Witam.
Mam banalne pytanie.
Osatatnio podpiąłem skodzinke pod kompa i pokazało, że ciśnenie doładowania wynosi 1,06 bara. Powinno być coś koło 0,99. Czy to duże przeładowanie, groźne, przejmować się czy nie? Proszę o wyrozumiałość, ponieważ dopiero zaczynam przygodę z turbo dieselkami.
Witam.
Mam banalne pytanie.
Osatatnio podpiąłem skodzinke pod kompa i pokazało, że ciśnenie doładowania wynosi 1,06 bara. Powinno być coś koło 0,99. Czy to duże przeładowanie, groźne, przejmować się czy nie? Proszę o wyrozumiałość, ponieważ dopiero zaczynam przygodę z turbo dieselkami.
Jak dla mnie to nie ma się czym przejmować. Taki wynik zapewne był spowodowany wpływem ciśnienia atmosferycznego w momencie pomiaru, 70 hPa to nie jest coś, czym należałoby się niepokoić.
Jak dla mnie to nie ma się czym przejmować. Taki wynik zapewne był spowodowany wpływem ciśnienia atmosferycznego w momencie pomiaru, 70 hPa to nie jest coś, czym należałoby się niepokoić.
poproś by w tym temacie wypowiedział się jakiś tuner co ma większą wiedzę-bez urazy qwsazx
kabanos13, W jednej kolumnie w VAGu masz cisnienie wyliczone w aucie z czujnika doladowania, w drugiej masz cisnienie wymagane przez Twoj sterownik (zakladam ze samochod ma seryjny soft). Oba te cisnienia uwzgledniaja cisnienie atmosferyczne w momencie pomiaru. Jak jest znaczaca roznica miedzy jednym, a drugim to trzeba zaczac szukac problemu.
Po pomiarze na drodze, ktory sadze ze wiesz jak zrobic, mozna sobie wygerowac taki wykresik na kompie i mamy kawa na lawe, jak to mowia
Nie pamietam ile w ASV ma byc, albo ~0,95 albo ~1,05bar + atmosfera
i pokazało, że ciśnenie doładowania wynosi 1,06 bara.
Nic niestety nam to nie mowi Najlepiej jakbys wkleil log z pomiaru poniewaz mozesz miec caly czas takie cisnienie przez caly pomiar (co wskazywaloby na powolna awarie sterowania turbina) badz gwaltowny wzrost tzw peak a potem n75 stabilizuje cisnienie do wymaganego (rzecz normalna).
Jesli w peaku masz 1,06 a masz zadane 0,95 to nie ma sie czym przejmowac.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj! Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol
1,06 bara pokazywało cały czas podczas pomiaru na wolnych obrotach. Sprawdzone to zostało przy okazji łapania notlaufu spowodowanego najprawdopodobniej zapiekaniem się kierownic turbiny. Chyba bez demontażu, czyszczenia i regulacji turbiny się nie obejdzie.
kabanos13, sprawdzales turbine na postoju... czyli tak defakto sprawdziles ja w polowie. Zachowanie wysterowania zaworka n75, przy zalozeniu ze sprawdzales to w grupie 011 w basic settings (nastawy podstawowe). Wtedy cisnienie powinno sie zmieniac wraz z wysterowaniem zaworka. Roznice male ale widac je w pomiarze.
Przypominam, ze samochodem sie jezdzi a nie stoi. Takze test (log) nalezy wykonac podczas jazdy i pelnym obciazeniu silnika (but w podloge)
Cala procedura opisana jest na forum passata
Przejrzałem całe forum, ale nie natrafiłem na instrukcję zrobienia logów dynamicznych i statycznych. Jak to zapisać, odczytać itp. Czy to co jest w tym linku: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=10985 Przy podpunktach bieg jałowy to są logi statyczne? Jeżeli tak, to odczytanie ich to nie p...
Interesujace grupy to 003,008,011
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj! Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol
To trzeba będzie zrobić logi dynamiczne, tak jak bradley radzi. Może na najbliższym spocie ktoś mi pomoże? Jak coś to wybieram się do Kryspinowa 01.04.
