kontrolka poduszek i brak sterowania audio z kierownicy
Panowie pomocy !!
W końcu i moją O II po 3,5 roku dopadły pierwsze probelmy. Mianowicie parę dni temu podczas jazdy po prostej drodze ni stad ni z owąd zapaliła mi się ... kontrolka poduszki, a na Maxi Docie pokazał sie komunikat "Airbag fault". WAG wyrzuca jakiś bład z poduszki z kierownicy, niewiadomo dlaczego, bo przecież auto totalnie bezwypadkowe a i kierownica nigdy nie była nawet demontowana żeb coś tam np. źle połączyć.
Druga sprawa, to to, że dziś odmówiło posłyszeństwa sterowanie radiem Streem z kierownicy. Od tak po prostu. Rano działało, a po południu już nie. Przyciski na kierownicy przestały być podswiatlone i przestały działać. O co może chodzić??
być może chodzi o ten pierścień ślizgowy pod kierą, o ile pamiętam jak mi klęknął to też wywalało poduszkę...
ale nie miałem multifunkcji więc nie wiem co z tym.
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
szkoda, gdzie jest ten pierścień? i czy aby sie do niego dostać trzeba demontować kieronicę? No i powiedz czy wymieniałeś ten pierścień czy tylko np. trzeba go było np. dokręcić?
No własnie tak mi się coś to wszystko zaczyna składać w 1 całość. No bo błąd z poduszki w kierownicy i coś nie tak ze sterowaniem audio które jest też umieszczone w kierownicy.
ale do tego jest jeszcze przewód (taśma?) i u mnie właśnie to się przetarło, też tak samo z siebie, kiera nie była ruszana itd, po prostu siadło.
[ Dodano: Wto 21 Gru, 10 20:11 ]
nie mogę tego przewodu znaleźć...
[ Dodano: Wto 21 Gru, 10 20:13 ]
cholera, w ogóle nie znam szczegółów bo to jeszcze robiłem w Złotej -> w ASO, może ktoś łebski podpowie bo nie chcę namieszać...
ale wydaje mi się, że trop nie jest zły -> VAG nie dawał wtedy żadnego konkretnego błędu, po którym można było to namierzyć - wyszło przy oględzinach :idea:
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
No własnie tego się boję ze to może byc ta tasma bo jest podobno droga (kupowałęś ją moze? pamietasz ile ona kosztuje?)
Zastanawiam sie jeszcze tylko o co moze chodzić z tym sterowaniem radia z kierownicy.
No to mnie troche pociszyłeś. Jutro odstawiam auto do brata (ma swój serwis) i nich podłącza VAGA i robi. Ale muszę przyznac ze mnie dzisiaj dobilo jeszcze to padnięte sterowanie radia i po raz pierwszy od nowości wkurzyłem się ma moja octę.
poducha i sterowanie radia tą samą taśmą idą. Swoją drogą nie wiem dlaczego to się nazywa pierścieniem ślizgowym. To jest po prostu puszka w kształcie pierścienia ze zwiniętym wewnątrz przewodem w postaci taśmy (cuś jak w laptopach do łączenia poszczególnych płytek). Jeden koniec jest przylutowany do wtyczki w module, drugi do wtyczki co jest za kierownicą. Nie ma tam niczego co się ślizga. W ogóle wygląda to na szajs pierwsza klasa z chin. Mogło się toto ułamać co prawda i trzeba by wymienić. Grunt to znaleźć odpowiedni numer części w ETCE. A dalej to alledrogo lub ASO. Generalnie roboty z tym jest na 20 - 30 minut.
Enriquez, szkoda, dzięki za informację. Trochę mnie pocieszyliście, bo wolę żeby przyczyną była tylko jedna rzecz ( ty ta taśma) niż kupę różnych. Szczerza mówiąc wczoraj tak myslałem że może sterowanie idzie po tej samej taśmie co airbag, ale nie byłem tego pewien.
Szczerza mówiąc wczoraj tak myslałem że może sterowanie idzie po tej samej taśmie co airbag, ale nie byłem tego pewien.
Jeżeli chodzi o taśmę to nazywa się toierścień ślizgowy klaksonu ze sprężyną powrotną.U ciebie będzie prawdopodobnie o numerze:1K0959653C.Natomiast do sterowania audio jest jeszcze układ elektroniczny i nazywa się:moduł kierownicy wielofunkcyjnej-1K0953549AK.Myślę,że na 99% jest to uszkodzenie taśmy.
Mieliście rację, to ta taśma za kierownicą (jest pęknięta). Nowa jest juz zamówiona w ASO i ma przyjść dziś, albo w poniedziałek po świętach. Także puki co, O II stoi w serwisie u brata i czeka na tę taśmę, a ja jeżdżę Clio II mojej żony. Jak już będzie zrobione i wszystko będzie o.k. to dam znać.
[ Dodano: Wto 28 Gru, 10 19:36 ]
No i samochód odebrany. wszytko juz o.k. Powodem była przerwana tasma w pierścieniu ślizgowym kierownicy. Częśc juz jest wymieniona, zaprogramowana i jest wszystko o.k.
Pozdrawiam i dziękuję za pomoc w diagnozie problemu.
hej
odświeżam temat, u mnie podobnie, tylko jeszcze tempo nie dziala.
Ok jak padla sama tasma w tasmie, ale dlaczego tempo niet, jakby jeszcze cos wiecej padlo wewnatrz.
Komentarz