Zamieszczone przez Lashlo
					
				
				
			
		jaki olej do skrzyni
				
					Zwiń
				
			
		
	X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
nie ma o czym mówić, olej w skrzyni biegów podlega takim samym procesom zużycia/starzenia się jak i pozostałe płyny w aucie. Co 2 lata Skoda nakazuje wymianę płynu hamulcowego , podobnie co 2-3 lata zmieniamy płyn chłodniczy o oleju w silniku nie wspomnę ... koszt prostej wymiany oleju w skorzyni biegów +- 100 zł raz na 100 tys km ... no soryyy chyba nie ma o czym pisać...Zamieszczone przez LashloCo do własności smarnych oleju ze skrzyni po 237kkm może Kolega PAOLO ESCO, się wypowieno to wystarczy jako komentarz czy warto raz na jakiś czas zmienić olej w skrzyni czy nie...Zamieszczone przez Lashloodczucia z jazdy są baaaardzo na TAK
ps a nie napisałeś chyba jaki olej wlałeś do skrzyni biegów :roll:PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
 - 
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
Ja też taki wlałem i wszystko był ok, ale ostatnio miałem tęgą trasę w upale i sporo po autostradzie, tak że wszystko rozgrzało się się na maxa. Zauważyłem coś dziwnego - mianowicie "na gorąco" biegi, które normalnie wchodzą gładko zaczęły wchodzić z wyraźnym oporem - jak wszystko ostygło znowu jest ok. Skrzynia ma 150 tys. na liczniku, olej wymieniony rok temu, stan właściwy. Czy może być tak, że 75W jest latem za rzadki ? może lepiej dać 75W80 GL-4 ? (Ravenol też taki ma no i Castrol też jest) bo na 75W90 zimą było trochę "opornie". Tym razem przy wymianie oleję normy VW, ważne żeby było GL-4.Zamieszczone przez LashloNajrozsądniej będzie zalać Ravenol MTF-3 75W, spełnia VW G70, zastępuje wszystkie poprzednie specyfikacje.Taki wlałem, już ponad 10 tys temu i wsio ok, zmiana biegów płynniejsza.Leon 1.6 16V 105 KM
Komentarz
 - 
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
koka, a odpowietrzenie wysprzeglika przy wymianie plynu ham ? warto troche plynu przelac.Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył
Jeżdżę w blasku
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092
Komentarz
 - 
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
no tak, ale czy brak odpowietrzenia objawiałby się tylko "na ciepło" ? a na "zimno" byłoby ok ? no i wymiana płynu była w ASO - mam nadzieję, że wiedzą co to odpowietrzenie.Zamieszczone przez zsolpywkoka, a odpowietrzenie wysprzeglika przy wymianie plynu ham ? warto troche plynu przelac.Leon 1.6 16V 105 KM
Komentarz
 - 
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
koka, trochę to dziwne bo olej jeden z lepszych, ale może z tą normą G70 jest tak jak z VW504 że najnowsza to nie znaczy, że najlepsza :wink: VW504 też się kończą po 8-10 tys :wink:
Od 40tyś jeżdże na tym http://www.liqui-moly.de/liquimoly/p...le#contentArea ostatmio kilka tras w upałach 35C° m.in z Chorwacji i nadal miękko i cicho
 Może właśnie dlatego, że to jest  Vollsynthetisches G50  
							
