jaki olej do skrzyni

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • 4tech
    RS
    • 2008
    • 4199
    • Octavia II combi (1Z5)
    • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
    • BKD 2.0 TDI 140 KM

    #76
    Marcin230693, jak wymieniałem u siebie, to docelowo zalałem jakimś droższym (coś koło 100 za l), sorry, już nie pamiętam na jaki :P mogę później zerknąć do bagażnika, bo gdzieś jest flaszka :wink:

    Moja skrzynia (EGR) też już pojękiwała i czasem nie chciała wejść 3-ka jak dawałem ognia :twisted:
    Bynajmniej próbowałem 3 różne oleje i z kilkoma dodatkami typu Militec1 i LM (nawet nie pamiętam który) i docelowo został Ceramizer.

    Efekt na dzień dzisiejszy jest taki, że już dobrze ponad 150 tyś km przelatałem właśnie z tym kompletem + ostatnio uzupełniłem ok 100-150 ml oleju.
    Skrzynia nie jęczy, a 3-ka zdarzy się wejść ze zgrzytem lub nie wejść wcale, ale tylko jeśli nie docisnę sprzęgła do końca ops: :wink:

    Teraz docelowo i tak zastanawiam się nad zmianą skrzyni, ale od razu dłuższą 8)
    Przebieg u mnie jak widać w podpisie, jak kupowałem mojego paździerza jako 3-ci właściciel, nalatane było niby ~140 kkm :lol:

    PAOLO ESCO, dzięki za dobrego linka :szeroki_usmiech
    O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
    Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
    Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

    Komentarz

    • Marcin230693
      Drive
      • 2012
      • 66

      #77
      Tamta skrzynia już zdążyła się rozsypać :wink: Nity poszły :wink:
      Teraz w aucie używka po kompletnym remoncie z śrubami zamiast nitów. Olej dalej exel 75w90 i w końcu spokój Oby teraz pojeździło conajmniej 100tys km.
      Swoją drogą to już 3 skrzynia w tym aucie :wink:

      Komentarz

      • pedros
        RS
        • 2009
        • 1958
        • Volkswagen
        • BFQ 1.6 MPI 102 KM
        • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

        #78
        Po 100 kkm zapałem Fuchs 75W. Do tego pakiet AR9100. Skrzynka DUU.

        1. Z lany olej był wizualnie czysty
        2. Skończyły się problemy z haczaca jedynka
        3. Biegi lepiej się wklikuja, bez porównania z ori
        4. Głośność bez zmian.
        Polecam :szeroki_usmiech

        Komentarz

        • 4tech
          RS
          • 2008
          • 4199
          • Octavia II combi (1Z5)
          • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
          • BKD 2.0 TDI 140 KM

          #79
          A ja zalewałem Mobilem Mobilube SHC - pełen syntetyk 75W-90. Skrzynia EGS.
          Znaczy znalazłem flaszkę w bagażniku :diabelski_usmiech
          O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
          Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
          Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

          Komentarz

          • ovi
            Ambiente
            • 2014
            • 105

            #80
            Czyli jednak coś jest prawdy w tym co piszą o tym ceramizerze. Dobrze wiedzieć na przyszłość że jest sprawdzony sposób

            Komentarz

            • Marcin230693
              Drive
              • 2012
              • 66

              #81
              Ja do swojej poprzedniej skrzyni też ceramizer dolałem zanim się rozsypała Wyć przestała no ale jednak się rozsypała (raczej nie przez ceramizer), na moje to ceramizer poprostu maskuje pewne uszkodzenia.

              Komentarz

              • ovi
                Ambiente
                • 2014
                • 105

                #82
                Może i tak ale to i tak cenna informacja że z jakimś problemem pomógł.

                Komentarz

                • kornat
                  Rider
                  • 2007
                  • 578

                  #83
                  Poradźcie panowie, jaki olej zalać do skrzyni 5gang (EBF)
                  Oryginalny VW o parametrach:
                  Temperatura płynięcia [°C]: - 66,
                  Lepkość kinematyczna w 40°C [mm²/s]: 31
                  Lepkość kinematyczna w 100°C [mm²/s]: 6.2
                  lub
                  Castrola Syntrans Transaxle 75W90
                  Temperatura płynięcia [°C]: - 54,
                  Lepkość kinematyczna w 40°C [mm²/s]: 78
                  Lepkość kinematyczna w 100°C [mm²/s]: 14,8

                  Ogólnie z skrzynią nic się nie dzieje oprócz im niższa temp. tym biegi ciężej chodzą zanim się dobrze nie rozgrzeje przy temp. otoczenia wchodzą jak w masełko. Poprzednich zim po nocy gdzie było -16*C i więcej trzeba było chwilę na postoju poczekać aby można było wbić bieg.

