Lampka zużycia okładzin - pytanie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • whoishu1018
    Classic
    • 2011
    • 15

    Lampka zużycia okładzin - pytanie

    Polska lepiej obcykana nić Niemcy
  • Draco1983
    Classic
    • 2010
    • 35
    • Octavia I combi (1U5)
    • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

    #2
    Lampka zużycia okładzin - pytanie

    Witam.

    Pojawił się pewien problem po wymianie łożyska w przednim lewym kole mojej Skodzinki. Otóż, przy pierwszym odpaleniu silnika świeciła się kontrolka ABS-u po czym, po kilkukrotnym wcisnięciu pedału hamulca zgasła (tłoczek był wciśnięty, już po sprawie). Pojawił się natomiast inny proble po przejchaniu kilku kilometrów otóż wraz z sygnałem dźwiękowym zapaliła się lampka zużycia okładzin hamulcowych. Jest tylko jeden problem, nie podłączałem czujnika zużycia okładzin, został on zaślepiony i zamocowany obok wtyczki.
    Pytanie dlaczego się zapalił i czy można jakoś go zlikwidować?

    Komentarz

    • robekcool
      RS
      • 2009
      • 2041
      • Octavia II (1Z3)
      • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      obwód zamknięty to się świeci. może wilgoć we wtyczce... pomyśl
      www.k-mot.pl
      Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
      Autoholowanie.
      Robert Kulma

      Komentarz

      • jefry
        Rider
        • 2009
        • 411

        #4
        Było zdejmij felgę jest tam czujnik który śniedzieje i trzeba go oczyścić...
        Skoda Octavia II 2.0TDI 16V BKD v. Elegance.

        Komentarz

        • magart
          Ambiente
          • 2008
          • 146

          #5
          Zamieszczone przez robekcool
          obwód zamknięty to się świeci. może wilgoć we wtyczce... pomyśl
          Wg mnie to raczej trzeba zewrzeć styki we wtyczce. Przy niepodpiętej wtyczce obwód jest otwarty i kontrolka klocków świeci.
          a jednak GOLF...

          www.magaczewski.pl

          Komentarz

          • robekcool
            RS
            • 2009
            • 2041
            • Octavia II (1Z3)
            • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            Re: Lampka zużucia okładzin - pytanie

            Zamieszczone przez Draco1983
            Pojawił się natomiast inny proble po przejchaniu kilku kilometrów otóż wraz z sygnałem dźwiękowym zapaliła się lampka zużycia okładzin hamulcowych. Jest tylko jeden problem, nie podłączałem czujnika zużycia okładzin, został on zaślepiony i zamocowany obok wtyczki.
            Pytanie dlaczego się zapalił i czy można jakoś go zlikwidować?
            pytanie czemu nie zapalił się od razu ?
            montowałem ostatnio klocki w vito , klient przywiózł bez czujników ( a stare nie dały się przełożyć), auto wyjechało ze zgaszoną kontrolką bez żadnego mostkowania przewodów itp. . tylko nie będzie wiadomo kiedy klocki będą się kończyć .
            www.k-mot.pl
            Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
            Autoholowanie.
            Robert Kulma

            Komentarz

            • andrzej1962
              L&K
              • 2010
              • 1306
              • Octavia III combi (5E5)
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
              • DADA 1.5 TSI 150 KM

              #7
              Podepnę się pod temat. Wszystkie klocki mają czujniki tzn. tył i przód, czy tylko przód?

              Komentarz

              • piotrek_os
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 8160
                • Octavia II (1Z3)
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                #8
                Zamieszczone przez andrzej1962
                Podepnę się pod temat. Wszystkie klocki mają czujniki tzn. tył i przód, czy tylko przód?
                w 0II przód tylko
                Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                Komentarz

                • octawia 2.0
                  Drive
                  • 2010
                  • 54

                  #9
                  Panowie mam problem. Wymieniłem klocki z przodu samochodu tylko po wymianie kontrolka okładzin nie gaśnie tylko się świeci. Jaka przyczyna może być??

                  Komentarz

                  • bari76
                    Drive
                    • 2011
                    • 49

                    #10
                    TO PROBLEM Z KABLAMI ZASILAJACYMI
                    bari

                    Komentarz

                    • Wojtenio
                      L&K
                      • 2012
                      • 1094
                      • Octavia III (5E3)
                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                      #11
                      Sygnalizacja zużytych okładzin jest tylko w przednim lewym kole i działa na zasadzie przerwania obwodu , wtedy się pali lampka na zegarach gdy obwód jest cały tzn wszystko dobrze podłączone i nie ma przerwy wtedy lampka się nie świeci .
                      Często przy wymianie klocków osoba decydująca się na klocki bez czujników zakłada tzw. mostek na wtyczce przy kole by oszukać kompik .
                      A świecąca się lampka przy założonych klockach z czujnikiem świadczy o przerwanym obwodzie , przewody idące do czujki są wolframowe i ciężkie do polutowania , wtedy używa się złączek .

