kontrolka poduszek i brak sterowania audio z kierownicy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • maczor
    Drive
    • 2008
    • 58

    kontrolka poduszek i brak sterowania audio z kierownicy

    Zamieszczone przez misiul
    Jeśli lubisz ciszę w samochodzie to 1.2TSI będzie strzałem w dziesiątkę! Najbardziej econo będzie 1.6LPG

    Jak disel to tylko nowy.
    Muszę to potwierdzić jest cisza w samochodzie.
  • Big
    RS
    S_OCP Member
    • 2007
    • 6389

    #2
    kontrolka poduszek i brak sterowania audio z kierownicy

    Panowie pomocy !!
    W końcu i moją O II po 3,5 roku dopadły pierwsze probelmy. Mianowicie parę dni temu podczas jazdy po prostej drodze ni stad ni z owąd zapaliła mi się ... kontrolka poduszki, a na Maxi Docie pokazał sie komunikat "Airbag fault". WAG wyrzuca jakiś bład z poduszki z kierownicy, niewiadomo dlaczego, bo przecież auto totalnie bezwypadkowe a i kierownica nigdy nie była nawet demontowana żeb coś tam np. źle połączyć.
    Druga sprawa, to to, że dziś odmówiło posłyszeństwa sterowanie radiem Streem z kierownicy. Od tak po prostu. Rano działało, a po południu już nie. Przyciski na kierownicy przestały być podswiatlone i przestały działać. O co może chodzić??
    Czarny Elegance

    Komentarz

    • szkoda
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 22543

      #3
      być może chodzi o ten pierścień ślizgowy pod kierą, o ile pamiętam jak mi klęknął to też wywalało poduszkę...
      ale nie miałem multifunkcji więc nie wiem co z tym.
      saport techniczny baj DGW
      była BKD+DSG '05 120kkm
      była BXE '08 190kkm
      no i nie ma :-)

      Komentarz

      • Big
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 6389

        #4
        szkoda, gdzie jest ten pierścień? i czy aby sie do niego dostać trzeba demontować kieronicę? No i powiedz czy wymieniałeś ten pierścień czy tylko np. trzeba go było np. dokręcić?
        No własnie tak mi się coś to wszystko zaczyna składać w 1 całość. No bo błąd z poduszki w kierownicy i coś nie tak ze sterowaniem audio które jest też umieszczone w kierownicy.
        Czarny Elegance

        Komentarz

        • szkoda
          RS
          S_OCP Member
          • 2005
          • 22543

          #5
          tak, to jest pod kierą,trzeba ją zdejmować, pierścień wygląda mniej wiecej tak:

          ale do tego jest jeszcze przewód (taśma?) i u mnie właśnie to się przetarło, też tak samo z siebie, kiera nie była ruszana itd, po prostu siadło.

          [ Dodano: Wto 21 Gru, 10 20:11 ]
          nie mogę tego przewodu znaleźć...

          [ Dodano: Wto 21 Gru, 10 20:13 ]
          cholera, w ogóle nie znam szczegółów bo to jeszcze robiłem w Złotej -> w ASO, może ktoś łebski podpowie bo nie chcę namieszać...
          ale wydaje mi się, że trop nie jest zły -> VAG nie dawał wtedy żadnego konkretnego błędu, po którym można było to namierzyć - wyszło przy oględzinach :idea:
          saport techniczny baj DGW
          była BKD+DSG '05 120kkm
          była BXE '08 190kkm
          no i nie ma :-)

          Komentarz

          • Big
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 6389

            #6
            No własnie tego się boję ze to może byc ta tasma bo jest podobno droga (kupowałęś ją moze? pamietasz ile ona kosztuje?)
            Zastanawiam sie jeszcze tylko o co moze chodzić z tym sterowaniem radia z kierownicy.
            Czarny Elegance

            Komentarz

            • szkoda
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 22543

              #7
              Zamieszczone przez Big
              No własnie tego się boję ze to może byc ta tasma bo jest podobno droga (kupowałęś ją moze? pamietas zile ona kosztuje?)
              nie pamiętam, ale nie były to jakieś zabijające koszta, a robiłem w ASO więc spoko.
              generalnie jeśli to to, to piard, nie ma się co przejmować.