                  Auto ma już 14 lat i 230kkm przelotu

                  Komentarz

                  • aniol
                    RS
                    • 2012
                    • 5228
                    • Octavia I combi (1U5)
                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                    #84
                    kornat, G 50 SAE 75W90 taki skoda podaje w instrukcji.
                    http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
                    Pozdrawiam ANIOL

                    Komentarz

                    • kornat
                      Rider
                      • 2007
                      • 578

                      #85
                      aniol, oba oleje, które podałem spełniają wymogi tylko pytam który będzie lepszy. Bo z jednej strony ori ma niższą temp.płynięcia ale za to castrol ma lepszą lepkość przez co skrzynia może lepiej pracować.

                      Komentarz

                      • aniol
                        RS
                        • 2012
                        • 5228
                        • Octavia I combi (1U5)
                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                        #86
                        kornat, Po głębokim namyśle stwierdzam że różnica w temp.płynięcia nie jest taka duża natomiast różnica lepkości jest przeszło 100% korzystniejsza na korzyść castrola. .Ja bym zaryzykował.
                        http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
                        Pozdrawiam ANIOL

                        Komentarz

                        • ovi
                          Ambiente
                          • 2014
                          • 105

                          #87
                          Również skłaniałbym się do castrola bo różnica -54 a -66 w naszych warunkach to żadna różnica.

                          Komentarz

                          • filip_auto
                            Ambiente
                            • 2011
                            • 164

                            #88
                            Witam

                            Ja u siebie wymieniłem olej w skrzyni po 150 tysiącach wyleciało niezłe bagienko. Wymieniłem na fuchsa LS 75w90 szczerze to d..y nie urywał biegi wchodziły gorzej jak na fabrycznym. Zrobiłem na nim 2000 km i wyleciał spowrotem ale teraz zważony. Zalałem fuchsa 75w i ciekaw jestem czy też się nie zważy?

                            Komentarz

                            • dragster
                              Elegance
                              • 2009
                              • 895
                              • Honda

                              #89
                              Przy przebiegu 170 tys. zmieniłem na Castrol Syntrans Transaxle 75W90, kupiony na forum i prawdopodobnie wyprodukowany w Niemczech. Poprawa przy zmianie biegów w obydwie strony jest wyraźna
                              Silnik R18A2.
                              http://www.dadrl.org.uk
                              http://www.lightmare.org

                              Komentarz

                              • 4yaro2
                                Classic
                                S_OCP Member
                                • 2008
                                • 22

                                #90
                                Skoda O1 Silnik 1.9 TDI AXR skrzynia JDA

                                Samochód kupiłem w salonie 2008 roku . Co 15000 km zmieniam regularnie olej w silniku + filtr paliwa . Długo zastanawiałem się czy nie wymienić oleju w skrzyni biegów kiedy przejechałem 110000 km ponieważ producent nie przewiduje takiego zabiegu .Do wymiany skłoniło mnie :
                                1. pomiar kontrolny i oględziny mechanizmu skrzyni -niewielkie wycieki na półosiach.
                                2. nieprecyzyjnie wchodzący 2 bieg
                                Operację wykonałem na kanale po powrocie z trasy przy rozgrzanym silniku unosząc lekko przód do góry.Spuściłem do ostatniej kropli i wykonałem pomiar -brakowało do wymaganego stanu 250 ml ( norma 1,9 l). Kolor zużytego oleju intensywnie czarny. Skrzynię zalałem olejem syntetycznym G5L SAE 75 W 90. Wszytko jest Ok.
                                Uważam że płyny , oleje zużywają się mimo zapewnień producenta samochodu . Zabieg wymiany nie jest drogi.Warto to zrobić dla przedłużenia żywotności skrzyni. :roll:

                                Komentarz

                                • PAOLO ESCO
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 6626
                                  • Volkswagen
                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                  #91
                                  Zamieszczone przez aniol
                                  a bym zaryzykował.
                                  akurat jeżeli chodzi o oleje do skrzyń biegów to Castrol "robi" całkiem dobre oleje.
                                  Zamieszczone przez 4yaro2
                                  Uważam że płyny , oleje zużywają się mimo zapewnień producenta samochodu . Zabieg wymiany nie jest drogi.Warto to zrobić dla przedłużenia żywotności skrzyni.
                                  :thank: Potwierdzasz to o czym pisaliśmy już nie raz na forum ... ale oczywiście masz rację.
                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                  Komentarz

                                  • Lashlo
                                    L&K
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 1455

                                    #92
                                    Panowie.
                                    A taka wymiana oliwy w 1.9 AXR to jakaś wielka filozofia?
                                    Chcę w mojej 235kkm zmienić.
                                    Pozdrawiam
                                    Lashlo

                                    Komentarz

                                    • leonn
                                      RS
                                      • 2011
                                      • 2726
                                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                      #93
                                      Nie ma, tylko imbus 17 musisz mieć.

