Jeżeli można podciągnąć ten dźwięk pod wyrównywanie ciśnienia jak w starych rurach w bloku po np spuszczeniu wody w kibelku ( po wyłączeniu ok 2-3 sekundy ) to w aso wymienili mi właśnie tą czarną skrzynkę. Nazwali to blok zaworów magnetycznych. Diagnoza była od razu. Nie wiem ile to kosztuje bo pojazd był jeszcze na gwarancji.
Jeżeli można podciągnąć ten dźwięk pod wyrównywanie ciśnienia jak w starych rurach w bloku po np spuszczeniu wody w kibelku ( po wyłączeniu ok 2-3 sekundy ) to w aso wymienili mi właśnie tą czarną skrzynkę. Nazwali to blok zaworów magnetycznych. Diagnoza była od razu. Nie wiem ile to kosztuje bo pojazd był jeszcze na gwarancji.
Jak to wygląda i gdzie się znajduje, jaki silnik ? Może jakieś foty masz starej części ?
Jeżeli można podciągnąć ten dźwięk pod wyrównywanie ciśnienia jak w starych rurach w bloku po np spuszczeniu wody w kibelku ( po wyłączeniu ok 2-3 sekundy ) to w aso wymienili mi właśnie tą czarną skrzynkę. Nazwali to blok zaworów magnetycznych. Diagnoza była od razu. Nie wiem ile to kosztuje bo pojazd był jeszcze na gwarancji.
Zgadza się, ja się z tym nie bawiłem tylko zajechałem do serwisu ponieważ auto na gwarancji i powiedziałem że mają to usunąć. Człowiek zapewniał mnie, ze nie ma konsekwencji jazdy z uszkodzonym blokiem ZM, ale wiecie sami jak to jest z serwisami. Jak się później coś wysypie to powiedzą że to "przez uszkodzony blok zaworów magnetycznych". A tak nawiasem mówiąc to czy ktoś wie jak zapobiec w przyszłości takiej awarii? Czy może ten szajs ma swoją trwałość i za kolejne 40 tys. mam szykować kasę na naprawę?
Cześć
Czy mając ten objaw czyli padnięty blok zaworów m... można z tym jeździć, czy szykować się szybko do wymiany? No i jaki powinien być koszt tej skrzynki?
Pozdro
Niedawno zakupiłem Skodę więc jestem nowy na tym forum, WITAM wszystkich.
Chcę się podpiąć pod temat bo mam ten sam problem, po zgaszeniu silnika słychać coś jak kolega wyżej ujął "wyłączenie odkurzacza" i dochodzi on z bloku zaworów magnetycznych. Moje pytanie brzmi czy mógłby mi ktoś fachowo potwierdzić czy faktycznie można na tym jeździć? 500-600zł nie chodzi drogą więc na razie chciałbym odpuścić sobie jego wymianę, może w późniejszym czasie bym to zrobił jak się odkuję po zakupie Z góry dziękuję za pomoc.
kamilm21, skoro masz O2 to na pewno nie AHF. Podmień blok zaworów z kimś i będziesz miał jasność lub u jakiegoś sprzedawcy części używanych - zrobisz to na poczekaniu i się wyjaśni.
VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
Jeżeli post okazał się pomocny kliknij
Nie wiem właśnie jak sprawdzić to oznaczenie i tak odruchowo to wklepałem. No tak by było najłatwiej, martwi mnie tylko czy takie zachowanie tej skrzyneczki może negatywnie wpływać na resztę podzespołów i czy jest konieczność jej wymiany, bo ewidentnie, wręcz jestem pewien że te dziwne odgłosy dochodzą z tego bloku właśnie, a taka wymiana nie jest taka tania.... :?
[ Dodano: Sro 30 Kwi, 14 11:44 ]
Witam,
mam nadzieję że sprawa rozwiązana Byłem u "machera" i przełożył blok zaworów magnetycznych i pomogło, nie wiem na jak długo bo włożył używany, ale sprawny koszt 150zł stwierdził że "coś w środku pękło".
pojawilo sie to jakies 2 tyg temu dopiero dzisiaj postanowilem sie temu bardziej przyjzec, jakies porady gdzie tanio to zalatwic? i czy oplaca sie kupowac uzywany blok?
alxxx, dokladnie tak, a po podłączeniu do vaga okazało sie ze N75 wariuje czyli błąd z oznaczeniem: Elektrozawór powietrza dolotowego - zwarcie do masy, otwarty obwód > przewody, zawór.
Komentarz