Obroty nagle wzrosły do 5 tys a potem silnik zgasł

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • bikerek
    Classic
    • 2010
    • 24

    Obroty nagle wzrosły do 5 tys a potem silnik zgasł

    dodo77 raczej nie. Ja w marcu tyle zapłaciłem za swoją octę w allianz direct. Składki zależne są miejsca zamieszkania. W Sosnowcu np. dla grupy VW najtaniej jest w allianz (tak mi się wydaje, szukałem kiedyś dla Fabii jak i dla octy), ale to wszystko zależy także od agenta. Niektórzy mogą dać ciut mniej kosztem stałego klienta.
    manius
  • wojtek1982
    Ambiente
    • 2009
    • 108

    #2
    Obroty nagle wzrosły do 5 tys a potem silnik zgasł

    Jak w temacie. Dzisiaj okazało się, że zamiast 200 tys auto ma najechane 400 tys, ale to nic bo kompresja wciąż idealna. 10 minut później podczas rutynowego butowania mającego obronić moją czeszkę przed notlaufem auto się popsuło. To znaczy rozbujałem je do 4 tys na III a potem do 3,5 na IV, kiedy zacząłem hamować silnik wszedł na bardzo wysokie obroty a potem zgasł i nie mogłem go już odpalić. Poza tym wiatrak chłodnicy chodził jeszcze przez jakieś 5-10 minut od momentu wyłączenia, autem dzisiaj długo nie jeździłem, może w sumie zrobiłem 13 km. Kiedy wiatrak stanął, próbowałem kręcić motor, ale nic. Zaholowałem auto do mechanika, sprawdził wtryski i podają, pompa na początku nie ssała, ale po interwencji mechanika zaczęła, a jak zaczęła to motor odpalił ale chodzik bardzo nierówno. Strzelam, że walnął rozrząd i może jeszcze coś się pogięło (oby kur.a NIE). Mój wrodzony optymizm pozwala mi zadać Wam następujące pytania:
    Co to może być i ile kosztować?
    Gdzie robią remonty silnika ASV w Łodzi i okolicach
    Gdzie sprzedają dobre materace jak mnie kobita wyje.ie z domu?
    Ile jest miejsc, w których ukryte są dane o przebiegu i jaki jest koszt zmian tych danych (tak dla poprawy nastroju)
    Proszę o jak najszybsze odpowiedzi.

    Komentarz

    • alfee
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 2583

      #3
      wojtek1982, smutna ta twoja sytuacja. Objawy wskazują na chorobę szalonych diesli. A to tanio nie wyjdzie

      Alfee
      Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
      Kawasaki ER5 :-)

      Komentarz

      • szkoda
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 22543

        #4
        IMO raczej sprężarka puściła olej, ale to raczej mechanik powinien się zorientować zamiast odpalać ten silnik na siłę :shock:
        koszta w zależności od ewentualnych uszkodzeń.


        Zamieszczone przez wojtek1982
        Ile jest miejsc, w których ukryte są dane o przebiegu i jaki jest koszt zmian tych danych (tak dla poprawy nastroju)
        to znaczy, że chcesz kogoś wsadzić na minę oszukując go co do przebiegu przy sprzedaży :?: :!:
        saport techniczny baj DGW
        była BKD+DSG '05 120kkm
        była BXE '08 190kkm
        no i nie ma :-)

        Komentarz

        • wojtek1982
          Ambiente
          • 2009
          • 108

          #5
          Zamieszczone przez wojtek1982
          Ile jest miejsc, w których ukryte są dane o przebiegu i jaki jest koszt zmian tych danych (tak dla poprawy nastroju)
          to znaczy, że chcesz kogoś wsadzić na minę oszukując go co do przebiegu przy sprzedaży :?: :!:[/quote]

          Próbuję poprawić sobie tylko humor co do miny to nie rządzą mną złe intencje

          Komentarz

          • krzysiek13
            L&K
            • 2010
            • 1155

            #6
            wojtek1982, sytuacja może wydawać się beznadziejna, ale grunt to nie panikować. Wygląda na to, że czeka Cie wymiana turbosprężarki oraz dokładne oględziny silnika (elementy głowicy, tłoki itd.). Gdy już będziesz wiedział ile będą kosztować części z robocizną, trzeba wykalkulować czy się opłaca, bo silnik kupisz za około 2000zł + montaż. Do tego jakieś turbo, powiedzmy, że opcja tańsza, czyli regenerowane za tysiaka, czyli w najgorszym wypadku wychodzi 3000zł + robota, a wcale nie musi być aż tak źle grunt to dokładnie wszystko obejrzeć
            Octavia

            Komentarz

            • kieronte
              Ambiente
              • 2010
              • 121

              #7
              wojtek1982,
              z tego co opisujesz to moze wygladac na "samozapłon" czyli tak jak opisał to kolega alfee, ale czy tak jest ciezko powiedziec, na poczatku trzeba dobrze obejrzec silnik...

              kiedys spotkałem sie z takim przypadkiem i przyczyną była zbyt duza ilośc oleju w silniku, z tego co wiem jezeli ktos jest szybki ;] to mozna to "zagasic" wrzucajac najwyzszy bieg i wciskając hamulec - tłumiac silnik
              :P

              . ....Szalony Pastor!

