Skrzynia biegów O2 - usterka

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Lashlo
    L&K
    S_OCP Member
    • 2007
    • 1455

    #26
    Ale jak VAG przyznal sie do bledu i wymienial te skrzynie na gwarancji,czy umywal rece??

    Komentarz

    • Maru 123
      RS
      • 2008
      • 4660

      #27
      Zamieszczone przez krzynol
      Agamek12 napisał/a:
      Maru 123 napisał/a:
      kurde ja też mam problemy z SB. Ciężko wchodzi 1 i R, na wciśniętym sprzęgle ciągnie...

      Ja też mam stracha: mam czasami niemal to samo co Ty - na wciśniętym sprzęgle "ciągnie" - ale tylko na 1-ce... A mam nówkę sztukę kompletne sprzęgło takie, jak na pierwomontażu...

      o to to, właśnie ten jest pierwszy objaw obracojącego się łożyska w obudowie- ciągnięcie na jedynce
      jest gdzieś na forum opis jak poradzić sobie
      kurde to jak już nie wiem, jedni mówią że to problem skrzyni i trzeba całą wymieniać bo się nie opłaca naprawiać, inni twierdzą że to wysprzędlik albo pompa sprzęgła a jeszcze inni że to kończy się sprzęgło... kto ma rację?

      [ Dodano: Sob 30 Kwi, 11 10:50 ]
      Lashlo, z tego co wiem to nie było żadnych akcji serwisowych ale może ktoś ma inne info to chętnie się dowiem
      1.8T AGU L&K

      2.0TDI BKD ELEGANCE

      TOYOTA LAND CRUISER J95

      Komentarz

      • piramida
        RS
        • 2009
        • 12222
        • Superb III (3V3)

        #28
        Zamieszczone przez Maru 123
        Zamieszczone przez krzynol
        Agamek12 napisał/a:
        Maru 123 napisał/a:
        kurde ja też mam problemy z SB. Ciężko wchodzi 1 i R, na wciśniętym sprzęgle ciągnie...

        Ja też mam stracha: mam czasami niemal to samo co Ty - na wciśniętym sprzęgle "ciągnie" - ale tylko na 1-ce... A mam nówkę sztukę kompletne sprzęgło takie, jak na pierwomontażu...

        o to to, właśnie ten jest pierwszy objaw obracojącego się łożyska w obudowie- ciągnięcie na jedynce
        jest gdzieś na forum opis jak poradzić sobie
        kurde to jak już nie wiem, jedni mówią że to problem skrzyni i trzeba całą wymieniać bo się nie opłaca naprawiać, inni twierdzą że to wysprzędlik albo pompa sprzęgła a jeszcze inni że to kończy się sprzęgło... kto ma rację?

        [ Dodano: Sob 30 Kwi, 11 10:50 ]
        Lashlo, z tego co wiem to nie było żadnych akcji serwisowych ale może ktoś ma inne info to chętnie się dowiem
        jezdzij aż sie pogorszy lub rozleci a wtedy bedzie jasne, u mnie jak poszło sprzęgło to z wrzucaniem biegów był dramat, przy wciniętym sprzęgle również samochód jechał, sprzęgło sie rozleciało przy około 110kkm
        superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

        poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

        Komentarz

        • szachu
          Rider
          • 2009
          • 639
          • Octavia II (1Z3)
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          #29
          kriso_bxe, tę skrzynie co widziałem u mechanika (z dziurą) to właśnie była GQQ.

          Co do akcji serwisowych, to skrzyń nie wymieniali, wiem tylko, że były tylko zalecenia na wymianę oleju, jeśli pojawiał się problem z "haczącą 2" (czyli to co u mnie).