                      [ Dodano: Nie 11 Lis, 12 14:45 ]
                      w układzie nie ma żadnych kabli zasilających jest jeden kabel co idzie od masy pojazdu do czujnika klocka i z powrotem na pin do licznika , ot cała instalacja , bardzo podobna do czujnika płynu spryskiwacza .

                      Komentarz

                      • octawia 2.0
                        Drive
                        • 2010
                        • 54

                        #12
                        Czyli najpierw sprawdzić cały kabel czy nie jest gdzieś przetarty. A czy ten błąd zapisuje się gdzieś w pamięci komputera?

                        Komentarz

                        • Wojtenio
                          L&K
                          • 2012
                          • 1094
                          • Octavia III (5E3)
                          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez octawia 2.0
                          Czyli najpierw sprawdzić cały kabel czy nie jest gdzieś przetarty. A czy ten błąd zapisuje się gdzieś w pamięci komputera?
                          Zacznij od sprawdzenia klocków z czujnikiem , po podłączeniu omomierza w dwa styki od klocków obwód powinien się zamknąć , jeżeli nie zamyka to tu jest wina , jeżeli zamyka to jest OK .
                          No i resztę to szukaj po przewodach , czasami we wtyczce nie kontaktuje i właśnie będzie taki efekt , sprawdź też same przewodu przy amortyzatorze właśnie tam lubią się łamać , są dwa w takiej otulinie .A co do błędów to nie sprawdzałem najlepiej podepnij się pod CECM i sprawdź jeżeli coś będzie to w sterowniku licznika .

                          A może ( jak nie zakładałeś sam tych klocków ) ,ktoś założył Ci klocki bez czujników i nie założył zworki i będzie taki efekt jak masz .
                          Wtedy wyłącz kontrolkę klocków w sterowniku licznika i już nie będzie jej diagnozować a przy następnej wymianie klocków już dobrych , po prost ją włącz .

                          Komentarz

                          • octawia 2.0
                            Drive
                            • 2010
                            • 54

                            #14
                            Sprawdziłem cały kabel i jest ok. Kable które idą do klocków odczepiłem i skręciłem je na krótko razem, ale i tak kontrolka się świeci. Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły??

                            Komentarz

                            • Wojtenio
                              L&K
                              • 2012
                              • 1094
                              • Octavia III (5E3)
                              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                              #15
                              octawia 2.0, Rozumiem że sprawdzałeś oba przewody z kostki przy amortyzatorze ? .
                              Bo jak nie to przewody mierzysz w następujący sposób , jeden koniec miernika pin wtyczka drugi koniec masa jak jest przejście to OK
                              drugi pin wtyczka + pin w liczniku jak masz O2 to pin 22 wymaga odpięcia wtyczki przy liczniku , a jak masz O2FL to pin 15 .
                              Jeżeli to pomierzysz i też wszystko jest OK to pozostaje licznik , a jak nie ma przejścia to wiesz gdzie szukać .

                              Komentarz

                              • gziip
                                Classic
                                • 2010
                                • 21

                                #16
                                Ludzie co wy za bzdury gadacie jaki obwód sie rozwiera?!!!! jake wolframowe druty?!!!! W klocku jest zatopiony kawalek metalu jak sie klocek wytrze odslania ten metal majacy polaczenie z "kabelkiem" i podczas hamowania nastepuje zwarcie do MASY do tarczy hamulcowej to zwarcie do masy jest sygnalem dla ECU ze klocek sie wytarl......

                                Komentarz

                                • kowal 2002
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 5161

                                  #17
                                  Zamieszczone przez gziip
                                  Ludzie co wy za bzdury gadacie jaki obwód sie rozwiera?!!!! ...
                                  Obwód czujnika... Czujnik to kawałek drutu z jednej strony podłączony do masy a z drugiej do licznika. Dopóki drucik jest cały ( nie przetarty ) to obwód jest zwarty do masy i kontrolka nie świeci. Gdy drut się przetrze, obwód się rozwiera i na szafie zapala się kontrolka. Dlatego jak przy wymianie klocków mechanior nie wepnie dobrze wtyczki od czujnika to lampka dalej świeci ( obwód jest otwarty ).
                                  Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                  Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                  Komentarz

                                  Pracuję...