Witam ponownie.
W mojej O1 1,9 tdi 110 KM pojawił się dziwny dzwięk. Na zimno nie ma objawów. Natomiast na ciepło pojawia sie następujący problem: na skreconych kołach w lewo przy dodawaniu gazu słychac buczenie - dla mnie jest to " jasne" ze ma to jakis zwiazek ze wspomaganiem tylko nie wiem jaki. Nie jest to problem z przegubami itp. bo nawet w najmniejszym stopniu nie szarpie tylko dziwięk. DOdawtoko jezeli przejade np. 20 km to nawet na postoju przy kreceniu kierownicą "buczy". Dodatko "na zimno" wspomaganie jakby lepiej sobie radziło z oporami"jest lżej kręcić" natomiast na ciepło naprawde jest sie co namachcac. Z góry dzieki za pomoc!
Woda w oleju w układzie wspomagania. Wymienić olej.
Na zimno nie ma objawów bo woda rozpuszczona w oleju nie zaczyna się gotować.
Jak układ trochę popracuje, olej robi się ciepły -80-90'C woda zaczyna zbliżać się do temp wrzenia lub ją przekracza, w oleju robią się pęcherze gazowe (jak z butelce z oranżada) i układ sprawia wrażenie zapowietrzonego. Ostygnie - problemy ustają.
Witam szanowne grono. I mnie się też coś zaczyna dziać złego. Dosyć podobne objawy jak u Kolegi tylko że nie buczy nic na razie bynajmniej. Zauważyłem że guma drążka i wahacz jest wilgotny, sprawdziłem stan oleju i jest na minimum a było nie znacznie powyżej coś tam ubyło, a ostatni raz zaglądałem tam w styczniu przy okazji wymiany drążków. Po wizycie u kilku mechaników dalej nie wiem jak rozwiązać problem, a na razie nie posiadam finansów na regeneracje czy też wymianę na nową maglownice. I tak dorady były takie iż dolać jakiegoś uszczelniacza na bazie teflonu i po sprawie albo wymienić uszczelniacz końcowy czy jakoś tak. Wiadomo koszty mniejsze ale nikt gwarancji nie daje. I jeszcze taka opcja żeby pilnować oleju i .......oszczędzać na regeneracje. Kolega wymienił wspomniane uszczelniacze dwa lata temu i do dziś ma spokój. Bardzo bym był wdzięczny za wszelkie sugestie i porady.
Panowie u mnie buczenie występuje tylko jak samochód postoi trochę na słońcu i jak się mocno nagrzeje, wtedy też ciężej chodzi kierownica. Jak samochód jest zimny to buczenia nie ma, a najciekawsze jest to że najlepiej wspomaganie działa jak jest wilgotno na dworze albo jak pada deszcz, wtedy mogę zrobić 250 km i wszystko jest w normie.
Mechanik powiedział że nie ma żadnych wycieków, wymieniłem kompletny rozrząd 1 tys. km temu, płyn jest na maxa, co jeszcze może być powodem??
Zastanawiam się nad końcówkami drążków, czy nie są jakieś sparciałe...
drążki i końcówki sprawne, zawieszenie też. Dziś zauważyłem że buczenie nasila się jak włączę klimę, wtedy aż drga podłoga, jakby na sucho guma tarła o gumę. Jak klimę wyłączę to buczenie jest znacznie mniejsze, często prawie niesłyszalne.
Nie wiem co robić, czy jechać do warsztatu od wspomagania, czy od klimy.. może pada sprzęgło od pompy klimatyzacji, a może napinacz paska... szlak wie... denerwuje mnie to bo za 2 tygodnie jadę do Chorwacji ok 1350 km w jedną stronę...
[ Dodano: Czw 24 Lip, 14 20:57 ]
Panowie...
byłem u fachowca który zajmuje się naprawą wspomagania. Stwierdził że maglownica jest w porządku, pompa też, i jedynie co można zrobić to wymienić przewód wspomagania w całości-ten metalowy z gumowym.
Czy przewód może mieć wpływ na buczenie wspomagania?? nie wiem co robić... czy jechać do innego magika??
Dziś zauważyłem że buczenie nasila się jak włączę klimę, wtedy aż drga podłoga, jakby na sucho guma tarła o gumę. Jak klimę wyłączę to buczenie jest znacznie mniejsze, często prawie niesłyszalne.
Witam. Co prawda sprawa dotyczy a3 8L ale mam identyczny problem i czy ktoś znalazł rozwiązanie? Przekopałem wiele wątków na różnych forach grupy vag, wymieniłem pompę wspomagania, wszystko przejrzane i brak pomysłów. Odgłos jakby od pompy słychać tylko w kabinie, odczuwalny jest na kierownicy i w nogach. Na zewnątrz cisza...
Komentarz