[O1] pasek rozrzadu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • jezalb
    Classic
    • 2010
    • 20
    • Octavia III combi (5E5)
    • CRMB 2.0 TDI 150 KM

    [O1] pasek rozrzadu




    tu z szybkami)




    a ty spotkanie noca z audiczka)


  • nasel
    Classic
    • 2009
    • 20

    #2
    [O1] pasek rozrzadu

    witam wszystkich, dzisiaj spotkalo mnie cos strasznego poszedl mi pasek rozrzadu, czy mozecie mi powiedziec czy silnik 1.9 tdi ALH 2003r jesli pojdzie pasek to jest prawdopodobienstwo pokrzywienia zaworow? Czy jest silnikiem kolizyjnym? Stalo sie to przy malej predkosci i odrazu byl wylaczony i nie urochamiany ponownie. Pewnie czeka mnie spory wydatek zaworow i palnowanie glowicy ale tak pytam na marginesie. dzieki
    Ambiente - Nasel

    Komentarz

    • Tony065
      RS
      • 2009
      • 2487
      • Octavia I (1U2)
      • ARX 1.8 20VT 150 KM

      #3
      niestety, jest to silnik kolizyjny, resztę już wiesz, będą wydatki...
      Black Pearl, Elegance & RS LOOK
      @ by Tune-up Gdańsk
      TDI VP++ i jeszcze rośnie
      Antek

      Komentarz

      • piernik
        Elegance
        S_OCP Member
        • 2007
        • 975
        • Octavia II combi (1Z5)
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        #4
        Bez zdjęcia głowicy to wróżenie z fusów. Jaki miał przelot??

        Komentarz

        • piotrek_os
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 8160
          • Octavia II (1Z3)
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          Re: pasek rozrzadu

          Zamieszczone przez nasel
          witam wszystkich, dzisiaj spotkalo mnie cos strasznego poszedl mi pasek rozrzadu, czy mozecie mi powiedziec czy silnik 1.9 tdi ALH 2003r jesli pojdzie pasek to jest prawdopodobienstwo pokrzywienia zaworow? Czy jest silnikiem kolizyjnym? Stalo sie to przy malej predkosci i odrazu byl wylaczony i nie urochamiany ponownie. Pewnie czeka mnie spory wydatek zaworow i palnowanie glowicy ale tak pytam na marginesie. dzieki
          ile km było zrobione na pasku? jaki przebieg ma auto?
          Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

          Komentarz

          • nasel
            Classic
            • 2009
            • 20

            #6
            Skodka ma przejechane 200 000, jeszcze nie rozbieralem dlatego fotkow jszcze nie ma, pasek ma 34 000 przejechane. Porazka
            Ambiente - Nasel

            Komentarz

            • luki1304
              Drive
              • 2010
              • 55

              #7
              34000 i pasek nie wytrzymał?? cos nie tak...

              Komentarz

              • tomus7
                RS
                • 2010
                • 1896
                • Peugeot

                #8
                Zamieszczone przez luki1304
                34000 i pasek nie wytrzymał?? cos nie tak...
                Dlaczego NIE? Kiedyś w Lagunie pasek posypał sie po 20 000 :twisted: a o kosztach "skoda" gadać! Paski zalegają na magazynie w różnych warunkach i to są skutki. Dlatego takie rzeczy należy robić w profesjonalnym zakładzie przynajmniej jest jakaś gwarancja.
                ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                Komentarz

                • parasite
                  L&K
                  • 2011
                  • 1368

                  #9
                  Jakiej firmy był pasek?

                  Przy okazji, czy kierunek, w którym zakłada się pasek ma znaczenie? Dokładnej chodzi mi o położenie napisów na pasku. Ostatnio przy zmianie napinacza mechanik poprawił mi pasek rozrządu bo był źle założony. Tłumaczył, że napisy na pasku są w złym kierunku. Do tego mówił, że zawsze sam pasek wymienia co 50 tyś. a całość co drugą wymianę paska.
                  AGR 112KM, 232Nm
                  Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                  Komentarz

                  • nasel
                    Classic
                    • 2009
                    • 20

                    #10
                    continental
                    Ambiente - Nasel

                    Komentarz

                    • Jelon
                      Ambiente
                      • 2009
                      • 115

                      #11
                      Z tego co pamiętam to jest podany kierunek na pasku, nie wiem czy we wszystkich. Położenie ma znaczenie. Jeśli założysz odwrotnie to pasek może się zerwać i namieszać w silniku.
                      Fojutowo 2011

                      Komentarz

                      • agrala
                        Rider
                        • 2011
                        • 397

                        #12
                        Zamieszczone przez tomus7
                        Dlatego takie rzeczy należy robić w profesjonalnym zakładzie przynajmniej jest jakaś gwarancja.
                        Nie wazne czy to zrobisz w serwise czy u Henia w garazu - wina lezy po stronie paska a nie po stronie osoby wykonujacej usluge.
                        Komfortowie kierunkowskazy - włączasz 1 a miga 3x
                        Emulator czujnika poziomu oleju G266
                        Napraw sterowników AIRBAG

                        Komentarz

                        • tomus7
                          RS
                          • 2010
                          • 1896
                          • Peugeot

                          #13
                          Zamieszczone przez parasite
                          Jakiej firmy był pasek?

