Wymiana osłon amorka Tył

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Atomek
    Classic
    • 2012
    • 17

    Wymiana osłon amorka Tył

    Zamieszczone przez pandzik
    marlej108, Wreszcie przestaniesz zanudzać...

    Moc wystarczająca, bo chyba czymś mocniejszym jeździłeś?
    Pandzik, teraz to dopiero bede nudzil... :P

    ps. poprzednio mialem O2 1.9 TDI 105 KM, i oczywiscie Eugeniusz do rajdow sie nie nadaje, ale do spokojnej jazdy dla mnie w zupelnosci - srednia wg kompa z trasy Krakow-Gdansk = 5,4 litra na 100 km, a wczoraj i dzis po 3miescie = 6,1 litra na 100 km - jestem zachwycony!
    Szczerze mowiac jak pojezdze wiecej i te poczatkowe odczucia sie potwierdza to opisze to krotka relacja na forum.
  • jaśko
    Drive
    • 2011
    • 75

    #2
    Wymiana osłon amorka Tył

    Witam
    Tak jak w tytule próbowałem zmienic osłony amorka ale za chiny ludowe nie moge odkrecić dolnej szpilki amorka jest tak dopierdzielona że az ciezko w to uwierzyc nawet mloteczek w klucz nic nie pomogl ogolnie kiepski dostep przeszkadza sprezyna, czy macie moze jakis patent jak sobie z tym poradzic czy bez pneumata ani rusz?

    Komentarz

    • ulysse
      Rider
      • 2010
      • 496

      #3
      Spryskaj jakimś specyfikiem i odczekaj kilka godzin. Albo do sklepu i kup Coca-Colę też zadziała :P

      Ta dolna śruba co trzyma amortyzator od wewnętrzej strony samochodu ma nakrętkę która jest samo kontrująca ( tak to się nazywa?) tz. na gwincie ma plastik który zapobiega samoistnemu odkręceniu.

      Najlepiej na tą nakrętkę nałóż klucz oczkowy a na śrubę porządną grzechotkę i pójdzie na 100% przerabiałem to u siebie

      Komentarz

      • AdamB
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 8030
        • Octavia IV (NX3)
        • DKZA 2.0 TSI 190 KM

        #4
        jaśko, trzeba zaopatrzyć się w klucz oczkowo płaski 21 (o ile dobrze pamiętam), podnieść auto trochę i nałożyć częścią oczkową na śrubę, do drugiej strony należy dopasować rurkę ok 50cm aby zrobić dźwignię. Jak tak zrobisz to ładnie puści. Do odkręcenia amortyzatora od gniazda będzie potrzebny klucz fajkowy oczkowy 16 i kluczyk płaski chyba 6 aby przytrzymać pręt amortyzatora aby się nie kręcił.
        Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

        Komentarz

        • ulysse
          Rider
          • 2010
          • 496

          #5
          Nic dodać nic ująć

          Komentarz

          • AdamB
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 8030
            • Octavia IV (NX3)
            • DKZA 2.0 TSI 190 KM

            #6
            ulysse, w OII z tyłu śruba na dole jest wkręcana w piastę!!!

            jaśko, zrób jak napisałem, u mnie bez problemu poszło.
            Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

            Komentarz

            • alfee
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 2583

              #7
              jaśko, w OII kombi, żeby wymienić osłony amortyzatora i odboje nie trzeba odkręcać go od dołu. Wystarczy odkręcić górne gniazdo od nadwozia, później amorek od gniazda i masz dostęp do wymiany. Dolnej śruby nawet nie musisz oglądać a już na pewno nie trzeba jej ruszać :P
              Alfee
              Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
              Kawasaki ER5 :-)

              Komentarz

              • ulysse
                Rider
                • 2010
                • 496

                #8
                Ups Nie zauważyłem, że chodzi o O2 ops:

                Komentarz

                • AdamB
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 8030
                  • Octavia IV (NX3)
                  • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                  #9
                  alfee, no fakt, masz rację. Wystarczy górę odkręcić.
                  Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                  Komentarz

                  • jaśko
                    Drive
                    • 2011
                    • 75

                    #10
                    Zamieszczone przez alfee
                    jaśko, w OII kombi, żeby wymienić osłony amortyzatora i odboje nie trzeba odkręcać go od dołu. Wystarczy odkręcić górne gniazdo od nadwozia, później amorek od gniazda i masz dostęp do wymiany. Dolnej śruby nawet nie musisz oglądać a już na pewno nie trzeba jej ruszać :P
                    Próbowałem tak jak piszesz wcisnałem go od góryi i na boki nie bardzo jest jak go skręcić zeby byl dostęp

                    Komentarz

                    • alfee
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 2583

                      #11
                      Zamieszczone przez jaśko
                      Próbowałem tak jak piszesz wcisnałem go od góryi i na boki nie bardzo jest jak go skręcić zeby byl dostęp
                      Jest dostęp bez problemu. Sam to robiłem u siebie i wiem co piszę
                      Alfee
                      Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
                      Kawasaki ER5 :-)

                      Komentarz

                      Pracuję...