podwyższone wolne obroty

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • pihajtol
    Classic
    • 2010
    • 9

    podwyższone wolne obroty

    Fajne autko. Jak jest rozwiązane otwieranie maski przez plaster miodu :?:
    Szerokości.
  • witek_sz
    Drive
    • 2008
    • 91
    • Octavia II (1Z3)
    • BKC 1.9 TDI PD 105 KM

    #2
    podwyższone wolne obroty

    Koledzy, coś się dzieje z OCTAVIĄ, po uruchomieniu pracuje normalnie tzn. obroty są ok 900, później podczas jazdy dojeżdżam np. do skrzyżowania zatrzymuję obroty mam 900 a po chwili wzrastają na 1100 - 1200 i tak już się utrzymują. Dopiero po wyłączenie silnika i ponownym uruchomieniu wracają do normy, ale po jakimś czasie znowu wskakują na wyższe.
    Czy koś z was miał już coś takiego, co to może być za przyczyna :evil:

    Dzięki za jakieś podpowiedzi.
    OCTAVIA II 1,9TDI ELEGANCE; XII 2004r; BKC, DSG

    Komentarz

    • Luk@s
      Ambiente
      • 2010
      • 212

      #3
      rzuć okiem na wtyczkę od alternatora u mnie była poluzowana vcds pokazywał błąd ładowania więc komputer podnosił obroty, ew. sprawdź czy masz ładowanie.
      service by Auto Tar

      Komentarz

      • witek_sz
        Drive
        • 2008
        • 91
        • Octavia II (1Z3)
        • BKC 1.9 TDI PD 105 KM

        #4
        Ładowanie sprawdzałem jest ok. 13,4V, nie wiem czy nie za mało.
        OCTAVIA II 1,9TDI ELEGANCE; XII 2004r; BKC, DSG

        Komentarz

        • 4x4BKF
          L&K
          • 2010
          • 1279

          #5
          Zamieszczone przez witek_sz
          Ładowanie sprawdzałem jest ok. 13,4V, nie wiem czy nie za mało.
          Za mało.
          Powinno być minimum 13,8V, a normalne zdrowe ładowanie to 14,2-14,4V.
          4x4

          Komentarz

          • witek_sz
            Drive
            • 2008
            • 91
            • Octavia II (1Z3)
            • BKC 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            Czy jest możliwe że sam komputer podwyższa obroty aby zwiększyć ładowanie? Taką teorie usłyszałem w servisie.
            OCTAVIA II 1,9TDI ELEGANCE; XII 2004r; BKC, DSG

            Komentarz

            • Dura
              Classic
              • 2011
              • 20

              #7
              Zamieszczone przez witek_sz
              Czy jest możliwe że sam komputer podwyższa obroty aby zwiększyć ładowanie? Taką teorie usłyszałem w servisie.
              Tak to prawda, dzieje sie to zazwyczaj jak pada alternator lub regulator napiecia w nim, komputer podwyzsza obroty co jakis czas na chwile zeby sie doladowac. dobrze jest zaczac szukac przyczyny bo zaraz zacznie gubic ladowanie w czasie jazdy nawet do 9-10v :wink:

              Komentarz

              • witek_sz
                Drive
                • 2008
                • 91
                • Octavia II (1Z3)
                • BKC 1.9 TDI PD 105 KM

                #8
                Dzięki za informacje, jutro jadę coś z tym zrobić.
                OCTAVIA II 1,9TDI ELEGANCE; XII 2004r; BKC, DSG

                Komentarz

                • Jacek G
                  Drive
                  • 2009
                  • 87

                  #9
                  U mnie była uszkodzenie związane z "rolką" alternatora.
                  Wymiana w zaprzyjażninym serwisie pomogła na taką sama jak twoje przypadłość.
                  Mam, jeżdżę, cieszę sie (-:
                  Zmiana na 1.4 TSI 140 HP.
                  Niestety ta nowa to nie jest 4x4 ...

                  Komentarz

                  • kapi
                    L&K
                    • 2009
                    • 1174
                    • Fabia combi

                    #10
                    dołacze się do pytania -
                    silnik BSE, podczas uruchamiania - nie zawsze - uruchomi się i wchodzi na wyższe obroty 1200-1300, popracuje tak z 1-2 min i spada do poziomu ok. 900 lub mniej.
                    mam "już" 6kkm zrobione i nie wiem czy w tym modelu to normalny objaw ?
                    na razie przyjmuję to za normalne.... :roll:
                    prosze o naprowadzenie dlaczego tak się dzieje... czy to ma zawiązek z powyższym - ładowaniem ?
                    OII sprzedana


                    Następca dużej czarnej - Mała czarna MC 1Z1Z

                    Komentarz

                    • kamilkamien
                      Drive
                      • 2011
                      • 51
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                      #11
                      a jakie macie wywalone błędy przez VAG?

