Drgania kierownicy przy hamowaniu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • pawelusio
    Classic
    • 2012
    • 3

    Drgania kierownicy przy hamowaniu

    Zamieszczone przez ruwado
    Biel.

    Do czarnego dachu wg. mnie - czarne fele. Do srebrnych - biały dach
    Też tak myśle

    Zamieszczone przez Skfarek
    ruwado, też jestem za bielą ale co do felg się mylisz muszą być białe :diabelski_usmiech
    Cieszy mnie to, a co do białych felg, kto powiedział ze ich nie bedzie :diabelski_usmiech
  • grygor8427
    Classic
    • 2011
    • 11

    #2
    Drgania kierownicy przy hamowaniu

    Witam wszystkich posiadaczy Skody!!
    Mam problem-przy hamowaniu z dosc znacznych predkosci(80>) strasznie drga kierownica-drgania porownam do wibracji kierownicy z symuatora gier z tym ze sa bardzo mocne. Przy nizszych predkosciach drgania sa ale znacznie mniejsze. tarcze byly sprawdzane pod katem krzywizny i sa ok. kola sa wywazone,
    Jeden z mechanikow strierdzil zebym sprawdzil felgi czy sa proste. Drgania wystepuja TYLKO I WYLACZNIE PODCZAS HAMOWANIA ,gdy auto jedzie drgan nie ma. Prosze o jakies wskazowki i za pomoc bardzo dziekuje

    Komentarz

    • adaś
      Elegance
      S_OCP Member
      • 2006
      • 876
      • Volkswagen

      #3
      Drgania wystepuja TYLKO I WYLACZNIE PODCZAS HAMOWANIA
      Co oznacza, że nie będą to felgi. Trzeba szukac w układzie hamowania - tam jest przyczyna.
      Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
      a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
      Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
      O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

      Komentarz

      • m.marcin
        Classic
        • 2010
        • 26
        • Octavia I (1U2)
        • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

        #4
        To że drgania występują podczas hamowania wcale nie musi oznaczać uszkodzonych hamulców.
        Do sprawdzenia wachacze tzn jego elementy: sworznie i gumotuleje tylne. Dużo kierowców zapomina o naszych "wspaniałych" drogach a te dają się we znaki zawieszeniu.

        Komentarz

        • misiek^wro
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 8321

          #5
          grygor8427, nie masz jakichs powerflexos tudziez bikopurow?

          Opcja nr dwa - krzywe tarcze :twisted: Jak masz dobre klocki i tarcze mozna zrobic 2-3 hamowania z 180-200 do zera i moze sie nagrzeja i wyprostuja ... Jak nie to wymiana tarcz.

          Domyslam sie, ze hebel to 280 mm :wink:
          Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
          Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
          ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

          TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


          Komentarz

          • sylwekpe
            Drive
            • 2008
            • 43
            • Octavia II (1Z3)
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            #6
            Mam to samo, już zamówiłem tarcze , głupio by było gdyby to była wina zawieszenia, ale nowe tarcze nie zaszkodzą. U mnie dodatkowo zauważyłem, że górna i dolna część (sam róg) klocków hamulcowych są bardziej ścięte i dlatego wnioskuję, że to wina tarcz. Zajrzyj przez dziury w felach czy klocki są równo ztarte a najlepiej zdjąć koło. Jak rozwiążesz problem to daj znać. Ciekawe czy faktycznie możne je wyprostować ostro heblując ? Jak ktoś tego dokonał to dajcie znać !!
            Sylwek

            Komentarz

            • grygor8427
              Classic
              • 2011
              • 11

              #7
              w kwietniu wymieniane bylo:
              drazki, tuleje wahacza przed.,lozyska amor.,i klocki ham.przed.
              Mam pytanie czy zmieniajc tarcze musze wsadzac nowe klocki???
              mechanik powiedzial ze tak gdyz te klocki ktore mam sa starte do tarczy i nie beda wlasciwie "pracowac"
              W poniedzialek jestem umuwiony w warsztacie ,bede odzywal sie na forum jak sprawa przebiega

              Komentarz

              • sylwekpe
                Drive
                • 2008
                • 43
                • Octavia II (1Z3)
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                #8
                Na upartego mógłbyś założyć i stare klocki ale szkoda nowych tarcz i hamowanie słabe za nim by się klocki ułożyły, chociaż pisałeś , że niedawno wymieniałeś to musisz ocenić czy są równo zjechane i czy mają wystarczającą grubość. Ja bym Ci proponował nowe klocki do nowych tarcz. Wtedy miał byś pewność, a i skuteczność inna.
                Sylwek

