[O1] Odpowietrzenie ABS- jedno pytanie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • almarxx
    Classic
    • 2012
    • 21

    [O1] Odpowietrzenie ABS- jedno pytanie

    szkoda, wczoraj byłeś widziany...... Ale nie daliśmy rady obtrąbić.....

    Ale próbowaliśmy telefonicznie :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech

    Pozdrowionka :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech

    A Biała..... jaka czyściocha......
  • _buli_
    Drive
    • 2010
    • 88

    #2
    [O1] Odpowietrzenie ABS- jedno pytanie

    Czy zgonie z instrukcją, auto musi być w powietrzu czy nie? Nie znalazłem odp....

    Komentarz

    • JanuszSz
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 2835
      • Superb II combi (3T5)

      #3
      Podczas odpowietrzania pompy ABS koła nie mogą dotykać podłoża. :idea:
      Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

      Komentarz

      • _buli_
        Drive
        • 2010
        • 88

        #4
        JanuszSz,

        No to mnie nie pocieszyłeś - muszę auto na kołki postawić

        Komentarz

        • JanuszSz
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 2835
          • Superb II combi (3T5)

          #5
          Albo na podnośnik w zaprzyjaźnionym warsztacie.
          Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

          Komentarz

          • owen
            Rider
            • 2010
            • 482

            #6
            Zamieszczone przez JanuszSz
            Podczas odpowietrzania pompy ABS koła nie mogą dotykać podłoża
            a jakby koła dotykały podłoża?
            MOCY PRZYBYWAJ

            Komentarz

            • JanuszSz
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 2835
              • Superb II combi (3T5)

              #7
              Zamieszczone przez owen
              Zamieszczone przez JanuszSz
              Podczas odpowietrzania pompy ABS koła nie mogą dotykać podłoża
              a jakby koła dotykały podłoża?
              Pkt.1.Podczas odpowietrzania pompy ABS koła nie mogą dotykać podłoża.
              Pkt.2.Jeśli koła dotykają podłoża,patrz punkt.1. :P
              Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

              Komentarz

              • owen
                Rider
                • 2010
                • 482

                #8
                Zamieszczone przez JanuszSz
                Pkt.1.Podczas odpowietrzania pompy ABS koła nie mogą dotykać podłoża.
                Pkt.2.Jeśli koła dotykają podłoża,patrz punkt.1
                Nie zrozumiałeś intencji mojego pytania.Chodziło mi o to czy na przykład jakiś mechanior u którego wymieniałem płyn i wymieniałem klocki tarcze,zaciski musiał odpowietrzyć pompę abs i co by było gdyby nie zrobił tego rzetelnie :wink:
                MOCY PRZYBYWAJ

                Komentarz

                • JanuszSz
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 2835
                  • Superb II combi (3T5)

                  #9
                  Przy wymianie płynu,klocków i tarcz nie ma potrzeby odpowietrzania pompy ABS.Robi się to,gdy cały płyn zniknie z układu,np.przy uszkodzeniu przewodu i opróźnieniu układu.Gdyby tak się stało i ktoś usiłowałby opowietrzyć pompę ABS-u w samochodzie stojącym na kołach,to mu się to nie uda.
                  Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                  Komentarz

                  • dees
                    Ambiente
                    • 2008
                    • 217

                    #10
                    Uprzejmie proszę o LOGICZNE wyjaśnienie dlaczego odpowietrzenie pompy ABSu ma się nie udać w aucie stojącym na kołach?
                    pzdr.
                    pryncypal

                    Komentarz

                    • JanuszSz
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 2835
                      • Superb II combi (3T5)

                      #11
                      Zamieszczone przez dees
                      Uprzejmie proszę o LOGICZNE wyjaśnienie dlaczego odpowietrzenie pompy ABSu ma się nie udać w aucie stojącym na kołach?
                      pzdr.
                      Tak nakazuje producent urządzeń diagnostycznych VCDS.Myślę,że jest jakiś powód,aby się stosować.Może chodzi o korektory siły hamowania występujące w niektórych modelach,może są jakieś inne przyczyny?Jeśli producent urządzenia nakazuje,aby stosować je w określonych warunkach,nie widzę problemu,aby je spełniać, ostatecznie w tym przypadku chodzi tylko o podniesienie auta.
                      Jeśli ktoś uważa,że jest to niepotrzebne,to wolna wola.