                      Komentarz

                      • laurin
                        Rider
                        • 2009
                        • 727

                        #12
                        Jak aku jest słaby to tez mogą obroty się podwyższać...

                        Komentarz

                        • petras
                          Ambiente
                          • 2008
                          • 171
                          • Octavia I (1U2)
                          • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                          #13
                          no można gdybać...ale może być też czujnik temperatury walnięty i stąd wahania obrotów

                          Komentarz

                          • witek_sz
                            Drive
                            • 2008
                            • 91
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BKC 1.9 TDI PD 105 KM

                            #14
                            Witam was ponownie
                            Wymieniłem koło (sprzęgiełko) alternatora było padnięte i jak narazie wszystko wróciło do normy, dzięki Jacek G za podpowiedź.
                            Jestem już prawie tydzień po wymianie i jest OK.

                            Może mi ktoś wyjaśnić jaki to miało wpływ na obroty silnika, by jakoś nie znajduję sensonego wytłumaczenia :?: , a z samochodami i ich stanem technicznym mam do czynienia od wielu lat.
                            OCTAVIA II 1,9TDI ELEGANCE; XII 2004r; BKC, DSG

                            Komentarz

                            • Jacek G
                              Drive
                              • 2009
                              • 87

                              #15
                              Hej,
                              No i fajnie że pomogło... :lol:
                              Dlaczego ?:
                              Komputer sterujący wykrywa że na niskich obrotach ma za małe ładowanie z alternatora i podnosi te obroty tak aby zachować "równowagę" pomiędzy energią pobraną z układu elektrycznego a dostarczaną do niego - tak ja to rozumiem.

                              Pozdrawiam
                              Jacek
                              Mam, jeżdżę, cieszę sie (-:
                              Zmiana na 1.4 TSI 140 HP.
                              Niestety ta nowa to nie jest 4x4 ...

                              Komentarz

                              • witek_sz
                                Drive
                                • 2008
                                • 91
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BKC 1.9 TDI PD 105 KM

                                #16
                                Ok, ale co ma to sprzęgiełko wspólnego z napięciem ładowania. Popsute sprzęgiełko działało jak sztywne koło i alternator też działał i dawał ładowanie. Nie bardzo mogę zrozumieć co ma do tego sprzęgiełko.
                                OCTAVIA II 1,9TDI ELEGANCE; XII 2004r; BKC, DSG

                                Komentarz

                                • Jacek G
                                  Drive
                                  • 2009
                                  • 87

                                  #17
                                  A pewnie zależy od rodzaju uszkodzenia tego sprzęgła, może być tak że jego uszkodzenie / częsciowe zatarcie powoduje że przy małych prędkościach obrotowych silnika siła przekazywana przez pasek nie powoduje swobodnego obracania się alternatora, co powoduje zmniejszenie napięcia ładowania (lub jego niewystarczającą moc) i w efekcie sygnał do elektroniki samochodu z prośbą o zwiększenie obrotów, i z uwagi na większą "moc" wytwarzaną przez pasek następuje przełamanie monentu w którym altek zaczyna faktycznie generować prąd o wystarczających parametrach....
                                  Tak czy inaczej tylko gdybam opierając się na wiadomościach szkolnych 8)
                                  Po dokładniejsze informacje zapraszam do elektryka samochodowego ...
                                  Mam, jeżdżę, cieszę sie (-:
                                  Zmiana na 1.4 TSI 140 HP.
                                  Niestety ta nowa to nie jest 4x4 ...

                                  Komentarz

                                  • mamaj12
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 1956
                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                    • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                    #18
                                    odgrzebując temacik miałem jak w temacie.
                                    W przeciągu 3 dni kilkukrotnie podwyższały się obroty na 1,2k, raz na dłużej raz krócej.
                                    Podjechałem do majstra od rozruszników/alternatorów z prośbą sprawdzenia ładowania.
                                    Ładowanie ok, to mu mówię co się doczytałem, a on że ciekawe... ale poczeka pan sprawdzimy rolkę. Koleś maca i rzuca wykręcamy trzeba zmieniać.
                                    Padła rolka i przy okazji wymienione łożyska bo już dość hałasowały.
                                    obecnie Mazda 6 GL 2.5 Pb AT
                                    wcześniej O1 1.9 TDI AGR & O2 2.0 TDI BKD

                                    Markizy tarasowe, balkonowe, koszowe, rolety wewnętrzne -> www.x-mark.pl

                                    Komentarz

                                    Pracuję...