Witam,mam taki problem...zapala mi się kontrolka poziomu oleju.
Stan oleju się zgadza...po skasowaniu (zamek maski)mam spokój na kilka dni -tygodni.
Prawie zawsze się zapala po przejechaniu dłuższej trasy.
Przemywałem zamek maski, jest tam mikrostyk który kasuje kontrolkę na szafie.
Nie pomogło,problem się powtarza.
Dokładnie kolega dobrze prawi, również obstawiam czujnik ciśnienia oleju sprawdzić połączenie, aczkolwiek połączenie przewaznie jest ok, najczęściej winny jest czujnik. Niech ktoś go przemierzy miernikiem.
Kontrolka ciśnienia...to raczej czerwona...
U mnie zapala się żółta od poziomu/czystości...
Hmm zaraz zaraz jakiej czystości?? Nie ma w octavi czyba czegoś takiego jak czujnik czystości oleju, jest kontrolka cisnienia oleju i niskiego poziomu oleju. Chyba że o czymś nie wiem??
A ja mam przed sobą instrukcje obsługi i tylko te 2 kontrolki, jeżeli chodzi o tę drugą zbyt niski poziom oleju jest napisane zeby ewentualnie dolać oleju i zamknać maskę. Kontrolka powinna zgasnąć, jeżeli nie uzupełni się stanu oleju kontrolka po zamknięciu maski zapali się ponownie za 100km. Może coś ten styk u ciebie nie łączy hmm nie wiem. A może to wogóle jakaś inna kontrolka??
briano no niestety ten czujnik nie tylko bada poziom oleju w misce ale również poziom zanieczyszczenia oleju oraz jego gęstość. Czujnik to 2 platynowe blaszki w korpusie a pod korpusem 3 układy scalone, które na bieżąco to analizują.
Możesz to sprawdzić w blokach pomiarowych tam gdzie ustawiasz interwały czasowe do serwisu olejowego.
Razem z miskiem_wro walczyliśmy z tematem kontrolki. W moim przypadku zapalała się kontrolka co 100km, okazało się ze zdechł czujnik, czyszczenie nic nie pomogło. Zamówiłem nowy Febi za 173 zł i po kłopocie :-) Acha na Vagu błąd czujnika mi się nie pokazywał.
Jedyne co to błąd w zestawie wskaźników bodajże 18062 i właśnie dotyczył on nieszczęsnego czujnika.
Dodatkowe info, czujnik jest 3 pinowy i nie mierzalny miernikiem jak to bywa przy scalaku
Rada taka............. wymień ale najlepiej na oryginał u mnie zamiennik wytrzymał rok.
Daj znać jak już coś podziałaszBruno75
Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!
Czyli wychodzi że czujnik z miski olejowej może być walnięty...
Mikro styk w zamku maski tylko kasuje kontrolkę na na szafie,czy tez może mieć wpływ na zapalanie się kontrolki poziomu oleju?
Spoko briano na problemie kontrolki oleju zjadłem zęby :-)
Czytałem i logowałem się po różnych forach ..... nawet obcojęzycznych.
Zasięgałem wiedzy u mechaników ....... i pozatwierdzano, że kontrolka ta sporo znaczeń.
Więc do sedna ........ briano to nie była żadna aluzja
Sam to przechodziłem wiec po prostu chciałem pomóc i podzielić się wiedza dla potomnych
Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!
Rozmawiałem dziś z mechanikiem,robił auto(passat) z takim problemem...
Wymienił czujnik z miski i nic to samo...przy kostkach w łączeniach przewodów tez szukał...
W końcu padło na mikro styk W zamku maski...i to było to...
Jutro będę miał używany czujnik z miski założę i zobaczymy czy się zapali...
Jeśli tak ,to pozostaje mikro styk ...
Mikro styk wymienia się razem z zamkiem maski :?
Jaki koszt zakupu ?
witam i co z tym czujnikiem Ci wyszło ? ja też mam do wymiany czujnik maski i tak się zastanawiam, czy tego mikrostyku nie da się naprawić ? no i jak wyjąć ten zamek ? trzeba całe mocowanie chłodnicy zdejmować ? (po odkręceniu 2 torxów nie ma jak wyjąć z wnętrza tej "metalowej szyny"
Czekam do wymiany oleju i zmienię tez czujnik poziomu oleju...
Jeśli to nie pomoże...zobaczymy mikro styk w zamku :?
Zwróciłem uwagę z jaką częstotliwością się zapala kontrolka...
Nie ma reguły ...dziś przejechałem 600km i się zapaliła,czasem się po 150km zapali...
Nie mam pojęcia od czego to jest uzależnione :?:
Komentarz