Przeładowanie turbo

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Jak66
    Classic
    • 2012
    • 19

    Przeładowanie turbo

    Kupiłem ten AUX http://static.tme.eu/katalog_pics/2/.../mfd2-jack.jpg

    Nie wiem co przejrzeć za rozpiskę, możesz rozszerzyć temat.
  • kabanos
    RS
    • 2011
    • 4544
    • Octavia I combi (1U5)
    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

    #2
    Przeładowanie turbo

    Witam.
    Mam banalne pytanie.
    Osatatnio podpiąłem skodzinke pod kompa i pokazało, że ciśnenie doładowania wynosi 1,06 bara. Powinno być coś koło 0,99. Czy to duże przeładowanie, groźne, przejmować się czy nie? Proszę o wyrozumiałość, ponieważ dopiero zaczynam przygodę z turbo dieselkami.

    >>>moja srebrna kombi strzała<<<

    Komentarz

    • qwsazx
      Drive
      • 2010
      • 66

      #3
      Re: Przeładowanie turbo

      Zamieszczone przez kabanos13
      Witam.
      Mam banalne pytanie.
      Osatatnio podpiąłem skodzinke pod kompa i pokazało, że ciśnenie doładowania wynosi 1,06 bara. Powinno być coś koło 0,99. Czy to duże przeładowanie, groźne, przejmować się czy nie? Proszę o wyrozumiałość, ponieważ dopiero zaczynam przygodę z turbo dieselkami.
      Jak dla mnie to nie ma się czym przejmować. Taki wynik zapewne był spowodowany wpływem ciśnienia atmosferycznego w momencie pomiaru, 70 hPa to nie jest coś, czym należałoby się niepokoić.

      Komentarz

      • owen
        Rider
        • 2010
        • 482

        #4
        Zamieszczone przez qwsazx
        Jak dla mnie to nie ma się czym przejmować. Taki wynik zapewne był spowodowany wpływem ciśnienia atmosferycznego w momencie pomiaru, 70 hPa to nie jest coś, czym należałoby się niepokoić.
        poproś by w tym temacie wypowiedział się jakiś tuner co ma większą wiedzę-bez urazy qwsazx
        MOCY PRZYBYWAJ

        Komentarz

        • qwsazx
          Drive
          • 2010
          • 66

          #5
          Zamieszczone przez owen
          poproś by w tym temacie wypowiedział się jakiś tuner co ma większą wiedzę-bez urazy qwsazx
          Jak najbardziej - choć bym się zdziwił, gdyby napisał coś innego

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratoRS
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            #6
            kabanos13, W jednej kolumnie w VAGu masz cisnienie wyliczone w aucie z czujnika doladowania, w drugiej masz cisnienie wymagane przez Twoj sterownik (zakladam ze samochod ma seryjny soft). Oba te cisnienia uwzgledniaja cisnienie atmosferyczne w momencie pomiaru. Jak jest znaczaca roznica miedzy jednym, a drugim to trzeba zaczac szukac problemu.

            Po pomiarze na drodze, ktory sadze ze wiesz jak zrobic, mozna sobie wygerowac taki wykresik na kompie i mamy kawa na lawe, jak to mowia



            Nie pamietam ile w ASV ma byc, albo ~0,95 albo ~1,05bar + atmosfera
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • bradley
              L&K
              • 2008
              • 1465

              #7
              Zamieszczone przez kabanos13
              i pokazało, że ciśnenie doładowania wynosi 1,06 bara.
              Nic niestety nam to nie mowi Najlepiej jakbys wkleil log z pomiaru poniewaz mozesz miec caly czas takie cisnienie przez caly pomiar (co wskazywaloby na powolna awarie sterowania turbina) badz gwaltowny wzrost tzw peak a potem n75 stabilizuje cisnienie do wymaganego (rzecz normalna).

              Jesli w peaku masz 1,06 a masz zadane 0,95 to nie ma sie czym przejmowac.
              VW Vento 1.9TDI 1Z ++
              Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
              Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

              Komentarz

              • kabanos
                RS
                • 2011
                • 4544
                • Octavia I combi (1U5)
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                #8
                1,06 bara pokazywało cały czas podczas pomiaru na wolnych obrotach. Sprawdzone to zostało przy okazji łapania notlaufu spowodowanego najprawdopodobniej zapiekaniem się kierownic turbiny. Chyba bez demontażu, czyszczenia i regulacji turbiny się nie obejdzie.

                >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                Komentarz

                • bradley
                  L&K
                  • 2008
                  • 1465

                  #9
                  kabanos13, sprawdzales turbine na postoju... czyli tak defakto sprawdziles ja w polowie. Zachowanie wysterowania zaworka n75, przy zalozeniu ze sprawdzales to w grupie 011 w basic settings (nastawy podstawowe). Wtedy cisnienie powinno sie zmieniac wraz z wysterowaniem zaworka. Roznice male ale widac je w pomiarze.
                  Przypominam, ze samochodem sie jezdzi a nie stoi. Takze test (log) nalezy wykonac podczas jazdy i pelnym obciazeniu silnika (but w podloge)
                  Cala procedura opisana jest na forum passata
                  Przejrzałem całe forum, ale nie natrafiłem na instrukcję zrobienia logów dynamicznych i statycznych. Jak to zapisać, odczytać itp. Czy to co jest w tym linku: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=10985 Przy podpunktach bieg jałowy to są logi statyczne? Jeżeli tak, to odczytanie ich to nie p...


                  Interesujace grupy to 003,008,011
                  VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                  Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                  Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                  Komentarz

                  • kabanos
                    RS
                    • 2011
                    • 4544
                    • Octavia I combi (1U5)
                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                    #10
                    To trzeba będzie zrobić logi dynamiczne, tak jak bradley radzi. Może na najbliższym spocie ktoś mi pomoże? Jak coś to wybieram się do Kryspinowa 01.04.

                    >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                    Komentarz

                    • kabanos
                      RS
                      • 2011
                      • 4544
                      • Octavia I combi (1U5)
                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                      #11
                      Przeładowanie turbo c.d.

                      Wreszcie zakupiłem swój kabelek i znalazłem trochę czasu, żeby się pobawić w pomiary. Temat poruszałem tutaj: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=708422#708422 Wykonywałem je, jak książka pisze na 3 biegu przy około 1500 obr do około 4000. Wyszło coś co widać na wykresach. Widać na nich, że ciśnienie rzeczywiste jest dużo większe od wymaganego. W związku z tym wracam do mojego pytania. Czy to dobrze, czy to źle? Proszę o opinie i wyjaśnienie.
                      Załączone pliki

                      >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                      Komentarz

                      • 13karolss
                        Ambiente
                        • 2010
                        • 199

                        #12
                        u mnie z 4 miesiące temu ,jak mialem cisnienie doladowania za duze, przekreoczony poziom doladowanai to wyszedl przeplywomierz do wymiany a mamy ten sam silnik :P
                        karol - człowiek który zostal papierzem

                        Komentarz

                        • bradley
                          L&K
                          • 2008
                          • 1465

                          #13
                          Zamieszczone przez 13karolss
                          jak mialem cisnienie doladowania za duze, przekreoczony poziom doladowanai to wyszedl przeplywomierz do wymiany
                          Chyba zartujesz.

                          kabanos13, jakbys robil loga na 4 biegu to pewnie wszedlby w tryb awaryjny.
                          Wykres powinien byc w funkcji obrotow a nie czasu A najlepiej jakby nie bylo wykresu tylko wrzucasz wszystko w http://vaglog.rtnet.pl/

                          Zamieszczone przez kabanos13
                          ciśnienie rzeczywiste jest dużo większe od wymaganego
                          Zamieszczone przez kabanos13
                          Czy to dobrze, czy to źle
                          Zle. 80% tematow o przeladowaniu turbiny dotyczy zapieczonych kierownic. 0,2-0,3 to tak na granicy
                          VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                          Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                          Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                          Komentarz

                          • spanky
                            Drive
                            • 2008
                            • 79

                            #14
                            zrob 4 pomiary 011 jeden po drugim i wstaw w formie tabelki ...
                            www.edc-tuning.pl
                            Chiptuning / Diagnostyka / Hamownia DYNOMET
                            https://www.facebook.com/edctuning

                            Komentarz

                            • kabanos
                              RS
                              • 2011
                              • 4544
                              • Octavia I combi (1U5)
                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                              #15
                              Tylko, że u mnie nie wyskakuje żaden błąd. Z tego co mi mechanik przy okazji przeglądu mówił, wynika że ktoś grzebał przy nastawie długości cięgna do sterowania kierownicami. Może tu tkwi problem? Czy jest możliwość prawidłowego ustawienia długości tej dźwigienki bez wyciągania turbo?

