[02] 1.8 TSI - Niestabilne prowadzenie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • zepter00
    RS
    • 2008
    • 2304

    #26
    Sprawdź ciśnienie w oponach. Pewnie za duże :?
    Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

    "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

    Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

    Komentarz

    • Scirocco2
      Classic
      • 2009
      • 37

      #27
      Testowalem rozne cisnienia od 2.0 do 2.5 na nierozgrzanych kolach, wachniecie-uskok delikatny tylu dalej wysptepoje. Po 1, opony mam kartoflaki 195/65/15, a pozatym czuc ze to odbywa sie na gumach gdzies z tylu. Trzeba sie z tym pogodzic ze skoda ma bardzo srednie zawieszenie i tanim kosztem sie tego nie zmieni.

      Komentarz

      • szkoda
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 22543

        #28
        Zamieszczone przez Scirocco2
        Oczywiscie przy zmianie pasa szybkiej mozna wyczuc delikatny uskok tylu ale ten typ tak niestety ma.
        no chyba mimo wszystko niekoniecznie, spróbowałbym jeszcze geometrię jednak zrobić...
        saport techniczny baj DGW
        była BKD+DSG '05 120kkm
        była BXE '08 190kkm
        no i nie ma :-)

        Komentarz

        • Dijkstra
          RS
          • 2008
          • 1589

          #29
          a da cos dolozenia jakiegos drazka stabilizacyjnego?
          qrde osttanio daje mi to popalic... normalnie boje sie tym jezdzic :/ OI jezdzilo sie duzo lepiej :/ Jechalem dzis OII FL z przebiegiem ponad 95km i testowalem go na dokladnie tej samej drodze i jechalo sie perfekcyjnie nawet do 150km/h. Wracalem ta sama droga moim bolidem z predkoscia 110-120km/h i masakra... Z tym, ze swoim jechalem w 4 osoby a OIIFL sam. Ja mam przejechane juz 125kkm... Z tego co czytalem to trza sprawdzic luzy i geometrie... w lutym jak go kupilem wszystko w aso bylo ok...
          Moje foty
          Moja stronka
          Moje 4 kolka

          Komentarz

          • szkoda
            RS
            S_OCP Member
            • 2005
            • 22543

            #30
            Zamieszczone przez Dijkstra
            a da cos dolozenia jakiegos drazka stabilizacyjnego?
            niezły kotlet!

            ale jakiego drążka, jak się źle prowadzi to jest na pewno coś nie tak z zawieszeniem\geometrią, normalnie O2 idzie jak po szynach :szeroki_usmiech
            saport techniczny baj DGW
            była BKD+DSG '05 120kkm
            była BXE '08 190kkm
            no i nie ma :-)

            Komentarz

            • Dijkstra
              RS
              • 2008
              • 1589

              #31
              no wlasnie rozmawialem z moim kolega z pracy, ktory jezdzi dokladnie takim samym jak moj i ma to samo. byl w aso i za 1 razem nic nie stwierdzono. po braku poprawy pojechal 2 raz, wymienili mu cos tam i nadal myszkuje...
              a myslalem o jakiejsc rozporce czy cos... sam nie wiem :/
              Moje foty
              Moja stronka
              Moje 4 kolka

              Komentarz

              • szkoda
                RS
                S_OCP Member
                • 2005
                • 22543

                #32
                Zamieszczone przez Dijkstra
                byl w aso
                no i co to za argument, zapraszam do mnie na jazdę próbną.
                nie ma prawa nic myszkować itp.

                [ Dodano: Czw 28 Cze, 12 07:33 ]
                myszkowanie?!
                O2 to mi myszkowała jak wymienialismy całe przednie zawieszenie i DGW na oko ustawiał, żeby do speców dojechać...
                macie cos nie tak Panowie i to nie jest kwestia TTTM.
                silentblocki powymieniane?
                saport techniczny baj DGW
                była BKD+DSG '05 120kkm
                była BXE '08 190kkm
                no i nie ma :-)

                Komentarz

                • Dijkstra
                  RS
                  • 2008
                  • 1589

                  #33
                  ja mam samochod od niedawana... nie wiem czy bylo to robione wczesniej. ale jak kupowalem to w aso mi wszystko niby sprawdzili...
                  Moje foty
                  Moja stronka
                  Moje 4 kolka

                  Komentarz

                  • szkoda
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 22543

                    #34
                    Zamieszczone przez Dijkstra
                    jak kupowalem to w aso mi wszystko niby sprawdzili...
                    ok, to wszystko wyjaśnia, to może zamiast się zastanawiac nad jakimis rozpórkami jedź po prostu do mechanika i geometry, zapewniam, że pomoże
                    powiedzmy sobie wprost, że to całe sprawdzanie w ASO można sobie w dupę wsadzić.