                Komentarz

                • misiek^wro
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 8321

                  #9
                  grygor8427, mechanik ma racje, dotarcie tarcz do klockow jest gorsze, niz dotarcie klockow do tarcz.
                  Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                  Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                  ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                  TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                  Komentarz

                  • sylwekpe
                    Drive
                    • 2008
                    • 43
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    Wybacz grygor8427, że podpinam się pod Twój temat ale nie chcę otwierać identycznego a i może coś Tobie pomoże. Drganie kierownicy tak jak i u Ciebie, a heble wyglądają tak (zobaczcie jak róg klocka jest zheblowany). Czy może to być wina wahacza i stabilizatora?? (tulei w wahaczu i gumy stabilizatora). Czy z tych zdjęć wynika że to jest ta przyczyna i te elementy do wymiany ??? Tuleje gumowe stabilizatora do wymiany na bank (to wiem), ale czy tuleje wahacza też ??? I czy to może być przyczyną problemu mojego i grygora8427 ???? Czekamy na podpowiedzi .
                    Załączone pliki
                    Sylwek

                    Komentarz

                    • andrzej1962
                      L&K
                      • 2010
                      • 1306
                      • Octavia III combi (5E5)
                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
                      • DADA 1.5 TSI 150 KM

                      #11
                      Kolego wg mojej skromnej wiedzy ścięcie na klocku takie jest i nowy klocek też tak wygląda. IMO Twoje klocki nie wymagają jeszcze zmiany, przynajmniej nie jest to pilne. Kilka tys km zrobisz. tarcze jak nie były przetaczane a na takie mi wyglądają też bym ich jeszcze nie wymieniał, co nie znaczy, że namawiam Cię do przetaczania. Ja bym jeszcze je zostawił. Poszukaj jaka powinna być min. grubość tarczy i zmierz swoje. Wydaje mi się, że jeszcze się mieścisz. To, że tak wyglądają to tak już jest, chyba, że jest nowa no to trochę inaczej. Twój problem z drganiami podczas hamowania upatrywałbym w stanie gumy na stabilizatorze. Masz ze 2 mm luzu i IMO to powoduje drgania. Guma na wahaczu możliwe, że dobra ale szczegółowe badanie jest to w stanie stwierdzić. Ja wymieniając na stabilizatorze te wymieniłbym też. Masz pewność, że od tej strony będzie OK. Koszt samych gumek nie jest powalający - poszukaj na forum zamienników tych gumek które są pełne a nie takie szczątkowe, chyba od A3

                      Komentarz

                      • ROBAL_26
                        RS
                        • 2010
                        • 2320
                        • Octavia I combi (1U5)
                        • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                        #12
                        panowie koledzy,miałem możliwość doznania takich objawów ale u ojca w golfie 4 podczas gwałtownego i nie tylko hamowania auto wpadało w wibracje,z racji iż do mechaników podchodzę z dużym dystansem i jak już nie mam wyjścia zabrałem się za to z młodszym bratem (zainteresowania mechaniką) i znaleźliśmy powód drgań,poprzedni właściciel 2razy wymieniał tarcze z przodu i nic to nie dało nawet przy sprzedaży tego nie ukrywał,co się okazało przyczyna leżała w tylnych hamulcach (tarczowe) ślizgi się po zapiekały ( po jednym w każdym zacisku z tyłu) z czego klocki nie dociskały całą powierzchnią tylko kantem i wprawiały tarcze w wibracje a one z kolei przenosiły się na całe auto także radzę sprawdźcie stan tylnych hamulców. :szeroki_usmiech
                        sylwekpe, na 100% masz do wymiany gumy stabilizatora a jeżeli chcesz wszystko sprawdzić to jedź na szarpaki,one wszystko pokażą .

                        miłej pracy pozdro
                        Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                        ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                        https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                        Komentarz

                        • marekzu
                          L&K
                          • 2007
                          • 1412
                          • Superb II combi (3V5)

                          #13
                          Zamieszczone przez misiek^wro
                          grygor8427, mechanik ma racje, dotarcie tarcz do klockow jest gorsze, niz dotarcie klockow do tarcz.
                          niekoniecznie - ile na tym zestwie przejechales??

