Odepnij dolne przewody między turbo, a IC i zobacz ile tam jest oleju. Dodatkowo możesz na rozpiętych wężach dodać gazu (potrzebna druga osoba) i zobaczyć czy mocno chlapie.
W Polsce nie ma kryzysu.
Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.
Zbieram sie wlasnie zeby oddac turbo do regeneracji tylko chcialem sie dowiedziec czy to moze byc przyczyna brania oleju...
no jak nabardziej turbosprężarka może być przyczyna brania oleju ,jest ona smarowana tym samym olejem co silnik i posiada dwa uszczelnienia ,jedno po stronie gorącej ,a drugie po zimnej ...........ale przyczyn złużycia oleju może być jeszcze kilka :
Ja wiem ze olej moze brac z wielu innych przyczyn, ale mam nadzieje ze to tylko przez turbo bieze
Dzieki koledzy za informacje.
[ Dodano: Czw 15 Gru, 11 20:32 ]
Turbiny jeszcze nie zregenerowalem, bo kolega pojechal do UK i moze kupi mi druga. Ale dzisiaj mialem niezla jazde :shock: Ruszylem dynamicznie i ciagnalem auto do ponad 3000 obr i na 3 biegu zaczal zwalnia a pedal do konca wcisniety no i wkoncu puscilem a on sam obroty do oporu, musialem chamowac bo skrzyzowanie bylo ja sprzeglo a on wyje, wiec go zgasilem, pozniej dlugo krecilem go i nic, zaczalem krecic na wcisnietym gazie i wkoncu zapalil i ostro dymil i falowaly obroty. Przypomnialo mi sie ze koles co kiedys tym autem jezdzil mial to samo. Co to moze byc?
Witam panowie podepne się do tematu. Moja dziewczyna ma nowa Octavie 1.6 ( w czerwcu minal rok) Auto serwisowane oczywiscie. Przebieg 40k Km - jezdzi duzo po terenie calego slaska bardzo rozne trasy - duzo w miescie ale sporo i dluszych po 100-200km. Auto w gruncie rzeczy jest jezdzone "delikatnie" z racji tego zeby duzo nie palilo ale nie powiedzialbym ze jest mulone bo ona ma czasem ciezka noge. Na 2 pasmowkach ponizej 140 raczej nie jezdzi a spore fragmenty trasy zdarza sie po 180. Tak wiec mozna powiedziec ze auto jest "przegonione"
Ostatnio zapalila sie kontrolka oleju, wyslalem ja na serwis i typ powiedzial (SIC!) zeby sobie dolala oleju. Dostal opierdol i przyjal auto na serwis i podobna historia - wycieku oleju nie stwierdzono za to typek stwerdzil ze w instrukcji auta pisze ze ma prawa zezrec od 500-800ml oleju na 10k Km..... Nie ma mnie na miejscu i nie moge tego sprawdzic a instrukcja i tak zostala z autem na serwisie ale jedyny komentarz jaki mi sie cisnie na usta to ze go po....balo.
Rozumiem jakby 10 letnie auto tyle wypilo ale roczniak? Auto z salonu z zerowym przebiegiem wziete - chyba sie dealorowi nalezy solidny op...ol ? Nie jezdzilem nigdy wczesniej dieslem nie mam rozeznania ale pierwszy raz cos takiego slyszel i to od ASO a nie od pana jozka .... Prosze o pomoc
No to mnie panowie zaskoczyliscie....zbeształbym typa za darmo.... Ale zeby az tyle??:O To wiecej kasy na ten olej bedzie szlo niz na rope..... Bo nie wspomnialem ze to 1.6 w dieslu
to o dieslu sie nie wypowiadam (nie znam tego silnika i nie bardzo mnie interesuje zeby sie zaglebiac) myslalem o benzynce, moj ASV ma 263 tys. i nie dolewam od wymiany do wymiany (co 15 tys) badz czasem sie zdarzy tuz przed wymiana ze dla spokoju ducha jak cos ubyje doleje, ale moze ze sete.
[ Dodano: Nie 16 Wrz, 12 17:47 ]
a poldek to pewnie na mineralu juz jezdzi :wink:
A tu Cie zaskocze bo FSiaka lata na syntetyku Mobil 1
Co do skody - rzeczywiscie poprawiam sie tak pisze w instrukcji na 1000km, ale tak czy inak prawie 10l oleju to chyba przesada... moze na serwisie nie sprawdzili, nie dolali ....
Dziekuje za pomoc, okaze sie jutro przy odbiorze co tam sie dzieje
Komentarz