              [ Dodano: Wto 21 Gru, 10 20:18 ]
              jakbym miał strzelać to było jakieś ~300PLN z robotą czy coś, taki rząd mniej więcej.

              problem był z namierzeniem, bo jak komp nie pokazuje co, to wiadomo, że tragedia jest...
              saport techniczny baj DGW
              była BKD+DSG '05 120kkm
              była BXE '08 190kkm
              no i nie ma :-)

              Komentarz

              • Big
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 6389

                #8
                No to mnie troche pociszyłeś. Jutro odstawiam auto do brata (ma swój serwis) i nich podłącza VAGA i robi. Ale muszę przyznac ze mnie dzisiaj dobilo jeszcze to padnięte sterowanie radia i po raz pierwszy od nowości wkurzyłem się ma moja octę.
                Czarny Elegance

                Komentarz

                • szkoda
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 22543

                  #9
                  spoko, myślę, że to właśnie jakaś tego typu pierdoła.
                  oczywiście to tylko domysły.

                  [ Dodano: Wto 21 Gru, 10 20:23 ]
                  Zamieszczone przez Big
                  jeszcze to padnięte sterowanie radia
                  to jest na pewno powiązane z poduchą.
                  saport techniczny baj DGW
                  była BKD+DSG '05 120kkm
                  była BXE '08 190kkm
                  no i nie ma :-)

                  Komentarz

                  • Enriquez
                    RS
                    • 2009
                    • 7685
                    • Superb III (3V3)

                    #10
                    poducha i sterowanie radia tą samą taśmą idą. Swoją drogą nie wiem dlaczego to się nazywa pierścieniem ślizgowym. To jest po prostu puszka w kształcie pierścienia ze zwiniętym wewnątrz przewodem w postaci taśmy (cuś jak w laptopach do łączenia poszczególnych płytek). Jeden koniec jest przylutowany do wtyczki w module, drugi do wtyczki co jest za kierownicą. Nie ma tam niczego co się ślizga. W ogóle wygląda to na szajs pierwsza klasa z chin. Mogło się toto ułamać co prawda i trzeba by wymienić. Grunt to znaleźć odpowiedni numer części w ETCE. A dalej to alledrogo lub ASO. Generalnie roboty z tym jest na 20 - 30 minut.
                    Pozdrawiam
                    Marcin

                    Komentarz

                    • Big
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 6389

                      #11
                      Enriquez, szkoda, dzięki za informację. Trochę mnie pocieszyliście, bo wolę żeby przyczyną była tylko jedna rzecz ( ty ta taśma) niż kupę różnych. Szczerza mówiąc wczoraj tak myslałem że może sterowanie idzie po tej samej taśmie co airbag, ale nie byłem tego pewien.
                      Czarny Elegance

                      Komentarz

                      • Krzycho-63
                        Rider
                        • 2007
                        • 628
                        • Superb II (3T4)
                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez Big
                        Szczerza mówiąc wczoraj tak myslałem że może sterowanie idzie po tej samej taśmie co airbag, ale nie byłem tego pewien.
                        Jeżeli chodzi o taśmę to nazywa się toierścień ślizgowy klaksonu ze sprężyną powrotną.U ciebie będzie prawdopodobnie o numerze:1K0959653C.Natomiast do sterowania audio jest jeszcze układ elektroniczny i nazywa się:moduł kierownicy wielofunkcyjnej-1K0953549AK.Myślę,że na 99% jest to uszkodzenie taśmy.
                        Skoda Superb II Ambition
                        2.0 TDI CR 170 KM

                        https://www.facebook.com/kjautoelektronika/

                        Komentarz

                        • szkoda
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 22543

                          #13
                          no i jak sytuacja?
                          saport techniczny baj DGW
                          była BKD+DSG '05 120kkm
                          była BXE '08 190kkm
                          no i nie ma :-)

                          Komentarz

                          • Big
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 6389

                            #14
                            Zamieszczone przez szkoda
                            no i jak sytuacja?
                            Mieliście rację, to ta taśma za kierownicą (jest pęknięta). Nowa jest juz zamówiona w ASO i ma przyjść dziś, albo w poniedziałek po świętach. Także puki co, O II stoi w serwisie u brata i czeka na tę taśmę, a ja jeżdżę Clio II mojej żony. Jak już będzie zrobione i wszystko będzie o.k. to dam znać.

                            [ Dodano: Wto 28 Gru, 10 19:36 ]
                            No i samochód odebrany. wszytko juz o.k. Powodem była przerwana tasma w pierścieniu ślizgowym kierownicy. Częśc juz jest wymieniona, zaprogramowana i jest wszystko o.k.
                            Pozdrawiam i dziękuję za pomoc w diagnozie problemu.
                            Czarny Elegance

                            Komentarz

                            • beatnik
                              Ambiente
                              • 2011
                              • 226

                              #15
                              hej
                              odświeżam temat, u mnie podobnie, tylko jeszcze tempo nie dziala.
                              Ok jak padla sama tasma w tasmie, ale dlaczego tempo niet, jakby jeszcze cos wiecej padlo wewnatrz.
                              7.3LPG/100 ~ 60km/h

                              Komentarz

                              Pracuję...