          Jeśli chodzi o dylemat, naprawiać czy kupić używaną to ja to rozumiem, tak. Jeśli różnica w cenie naprawa/używka, nie jest drastyczna to ja wolę naprawiać. Przynajmniej wiem co to za skrzynia i że pochodzi jeszcze jakiś czas. Np. naprawa w ASO, gwarancja na części na 2 lata, rękojmia na robociznę 6 miesięcy. Czy kupując używaną mamy jakąś gwarancję? Nie mam tu na myśli te tzw. rozruchowe bo to kpina. Na regenerowanie (czyli po prostu naprawione) dają góra 3 miesiące. Oczywiście w sytuacji, gdy stara skrzynia jest "w proszku", nie ma wyjścia i trzeba kupować używki (no chyba że kogoś stać na nową za 3500 EURO).

          Komentarz

          • alfee
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 2583

            #30
            Zamieszczone przez szachu
            jeśli pojawiał się problem z "haczącą 2" (czyli to co u mnie).
            No moja JCR tak ma i się przymierzam właśnie do wymiany oleju na ten "nie haczący" Koszty niewielkie, a może pomóc
            Alfee
            Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
            Kawasaki ER5 :-)

            Komentarz

            • abstinent
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 4842
              • Octavia II combi (1Z5)
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              #31
              ja mam czasami problem ze wstecznym, przeważnie gdy stoi na górce w dół i po włączeniu silnika nie zawsze chce wejść za pierwszym razem, lekko puszcze hamulec i wchodzi

              Komentarz

              • adaś
                Elegance
                S_OCP Member
                • 2006
                • 876
                • Volkswagen

                #32
                alfee,

                No moja JCR tak ma i się przymierzam właśnie do wymiany oleju na ten "nie haczący"
                Czyli jaki? Też się nad tym zastanawiam.
                Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
                a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
                Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
                O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

                Komentarz

                • alfee
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 2583

                  #33
                  Zamieszczone przez adaś
                  Czyli jaki? Też się nad tym zastanawiam.
                  Na przykład taki http://allegro.pl/olej-przekladniowy...583663347.html



                  A tu masz wszystko opisane co i jak się robi i dlaczego
                  Alfee
                  Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
                  Kawasaki ER5 :-)

                  Komentarz

                  • adaś
                    Elegance
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 876
                    • Volkswagen

                    #34
                    alfee,

                    Ok, dzięki za info.
                    Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
                    a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
                    Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
                    O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

                    Komentarz

                    • szachu
                      Rider
                      • 2009
                      • 639
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                      #35
                      Dokładnie ten olej co podał alfee, tyle, że w tej cenie dostaniesz w ASO (odpadają koszty wysyłki) i masz pewność, że to nie podróba. Ja wymieniłem w sobotę, na razie wygląda, że chyba pomógł, muszę jeszcze dokładniej potestować.

                      PS. Podobno ten olej trzeba wymieniać co 60k km?

                      Komentarz

                      • webski1.9tdi
                        Classic
                        • 2007
                        • 36

                        #36
                        Witam.... chcałem sie komuś pożalić..... na tym forum a mianowicie.... mam 2 octavie
                        1. octavia 2010 fl 1.9 TDI bxe
                        2. octavia 2007 1,9 BXe ze skrzynia JCR....

                        Sprawa dotyczy tej drugiej a mianowicie :