                          [ Dodano: Sob 23 Lip, 11 22:22 ]
                          Zamieszczone przez andrzej1962
                          Twój problem z drganiami podczas hamowania upatrywałbym w stanie gumy na stabilizatorze
                          wywalona guma nie powoduje drgan - pewnie tarcze sie trafily badziewne i juz - ja zanim kupilem ATE wywalilem 2 komplety tarcz niby ori

                          Komentarz

                          • sylwekpe
                            Drive
                            • 2008
                            • 43
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                            #14
                            Przejechane ? Coś ok. 20000 km, może trochę mniej dokładnie nie pamiętam, średnio robię około 30-33 tys. rocznie. Tarcze to prawdopodobnie firmy Mikoda ale nie jestem pewny bo od strony feli nie widać żadnych oznaczeń może dopiero jak zdemontuję to od wewnątrz coś odczytam. Kolega ROBAL_26 ma po części rację, bo skupiamy się na przedniej osi a tymczasem zad jest kiepski i też ma wpływ na bicie. Przekonałem się, bo tył zrobiłem 2 dni temu i stwierdzam , że jest trochę lepiej aczkolwiek to jeszcze nie jest to !! Jutro postaram się pokazać Wam jak wyglądały tarcze z tylnej osi oznakowane VW AUDI czyli seryjne, szok.
                            Sylwek

                            Komentarz

                            • m.marcin
                              Classic
                              • 2010
                              • 26
                              • Octavia I (1U2)
                              • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez sylwekpe
                              Wybacz grygor8427, że podpinam się pod Twój temat ale nie chcę otwierać identycznego a i może coś Tobie pomoże. Drganie kierownicy tak jak i u Ciebie, a heble wyglądają tak (zobaczcie jak róg klocka jest zheblowany). Czy może to być wina wahacza i stabilizatora?? (tulei w wahaczu i gumy stabilizatora). Czy z tych zdjęć wynika że to jest ta przyczyna i te elementy do wymiany ??? Tuleje gumowe stabilizatora do wymiany na bank (to wiem), ale czy tuleje wahacza też ??? I czy to może być przyczyną problemu mojego i grygora8427 ???? Czekamy na podpowiedzi .
                              Wybite gumy na stabilizatorze powodują stuki a nie drgania kierownicy. Winny jest wahacz - jego zużyte elementy. Tak jak widać na zdjęciach gumotuleje mają już swoje za sobą - popękane ze starości. Przy okazji sprawdzić sworznie. Tarcze i klocki masz OK.

                              Komentarz

                              • sylwekpe
                                Drive
                                • 2008
                                • 43
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                #16
                                Dzięki m.marcin za podpowiedź. Jutro spróbuję wymienić łączniki stabilizatora, tuleje w wahaczach i tuleje gumowe drążka stabilizacji. O jakich sworzniach jeszcze wspominałeś ?? Tych przegubowych z wahaczy ?? Podpowiedźcie czy tę gumotuleję w wahaczu da się samemu wymienić ? Czy bez prasy nie ma szans ???
                                Sylwek

                                Komentarz

                                • marekzu
                                  L&K
                                  • 2007
                                  • 1412
                                  • Superb II combi (3V5)

                                  #17
                                  Zamieszczone przez sylwekpe
                                  Dzięki m.marcin za podpowiedź. Jutro spróbuję wymienić łączniki stabilizatora, tuleje w wahaczach i tuleje gumowe drążka stabilizacji. O jakich sworzniach jeszcze wspominałeś ?? Tych przegubowych z wahaczy ?? Podpowiedźcie czy tę gumotuleję w wahaczu da się samemu wymienić ? Czy bez prasy nie ma szans ???
                                  z prasa latwiej , uzywajac imadla tez sie da ale trzeba miec tuleje do wcisniecia - wg mnie prosciej podjechac gdzies na prase

                                  Komentarz

                                  • sylwekpe
                                    Drive
                                    • 2008
                                    • 43
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                    #18
                                    Dokładam fotki tylnych tarcz, zobaczcie w jakim stanie miałem tarcze z tyłu, oryginalne !!! Gdyby nie było znaków widocznych na tarczach to bym nie uwierzył !!!!!!!!! Pewnie i Wy nie. Co mogło być przyczynął ?

                                    [ Dodano: Nie 24 Lip, 11 21:56 ]
                                    Dodam, że zaciski chodziły, tłoki w zaciskach też !!!
                                    Załączone pliki
                                    Sylwek

                                    Komentarz

                                    • Damian_krk
                                      Classic
                                      • 2011
                                      • 33

                                      #19
                                      moim skromnym zdaniem przyczyna drgania sa tarcze hamulcowe a nie tuleje wahacza fakt faktem sa zużyte ale bez tragedii gdyby był urwany całkowicie wtedy mogły by być jakieś drgania i samochód uciekałby na boki przy zmianie biegów, pamiętaj jeżeli będziesz wprasowywał sam tuleje musisz je wprasować w odpowiednim kierunku i polecam tuleje z seata Leona cupry sa pełne i wytrzymalsze.