Wreszcie zakupiłem swój kabelek i znalazłem trochę czasu, żeby się pobawić w pomiary. Temat poruszałem tutaj: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=708422#708422 Wykonywałem je, jak książka pisze na 3 biegu przy około 1500 obr do około 4000. Wyszło coś co widać na wykresach. Widać na nich, że ciśnienie rzeczywiste jest dużo większe od wymaganego. W związku z tym wracam do mojego pytania. Czy to dobrze, czy to źle? Proszę o opinie i wyjaśnienie.
u mnie z 4 miesiące temu ,jak mialem cisnienie doladowania za duze, przekreoczony poziom doladowanai to wyszedl przeplywomierz do wymiany a mamy ten sam silnik :P
jak mialem cisnienie doladowania za duze, przekreoczony poziom doladowanai to wyszedl przeplywomierz do wymiany
Chyba zartujesz.
kabanos13, jakbys robil loga na 4 biegu to pewnie wszedlby w tryb awaryjny.
Wykres powinien byc w funkcji obrotow a nie czasu A najlepiej jakby nie bylo wykresu tylko wrzucasz wszystko w http://vaglog.rtnet.pl/
Zamieszczone przez kabanos13
ciśnienie rzeczywiste jest dużo większe od wymaganego
Zamieszczone przez kabanos13
Czy to dobrze, czy to źle
Zle. 80% tematow o przeladowaniu turbiny dotyczy zapieczonych kierownic. 0,2-0,3 to tak na granicy
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj! Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol
Tylko, że u mnie nie wyskakuje żaden błąd. Z tego co mi mechanik przy okazji przeglądu mówił, wynika że ktoś grzebał przy nastawie długości cięgna do sterowania kierownicami. Może tu tkwi problem? Czy jest możliwość prawidłowego ustawienia długości tej dźwigienki bez wyciągania turbo?
jest możliwość regulacji tej dźwigni, kręci się tą nakrętką, która jest na środku. od spodu auta słabo widoczna, od góry może zobaczysz, ale to ten element odpowiada za dł. dźwigni. jak wymieniałem gruchę, to spec /tfu/ tak to ustawił, że 400km było drogą przez mękę, co chwila notlauf, bo jak tu nie wyprzedzać bez pow. 3000 rpm... owa nakrętka była przestawiona o 4 obroty /zrobili w tune-up /. bez profi roboty się nie obejdzie.
Black Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
wybaczamy Ci to pytanie, bo jesteś młody na forum, ale proszę, za rączkę i do baru... najlepiej umów i udaj się na spot w krakowie, pogadaj z kolegami. nie ma lipy, na pewno coś poradzą. sądzę, że ekipa z miasta stołeczno-królewskiego stanie na wysokości zadania i uratuje Twoje auto
Black Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
wybaczamy Ci to pytanie, bo jesteś młody na forum, ale proszę, za rączkę i do baru... najlepiej umów i udaj się na spot w krakowie, pogadaj z kolegami. nie ma lipy, na pewno coś poradzą. sądzę, że ekipa z miasta stołeczno-królewskiego stanie na wysokości zadania i uratuje Twoje auto
Na spoty jeżdżę w miarę możliwości i to zdecydowanie częściej niż niejeden starszy stażem. Myślę, że nie tylko spoty służą do wymiany informacji, ale zdecydowanie bardziej forum!?
Tylko, że u mnie nie wyskakuje żaden błąd. Z tego co mi mechanik przy okazji przeglądu mówił, wynika że ktoś grzebał przy nastawie długości cięgna do sterowania kierownicami. Może tu tkwi problem? Czy jest możliwość prawidłowego ustawienia długości tej dźwigienki bez wyciągania turbo?
Jezeli jakiś magik "skrócił" turbo to nie zrobił tego bez przyczyny. Prawdopodobnie były przeładowania i jakiekolwiek doraźne działania już nie pomagały. Po prostu "druciarsko' ktoś rozpierniczył fabryczne wartości nastawne turbo co powoduje bajzel w układzie dolotowym a ustabilizowanie tego faktu poprzez powrót do pierwotnych ustawień jest bardzo trudny i raczej bez fachowej ingerencji się nie obejdzie. W logu 11 Bs widoczne są różnice ciśnień pomiędzy ON a OFF . "Skrócenie" turbo zmniejsza ciśnienie doładowania więc tzw notlaufy nie wystepują
Komentarz