						
Komentarz
 - 
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
Tego prawdopodobnie nie zrobią przy standardowej wymianie płynu, odpowietrzenie wysprzęglika w moim przypadku było dodatkowo płatne i od razu jasno zaznaczyłem przy zapisywaniu auta, że chce to mieć wykonane.Zamieszczone przez kokano tak, ale czy brak odpowietrzenia objawiałby się tylko "na ciepło" ? a na "zimno" byłoby ok ? no i wymiana płynu była w ASO - mam nadzieję, że wiedzą co to odpowietrzenie.Zamieszczone przez zsolpywkoka, a odpowietrzenie wysprzeglika przy wymianie plynu ham ? warto troche plynu przelac.
Komentarz
 - 
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
Potwierdzam słowa Drzosz. W aso standardowa wymiana płynu hamulcowego nie obejmuje wymiany płynu w wysprzęgliku i jego odpowietrzenie. Gdy się wspomni o "pełnej" zmianie to cena jest odjechana (dodatkowe roboczogodziny i drugi pracownik tak powiedział goguś w aso). Dlatego zmieniałem sam i w związku z tym mam pewność że jest to zrobione dobrze
 .
Ja też zakupiłem tego Ravenola ale jeszcze nie zmieniałem.
Pozdrawiamk-pax
Komentarz
 - 
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
a zimą ? nie jest za "gęsty" ? choć teraz zimy właściwie nie ma ...Zamieszczone przez leonnkoka, trochę to dziwne bo olej jeden z lepszych, ale może z tą normą G70 jest tak jak z VW504 że najnowsza to nie znaczy, że najlepsza :wink: VW504 też się kończą po 8-10 tys :wink:
Od 40tyś jeżdże na tym http://www.liqui-moly.de/liquimoly/p...le#contentArea ostatmio kilka tras w upałach 35C° m.in z Chorwacji i nadal miękko i cichoLeon 1.6 16V 105 KM
Komentarz
 - 
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
koka, ja wymieniłem w Golfie IV olej w skrzyni na Castrol Syntrans Transaxle 75W90 i poprawa bardzo odczuwalna. Zakup u kokona. Wymiana prosta i przyjemna (jak kto lubi
 ). 
Są też polski oleje 75W90, powinny być tańsze, a jakościowo nie gorsze, np. Specol Hipospec GL-5 75W/90 Synthetic czy Revline GL5 75W/90. Jak wymieniałem to jeszcze o nich nie wiedziałem, teraz bym zalał któryś z nich.
Komentarz
 - 
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
to nawet nie chodzi o cenę tylko raczej jakość + pewność że w końcu wpasowałem się we właściwą lepkość. Muszę mieć GL-4, Castrol pasuje, ale miałem go już (75W90) i zimą było trochę "gęsto" i głośno. Podsumowując - skoro 75W90 za gęsty a 75W za rzadki (latem) to pozostaje 75W80.Zamieszczone przez dragsterkoka, ja wymieniłem w Golfie IV olej w skrzyni na Castrol Syntrans Transaxle 75W90 i poprawa bardzo odczuwalna. Zakup u kokona. Wymiana prosta i przyjemna (jak kto lubi
 ). Są też polski oleje 75W90, powinny być tańsze, a jakościowo nie gorsze, np. Specol Hipospec GL-5 75W/90 Synthetic  czy Revline GL5 75W/90. Jak wymieniałem to jeszcze o nich nie wiedziałem, teraz bym zalał któryś z nich.Leon 1.6 16V 105 KM
Komentarz
 - 
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
Ja będę wymieniał nie długo, więc przetestuję właśnie 75W80 :diabelski_usmiechO2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm
Komentarz
 - 
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
Jak już pisałem uważam ten olej za top bo w drugim aucie mam fuchsa, ale ten moim zdajem lepiej się spisuje i latem i zimą.Zamieszczone przez kokaa zimą ? nie jest za "gęsty" ? choć teraz zimy właściwie nie ma ...Zamieszczone przez leonnkoka, trochę to dziwne bo olej jeden z lepszych, ale może z tą normą G70 jest tak jak z VW504 że najnowsza to nie znaczy, że najlepsza :wink: VW504 też się kończą po 8-10 tys :wink:
Od 40tyś jeżdże na tym http://www.liqui-moly.de/liquimoly/p...le#contentArea ostatmio kilka tras w upałach 35C° m.in z Chorwacji i nadal miękko i cicho
W naszych skrzyniach manualnych powinien być lany olej max GL4+ 75W-90, G50, a nie żaden GL5 :wink:
Komentarz
 - 
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
Znajdź różnice w powyższych wpisachZamieszczone przez kokaw mojej instrukcji "stoi" : Oil API GL-4(+) SAE 75W G50Zamieszczone przez leonnW naszych skrzyniach manualnych powinien być lany olej max GL4+ 75W-90, G50, a nie żaden GL5 :wink:
 
koka, zalej ten olej http://sklep-oleje.pl/pl/p/LIQUI-MOL...GL4-75W-90/434 a przekonasz się, że Vollsynthetisches = PAO Liqui Moly = zadowolenie użytkownika
Ps. Jaki masz przebieg i ile razy był zmiemiany olej w skrzyni?
Komentarz
 - 
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
75W :Zamieszczone przez leonnZnajdź różnice w powyższych wpisach
 
Ps. Jaki masz przebieg i ile razy był zmiemiany olej w skrzyni?
	
	FUCHS TITAN SINTOFLUID FE 75W syntetyczny olej przekładniowy do manualnych skrzyń biegów SAE 75W, API GL-4. VW G 052 527, MB 235.17, FORD WSS-M2C200-D2 1 litr
75W90 :
chodzi głównie o lepkość w 100 - 6,7 kontra 14,5 i w 40 - 40,8 kontra 79
Przebieg 150 tys, nie wiem co było zalane "od podstaw" prawdopodobnie serwisowy, przy 120 tys poszedł Castrol Syntrans Transaxle 75W90, potem eksperyment z serwisowym VW 75W G060726 i teraz Ravenol MTF-3 75W. Szukam czegoś pośredniego bo 75W90 sporo odbiega od dedykowanego a ten z kolei sprawia wrażenie zbyt "cienkiego" - trudności z wrzucaniem biegów "na gorąco". Na 75W90 "na zimno" też są problemy z płynnym "wbijaniem" biegów, za to "na ciepło" ok.Leon 1.6 16V 105 KM
Komentarz
 - 
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
koka, na co ja Tobie jeszcze mogę powiedzieć hm...?Zamieszczone przez kokaSzukam czegoś pośredniego bo 75W90 sporo odbiega od dedykowanego a ten z kolei sprawia wrażenie zbyt "cienkiego" - trudności z wrzucaniem biegów "na gorąco". Na 75W90 "na zimno" też są problemy z płynnym "wbijaniem" biegów, za to "na ciepło" ok.
Dane na papierze to są dane na papierze, a rzeczywistość inna. Mamy takie same skrzynie tylko literki w nazwie inne ja za 20tys zmieniam po raz kolejny na w/w LM, a grudniu wlewam go do Meganki celem sprawdzenia, czy jest lepszy od Fuchsa 75W.
100zł nie majątek sprawdź sam :wink:
Komentarz
 - 
 
Komentarz