                                      Komentarz

                                      • m.marcin
                                        Classic
                                        • 2010
                                        • 26
                                        • Octavia I (1U2)
                                        • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                                        #20
                                        Wahacz ma trzy punkty mocujące : sworzeń i dwie gumotuleje - jedna pozioma ( nie ma jej na zdjęciach ) i druga pionowa ( to ta na zdjęciach ). Wprasować trzeba w odpowiednim kierunku. Nie polecam żadnych pełnych. Kup nowe według modelu i dobrej firmy. Żeby przyspieszyć wymianę proponuję kupić kompletne wahacze.

                                        Komentarz

                                        • grygor8427
                                          Classic
                                          • 2011
                                          • 11

                                          #21
                                          [quote="marekzu"]
                                          Zamieszczone przez misiek^wro
                                          grygor8427, mechanik ma racje, dotarcie tarcz do klockow jest gorsze, niz dotarcie klockow do tarcz.
                                          niekoniecznie - ile na tym zestwie przejechales??

                                          moze ok 2000 na nowych klockach

                                          Komentarz

                                          • marekzu
                                            L&K
                                            • 2007
                                            • 1412
                                            • Superb II combi (3V5)

                                            #22
                                            to spokojnie mozesz wymienic tylko tarcze

                                            Komentarz

                                            • grygor8427
                                              Classic
                                              • 2011
                                              • 11

                                              #23
                                              w czwartek(trafil mi sie pilny wyjazd i auto potrzebne dlatego tak pozno) na 16 umowiony jestem na wymiane tarcz tylnych bo sa w oplakanym stanie-byc moze one winne sa tym drganiom-jak tylko wroce z warsztatu to napisze co i jak

                                              Komentarz

                                              • tomus7
                                                RS
                                                • 2010
                                                • 1896
                                                • Peugeot

                                                #24
                                                Zamieszczone przez sylwekpe
                                                Wybacz grygor8427, że podpinam się pod Twój temat ale nie chcę otwierać identycznego a i może coś Tobie pomoże. Drganie kierownicy tak jak i u Ciebie, a heble wyglądają tak (zobaczcie jak róg klocka jest zheblowany). Czy może to być wina wahacza i stabilizatora?? (tulei w wahaczu i gumy stabilizatora). Czy z tych zdjęć wynika że to jest ta przyczyna i te elementy do wymiany ??? Tuleje gumowe stabilizatora do wymiany na bank (to wiem), ale czy tuleje wahacza też ??? I czy to może być przyczyną problemu mojego i grygora8427 ???? Czekamy na podpowiedzi .
                                                Tak na moje oko i w porównaniu z tym co jest na zdjęciu nr2 to na bank tarcze do wymiany klocki są OK tarcza zużuta o czym świadczą brzegi. Widać również, że są mocno skorodowane kolejne usterki w zawieszeniu to usterki sprzyjające :diabelski_usmiech
                                                ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                                                http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                                                a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                                                http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                                                Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                                                Komentarz

                                                • leszekmw
                                                  RS
                                                  • 2005
                                                  • 5356

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez tomus7
                                                  Tak na moje oko i w porównaniu z tym co jest na zdjęciu nr2 to na bank tarcze do wymiany klocki są OK tarcza zużuta o czym świadczą brzegi
                                                  jakie brzegi :?:
                                                  tarcza jest zużyta , ok' , ale jeżeli chodzi o je grubość to jeszcze nie kwalifikuje się do wymiany co widać na pierwszym zdjęciu na przykład. chyba że się nie znam. ranty na tarczach to zupełnie normalna rzecz więc nie za bardzo wiem o co Ci chodzi....

                                                  [ Dodano: Sro 27 Lip, 11 08:45 ]
                                                  Zamieszczone przez grygor8427
                                                  tarcze byly sprawdzane pod katem krzywizny i sa ok
                                                  jakim sposobem :?:

                                                  98% bicia kierownicy podczas hamowania pochodzi z krzywych tarcz , czasami jest to również wina opon , o zawieszeniu raczej nie słyszałem.., chyba ze ktoś ma zupełnie rozjebane , ale wtedy bije mu cały czas ..
                                                  O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                                  GVI 1.4TSI
                                                  LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                                  tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...