[O2] 1.9 tdi 220k km żre olej

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • trzoch
    Classic
    • 2011
    • 20

    [O2] 1.9 tdi 220k km żre olej

    Początek meczu - niezły. Bramka Lewandowskiego - śliczna.
    Ale potem... no właśnie - nic się nie działo potem - przeszli do obrony.
    Festiwal bezsensownych kartek i druga połowa bardzo słaba. Jak zwykle reprezentacja czekała, aż piłka sama do nich podejdzie.
    Tytoń rzutem na taśmę stał się niemal bohaterem narodowym
    Gdzie był Wasilewski? A Błaszczykowski?

    No nic - na razie źle nie jest - mają jeden punkt, ale ciężko widzę mecz z Rosją, gdzie chyba będzie musiał pauzować Szczęsny.
    Mamy piękne drogi - gdyby nie te dziury
  • keneida
    Rider
    • 2010
    • 316

    #2
    [O2] 1.9 tdi 220k km żre olej

    ostatnio coś mojego szkodnika dopadło.
    Dojechałem do Poznania z Wrocławia, po rozpakowaniu odpalam silnik i krzyczy bym sprawdził olej. Rano miał poniżej dolnego poziomu. Dolałem 200 ml, wyrównało się do połowy skali.
    Po kilkunastu dniach znowu marudzi bym sprawdził. Sprawdziłem rano - było mało ale w skali się mieściło. Następnego dnia sprawdzam - w środku skali.
    Po kilkunastu dniach znowu marudził, sprawdziłem, dolałem 100 ml. Dziś jadę, znowu marudzi. a przejechałem niecałe 200 km od ostatniej dolewki. Rano sprawdzę poziom.
    Natenczas spojrzałem pod maskę.
    Wygląda na to, że ten przewód gumowy z prawej strony silnika albo w miejscu łączenia tego przewodu ucieka olej.
    Czy o coś innego chodzi?
    Załączone pliki
    Wrocławskie spoty

    Komentarz

    • abstinent
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 4842
      • Octavia II combi (1Z5)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      keneida, zrób porządne zdjęcia, weź jakieś światło, kilka z dalsza żeby było widać coś

      Komentarz

      • kowal 2002
        RS
        S_OCP Member
        • 2006
        • 5161

        #4
        keneida, to co pokazałeś na fotach to pompa tandemowa ( paliwo + vacuum ). Ten "przewód" to o ile widzę z foty przewód powrotny paliwa. Olej z niego raczej nie leci ( chyba, że napędowy ). Ew. może gdzieś puszcza uszczelka pod pompą...
        Na początek dolej porządnie oleju ( tak, żeby było na maks ) i sprawdź po ilu kilometrach poprosi o dolewkę, będzie wtedy mniej więcej wiadomo jakie jest zużycie ( ml / 1000 km ). Dolewanie po 100ml to takie trochę wróżenie, bo to mała ilość jest i nie wiadomo, czy wskaźnik łapie zawsze w tym samym momencie ( poziomie ).
        Przy przebiegu 220 kkm to źródeł ubytku oleju może być kilka, warto by było zajrzeć od spodu jak wygląda sytuacja przy turbinie ( czy bardzo się "poci" ), czy na kolektorze nie ma gdzieś zacieków, ile oleju jest np. w rurach dolotowych itd.
        Nie zauważyłeś, czy nie ma efektu kopcenia z rury wydechowej ( coś jak w dwusuwie ) przy deptaniu gazu?
        Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
        Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

        Komentarz

        • słoń
          Elegance
          • 2010
          • 777

          #5
          aby nie zakładać wątku podepnę się tutaj.dziś na przeglądzie w ASO mechanior stwierdził pocenie się pompy tandemowej i zalecił wymianę.auto to O1 tour 2008 150kkm AXR pd.
          pytanie-czy samo pocenie się w/w pompy może być już wskazaniem do wymiany??
          w innym ASO 3 miechy wcześniej machnęli na to ręką.
          nie łamał bym się aby to wymienić gdyby nie cena tego ustrojstwa :shock: :shock: :shock:

          pytanie 2-czy nie ma jakiegoś sposobu/zestawu naprawczego aby to ustrojstwo uszczelnić???

          Komentarz

          • alxxx
            RS
            • 2010
            • 1823
            • Octavia I (1U2)
            • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

            #6
            Jakieś zestawy naprawcze chyba są, a sprawdzili jakie daje ciśnienie i podcisnienie do ukladu?

            etka podaje nr. 038198293 ale to jest sam komplet uszczelek do montażu, nie ma nic o zest. naprawczych
            VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
            Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

            Komentarz

            • słoń
              Elegance
              • 2010
              • 777

              #7
              alxxx, czyli jak są uszczelki to znaczy ,że można to rozebrać i uszczelnić,czyli jest to to rozbieralne

              Komentarz

              • alxxx
                RS
                • 2010
                • 1823
                • Octavia I (1U2)
                • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                #8
                Uszczelki które wchodzą między pompę a blok.. tak jak np miedzy pokrywę zaworów na głowice. A sama naprawa pompy napewno jest osiągalna bo miałem bliżej doczynienia z tematem jakiś czas temu. W każdym razie jak ta Twoja trzyma ciśnienia to bym się nie przejmował. Może zrób jakieś foto jak to pocenie wygląda?
                VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                Komentarz

                • słoń
                  Elegance
                  • 2010
                  • 777

                  #9
                  o właśnie,ciśnienie.
                  gdyby go nie było to miałbym pewnie jakieś jaja z odpalaniem albo podczas jazdy-a nie mam

                  Komentarz

                  Pracuję...