Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

podwyższone wolne obroty

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • podwyższone wolne obroty

    Fajne autko. Jak jest rozwiązane otwieranie maski przez plaster miodu :?:
    Szerokości.

  • #2
    podwyższone wolne obroty

    Koledzy, coś się dzieje z OCTAVIĄ, po uruchomieniu pracuje normalnie tzn. obroty są ok 900, później podczas jazdy dojeżdżam np. do skrzyżowania zatrzymuję obroty mam 900 a po chwili wzrastają na 1100 - 1200 i tak już się utrzymują. Dopiero po wyłączenie silnika i ponownym uruchomieniu wracają do normy, ale po jakimś czasie znowu wskakują na wyższe.
    Czy koś z was miał już coś takiego, co to może być za przyczyna :evil:

    Dzięki za jakieś podpowiedzi.
    OCTAVIA II 1,9TDI ELEGANCE; XII 2004r; BKC, DSG

    Komentarz


    • #3
      rzuć okiem na wtyczkę od alternatora u mnie była poluzowana vcds pokazywał błąd ładowania więc komputer podnosił obroty, ew. sprawdź czy masz ładowanie.
      service by Auto Tar

      Komentarz


      • #4
        Ładowanie sprawdzałem jest ok. 13,4V, nie wiem czy nie za mało.
        OCTAVIA II 1,9TDI ELEGANCE; XII 2004r; BKC, DSG

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez witek_sz
          Ładowanie sprawdzałem jest ok. 13,4V, nie wiem czy nie za mało.
          Za mało.
          Powinno być minimum 13,8V, a normalne zdrowe ładowanie to 14,2-14,4V.
          4x4

          Komentarz


          • #6
            Czy jest możliwe że sam komputer podwyższa obroty aby zwiększyć ładowanie? Taką teorie usłyszałem w servisie.
            OCTAVIA II 1,9TDI ELEGANCE; XII 2004r; BKC, DSG

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez witek_sz
              Czy jest możliwe że sam komputer podwyższa obroty aby zwiększyć ładowanie? Taką teorie usłyszałem w servisie.
              Tak to prawda, dzieje sie to zazwyczaj jak pada alternator lub regulator napiecia w nim, komputer podwyzsza obroty co jakis czas na chwile zeby sie doladowac. dobrze jest zaczac szukac przyczyny bo zaraz zacznie gubic ladowanie w czasie jazdy nawet do 9-10v :wink:

              Komentarz


              • #8
                Dzięki za informacje, jutro jadę coś z tym zrobić.
                OCTAVIA II 1,9TDI ELEGANCE; XII 2004r; BKC, DSG

                Komentarz


                • #9
                  U mnie była uszkodzenie związane z "rolką" alternatora.
                  Wymiana w zaprzyjażninym serwisie pomogła na taką sama jak twoje przypadłość.
                  Mam, jeżdżę, cieszę sie (-:
                  Zmiana na 1.4 TSI 140 HP.
                  Niestety ta nowa to nie jest 4x4 ...

                  Komentarz


                  • #10
                    dołacze się do pytania -
                    silnik BSE, podczas uruchamiania - nie zawsze - uruchomi się i wchodzi na wyższe obroty 1200-1300, popracuje tak z 1-2 min i spada do poziomu ok. 900 lub mniej.
                    mam "już" 6kkm zrobione i nie wiem czy w tym modelu to normalny objaw ?
                    na razie przyjmuję to za normalne.... :roll:
                    prosze o naprowadzenie dlaczego tak się dzieje... czy to ma zawiązek z powyższym - ładowaniem ?
                    OII sprzedana


                    Następca dużej czarnej - Mała czarna MC 1Z1Z

                    Komentarz


                    • #11
                      a jakie macie wywalone błędy przez VAG?

                      Komentarz


                      • #12
                        Jak aku jest słaby to tez mogą obroty się podwyższać...

                        Komentarz


                        • #13
                          no można gdybać...ale może być też czujnik temperatury walnięty i stąd wahania obrotów

                          Komentarz


                          • #14
                            Witam was ponownie
                            Wymieniłem koło (sprzęgiełko) alternatora było padnięte i jak narazie wszystko wróciło do normy, dzięki Jacek G za podpowiedź.
                            Jestem już prawie tydzień po wymianie i jest OK.

                            Może mi ktoś wyjaśnić jaki to miało wpływ na obroty silnika, by jakoś nie znajduję sensonego wytłumaczenia :?: , a z samochodami i ich stanem technicznym mam do czynienia od wielu lat.
                            OCTAVIA II 1,9TDI ELEGANCE; XII 2004r; BKC, DSG

                            Komentarz


                            • #15
                              Hej,
                              No i fajnie że pomogło... :lol:
                              Dlaczego ?:
                              Komputer sterujący wykrywa że na niskich obrotach ma za małe ładowanie z alternatora i podnosi te obroty tak aby zachować "równowagę" pomiędzy energią pobraną z układu elektrycznego a dostarczaną do niego - tak ja to rozumiem.

                              Pozdrawiam
                              Jacek
                              Mam, jeżdżę, cieszę sie (-:
                              Zmiana na 1.4 TSI 140 HP.
                              Niestety ta nowa to nie jest 4x4 ...

                              Komentarz


                              • #16
                                Ok, ale co ma to sprzęgiełko wspólnego z napięciem ładowania. Popsute sprzęgiełko działało jak sztywne koło i alternator też działał i dawał ładowanie. Nie bardzo mogę zrozumieć co ma do tego sprzęgiełko.
                                OCTAVIA II 1,9TDI ELEGANCE; XII 2004r; BKC, DSG

                                Komentarz


                                • #17
                                  A pewnie zależy od rodzaju uszkodzenia tego sprzęgła, może być tak że jego uszkodzenie / częsciowe zatarcie powoduje że przy małych prędkościach obrotowych silnika siła przekazywana przez pasek nie powoduje swobodnego obracania się alternatora, co powoduje zmniejszenie napięcia ładowania (lub jego niewystarczającą moc) i w efekcie sygnał do elektroniki samochodu z prośbą o zwiększenie obrotów, i z uwagi na większą "moc" wytwarzaną przez pasek następuje przełamanie monentu w którym altek zaczyna faktycznie generować prąd o wystarczających parametrach....
                                  Tak czy inaczej tylko gdybam opierając się na wiadomościach szkolnych 8)
                                  Po dokładniejsze informacje zapraszam do elektryka samochodowego ...
                                  Mam, jeżdżę, cieszę sie (-:
                                  Zmiana na 1.4 TSI 140 HP.
                                  Niestety ta nowa to nie jest 4x4 ...

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    odgrzebując temacik miałem jak w temacie.
                                    W przeciągu 3 dni kilkukrotnie podwyższały się obroty na 1,2k, raz na dłużej raz krócej.
                                    Podjechałem do majstra od rozruszników/alternatorów z prośbą sprawdzenia ładowania.
                                    Ładowanie ok, to mu mówię co się doczytałem, a on że ciekawe... ale poczeka pan sprawdzimy rolkę. Koleś maca i rzuca wykręcamy trzeba zmieniać.
                                    Padła rolka i przy okazji wymienione łożyska bo już dość hałasowały.
                                    obecnie Mazda 6 GL 2.5 Pb AT
                                    wcześniej O1 1.9 TDI AGR & O2 2.0 TDI BKD

                                    Markizy tarasowe, balkonowe, koszowe, rolety wewnętrzne -> www.x-mark.pl

                                    Komentarz

                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                    Pracuję...
                                    X