                          Przy okazji, czy kierunek, w którym zakłada się pasek ma znaczenie? Dokładnej chodzi mi o położenie napisów na pasku. Ostatnio przy zmianie napinacza mechanik poprawił mi pasek rozrządu bo był źle założony. Tłumaczył, że napisy na pasku są w złym kierunku. Do tego mówił, że zawsze sam pasek wymienia co 50 tyś. a całość co drugą wymianę paska.
                          Skąd ta wiedza?
                          Zmieniasz pasek zmieniasz wszystko. Wymiana na tzw raty przynośi skutki jak u kolegi nosel
                          ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                          http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                          a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                          http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                          Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                          Komentarz

                          • nasel
                            Classic
                            • 2009
                            • 20

                            #14
                            co do zmiany na raty to nie rozumie tego stwierdzenia, poniewaz wymienialem wszystko caly zestaw, rolki, pasek, pompę wodna, 2 pasek, napinacz wszystko.
                            Ambiente - Nasel

                            Komentarz

                            • parasite
                              L&K
                              • 2011
                              • 1368

                              #15
                              Zamieszczone przez nasel
                              co do zmiany na raty to nie rozumie tego stwierdzenia, poniewaz wymienialem wszystko caly zestaw, rolki, pasek, pompę wodna, 2 pasek, napinacz wszystko.
                              Może był źle założony tak jak u mnie. Na szczęście długo tak nie jeździłem, ale profilaktycznie i tak zmienię wcześniej.
                              AGR 112KM, 232Nm
                              Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                              Komentarz

                              • kiki
                                Rider
                                • 2010
                                • 359

                                #16
                                a czy jest różnica czy był założony w dobrym czy złym kierunku (o ile zakładamy go pierwszy raz). Przy ponownej rozbiórce to owszem- trzeba załozyć tak samo jak był wczesniej.
                                Rolki dobrze chodzą? nie przytarte?

                                Komentarz

                                • parasite
                                  L&K
                                  • 2011
                                  • 1368

                                  #17
                                  Zamieszczone przez kiki
                                  a czy jest różnica czy był założony w dobrym czy złym kierunku (o ile zakładamy go pierwszy raz). Przy ponownej rozbiórce to owszem- trzeba załozyć tak samo jak był wczesniej.
                                  Rolki dobrze chodzą? nie przytarte?
                                  Podobno jest i mnie straszyli, ze nie wytrzymałby tych 60 tyś. i najprawdopodobniej strzeliłby wcześniej.
                                  AGR 112KM, 232Nm
                                  Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                  Komentarz

                                  • agrala
                                    Rider
                                    • 2011
                                    • 397

                                    #18
                                    Zamieszczone przez parasite
                                    Podobno jest i mnie straszyli, ze nie wytrzymałby tych 60 tyś. i najprawdopodobniej strzeliłby wcześniej.
                                    Pewnie Cie jeszcze skasowali za "poprawne" zalozenie paska.
                                    Gdyby kierunek obrotu paska mialby jakies zaczenie to producenci nanosili by na pasku znak pokazujacy w ktora strone ma sie obracac pasek.
                                    Komfortowie kierunkowskazy - włączasz 1 a miga 3x
                                    Emulator czujnika poziomu oleju G266
                                    Napraw sterowników AIRBAG

                                    Komentarz

                                    • parasite
                                      L&K
                                      • 2011
                                      • 1368

                                      #19
                                      Zamieszczone przez agrala
                                      Zamieszczone przez parasite
                                      Podobno jest i mnie straszyli, ze nie wytrzymałby tych 60 tyś. i najprawdopodobniej strzeliłby wcześniej.
                                      Pewnie Cie jeszcze skasowali za "poprawne" zalozenie paska.
                                      Gdyby kierunek obrotu paska mialby jakies zaczenie to producenci nanosili by na pasku znak pokazujacy w ktora strone ma sie obracac pasek.
                                      W tym problem, że raczej nie skasowali, bo pasek był sprawdzany przy okazji. I tak wszystko było rozbierane, więc powiedziałem, żeby sprawdził ten rozrząd. Przy okazji naprawił mi hamulce, gdzie żaden z wcześniejszych mechaników nie zauważył rozerwanego przewodu podciśnienia.