              Komentarz

              • wojtek1982
                Ambiente
                • 2009
                • 108

                #8
                Dzisiaj się odezwał się mechanik i powiedział, że na pewno nadpalona jest świeca i być może któryś wtryskiwacz bardzo leje. Po odpaleniu auto poszło dużo białego dymu z tyłu. Jakieś opinie? Jutro ma się zająć na poważnie

                Komentarz

                • słoń
                  Elegance
                  • 2010
                  • 777

                  #9
                  czy ten mechanik to jest zawodowiec czy pan Henio hobbysta :?: :?: :?:

                  Komentarz

                  • wojtek1982
                    Ambiente
                    • 2009
                    • 108

                    #10
                    Moim zdaniem zna się na robocie, ale po prostu ja jestem laikiem i tak wszystko piszę co usłyszę. Dzisiaj nie miał czasu poważnie zająć się problemem, powiedział tylko że mam nadpaloną świecę, rozrząd wygląda na dobry ale sprawdzi ustawienia. Tak naprawdę jutro zajmie się problemem. Troczę poczytałem różne fora, ale ilość opinii jest ogromna, to może być walnięte turbo, które uszkodziło inne elementy. Turbo mam na gwarancji jeszcze 5 miesięcy, jeżeli to jest właśnie powód to chyba ich zamorduję gołymi rękami

                    Komentarz

                    • duszek-44
                      Drive
                      • 2010
                      • 71

                      #11
                      Witam
                      Moim zdaniem to turbo A z gwarancja na turbo jest ciezko poniewaz zaklad ktory remontowal turbawke znajac zycie bedzie sie wypieral w zaparte ze to nie ich wina i oni ze swojej strony zrobili wszystko jak trzeba I wina jest zawsze użytkownika samochodu :twisted: Wiele przypadków takich widzialem
                      Sprawdz sobie ile zostalo oleju w silniku Bo pewnie duzo go nie zostalo
                      Krzysztof
                      1.9tdi AFN Seat Alhambra

                      Komentarz

                      • bradley
                        L&K
                        • 2008
                        • 1465

                        #12
                        Zamieszczone przez wojtek1982
                        na pewno nadpalona jest świeca
                        Boki zrywac jesli mechanik uwaza ze swiece w silniku o ZS sluza do zaplonu mieszanki.


                        Prawda jest taka, ze jak silnik zgasl to nie wrozy nic dobrego. Mozna odpalic i bedzie chodzil a moze i nie. Trzeba zdjac czape, sprawdzic stan szklanek i zaworow. Nikt z nas nie jest wrozbita Maciejem aby powiedziec co na 100% stalo sie w tym silniku. Mozna sie tylko domyslic, ze jesli stanal po wkreceniu na obroty to cos sie zgielo i zaklinowalo.
                        Druga sprawa trzeba znalezc przyczyne a nie tylko skutki. Sprawdz uklad dolotowy, czy w IC zalega olej, czy turbina popuszcza olej.
                        VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                        Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                        Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                        Komentarz

                        • wojtek1982
                          Ambiente
                          • 2009
                          • 108

                          #13
                          Olej w silniku był a intercooler przed tym całym cyrkiem był zapocony olejem i w ogóle auto trochę przejadało oleju (oprócz zapoconego intercoolera miałem wyciek w okolicach waku pompy). Czyli tak naprawdę zanim mechanik zabierze się do naprawy wypadałoby sprawdzić turbo, jak je zdmuchnęło to należałoby wstrzymać naprawę i wezwać rzeczoznawcę, który stwierdzi jednoznacznie co było przyczyną awarii. Potem można brać za ryj winnego czyt, turbiniarzy. Co świecy to mechanik powiedział, że końcówkę jednej z nich zdmuchnęło.

                          Komentarz

                          • alfee
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 2583

                            #14
                            Zamieszczone przez wojtek1982
                            mechanik powiedział, że końcówkę jednej z nich zdmuchnęło.