                        wyjeżdzam z garażu . po przejechaniu 2 km.. odczułem 2 szarpinięcia autem... któe nie wpłynełay na dalszą jazdę. po drdze do pracy zajechałem na stacje zatankować auto.... po zapąłceniu wsiadam odpalam ruszam iii iiiii trzask, bkokada kuł i plama oleju pod silnikiem...... ;/ wezwałem lawete.... mechanik rozebrał półosie i zdemontował skrzynie. okaząło sie ze padł mechanizm róznicowy a raczej cos od wewnątrz obudowy mechanizmu uderzyło i zrobiło dziure az do komopry skrzyni biegów.... a raczej 2 dziry o powiechcni 3x3 cm ..... ;/ ,sprzęgło sprawne półosie też.. auto ma przejechane jak na ten rok mało bo 28 tyś kilometów..... bardzo dzina sprawa...... auto nie było modyfikowane w zaden sposób, predkość rzadko przekracząła 140 km/h mieszkam na ślasku dziury;/:P jest to dość dla mnie dziwna sprawa....... nie wiem co mysleć..... moze ktos z was ma podobna sytuacje....... bo kurcze mam straszny niesmak .... po tym incydencie ;/ czyżby auta serii vag.... az tak bardzo zeszły na psy......... to juz 4 octavia i w 2 miałem problem ze skrzynią....... identyczny........ ale to była beznyna 1.6 75 km, rok 1999.. przejechane 100 tys. km tam si eokazało ze podadł nit z okłądziny traczy sprzęgła.... ale to tak na marginesie ....
                        .......................... załamka
                        WBSdesign

                        Komentarz

                        • Dobrzyl
                          Ambiente
                          • 2009
                          • 209
                          • Octavia III (5E3)
                          • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                          #37
                          no ładnie
                          Łukasz

                          Komentarz

                          • webski1.9tdi
                            Classic
                            • 2007
                            • 36

                            #38


                            ten kolo ma rzekomo orginalne i nowe skrzynie w cenie 2 tys. zł dzoniłem i zapewnia ze są .... ale cana mi nie pasuje stosunkowo niska względem uzywaniej za 1500 zł? co wy myslicie o tym

                            a i jak rozpoznac te z wadliwymi łożyskami od tych niby poprawionych .. bo nie chce za poł roku odświeżać wątku na tym forum..... a kupic tak czy siak muszę ..... czy to używana czy nową... co radzicie.... pomocy ;(

                            [ Dodano: Sro 14 Wrz, 11 17:21 ]
                            a moze idzie zamontowąć jakąś o innym oznaczeniu ????? 100% pewną ? do silnika bxe ????
                            WBSdesign

                            Komentarz

                            • Enriquez
                              RS
                              • 2009
                              • 7685
                              • Superb III (3V3)

                              #39
                              to są przeważnie skrzynie z samohodów potestowych 500-1000 km przebiegu
                              podobnie można kupić silnik w śmiesznych pieniądzach
                              Pozdrawiam
                              Marcin

                              Komentarz

                              • jankowski-uno
                                Classic
                                • 2010
                                • 11

                                #40
                                Odświeżę temat

                                U mnie w CAYB i skrzyni KFK sworzeń mechanizmu różnicowego wyszlifował dziurę w obudowie skrzyni. Teraz jestem na etapie rzeczoznawcy sadowego , ponieważ serwis odmówił naprawy gwarancyjnej twierdząc że źle było eksploatowane auto. Auto ma 1,5 roku wszystkie serwisy co 15 tyś.
                                Dokładnie mówiąc to jak twierdzi serwis , podczas wyjazdu z grząskiego terenu jedno koło miało uślizg a drugie nie i to spowodowało zerwanie zawleczki z trzpienia mechanizmu , wysunięcie się sworznia i dalej już wiecie.
                                Mech. różnicowy jest właśnie od tego jak dupa od sr........nia , moje wk....wienie sięgnęło apogeum gdy ktoś wciska taki kit.
                                Powiem że chyba jest coś na rzeczy z tymi skrzyniami , dodam że kumplowi z innego rejonu Polski trzpień wyrwał obudowę skrzyni około 20 cm2.
                                Chyba tracę wiarę w Skodę i w koncern VW , coraz więcej wtop.
                                Nie ma jak stary poczciwy SDI.

                                Potrzebuję informacji o uszkodzeniach tych mechanizmów, jeśli ktoś znajdzie artykuł lub jakiś wyrok sadowy, cokolwiek, proszę o kontakt na Priv.

