[O1] Duże spalanie LPG!

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • grzesiu2400
    Ambiente
    • 2009
    • 193
    • Octavia I (1U2)
    • AKL 1.6 MPI 101 KM

    #26
    Tak zgadza się są auta w których ta instalacja działa bez problemów ponieważ gazownik dobrał prawidłowo pozostałe elementy instalacji. Natomiast sam sterownik Zenit jest jak dla mnie i wielu innych użytkowników którzy borykają się z problemami korekt i kompensacji nie dopracowany. :evil: Sam zdecydowałem się kupić kabelek do sterownika LPG i zima/lato sam przestawiam korekty i zbieram mapy bo auto na zwykłych Valtek-ach chodziło tragicznie. Może Zenit twój silnik ogarnie natomiast ja już nigdy nie włożył bym tego sterownika.

    Komentarz

    • Sebastian_TM
      Drive
      • 2011
      • 94

      #27
      Więc zanim pojade wydawać pieniądze na szukanie przyczyn dużego spalania zrobiłem mały test i kompletnie już zgłupiałem. Po pierwsze z racji mojego przemieszczania się między Tomaszowem a Łodzią z dużą częstotliwością tankuje na różnych stacjach BP. Przykład: zatankowałem auto do pełna. Przejechałem raptem 90 km i postanowiłem dotankować na BP w Łodzi, żeby sprawdzić ile spalił po mieście: wynik: MASAKRA! weszło 18 litrów po 90 km! Wyzerowałęm licznik i dojechałem do Tomaszowa. Tu zatankowałem po 67 km....Zawór odbił już po 5,4 l. Wiem że to małe dystane ale chciałem sprawdzić ile po samym mieście, a że robie co 4 dni trase to musiałem zatankować po 90 km jazdy w mieście. Więc co o tym myślicie? Raz 20,5/100 a zaraz 8/100? Czy może to być wina zaworu lub złodziejskich stacji?

      Komentarz

      • emikal10
        Ambiente
        • 2010
        • 105

        #28
        Panowie, dużo Wam palą te 1.6 u mnie 1,8T bierze max. 12 l po mieście, na trasie da się zejść do 9 l a średnio jak widać w stopce to ok. 10,7 l. Dodam, że jeżdżę zgodnie z zasadami ecodrivingu, czyli zmiana biegów przy 2,5 tyś obrotów, które osiągam jak najszybciej (pedał gazu na 3/4 wciśnięty przy ruszaniu); hamowanie silnikiem; po rozpędzeniu utrzymywanie stałej prędkości itp.


        Denken ist schwer, deshalb urteilen die meisten.

        Komentarz

        • gadula007
          L&K
          • 2009
          • 1084
          • Octavia III combi (5E5)
          • DKZA 2.0 TSI 190 KM

          #29
          Sebastian_TM, jeżeli sprawdzasz od pełna do pełna to tylko na tej samej stacji w tym samym dystrybutorze. Gaz jest ściśliwy, a zawory odcinające są ustawione na różne ciśnienia. Nie tak jak w płynie (benzyna czy ropa).
          Po za tym co z boku napisane mam Seata Toledo II 1.6 AKL 8V od 5 lat z roku 2001. Przestałem pytać czemu pali w mieście 13-15 litrów a w trasie 10 (a tyle mi pali). Nikt nic mądrego nie powiedział. Były świece, sonda lambda, przewody, VAG, itp i nic. Teraz tylko się czasem wkurzam jak czytam o podobnych silnikach 1.6 SR, które w mieście palą około 9-10litrów

          Komentarz

          • deviltomek
            Ambiente
            • 2010
            • 246

            #30
            co ty zz bzdury opowiadasz.gas w postaci cieklej nie jest scisliwy.zmienia swa objetosc tylko pod wplywem temp. A cisnienie w pistolecie do tankowania tez nie ma nic do tego bo wylacza go wielozawor w butli a nie cisnienie tylko plywak i poziom fazy cieklej.

            Komentarz

            • gadula007
              L&K
              • 2009
              • 1084
              • Octavia III combi (5E5)
              • DKZA 2.0 TSI 190 KM

              #31
              deviltomek, zatankuj do pełna i pojedź na inną stację zaraz obok i zobaczysz ile dotankujesz. Wtedy pogadamy.

              Komentarz

              • krisoctav
                Rider
                • 2008
                • 417

                #32
                spalanie

                Jeśli masz różne spalanie i to zawyżone to masz dwa wyjścia
                jeśli na benzynie spalanie jest oki to
                Albo instalacja jest do dupy zaczynając od sterownika gazu, reduktora, wtrysków i map
                Albo masz masz inny problem z gazownikami którzy nie obeznają tematu.
                Najprościej znaleźć naprawdę dobrego gazownika który poświęci swój czas i sprawdzi bardzo dokładnie każdy z w/w elementów
                Lub wymienić całą instalację na nową tj nowy komputer od gazu wtryski i reduktor.
                Druga wersja jest droga ale to ostateczność w sumie najwięcej zależy od wtrysków ich sprawność oraz reduktora no i map w sterowniku kompa od gazu

                Komentarz

                • deviltomek
                  Ambiente
                  • 2010
                  • 246

                  #33
                  Zamieszczone przez gadula007
                  deviltomek, zatankuj do pełna i pojedź na inną stację zaraz obok i zobaczysz ile dotankujesz. Wtedy pogadamy.
                  nic nie dotankujesz!!!! chyba ze auto stoi na niewypoziomowanej powierzchni albo wielozawór popuszcza, innej opcji nie ma!!! oczywiscie pomijam te ok 0,1l co zostaje w koncowce weza i uchodzi przy sciaganiu pistoletu

                  Komentarz

                  • Cubarius
                    Ambiente
                    • 2011
                    • 148

                    #34
                    Sebastian... przeczytalem wszystkie wypowiedzi i albo mi ucieklo, albo nie blyo. Jaki masz silnik 1.6 czy 2.0? Sprawa ma sie tak 1.6 w porownaniu z 2.0 maja jakby to powiedziec duza roznice w spalaniu. Otoz silniki 2.0 sa dosc paliwozerne. Jak sprawdzalem na formu ktos podeslal fajny link odnosnie spalania i byly roznice rzedu 4 litrow. Ja w swojej skodzinie 2.0 srednio na trasie 10l w miescie ok. 12l, ale jechalem ostatnio nad morze i spalanie wyszlo ponad 14 plus to, ze na jednym z orlenow po drodze zatankowano mi gazu az 49 l, gdzie teoretycznie wejsc moze jakeis 43, gdy juz jest pusty bak. Aaaa i u mnie spalanie wzrasta gwaltownie, jesli rzuce sie powyzej 120 km/h. Przy nizszych prekosciach moze by mi zszedl ponizej 10... eeee ale po co
                    Aby zawsze dotrzeć do celu...

                    Komentarz

                    Pracuję...