                    IMO w O2 geometria ~raz na rok a z przodu tylne silentblocki u mnie potrafiły się poddać i po 5kkm (to może dawać efekt myszkowania), zwłaszcza prawy, tak więc Marku zaopiekuj się swoim samochodem, zamiast zlecać "niby sprawdzanie"
                    też zdarza mi się sprzedawać samochody więc wiem i wszyscy zresztą wiemy jak takie sprawdzanie wygląda, można się potem tylko pośmiać

                    [ Dodano: Czw 28 Cze, 12 07:51 ]
                    Zamieszczone przez Dijkstra
                    Ja mam przejechane juz 125kkm
                    fabryczne amortyzatory?
                    IMO do wymiany oczywiście.

                    nie ma nic wiecznego i nie ma nic za darmo.
                    saport techniczny baj DGW
                    była BKD+DSG '05 120kkm
                    była BXE '08 190kkm
                    no i nie ma :-)

                    Komentarz

                    • rkb
                      RS
                      • 2008
                      • 2152
                      • Rapid Spaceback (NH1)
                      • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                      #35
                      No ja mam takie napady myszkowania od nowosci, na szerszym laczku to sie troche poglebilo... jak jade zaladowany w 4ke to jest wszystko spoko - z 2ma osobami z przodu troche buja, zbieżność jest ok, ale widze ze geometrie będzie trzeba zrobić
                      Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                      Komentarz

                      • rafik11
                        Rider
                        • 2009
                        • 448

                        #36
                        do kolegi Scirocco2 czy robiłeś to w Lublinie i w którym ASO ? No i przy jakim przebiegu te tuleje sie rozleciały? Pytam bo coś mi się wydaje że też coś zaczyna mi latać.

                        Komentarz

                        • leszekmw
                          RS
                          • 2005
                          • 5356

                          #37
                          Dijkstra, nie wiem czy piszesz o swoim aucie czy o kolegi.. niemniej ja wymieniałem niedawno tez te tylne wahacze , efekt był ten sam czyli myszkowanie dupy. po wyjęciu wahaczy okazało się że jeden jest ok a drugi ma bardzo małe objawy zużycia , kolega mechanik powiedział ze by nie przypuszczał aż takiego myszkowania po obejrzeniu tych wahaczy.

                          rafik11, jeżeli masz po gwarancji to każdy mechanik Ci to zrobi moment. u mnie wytrzymały 98 tyś. a jeżeli chcesz to połączyć od razu z dobrą geometrią to Wiśniewski na Związkowej lub Gębka w Konopnicy. w obu zakładach są Huntery. ale nie zawsze trzeba ja ustawiać , u mie na przykład było ok' , i całe szczęście bo śruby od regulacji nie do ruszenia :szeroki_usmiech . wahacze kupowałem ori.
                          O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                          GVI 1.4TSI
                          LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                          tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                          Komentarz

                          • blind_walker
                            RS
                            • 2010
                            • 4533
                            • Octavia I combi (1U5)
                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                            #38
                            Dijkstra, u nas było podobnie. Na szarpakach na początku nic nie pokazywało. Po wymianie elementów ze zdjęcia wszystko się uspokoiło. Są to tzw drążki skrętne/kierownicze. Cena ok 150-200zł za oryginały. Nr katalogowe znalazłem w innym temacie:
                            Zamieszczone przez kowal 2002
                            Drążek kierowniczy ( tak, tak z tyłu ). Do 03.11.2008 był lewy 1K0 501 529 F i prawy 1K0 501 530 C. Po tym terminie były oba takie same 1K0 501 529 J. Wymienia się całość, bo same gumy nie są dostępne.
                            mkII 20VT (600h worked)
                            Roooooomster

