[O2] 2.0TDI 170KM BMN BMR i pochodne

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • interpaco
    Classic
    • 2007
    • 17

    [O2] 2.0TDI 170KM BMN BMR i pochodne

    Szkodnicki, spoko luzik
  • rob555
    Rider
    • 2006
    • 748

    #2
    [O2] 2.0TDI 170KM BMN BMR i pochodne

    Sluchajcie moi mili...
    w 2.0tdi 170KM sa takie fajne plastikowe klapki w kolektorze ssacym.
    Radze szybko zajac sie tym problemem bo bardzo czesto sie obluzowywuja i blokuja.

    Dzis mielismy pacjenta w ktorym klapka odlamala sie i wpadla do cylindra przy okazji trafiajac w swiece zarowa.
    Odlamana koncowka swiecy zrobila mega burdelik na 1szym cylindrze. Czapki nie zdejmowalismy ale efekty dzwiekowe sa wystarczajace....jak dla mnie nie oplaca sie remontowac lepiej drugi slupek zalozyc.
    Aha to co wypadlo z cylindra przeszlo przez sprezarke - skutecznie ja unieruchomiajac....

    Coraz ciekawiej sie robi...
    pozdrawiam

    Diagnostyka i tuning
    hybrydowe wtryski i turbiny
    programy na ulice jak i do sportu

    Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
    www.tune-up.pl

    HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

    Komentarz

    • Adamxa
      Drive
      • 2011
      • 57

      #3
      a możesz powiedzieć coś więcej na ten temat ? jakie były objawy ? w jaki sposób można zidentyfikować takie uszkodzenie ?

      Komentarz

      • rob555
        Rider
        • 2006
        • 748

        #4
        Z boku kolektora ssacego od strony rozrzadu masz gruszke podcisnieniowa i ciegno.
        Doscie tam slabe ale warto sprawdzic czy chodzi to bez problemow i nie ma luzow poprzecznych. Jesli wystapi tam wyciek oleju (przedmuch) to znaczy sie ze juz uszczelniacze ida bo walek z klapkami na boki sie buja....

        Wtedy tylko wywalenie tego dziadostwa bo nie ma co kupowac nowego.
        Juz mielismy pare takich udanych operacji i nie ma to zadnego wyraznego wplywu na elastycznosc czy moc. Predzej to pod ekologie bylo ale.... jak widac probl sa znacznie wieksze niz czystosc spalin.
        pozdrawiam

        Diagnostyka i tuning
        hybrydowe wtryski i turbiny
        programy na ulice jak i do sportu

        Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
        www.tune-up.pl

        HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

        Komentarz

        • lilo
          RS
          • 2006
          • 4315
          • Mercedes-Benz

          #5
          rob555, :shock: coraz to większe gówno produkują :evil:
          Daniel

          Komentarz

          • marlej108
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 4976
            • Octavia III (5E3)
            • CJZB 1.2 TSI 86 KM

            #6
            Dzieki Robert za informacje.
            Matko Bosko, przeciez oni takie dziadostwo robia specjalnie...
            samochod - produkt jednorazowego uzytku.... :-((((
            http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
            Spalanie - Motostat.pl

            Komentarz

            • Octan
              Rider
              • 2006
              • 653

              #7
              W silnikach BMW zdarzają się podobne historie.Mój znajomy z powodu urwanej klapki w 320d uszczuplił domowy budżet o 6000 pln

              Komentarz

              • ironman
                Classic
                • 2009
                • 35

                #8
                Bmw już zdarzyło się z tego tematu wycofać. Dla tych aut które mają zalecają wymianę kolektora na nowy co 150tkm ca. Są tez już gotowe zestawy do zaślepienia. Myślę że i dla VAG-a ktoś szybko stworzy gotowca

                Komentarz

                • rob555
                  Rider
                  • 2006
                  • 748

                  #9
                  Gotowiec juz jest.... :twisted:
                  I wcale zaslepiac nie trzeba 8)
                  pozdrawiam

