[O1] Czy to termostat?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • german81
    L&K
    • 2010
    • 1414
    • Octavia II combi (1Z5)
    • AUQ 1.8 20VT 180 KM
    • BZB 1.8 TSI 160 KM

    #26
    parasite, tak masz termostat do wymiany zadaniem termostatu jest regulacia i utrzymanie optymalnej temperatury silnika .
    diagnostyka vag 602-614-253

    Komentarz

    • wolas
      Rider
      • 2011
      • 290

      #27
      nagrzewnica tez sie sama odpowietrza, jakmialem lagunke to musialem odpowietrzac oddzielnie

      Komentarz

      • roLLo
        L&K
        • 2008
        • 1063
        • Octavia I (1U2)
        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        #28
        Zamieszczone przez german81
        parasite, tak masz termostat do wymiany zadaniem termostatu jest regulacia i utrzymanie optymalnej temperatury silnika .
        A u mnie termostat jest w porządku bo był sprawdzany i jest tak samo jak u kolegi że jak się bardzo spokojnie jedzie czy stoi na światłach to z temperatury 90 stopni przy maks. ogrzewaniu z włączoną dmuchawą na 2 temperatura zaczyna spadać z 90 tak do około 80. Myślę że w TDI te silne mrozy utrudniają znacznie właściwe utrzymanie temp. silnika choć mogę się mylić.

        Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

        Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
        Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
        Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

        Komentarz

        • wolas
          Rider
          • 2011
          • 290

          #29
          W miarę łatwo wymienia się termostat?? czy trzeba odkręcić jakieś dodatkowe elementy silnika czy od razu da radę wykręcić termostat?

          Komentarz

          • ziutsane
            RS
            • 2007
            • 2376

            #30
            Ja ostatnio wymienialem termostat i czujnik temperatury. U mnie odkrecilem:
            - Uchwyt trzymajacy bagnet , wyciagnalem rurke bagnetu
            - Demontaz alternatora
            dodatkowo przed calym zabiegiem spuscilem kranikiem z prawej strony chlodnicy caly plun chlodzacy wczesniej odkrecajac korek zbiornika wyrownawczego.
            wymiana jest prosta:
            Sciagasz waz doprowadzajacy plyn do krocca pod ktorym jest termostat, wymieniasz go (pamietaj, aby wlozyc go w tym samym kierunku, co poprzedni) wkladasz gumowa uszczelke (ktora powinna byc w zestawie nowego termostatu) i przykrecasz krociec 2 srubami (10-ka lub mozesz przykrecic imbusem, ale rozmiaru nie pamietam). Podlaczasz rure i zabezpieczasz opaska. Zalewasz plynem do uzyskania maksymalnego poziomu zaznaczonego na zbiorniku wyrownawczym, odpalasz szkodnika, czekasz, az uzyska 90 stopni i ew. robisz dolewke.
            U mnie problem z dogrzaniem silnika zniknal i jest ok. Laczny koszt to ok 100 pln + 45 min roboty lacznie ze zlozeniem tego do kupy.
            Pozdr.
            Bartek
            Radio: C90r+XDP210EQ
            Kable:Opt,Skyline,50 mm
            Wzm:XES M1+FP 1.800
            Glosniki: SUPREMO,CDM54,SQ6,Aliante

            Komentarz

            Pracuję...