                                      Z tego co wyczytałem, to niektóre paski mają strzałki, ale podobno nie ma to znaczenia przy nowym pasku. Jednak są silniki, które wymagają zamontowania paska w odpowiednim kierunku.
                                      AGR 112KM, 232Nm
                                      Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                      Komentarz

                                      • tomus7
                                        RS
                                        • 2010
                                        • 1896
                                        • Peugeot

                                        #20
                                        Zamieszczone przez agrala
                                        Zamieszczone przez tomus7
                                        Dlatego takie rzeczy należy robić w profesjonalnym zakładzie przynajmniej jest jakaś gwarancja.
                                        Nie wazne czy to zrobisz w serwise czy u Henia w garazu - wina lezy po stronie paska a nie po stronie osoby wykonujacej usluge.
                                        A ten Pan Heniu daje gwarancje jak pasek diabli wezmą? Pokryje koszt naprawy? Śmiem w to wątpić ba nawet autoryzowany zakład winę chce zwalić na użytkownika :P

                                        [ Dodano: Nie 26 Cze, 11 18:56 ]
                                        Zamieszczone przez parasite
                                        Ostatnio przy zmianie napinacza mechanik poprawił mi pasek rozrządu bo był źle założony. Tłumaczył, że napisy na pasku są w złym kierunku. Do tego mówił, że zawsze sam pasek wymienia co 50 tyś. a całość co drugą wymianę paska.
                                        [ Dodano: Nie 26 Cze, 11 19:00 ]
                                        nasel, ta uwaga nie dotyczy Ciebie kolego tylko skutków jakie mogą wystąpić przy stosowaniu napraw "tzw na raty" :P
                                        ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                                        http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                                        a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                                        http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                                        Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                                        Komentarz

                                        • chelbek
                                          Drive
                                          • 2009
                                          • 54

                                          #21
                                          Pasek strzelił = remoncik silnika
                                          prawdopodobnie zaboli, ale cóż [/b]dopilnujaby dobrze zrobili!

                                          sąsiadowi (w oplu) tak zrobili że wstawili pospawaną głowice :evil: no i remoncik był x2
                                          Skoda i nie tylko: Skoda, warsztaty, opinie

                                          Komentarz

                                          • nasel
                                            Classic
                                            • 2009
                                            • 20

                                            #22
                                            dzieki serdecznie za odpowiedzi, mam jeszcze jedno czym sie rozni silnik 1.9 tdi ALH od 1.9 tdi AGR?
                                            Ambiente - Nasel

                                            Komentarz

                                            • soszek81
                                              L&K
                                              • 2010
                                              • 1245

                                              #23
                                              Turbiną
                                              AGR nie ma zmiennej geometrii
                                              ALH ma.

                                              Dodatkowo może w AGR być jednomas, dodatkowo samo sprzęgło było ponoć nie do zajechania w AGR.

                                              ALH zaś to to samo co ASV, ma tylko te same wtryski co AGR, reszta taka sama.
                                              Była O1 kombi ALH++ 150/340
                                              Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

                                              Komentarz

                                              • greglow
                                                Drive
                                                • 2011
                                                • 42

                                                #24
                                                witam
                                                Wiem o co chodzi w temacie... przy przebiegu 339tyś. przeskoczył pasek w czasie jazdy na autostradzie (ok 120km/h). Osoba która prowadziła auto nawet nie słyszała że silnik zgasł. Po wizycie w aso - diagnoza - sinik zablokowany. Dużo sie zastanawiałem co z tym zrobić i:
                                                - u nas warsztaty zawalone a sprawdzenie silnika bez jego demontażu powie ci tyle co widać pod pokrywą zaworów - niewiele...
                                                - jak się zdecydujesz na same zawory to nigdy nie wiadomo czy coś jeszcze nie uszkodzone (i wtedy ponowna naprawa + koszty)

                                                Ja z buta wymieniłem silnik bez zaglądania... Po zdjęciu silnika do wymiany widać uszkodzona mechanicznie świecę, wtrysk, jakiś zaworek...

                                                Taniej wymiana silnika na używkę... Póki co zrobiłem >1500km i jest ok. Przy okazji sprawdzone sprzęgło, dwumas, turbo.

                                                Komentarz

                                                • kiki
                                                  Rider
                                                  • 2010
                                                  • 359

                                                  #25
                                                  greglow, a jaki miałes przelot na pasku jak przeskoczył?
                                                  jakiej firmy graty ?

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...