                            Komentarz

                            • leszekmw
                              RS
                              • 2005
                              • 5356

                              #39
                              blind_walker, taaa...to te france..
                              O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                              GVI 1.4TSI
                              LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                              tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                              Komentarz

                              • szkoda
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 22543

                                #40
                                Zamieszczone przez blind_walker
                                drążki skrętne/kierownicze
                                te też wymieniałem, tak, że płacić wymieniać, naprawiać, regulować
                                saport techniczny baj DGW
                                była BKD+DSG '05 120kkm
                                była BXE '08 190kkm
                                no i nie ma :-)

                                Komentarz

                                • radekgw
                                  L&K
                                  • 2010
                                  • 1182

                                  #41
                                  Tez mialem problemy, najpierw z rzucaniem tylu a pozniej z ogolnym bujaniem na prostym, pomoglo wlasnie wymiana tuleji w tylniej belce, i z przodu, wymiana drazkow kierowniczych i oczywiscie amorow, i auto znow jezdzilo normalnie
                                  Jest 230 i 500 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=74730

                                  Komentarz

                                  • szkoda
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2005
                                    • 22543

                                    #42
                                    Zamieszczone przez radekgw
                                    Tez mialem problemy, najpierw z rzucaniem tylu a pozniej z ogolnym bujaniem na prostym, pomoglo wlasnie wymiana tuleji w tylniej belce, i z przodu, wymiana drazkow kierowniczych i oczywiscie amorow, i auto znow jezdzilo normalnie
                                    dokładnie, na zużytych elementach cudów nie będzie.
                                    saport techniczny baj DGW
                                    była BKD+DSG '05 120kkm
                                    była BXE '08 190kkm
                                    no i nie ma :-)

                                    Komentarz

                                    • RobSto
                                      Ambiente
                                      • 2010
                                      • 224

                                      #43
                                      Niestety i mnie dopadło myszkowanie - po ponad 2 latach jazdy po szynach
                                      Auto faluje na prostej na nierównościach i przy skręcie w prawo.
                                      Zrobiłem:
                                      - wywarzanie kół i ustawienie ciśnienia
                                      - wymianę wahaczy tylnych - jeden był rozwalony
                                      - geometrię
                                      Po w/w zabiegach efekt się zmniejszył - ale wciąż pozostał - i strasznie mnie drażni.
                                      Zwłaszcza przy lekkim skręcie w prawo.
                                      Czy ktoś ma pomysł co zrobić dalej żeby wyprostować jazdę?
                                      BYŁA O1 - 1.9 TDI 110KM
                                      BYŁA O2 - 1.9 TDI 140KM 305Nm - by Zaprzal
                                      JEST PASSAT B6 - 2.0 TDI CR 140KM

                                      Komentarz

                                      • Mihau
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 7460
                                        • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                                        #44
                                        Hę. U mnie ponad 30kkm i nie mam takich problemów. Może to efekt Eibachów? Bo jakoś stabilniejszy się samochód zrobił po ich zamontowaniu. Jedynie muszę koła przednie wyważyć, bo mnie fajera lata powyżej 1,2pln.
                                        O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                                        Komentarz

                                        • RobSto
                                          Ambiente
                                          • 2010
                                          • 224

                                          #45
                                          Po wielu przebojach - już po wszystkim

                                          Po pierwsze - zareklamowane wahacze - okazało się że jeden padł od razu
                                          Po drugie wymiana amorków przednich i stabilizatora lewego tylnego.
                                          Te zabiegi spowodowały że znów poznaje swoje autko.
                                          Śmiga jak nowe i mogę jednoznacznie stwierdzić, że jeśli zawieszenie jest OK,
                                          nie ma prawa nic nosić przy małych czy wiekszych prędkościach,
                                          na prostej czy w zakrętach.
                                          Tak było i znów jest w O2 tak też miałem w O1
                                          BYŁA O1 - 1.9 TDI 110KM
                                          BYŁA O2 - 1.9 TDI 140KM 305Nm - by Zaprzal
                                          JEST PASSAT B6 - 2.0 TDI CR 140KM

                                          Komentarz

                                          Pracuję...