                                Komentarz

                                • kowal 2002
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 5161

                                  #41
                                  Zamieszczone przez jankowski-uno
                                  Odświeżę temat

                                  ...
                                  Dokładnie mówiąc to jak twierdzi serwis , podczas wyjazdu z grząskiego terenu jedno koło miało uślizg a drugie nie i to spowodowało zerwanie zawleczki z trzpienia mechanizmu , wysunięcie się sworznia i dalej już wiecie...
                                  ASO tak twierdzi bo dokładnie takie dostali wytyczne z centrali ( prawie słowo w słowo ). Sprawdź e-mail.
                                  Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                  Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                  Komentarz

                                  • jankowski-uno
                                    Classic
                                    • 2010
                                    • 11

                                    #42
                                    Dzięki , pismo toczka w toczkę, ale jaja.

                                    Komentarz

                                    • wow
                                      Ambiente
                                      • 2011
                                      • 227

                                      #43
                                      jeszcze raz !
                                      podsumowując !
                                      siadaja samochody z skrzynia JCR , siadaja jak sie nie wymieni oleju co 60 tys km?
                                      czy tak jest zawsze ,mam samochód z silnikiem BLS i tak sie zaczynam zastanawiac??mam przebieg 53 tys km
                                      i jaki olej bo ten co był podany aucja sie juz skonczyła !!
                                      z góry dzieki
                                      wow wr............

                                      Komentarz

                                      • abstinent
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 4842
                                        • Octavia II combi (1Z5)
                                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                        #44
                                        wow, chyba nie do końca JCR
                                        na razie za mało przypadków żeby coś podpowiedzieć :|

                                        Komentarz

                                        • karuzel
                                          Ambiente
                                          • 2011
                                          • 210

                                          #45
                                          No mi się wysrała JCR, jedynym objawem był trudno wchodzący wsteczny - całość przygody opisana http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...toj%EA&start=0

                                          Dziura była wielkości pięści. Oby jak najmniej takich przygód w naszych pędzidłach.

                                          Komentarz

                                          • abstinent
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2007
                                            • 4842
                                            • Octavia II combi (1Z5)
                                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                            #46
                                            no ale jak na razie po jednym chyba jest dla GQQ i JCR

                                            Komentarz

                                            • gadula007
                                              L&K
                                              • 2009
                                              • 1085
                                              • Octavia III combi (5E5)
                                              • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                              #47
                                              Nie wiem jaką mam skrzynię. Nie sprawdzałem, ale nie dawno wymieniłem sprzęgło + dwumas
                                              i jak beznadziejnie wchodziły biegi 1 i R tak nadal beznadzieje wchodzą.
                                              Reasumując:
                                              - wymiana kompletnego sprzęgła nie niweluje problemu haczenia
                                              - dotyczy to nie tylko skrzyń 5-cio biegowych ale i 6-cio również

                                              Komentarz

                                              • abstinent
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2007
                                                • 4842
                                                • Octavia II combi (1Z5)
                                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                #48
                                                gadula007, trzeba było zacząć od wymiany oleju :idea:

                                                Komentarz

                                                • gadula007
                                                  L&K
                                                  • 2009
                                                  • 1085
                                                  • Octavia III combi (5E5)
                                                  • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                                  #49
                                                  abstinent, sprzęgło i tak miało koniec. Przejechał samochód na nim 225.000km. Teraz pomyślę o wymianie oleju.

                                                  Komentarz

                                                  • abstinent
                                                    RS
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2007
                                                    • 4842
                                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                    #50
                                                    Dzisiaj trochę pobawiłem się smarem przy skrzyni
                                                    Na sucho wygląda że biegi chodzą lepiej, tzn było ok, ale teraz to już miodzio, prawie bez oporu
                                                    Zobaczymy co podczas jazdy będzie :diabelski_usmiech
                                                    Jutro jeszcze w środku się pobawię
                                                    gadula007, kod skrzyni na nalepce w książce serwisowej będzie :P

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...