jestem nowy na forum wiec witam Wszystkich
zakupiłem Skode octavie z 98r 1.9tdi i od razu pojawiły sie problemy, otóż po jakimś czasie traci moc, po ponownym odpaleniu na jakis czas jest znowu ok, lecz po paru kilemetrach znowu traci moc, czy to może być przeplywomierz?? jezeli nie to gdzie szukać usterki
miałem bardzo podobne objawy straszono mnie na bank turbina na szczęście nie (Polak tak lubi jak coś się sypie to już najgorsze) całe szczęście pojechałem do warsztatu Perfect Serwis DobryGrześWawa wyczyścił mi mieszek bo był zasyfiały pousuwał błędy poszperał i autko odpukać śmiga aż miło proponuje sprawdzić błędy vagiem potem przepływak , mieszki itd stopniowo eliminować ale od mniejszych rzeczy
byłem u znajomego mechanika, w czwartek podpinamy pod kompa, podejrzewa właśnie ten zawór ale również kierownice od turbiny, ale to gdybanie, wszystko bedzie wiadomo w czwartek
Podpialbys pod komputer to bys wiedzial co za blad wyskakuje. Pewnie przeladowanie, blad 575 co zwykle konczy sie bezbolesnie na wymianie zaworka n75 bo awaria mechaniczna klapy wastegatu w tej turbinie to rzadkosc. Ale najpierw trzeba sprawdzic stan wezykow, a pozniej zabierac sie za reszte.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj! Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol
Zacznij od tego (cytat z linku podanego wcześniej)
Na początek zmostkuj dwa wężyki idące do turbiny (najczęściej niebieski i czerwony), ten trzeci idący za filtr powietrza zostaw na miejscu. N75 musi być podłączone.
Auto powinno być bardziej mułowate w całym zakresie obrotów, ale nie powinno przechodzić w tryb awaryjny. Jeśli tak będzie to mamy pewność, że n75 jest do wymiany, bądź reanimacji .
To możesz zrobić bez komputera, a samo odczytanie błędów nie musi dać jednoznacznych wyników - jak napisał bradley - błąd 575 oznacza N75 lub wężyki do niego, czego komputerowo nie ustalisz.
W silniku AGR turbo jest sterowane nadciśnieniem, często są popękane z temperatury i starości wężyki które pracują pod ciśnieniem do 1 bara. Wtedy ciśnienie sterujące zamiast dochodzić do siłownika turbiny uchodzi gdzieś "bokiem" i turbo przeładowuje. W tym sterowaniu zaworek N75 rzadziej pada niż ten który steruje podciśnieniem np. w ALH.
Panowie po podpięciu i wczytaniu blędów:
17958 Ciśnienie doładowania - różnica doładowania
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17957 Zawór regulacji ciśnienia doładowania - przerwa/zwarcie do masy
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
Wiec wszystko zmierza do zaworka n75.
Najpierw robisz bajpasa jak etimacias, napisal. Jak auto nie wpada w tryb awaryjny to znaczy, ze zaworek wyzional ducha.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj! Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol
Komentarz