                  Diagnostyka i tuning
                  hybrydowe wtryski i turbiny
                  programy na ulice jak i do sportu

                  Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                  www.tune-up.pl

                  HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                  Komentarz

                  • piotrek_gdy
                    RS
                    • 2008
                    • 7723
                    • Volkswagen
                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                    #10
                    lilo, czyli temat kiepskich rozwiązań silnikowych to nie tylko 1,9
                    przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                    wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                    Komentarz

                    • Maicroft
                      Moderator
                      S_OCP MemberModeratorr
                      • 2004
                      • 25757
                      • Audi

                      #11
                      Ostatecznie okaze sie ze ten najgorszy znienawidzony BKD ze zmieniona turbina jest najlepszym TDI na EDC 16 :lol:
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz

                      • lilo
                        RS
                        • 2006
                        • 4315
                        • Mercedes-Benz

                        #12
                        Zamieszczone przez piotrek_gdy
                        lilo, czyli temat kiepskich rozwiązań silnikowych to nie tylko 1,9
                        Mam nadzieję że tak nie jest
                        Daniel

                        Komentarz

                        • sew1981
                          RS
                          S_OCP MemberModeratorr
                          • 2009
                          • 10917
                          • Fiat

                          #13
                          Czyli...przygód z bmn ciąg dalszy
                          jakby "świetne" piezki siemensa nie wystarczyły....co za masakra.
                          Powiedzmy sobie szczerze....im nowszy tdi tym większa "kupa". Oczywiście w dużej generalności. Ale Vpki i pierwsze Pdki są dużo lepsze niż te nowsze, taka prawda.

                          Komentarz

                          • S3 CHRIS
                            Elegance
                            • 2006
                            • 979
                            • Octavia I (1U2)
                            • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                            • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                            #14
                            chciałem tylko dodac ze klapki w kolekt.ssacy sa równiez w silnikach TFSI i tez sie lubia zacinac
                            ET 13.064 1/4 mili 2009 Octavia Rs I

                            ET 13.576 ---->13.3xx---->13.006 1/4 mili Golf I TFSI bY GTO

                            Komentarz

                            • ToMo1978
                              Ambiente
                              • 2011
                              • 161
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                              #15
                              rob555, mam pytanie o te klapki w BMN. Trochę się wystraszyłem czytając ten wątek i postanowiłem zrobić z tym porządek.
                              Chłopaki w warsztacie rozebrali wszystko i okazało się, że te klapki w moim silniku (BMN) są jednak metalowe. W Passatach (BMR) twierdzili, że zawsze widzieli plastikowe albo już ich nie widzieli bo były pourywane. Kolektor w BMR też jest plastikowy czyli inaczej niż u mnie.
                              Okazało się, że zapieczona była tylko gruszka od sterowania tymi klapkami. Po wyczyszczeniu wszystkiego założyli nową gruszkę i wszystko działa jak należy.
                              Czy te klapki w wersji metalowej są tak samo awaryjne i mogą uszkodzić silnik?
                              Podobno w Alfie JTD metalowe potrafią się oderwać od prowadnicy i narobić trochę biedy. W BMW też metalowe sieją spustoszenie ale na forach tej marki wyczytałem, że rozwiązanie grupy VAG jest bardziej przemyślane bo nie zbiera się na tych klapkach tak dużo nagaru.
                              Mam dylemat i nie wiem czy warto je wywalić. W sumie ktoś kiedyś nie bez powodu je tam umieścił i spełniają jakąś rolę.

                              Komentarz

                              • mrfazi
                                • 2010
                                • 3103
                                • Superb III (3V3)
                                • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM
                                • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez Maicroft
                                Ostatecznie okaze sie ze ten najgorszy znienawidzony BKD ze zmieniona turbina jest najlepszym TDI na EDC 16 :lol:
                                ... dlaczego zaraz znienawidzony ?? ale że najlepszy ??
                                Cóż, każdy silnik ma w sobie to "coś" co może przyprawić o ból głowy lub raczej ból portfela.

                                Komentarz

                                • piramida
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 12222
                                  • