Witam, Posiadam O2 z 2008 1,9TDI i podczas hamowania nawet już z 60 km/h drga cała buda. Jak się dociśnie mocniej pedał to drgania są mniejsze. Byłem na ścieżce i parametry hamowania są ok. Mój mechanik sprawdził, że to silenblok na wachaczu. Tarcze na oko sprawdził i podobno są ok. Faktycznie wyrobione silenbloki mogą powodować takie drgania ??
no niby ja też na początku stawiałem na tarcze. Ale skoro mechanik powiedział silenbloki do wymiany to co mam się nie zgodzić i powiedzieć, że tarcze. Sam nie wiem co zrobić. Bo jak się okaże, że to faktycznie tarcze a nie silenblok to szkoda wymieniać tych silenbloków. Skoro są dobre i siedzą oryginalne.
no niby ja też na początku stawiałem na tarcze. Ale skoro mechanik powiedział silenbloki do wymiany to co mam się nie zgodzić i powiedzieć, że tarcze. Sam nie wiem co zrobić. Bo jak się okaże, że to faktycznie tarcze a nie silenblok to szkoda wymieniać tych silenbloków. Skoro są dobre i siedzą oryginalne.
ale nikt nie mówi, że silentblocki są dobre, pewnie trzeba zrobić i jedno i drugie
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
jesli lekko naciskasz pedał to drga mocniej,a mocniej naciskasz to drga mniej,to ja stawiam
na luz na drążku kierowniczym(taka kulka na wyjściu z kolumny)
podnieś na lewarku,złap za oponę tak w połowie wysokości,jeśli wyczujesz lekki luz to na
bank drążek do wymiany
potwierdzam uwagi kolegów powyżej - może być i jedno i drugi, ale:
z własnego doświadczenia - najprawdopodobniej tarcze.
jeżeli mechanik stwierdził że tarcze na oko są dobre to nie obraź się ale sprawdź czy mu z oczu dobrze patrzy.
przerabiiałem to sam - 2 lata temu kupiłem na allegro komplety na przód i tył Brembo/ferodo - z czego przód PD. Rzekomo były to oryginały..... rzekomo!
po roku okazało się że jakieś bicie itd.
1. wyważanie kół - bez zmian
2 geometria - nic
3. Oględziny tarcz na oko! Niby ok
4. przy okazji robienia rozrządu i innych spraw kazałem zdjąc tarcze i dokładnie obejżec - i co się okazało? że tarcze mają bicie boczne - choc na oko dobrze wyglądały. Okazało się również że to jakiś szajs nie z tej ziemi - to samo dotyczyło kompletu z tyłu..
z braku kasy wymieniłem tylko przód - a te z tyłu rozpadają się teraz całkowicie.
własnie kupiłem na tył TArcze ATE - i tyko takie polecam (chociaż te z w/w sklepu skodaczęsci też ok - i sklep też polecam - sprawdzony).
Ja mogę polecić sklep internetowy (który ma również fizyczna siedzibę) z Mińska mazowieckiego:
oferta cenowa dotępna na telefon i maila (ja kupuję u nich bez pośrednictwa internetu)
Dla przykładu ATE do mojej na tył - 250zł z klockami ATE
Poza tym dodam, że teraz po wymianie kompletu z przodu - nadal mam bicie przy hamowaniu - ponieważ drgania przenoszą się również z tarcz tylej osi - i to równiez polecam sprawdzic!
u mnie kiedyś były tarcze
- przy lekkim hamowaniu drgało
- przy mocniejszym drgało mniej, przy bardzo mocnym nie
- bez hamulca było dobrze - drgania tylko podczas hamowania.
umówiłem się jeszcze raz na dzisiaj z moim ekspertem samochodowym. Mamy się przejechać i dokładnie sprawdzić. Nie daruje mu tak łatwo . Ma zrobić to co się faktycznie popsuło. Będę informował co i jak to może przyda się komuś na przyszłość.
cześć panowie koledzy ja miałem podobną sytuację u staruszka w golfie IV też przy ostrym hamowaniu drgania były takie że budą rzucało i poprzedni właściciel dwa razy wymieniał tarcze z przodu i nic,co się okazało przód był ok lecz z tyłu zatarły się prowadnice klocków i to one powodowały te drgania :shock: ,po wymianie klocków i nasmarowaniu prowadników wszystko jak ręką odjął. miłej zabawy pozdrawiam :szeroki_usmiech
Komentarz