                      Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                      Komentarz

                      • kabanos
                        RS
                        • 2011
                        • 4544
                        • Octavia I combi (1U5)
                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez JanuszSz
                        Zamieszczone przez dees
                        Uprzejmie proszę o LOGICZNE wyjaśnienie dlaczego odpowietrzenie pompy ABSu ma się nie udać w aucie stojącym na kołach?
                        pzdr.
                        Tak nakazuje producent urządzeń diagnostycznych VCDS.Myślę,że jest jakiś powód,aby się stosować.Może chodzi o korektory siły hamowania występujące w niektórych modelach,może są jakieś inne przyczyny?Jeśli producent urządzenia nakazuje,aby stosować je w określonych warunkach,nie widzę problemu,aby je spełniać, ostatecznie w tym przypadku chodzi tylko o podniesienie auta.
                        Jeśli ktoś uważa,że jest to niepotrzebne,to wolna wola.

                        http://www.vcds.pl/index.php?mod=site&id=8
                        Ale tak na logikę. Co ma piernik do wiatraka? Czy dla pompy lub czujników ABS ma jakieś znaczenie czy pojazd stoi na kołach, czy jest podniesiony? Jeżeli tak to jakie? Czy może w wersjach z ESP? Nurtuje i mnie to pytanie. Przecież przy odpowietrzaniu: "W tym momencie pompa systemu ABS powinna uruchomić się na ok. 10 sekund. Odgłosy uruchomionej pompy powinny być dobrze słyszalne" Nie chodzi tutaj tylko o to, żeby przy tej okazji odwiedzic mechanika?

                        >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                        Komentarz

                        • tryton
                          Elegance
                          • 2008
                          • 935

                          #13
                          Zamieszczone przez kabanos
                          Ale tak na logikę. Co ma piernik do wiatraka?
                          Jak zawsze idzie o wystraszenie potencjalnego użytkownika auta i zaciągnięcie go do ASO. A tam wystrzyżenie go z kasy . Dlatego w instrukcjach piszą że do wszystkiego trzeba używać specjalistycznych narzędzi i tylko oryginalnych części . A jak już napiszą że należy używać tylko specjalistycznego przyrządu WCGT0172-87R Każdy śmiertelnik ma w porach a z reguły to super profesjonalne narzędzie to śrubokręt krzyżakowy

                          Komentarz

                          • dees
                            Ambiente
                            • 2008
                            • 217

                            #14
                            No nareszcie znalazł się kolega który trafił w sedno sprawy.
                            pryncypal

                            Komentarz

                            • kabanos
                              RS
                              • 2011
                              • 4544
                              • Octavia I combi (1U5)
                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez tryton
                              Jak zawsze idzie o wystraszenie potencjalnego użytkownika auta i zaciągnięcie go do ASO. A tam wystrzyżenie go z kasy .
                              No właśnie. Ja nie widzę innego powodu dla którego auto miałoby być podniesione w czasie odpowietrzania pomby ABS-u. :?

                              >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                              Komentarz

                              • _buli_
                                Drive
                                • 2010
                                • 88

                                #16
                                Ja wtrącę się ponownie do dyskusji. Zgodnie z instrukcją, podniosłem auto, postawiłem na 4 kołkach i rozpocząłem procedurę odpowietrzenia. Wg instrukcji z Vaga należy:

                                Wcisnąć pedał hamulca i trzymać przez cały czas pracy pompy ( pedał podnosi się )
                                Następnie luzujemy odpowietrzniki
                                Naciskamy 10 x pedał hamulca.

                                Tak to wyglądało u mnie. Po 10 naciśnięciach płynu za zbiorniczka ucieka połowa. Koła nie drgają, nic się nie dzieje.

                                Podsumowując - nie wiem po jaką cholerę podnosiłem auto.....

                                Komentarz

                                • kabanos
                                  RS
                                  • 2011
                                  • 4544
                                  • Octavia I combi (1U5)
                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                  #17
                                  Tak to wyglądało u mnie. Po 10 naciśnięciach płynu za zbiorniczka ucieka połowa. Koła nie drgają, nic się nie dzieje.
                                  I gdzie sens podnoszenia auta? Instrukcje instrukcjami, zalecenia zaleceniami, a praktyka praktyką.

                                  >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                                  Komentarz

                                  Pracuję...