[O1] Buczenie w kierownicy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Przemo0o
    Classic
    • 2012
    • 2

    [O1] Buczenie w kierownicy

    "stały napęd na wszystkie koła 4MOTION" :?: :?:
    Coś się zmieniło??
  • flexar33
    Classic
    • 2011
    • 7

    #2
    [O1] Buczenie w kierownicy

    Witam ponownie.
    W mojej O1 1,9 tdi 110 KM pojawił się dziwny dzwięk. Na zimno nie ma objawów. Natomiast na ciepło pojawia sie następujący problem: na skreconych kołach w lewo przy dodawaniu gazu słychac buczenie - dla mnie jest to " jasne" ze ma to jakis zwiazek ze wspomaganiem tylko nie wiem jaki. Nie jest to problem z przegubami itp. bo nawet w najmniejszym stopniu nie szarpie tylko dziwięk. DOdawtoko jezeli przejade np. 20 km to nawet na postoju przy kreceniu kierownicą "buczy". Dodatko "na zimno" wspomaganie jakby lepiej sobie radziło z oporami"jest lżej kręcić" natomiast na ciepło naprawde jest sie co namachcac. Z góry dzieki za pomoc!

    Komentarz

    • ROBAL_26
      RS
      • 2010
      • 2322
      • Octavia I combi (1U5)
      • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

      #3
      sprawdź kolego stan płynu i czy nie masz czasem wycieku z magla z prawej strony,jak jest to magiel siada,złom. :|
      Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

      ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

      https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

      Komentarz

      • zbigniew147
        Rider
        • 2008
        • 482

        #4
        ja w swojej O1 1.9 tdi 110km też tak miałem.
        po dolaniu płynu stan rzeczy się zmienił.

        Komentarz

        • flexar33
          Classic
          • 2011
          • 7

          #5
          Płynu mam na maxa. A wycieku zadnego tez nie ma. Kurde sam juz nie wiem!!

          Komentarz

          • 4x4BKF
            L&K
            • 2010
            • 1279

            #6
            Woda w oleju w układzie wspomagania. Wymienić olej.
            Na zimno nie ma objawów bo woda rozpuszczona w oleju nie zaczyna się gotować.
            Jak układ trochę popracuje, olej robi się ciepły -80-90'C woda zaczyna zbliżać się do temp wrzenia lub ją przekracza, w oleju robią się pęcherze gazowe (jak z butelce z oranżada) i układ sprawia wrażenie zapowietrzonego. Ostygnie - problemy ustają.
            4x4

            Komentarz

            • KiePeK
              Classic
              • 2010
              • 38

              #7
              Witam szanowne grono. I mnie się też coś zaczyna dziać złego. Dosyć podobne objawy jak u Kolegi tylko że nie buczy nic na razie bynajmniej. Zauważyłem że guma drążka i wahacz jest wilgotny, sprawdziłem stan oleju i jest na minimum a było nie znacznie powyżej coś tam ubyło, a ostatni raz zaglądałem tam w styczniu przy okazji wymiany drążków. Po wizycie u kilku mechaników dalej nie wiem jak rozwiązać problem, a na razie nie posiadam finansów na regeneracje czy też wymianę na nową maglownice. I tak dorady były takie iż dolać jakiegoś uszczelniacza na bazie teflonu i po sprawie albo wymienić uszczelniacz końcowy czy jakoś tak. Wiadomo koszty mniejsze ale nikt gwarancji nie daje. I jeszcze taka opcja żeby pilnować oleju i .......oszczędzać na regeneracje. Kolega wymienił wspomniane uszczelniacze dwa lata temu i do dziś ma spokój. Bardzo bym był wdzięczny za wszelkie sugestie i porady.
              NIE JEST WAŻNE TO CO ROBISZ ALE TO KIM JESTEŚ!!!

              Komentarz

              • przemo251
                Classic
                • 2013
                • 5

                #8
                Panowie u mnie buczenie występuje tylko jak samochód postoi trochę na słońcu i jak się mocno nagrzeje, wtedy też ciężej chodzi kierownica. Jak samochód jest zimny to buczenia nie ma, a najciekawsze jest to że najlepiej wspomaganie działa jak jest wilgotno na dworze albo jak pada deszcz, wtedy mogę zrobić 250 km i wszystko jest w normie.

                Mechanik powiedział że nie ma żadnych wycieków, wymieniłem kompletny rozrząd 1 tys. km temu, płyn jest na maxa, co jeszcze może być powodem??

                Zastanawiam się nad końcówkami drążków, czy nie są jakieś sparciałe...

                [ Dodano: Pią 13 Cze, 14 00:12 ]
                ponawiam temat...

                drążki i końcówki sprawne, zawieszenie też. Dziś zauważyłem że buczenie nasila się jak włączę klimę, wtedy aż drga podłoga, jakby na sucho guma tarła o gumę. Jak klimę wyłączę to buczenie jest znacznie mniejsze, często prawie niesłyszalne.

                Nie wiem co robić, czy jechać do warsztatu od wspomagania, czy od klimy.. może pada sprzęgło od pompy klimatyzacji, a może napinacz paska... szlak wie... denerwuje mnie to bo za 2 tygodnie jadę do Chorwacji ok 1350 km w jedną stronę...

                [ Dodano: Czw 24 Lip, 14 20:57 ]
                Panowie...
                byłem u fachowca który zajmuje się naprawą wspomagania. Stwierdził że maglownica jest w porządku, pompa też, i jedynie co można zrobić to wymienić przewód wspomagania w całości-ten metalowy z gumowym.

                Czy przewód może mieć wpływ na buczenie wspomagania?? nie wiem co robić... czy jechać do innego magika??

                Komentarz

                • przesol
                  Classic
                  • 2019
                  • 1

                  #9
                  Zamieszczone przez przemo251 Zobacz wpis
                  Dziś zauważyłem że buczenie nasila się jak włączę klimę, wtedy aż drga podłoga, jakby na sucho guma tarła o gumę. Jak klimę wyłączę to buczenie jest znacznie mniejsze, często prawie niesłyszalne.
                  Witam. Co prawda sprawa dotyczy a3 8L ale mam identyczny problem i czy ktoś znalazł rozwiązanie? Przekopałem wiele wątków na różnych forach grupy vag, wymieniłem pompę wspomagania, wszystko przejrzane i brak pomysłów. Odgłos jakby od pompy słychać tylko w kabinie, odczuwalny jest na kierownicy i w nogach. Na zewnątrz cisza...

                  Komentarz

                  Pracuję...