko jakość/właściwości tego płynu chłodniczego G++, bo chyba to cała grupa VW stosuje a 1.4TSI to nie jedyny silnik gdzie go ubywa?
                            - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                            Komentarz

                            • abstinent
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 4842
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                              #39
                              Jac_ek, a tdi :?: większość tematów dotyczy właśnie tdi

                              Komentarz

                              • szkoda
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 22543

                                #40
                                Płynu nie powinno ubywać, oprócz sytuacji takich jak nowe auto i dolewka na dotarciu, ewentualnie niskie temperatury i kontrolka (tyle, że wtedy wcale nie trzeba dolewać :szeroki_usmiech ), jedyny przypadek jaki zaliczyłem z dolewaniem płynu we wszystkich dwunastu samochodach to była padnięta głowica w BKD.
                                Jeżeli ubywa to prawdopodobnie jest gdzieś jakaś trudna (jak zwykle w tym przypadku) do zlokalizowania niewielka nieszczelność IMO.

                                [ Dodano: Czw 16 Gru, 10 21:21 ]
                                Zamieszczone przez abstinent
                                Jac_ek, a tdi :?: większość tematów dotyczy właśnie tdi
                                nic w TDI nie ubywa, tylko raz do roku jest akcja ze świecącą się kontrolką jak przyjdą mrozy, jakby tej kontrolki nie było to i krzyk by się nie podnosił :lol:
                                i pewnie tak samo jest w benzinerach w większości przypadków
                                saport techniczny baj DGW
                                była BKD+DSG '05 120kkm
                                była BXE '08 190kkm
                                no i nie ma :-)

                                Komentarz

                                • piramida
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 12222
                                  • Superb III (3V3)

                                  #41
                                  tak jak szkoda pisze w tdi nic nie ubywa, przynajmniej w moim sprzęcie no chyba ze zaraz pojdzie mi głowica to wtedy tak :szeroki_usmiech
                                  superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                  poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                  Komentarz

                                  • szkoda
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2005
                                    • 22543

                                    #42
                                    Zamieszczone przez piramida
                                    tak jak szkoda pisze w tdi nic nie ubywa, przynajmniej w moim sprzęcie no chyba ze zaraz pojdzie mi głowica to wtedy tak :szeroki_usmiech
                                    dokładnie, olejcie kontrolki i poczekajcie do wiosny jak ja :lol:
                                    no chyba, że ubywa, to gorzej

                                    (Tobie jakby miała głowica paść, to już by to pewnie zrobiła 15x )
                                    saport techniczny baj DGW
                                    była BKD+DSG '05 120kkm
                                    była BXE '08 190kkm
                                    no i nie ma :-)

                                    Komentarz

                                    • leadman
                                      Drive
                                      • 2009
                                      • 98
                                      • Ford

                                      #43
                                      Ta dyskusja jest bez sensu.
                                      Prawie tak jak by dyskutować o "braniu" oleju przez silnik: czy to dobrze, czy źle, ile go powinno ubywać itp.

                                      Moim zdaniem niewielki ubytek jest dopuszczalny. Chyba że ubytek przechodzi w wyciek.
                                      Pytanie gdzie jest ta granica.

                                      Octavia II FL 2009 1,4TSI

                                      Komentarz

                                      • szkoda
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2005
                                        • 22543

                                        #44
                                        Zamieszczone przez leadman
                                        Ta dyskusja jest bez sensu.
                                        Prawie tak jak by dyskutować o "braniu" oleju przez silnik: czy to dobrze, czy źle, ile go powinno ubywać itp.

                                        Moim zdaniem niewielki ubytek jest dopuszczalny. Chyba że ubytek przechodzi w wyciek.
                                        Pytanie gdzie jest ta granica.
                                        chyba nie do końca, tak samo jak analogia nie jest trafiona, bardzo proszę wyprowadzić mnie z błędu, ale o ile mi wiadomo, to układ chłodzenia jest układem szczelnym, co przydaje się do jego prawidłowego działania - płyn znajduje się w nadciśnieniu.
                                        stąd, JAK DLA MNIE, wszelkie ubytki wody, nie są zjawiskiem normalnym.
                                        co znajduje U MNIE poparcie w doświadczeniu.

