Polska lepiej obcykana nić Niemcy
Lampka zużycia okładzin - pytanie
Zwiń
X
-
Lampka zużycia okładzin - pytanie
Witam.
Pojawił się pewien problem po wymianie łożyska w przednim lewym kole mojej Skodzinki. Otóż, przy pierwszym odpaleniu silnika świeciła się kontrolka ABS-u po czym, po kilkukrotnym wcisnięciu pedału hamulca zgasła (tłoczek był wciśnięty, już po sprawie). Pojawił się natomiast inny proble po przejchaniu kilku kilometrów otóż wraz z sygnałem dźwiękowym zapaliła się lampka zużycia okładzin hamulcowych. Jest tylko jeden problem, nie podłączałem czujnika zużycia okładzin, został on zaślepiony i zamocowany obok wtyczki.
Pytanie dlaczego się zapalił i czy można jakoś go zlikwidować?
-
-
Re: Lampka zużucia okładzin - pytanie
Zamieszczone przez Draco1983Pojawił się natomiast inny proble po przejchaniu kilku kilometrów otóż wraz z sygnałem dźwiękowym zapaliła się lampka zużycia okładzin hamulcowych. Jest tylko jeden problem, nie podłączałem czujnika zużycia okładzin, został on zaślepiony i zamocowany obok wtyczki.
Pytanie dlaczego się zapalił i czy można jakoś go zlikwidować?
montowałem ostatnio klocki w vito , klient przywiózł bez czujników ( a stare nie dały się przełożyć), auto wyjechało ze zgaszoną kontrolką bez żadnego mostkowania przewodów itp. . tylko nie będzie wiadomo kiedy klocki będą się kończyć .
Komentarz
-
-
Sygnalizacja zużytych okładzin jest tylko w przednim lewym kole i działa na zasadzie przerwania obwodu , wtedy się pali lampka na zegarach gdy obwód jest cały tzn wszystko dobrze podłączone i nie ma przerwy wtedy lampka się nie świeci .
Często przy wymianie klocków osoba decydująca się na klocki bez czujników zakłada tzw. mostek na wtyczce przy kole by oszukać kompik .
A świecąca się lampka przy założonych klockach z czujnikiem świadczy o przerwanym obwodzie , przewody idące do czujki są wolframowe i ciężkie do polutowania , wtedy używa się złączek .
[ Dodano: Nie 11 Lis, 12 14:45 ]
w układzie nie ma żadnych kabli zasilających jest jeden kabel co idzie od masy pojazdu do czujnika klocka i z powrotem na pin do licznika , ot cała instalacja , bardzo podobna do czujnika płynu spryskiwacza .
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez octawia 2.0Czyli najpierw sprawdzić cały kabel czy nie jest gdzieś przetarty. A czy ten błąd zapisuje się gdzieś w pamięci komputera?
No i resztę to szukaj po przewodach , czasami we wtyczce nie kontaktuje i właśnie będzie taki efekt , sprawdź też same przewodu przy amortyzatorze właśnie tam lubią się łamać , są dwa w takiej otulinie .A co do błędów to nie sprawdzałem najlepiej podepnij się pod CECM i sprawdź jeżeli coś będzie to w sterowniku licznika .
A może ( jak nie zakładałeś sam tych klocków ) ,ktoś założył Ci klocki bez czujników i nie założył zworki i będzie taki efekt jak masz .
Wtedy wyłącz kontrolkę klocków w sterowniku licznika i już nie będzie jej diagnozować a przy następnej wymianie klocków już dobrych , po prost ją włącz .
Komentarz
-
-
octawia 2.0, Rozumiem że sprawdzałeś oba przewody z kostki przy amortyzatorze ? .
Bo jak nie to przewody mierzysz w następujący sposób , jeden koniec miernika pin wtyczka drugi koniec masa jak jest przejście to OK
drugi pin wtyczka + pin w liczniku jak masz O2 to pin 22 wymaga odpięcia wtyczki przy liczniku , a jak masz O2FL to pin 15 .
Jeżeli to pomierzysz i też wszystko jest OK to pozostaje licznik , a jak nie ma przejścia to wiesz gdzie szukać .
Komentarz
-
-
Ludzie co wy za bzdury gadacie jaki obwód sie rozwiera?!!!! jake wolframowe druty?!!!! W klocku jest zatopiony kawalek metalu jak sie klocek wytrze odslania ten metal majacy polaczenie z "kabelkiem" i podczas hamowania nastepuje zwarcie do MASY do tarczy hamulcowej to zwarcie do masy jest sygnalem dla ECU ze klocek sie wytarl......
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez gziipLudzie co wy za bzdury gadacie jaki obwód sie rozwiera?!!!! ...Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
Komentarz