Tak zgadza się są auta w których ta instalacja działa bez problemów ponieważ gazownik dobrał prawidłowo pozostałe elementy instalacji. Natomiast sam sterownik Zenit jest jak dla mnie i wielu innych użytkowników którzy borykają się z problemami korekt i kompensacji nie dopracowany. :evil: Sam zdecydowałem się kupić kabelek do sterownika LPG i zima/lato sam przestawiam korekty i zbieram mapy bo auto na zwykłych Valtek-ach chodziło tragicznie. Może Zenit twój silnik ogarnie natomiast ja już nigdy nie włożył bym tego sterownika.
[O1] Duże spalanie LPG!
Zwiń
X
-
Więc zanim pojade wydawać pieniądze na szukanie przyczyn dużego spalania zrobiłem mały test i kompletnie już zgłupiałem. Po pierwsze z racji mojego przemieszczania się między Tomaszowem a Łodzią z dużą częstotliwością tankuje na różnych stacjach BP. Przykład: zatankowałem auto do pełna. Przejechałem raptem 90 km i postanowiłem dotankować na BP w Łodzi, żeby sprawdzić ile spalił po mieście: wynik: MASAKRA! weszło 18 litrów po 90 km! Wyzerowałęm licznik i dojechałem do Tomaszowa. Tu zatankowałem po 67 km....Zawór odbił już po 5,4 l. Wiem że to małe dystane ale chciałem sprawdzić ile po samym mieście, a że robie co 4 dni trase to musiałem zatankować po 90 km jazdy w mieście. Więc co o tym myślicie? Raz 20,5/100 a zaraz 8/100? Czy może to być wina zaworu lub złodziejskich stacji?
Komentarz
-
-
Panowie, dużo Wam palą te 1.6 u mnie 1,8T bierze max. 12 l po mieście, na trasie da się zejść do 9 l a średnio jak widać w stopce to ok. 10,7 l. Dodam, że jeżdżę zgodnie z zasadami ecodrivingu, czyli zmiana biegów przy 2,5 tyś obrotów, które osiągam jak najszybciej (pedał gazu na 3/4 wciśnięty przy ruszaniu); hamowanie silnikiem; po rozpędzeniu utrzymywanie stałej prędkości itp.
Komentarz
-
-
Sebastian_TM, jeżeli sprawdzasz od pełna do pełna to tylko na tej samej stacji w tym samym dystrybutorze. Gaz jest ściśliwy, a zawory odcinające są ustawione na różne ciśnienia. Nie tak jak w płynie (benzyna czy ropa).
Po za tym co z boku napisane mam Seata Toledo II 1.6 AKL 8V od 5 lat z roku 2001. Przestałem pytać czemu pali w mieście 13-15 litrów a w trasie 10 (a tyle mi pali). Nikt nic mądrego nie powiedział. Były świece, sonda lambda, przewody, VAG, itp i nic. Teraz tylko się czasem wkurzam jak czytam o podobnych silnikach 1.6 SR, które w mieście palą około 9-10litrów
Komentarz
-
-
spalanie
Jeśli masz różne spalanie i to zawyżone to masz dwa wyjścia
jeśli na benzynie spalanie jest oki to
Albo instalacja jest do dupy zaczynając od sterownika gazu, reduktora, wtrysków i map
Albo masz masz inny problem z gazownikami którzy nie obeznają tematu.
Najprościej znaleźć naprawdę dobrego gazownika który poświęci swój czas i sprawdzi bardzo dokładnie każdy z w/w elementów
Lub wymienić całą instalację na nową tj nowy komputer od gazu wtryski i reduktor.
Druga wersja jest droga ale to ostateczność w sumie najwięcej zależy od wtrysków ich sprawność oraz reduktora no i map w sterowniku kompa od gazu
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez gadula007deviltomek, zatankuj do pełna i pojedź na inną stację zaraz obok i zobaczysz ile dotankujesz. Wtedy pogadamy.
Komentarz
-
-
Sebastian... przeczytalem wszystkie wypowiedzi i albo mi ucieklo, albo nie blyo. Jaki masz silnik 1.6 czy 2.0? Sprawa ma sie tak 1.6 w porownaniu z 2.0 maja jakby to powiedziec duza roznice w spalaniu. Otoz silniki 2.0 sa dosc paliwozerne. Jak sprawdzalem na formu ktos podeslal fajny link odnosnie spalania i byly roznice rzedu 4 litrow. Ja w swojej skodzinie 2.0 srednio na trasie 10l w miescie ok. 12l, ale jechalem ostatnio nad morze i spalanie wyszlo ponad 14 plus to, ze na jednym z orlenow po drodze zatankowano mi gazu az 49 l, gdzie teoretycznie wejsc moze jakeis 43, gdy juz jest pusty bak. Aaaa i u mnie spalanie wzrasta gwaltownie, jesli rzuce sie powyzej 120 km/h. Przy nizszych prekosciach moze by mi zszedl ponizej 10... eeee ale po coAby zawsze dotrzeć do celu...
Komentarz
-
Komentarz