                                        a branie oleju jest często zależne od konstrukcji silnika i wcale nie musi być (i nie jest) związane z jego zużyciem czy nieprawidłowym działaniem, pewne jest tylko, że silniki oleju nie dają, no chyba, że czasem te z filtrem cząstek stałych, ale i to nie jest zjawiskiem normalnym

                                        [ Dodano: Pią 17 Gru, 10 22:08 ]
                                        jeżeli dobrze rozumiem i autor tematu regularnie dolewa płynu to normalne nie jest.
                                        saport techniczny baj DGW
                                        była BKD+DSG '05 120kkm
                                        była BXE '08 190kkm
                                        no i nie ma :-)

                                        Komentarz

                                        • leadman
                                          Drive
                                          • 2009
                                          • 98
                                          • Ford

                                          #45
                                          Fakt układ zamknięty, ale jak tu ktoś napisał o proporcjach koncentratu z wodą i temp. parowania, układ z zaworem bezpieczeństwa w korku gdzie zawsze istnieje możliwość odparowania powstałej pary w wyniku wzrostu ciśnienia.

                                          Mój pogląd na to wziął się z obserwacji własnych i tego, że sporo osób musi robić dolewki. Nie sądzę żeby te ubytki były spowodowane czymś poważnym.
                                          Mam oprócz skody combo w dieslu i tu mam tak że płyn nie ubywa przy normalnej jeździe.
                                          Ale jak się go pogoni, zwłaszcza latem, to ubytek jest i to spory.

                                          I jedyne czym mogę to wytłumaczyć (zwłaszcza sobie), to parowanie, lub wypychane płynu przez korek w wyniku zwiększonego ciśnienia.
                                          I to też nie jest regułą bo układ układowi nie równy (w VB nie miałem ubytków nigdy )

                                          Octavia II FL 2009 1,4TSI

                                          Komentarz

                                          • szkoda
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2005
                                            • 22543

                                            #46
                                            Zamieszczone przez leadman
                                            Nie sądzę żeby te ubytki były spowodowane czymś poważnym.
                                            ja też, ale nigdy u mnie nie ubywało i nie ubywa.
                                            (oprócz BKD )


                                            Zamieszczone przez leadman
                                            Ale jak się go pogoni, zwłaszcza latem, to ubytek jest i to spory.
                                            jak się gotuje lub prawie i idzie przez zawór to jak najbardziej normalne
                                            saport techniczny baj DGW
                                            była BKD+DSG '05 120kkm
                                            była BXE '08 190kkm
                                            no i nie ma :-)

                                            Komentarz

                                            • dragster
                                              Elegance
                                              • 2009
                                              • 895
                                              • Honda

                                              #47
                                              hmmm... -5,5 st. w garażu (czyli na równym) i włączyła się kontrolka. Poziom płynu jakieś 5 - 10 mm od górnej granicy znacznika, czyli sporo pow. min. Już wybierałem się po G12. Radzicie nie dolewać? Włanczała sie kontrolka jak stałem na nierównym i OK, ale na równym... Układ był sprawdzony latem i wszystko OK. Kusi mnie, żeby dolać tym bardziej, że poprzedniej zimy nie włączyła sie ani razu.
                                              Silnik R18A2.
                                              http://www.dadrl.org.uk
                                              http://www.lightmare.org

                                              Komentarz

                                              • abstinent
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2007
                                                • 4842
                                                • Octavia II combi (1Z5)
                                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                #48
                                                dragster, posmyraj te druciki w środku i przeczyść wtyczkę

                                                Komentarz

                                                • szkoda
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2005
                                                  • 22543

                                                  #49
                                                  Zamieszczone przez dragster
                                                  hmmm... -5,5 st. w garażu (czyli na równym) i włączyła się kontrolka. Poziom płynu jakieś 5 - 10 mm od górnej granicy znacznika, czyli sporo pow. min. Już wybierałem się po G12. Radzicie nie dolewać? Włanczała sie kontrolka jak stałem na nierównym i OK, ale na równym... Układ był sprawdzony latem i wszystko OK. Kusi mnie, żeby dolać tym bardziej, że poprzedniej zimy nie włączyła sie ani razu.
                                                  jak Cię kusi to dolej, nie zaszkodzi i nie pomoże, no może tyle, że kontrolka nie będzie irytować, jak widać nie ubywa płynu tylko reaguje na mróz, u mnie załącza się przy ~-10, olewam to i jadę dalej.
                                                  saport techniczny baj DGW
                                                  była BKD+DSG '05 120kkm
                                                  była BXE '08 190kkm
                                                  no i nie ma :-)

                                                  Komentarz

                                                  • leadman
                                                    Drive
                                                    • 2009
                                                    • 98
                                                    • Ford

                                                    #50
                                                    Czyli by się zgadzało, że ten koncentrat VW jest do d..., lub za bardzo rozcieńczony z wodą, dlatego go ubywa, a zimą przymarzają elektrody czujnika.
                                                    Ja może wiosną wymienię płyn na jakiś inny nie VW i zobaczę co będzie się działo.

                                                    Octavia II FL 2009 1,4TSI

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...