                                      Komentarz

                                      • rademenes24
                                        Classic
                                        • 2011
                                        • 5

                                        #94
                                        No i strzykawa do napełnienia skrzyni świeżą oliwą,ewentualnie lejek+wężyk wedle uznania
                                        wszystko na"S"skoda,speedway..........................
                                        I like it!

                                        Komentarz

                                        • Lashlo
                                          L&K
                                          S_OCP Member
                                          • 2007
                                          • 1455

                                          #95
                                          Dziękuję Panowie!!

                                          Jak zmienię, dam znaka jak z ew. różnicą.

                                          Jeszcze 1-ten dekiel ze znakiem VW się zdejmuje?

                                          Komentarz

                                          • rademenes24
                                            Classic
                                            • 2011
                                            • 5

                                            #96
                                            do wymiany oleju nigdy w życiu,odkręcasz korek spustowy i korek do napełnienia zwany przelewowym
                                            wszystko na"S"skoda,speedway..........................
                                            I like it!

                                            Komentarz

                                            • Lashlo
                                              L&K
                                              S_OCP Member
                                              • 2007
                                              • 1455

                                              #97
                                              rademenes24, dzięki wielkie !!!!

                                              Komentarz

                                              • rademenes24
                                                Classic
                                                • 2011
                                                • 5

                                                #98
                                                spoko daj znać jak po wymianie
                                                wszystko na"S"skoda,speedway..........................
                                                I like it!

                                                Komentarz

                                                • Lashlo
                                                  L&K
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2007
                                                  • 1455

                                                  #99
                                                  Jasne :-)
                                                  Ale to czwartek, albo piątek,bo oliwę dopiero zamówiłem.
                                                  W sobotę trasa 400km, to będzie jakieś porównanie.

                                                  [ Dodano: Czw 17 Mar, 16 15:14 ]
                                                  Panowie

                                                  Właśnie olej zmieniony-wymiana dziecinnie prosta :-) (dzięki za podpowiedzi)

                                                  Może komuś się opis wymiany przyda:
                                                  -osłona w dół
                                                  -korek kontrolny odkręcić (będzie szybciej spływał stary olej)
                                                  -korek spustowy odkręcić
                                                  -zlać olej
                                                  -przed wkręceniem korka spustowego obejrzeć, czy nie ma jakiś metalowych skrawków (u mnie nie było) i zakręcamy korek spustowy (z wyczuciem-aluminium chyba)
                                                  -olej do strzykawy-ja dysponowałem 1l i wlewamy przez korek kontrolny, potem 2 litr aż do momentu, jak olej zacznie się przelewać przez korek kontrolny.
                                                  -zakręcić korek kontrolny
                                                  -cieszyć się dalej autem i obserwować ew. zmiany ;-)

                                                  Czas wymiany 20 minut :-)

                                                  Teraz pierwsze odczucia po 20 km. Od razu mówię, że nie miałem problemów z biegami, czasem wsteczny za 2 razem, czasem z III na II za drugim razem,bo był opór a nie chciałem na siłę, lekkie wycie na V.
                                                  Teraz powyższe NIE WYSTĘPUJĄ :-) biegi chodzą bardziej płynnie-mniej wyczuwalny jest taki "przeskok" w czasie wrzucania biegów.

                                                  Na korku spustowym zero opiłków metalu, więc skrzynia zdrowa.

                                                  Czy warto wymieniać? Każdy musi sobie na to sam odpowiedzieć :-)
                                                  Dla mnie jednak wydanie 100zł i poświęcenie 20 minut, żeby zobaczyć stary olej, korek spustowy to stanowczo warto.

                                                  Podziękowania dla Kolegi konkon, za doradztwo olejowe i mega szybką przesyłkę :-)

                                                  Co do własności smarnych oleju ze skrzyni po 237kkm może Kolega PAOLO ESCO, się wypowie,bo zmiana koloru oleju o niczym nie świadczy, jednak w moim przypadku odczucia z jazdy są baaaardzo na TAK

                                                  Pozdrawiam

                                                  Lashlo

                                                  P.S. Mam parę fotek, ale nie wiem, jak zmniejszyć, żeby weszły :-( Jakby ktoś miał ochotę, to mogę podesłać na maila i by wrzucił w moim imieniu.

                                                  Komentarz

                                                  • luckd
                                                    Rider
                                                    • 2012
                                                    • 310
                                                    • Octavia I (1U2)
                                                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                                    Jaki olej zalać do skrzyni DUU, silnik 1.6 BFQ:
                                                    1. Oryginał G060726A2 (nie jestem pewien czy dobrze wyszukałem numer)
                                                    2. FUCHS TITAN SINTOFLUID FE 75W (cena dobra ale czy się nadaje i czy duża będzie różnica w stosunku do oryginału?)
                                                    3. FUCHS TITAN SINTOPOID LS 75W-90 (taki pokazuje wyszukiwarka fuchsa ale kosztuje prawie tyle co oryginał)?

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...