                              >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                              Komentarz

                              • Tony065
                                RS
                                • 2009
                                • 2497
                                • Octavia I (1U2)
                                • ARX 1.8 20VT 150 KM

                                #16
                                jest możliwość regulacji tej dźwigni, kręci się tą nakrętką, która jest na środku. od spodu auta słabo widoczna, od góry może zobaczysz, ale to ten element odpowiada za dł. dźwigni. jak wymieniałem gruchę, to spec /tfu/ tak to ustawił, że 400km było drogą przez mękę, co chwila notlauf, bo jak tu nie wyprzedzać bez pow. 3000 rpm... owa nakrętka była przestawiona o 4 obroty /zrobili w tune-up /. bez profi roboty się nie obejdzie.
                                Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                                @ by Tune-up Gdańsk
                                TDI VP++ i jeszcze rośnie
                                Antek

                                Komentarz

                                • kabanos
                                  RS
                                  • 2011
                                  • 4544
                                  • Octavia I combi (1U5)
                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                  #17
                                  No właśnie. Gdzie w Krakowie można coś takiego zrobić? Zależy mi na skończeniu z tematem na dobre, a nie na jakimś kombinowaniu.

                                  >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                                  Komentarz

                                  • Tony065
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 2497
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • ARX 1.8 20VT 150 KM

                                    #18
                                    wybaczamy Ci to pytanie, bo jesteś młody na forum, ale proszę, za rączkę i do baru... najlepiej umów i udaj się na spot w krakowie, pogadaj z kolegami. nie ma lipy, na pewno coś poradzą. sądzę, że ekipa z miasta stołeczno-królewskiego stanie na wysokości zadania i uratuje Twoje auto
                                    Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                                    @ by Tune-up Gdańsk
                                    TDI VP++ i jeszcze rośnie
                                    Antek

                                    Komentarz

                                    • kabanos
                                      RS
                                      • 2011
                                      • 4544
                                      • Octavia I combi (1U5)
                                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                      #19
                                      Zamieszczone przez Tony065
                                      wybaczamy Ci to pytanie, bo jesteś młody na forum, ale proszę, za rączkę i do baru... najlepiej umów i udaj się na spot w krakowie, pogadaj z kolegami. nie ma lipy, na pewno coś poradzą. sądzę, że ekipa z miasta stołeczno-królewskiego stanie na wysokości zadania i uratuje Twoje auto
                                      Na spoty jeżdżę w miarę możliwości i to zdecydowanie częściej niż niejeden starszy stażem. Myślę, że nie tylko spoty służą do wymiany informacji, ale zdecydowanie bardziej forum!?

                                      >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                                      Komentarz

                                      • bakus61
                                        Classic
                                        • 2011
                                        • 2

                                        #20
                                        Zamieszczone przez kabanos13
                                        Tylko, że u mnie nie wyskakuje żaden błąd. Z tego co mi mechanik przy okazji przeglądu mówił, wynika że ktoś grzebał przy nastawie długości cięgna do sterowania kierownicami. Może tu tkwi problem? Czy jest możliwość prawidłowego ustawienia długości tej dźwigienki bez wyciągania turbo?
                                        Jezeli jakiś magik "skrócił" turbo to nie zrobił tego bez przyczyny. Prawdopodobnie były przeładowania i jakiekolwiek doraźne działania już nie pomagały. Po prostu "druciarsko' ktoś rozpierniczył fabryczne wartości nastawne turbo co powoduje bajzel w układzie dolotowym a ustabilizowanie tego faktu poprzez powrót do pierwotnych ustawień jest bardzo trudny i raczej bez fachowej ingerencji się nie obejdzie. W logu 11 Bs widoczne są różnice ciśnień pomiędzy ON a OFF . "Skrócenie" turbo zmniejsza ciśnienie doładowania więc tzw notlaufy nie wystepują

                                        Komentarz

                                        • kabanos
                                          RS
                                          • 2011
                                          • 4544
                                          • Octavia I combi (1U5)
                                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                          #21
                                          Turbo wyczyszczone, sztangielka wyregulowana, Octavka zawirusowana. A wszystko u Aligatora. Kniec tematu.

                                          >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                                          Komentarz

                                          Pracuję...