                            Znaczy się szczątki turbiny jak leciały w dolocie ścięły końcówkę świecy. Nie jest dobrze.
                            Bo raczej po zdjęciu czapki będzie sieczka. Natomiast sama czapka nie da jeszcze odpowiedzi na pytanie, czy korby są proste. Pewnie któraś się zgięła i silnik stanął. IMO szukaj nowego motoru.
                            Alfee
                            Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
                            Kawasaki ER5 :-)

                            Komentarz

                            • bradley
                              L&K
                              • 2008
                              • 1465

                              #15
                              Urwala sie koncowka?!?
                              To cos polecialo do cylindra.... :roll:

                              Jesli turbo bylo regenerowane kiedys to z jakiej przyczyny? Z powodu puszczania oleju? Jesli tak to byc moze po wymianie turbiny IC nie zostal sprawdzony, tam zalegal olej, i to jego wciagnelo i silnik sam sie wkrecil... jak widac to wystarczylo zeby silnik zgasl. Choc w sumie... lepiej pozno niz pozniej
                              VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                              Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                              Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                              Komentarz

                              • wojtek1982
                                Ambiente
                                • 2009
                                • 108

                                #16
                                A gdzie ewentualnie szukać silnika w Łodzi?

                                Komentarz

                                • picia136
                                  Rider
                                  • 2011
                                  • 374

                                  #17
                                  CO do przebiegu to O2 zapisuje w 3miejscach. Jak ktoś jest obcykany to cyknie licznik i nawet się nie dowiesz jedynie w serwisie jak połączą się z programem vw ( o ile byłserwisowany w aso)
                                  Elektronika,SSWiN,CCTV,Informatyka,Akwarystyka

                                  Komentarz

                                  • abstinent
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 4842
                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                    #18
                                    wojtek1982, alledrogo :idea: :?:

                                    Komentarz

                                    • alfee
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 2583

                                      #19
                                      picia136, napisz jeszcze gdzie są te pozostałe dwa miejsca co zapisywany jest przebieg.
                                      Alfee
                                      Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
                                      Kawasaki ER5 :-)

                                      Komentarz

                                      • abstinent
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 4842
                                        • Octavia II combi (1Z5)
                                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                        #20
                                        1. licznik
                                        2. sterownik
                                        3. :?: :|

                                        ABS :?

                                        Komentarz

                                        • LoMe
                                          Drive
                                          • 2009
                                          • 59

                                          #21
                                          Po kontrekspertyzę jak i po ewentualną informację o nowym silniku - udaj się do Krausyyka na Hortensji.

                                          Komentarz

                                          • DGW
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2006
                                            • 2330

                                            #22
                                            Zamieszczone przez bradley
                                            wojtek1982 napisał/a:
                                            na pewno nadpalona jest świeca


                                            Boki zrywac jesli mechanik uwaza ze swiece w silniku o ZS sluza do zaplonu mieszanki.
                                            bradley, to raczej boki zrywać jak mechanik nie wie co jest w cylindrze gdy świeca żarowa się stopiła... :wink: i do tego zastanawianie się czemu nie równo chodzi :shock:
                                            Jak aluminium popłynęło to jak ma chodzić :wink:
                                            NFPNorth-West
                                            2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                            WARSZTAT www.dsize.pl
                                            ->
                                            CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                            spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                            Komentarz

                                            • tomas82
                                              Classic
                                              • 2010
                                              • 5

                                              #23
                                              Przekęcony licznik

                                              Szanowny kolego


                                              Nie wiem jak kupowałeś to auto , jeżeli masz skręcony przebieg to możesz w świetle prawa starać się o zwrot poniesionych kosztów od osoby od której to autko kupiłeś . Jeżeli znajdę artykuł , a gdzieś go miałem to chętnie tobie podrzucę . Są pewne nieścisłości typu :

                                              1. Autko sprowadzone
                                              2. Pierwszy właściciel
                                              3. Kupione w Polsce
                                              4. Osoba prywatna , czy firma

                                              itd

                                              Komentarz

                                              • wojtek1982
                                                Ambiente
                                                • 2009
                                                • 108

                                                #24
                                                Auto kupione od handlarza w Polsce, jestem pierwszym właścicielem

                                                Komentarz

                                                • Sebastian
                                                  Rider
                                                  • 2004
                                                  • 412

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez wojtek1982
                                                  Auto kupione od handlarza w Polsce, jestem pierwszym właścicielem
                                                  nie kumam :? , pierwszym po handlarzu ?a ilu było właścicieli, masz kartę pojazdu ?
                                                  RS BLUE

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...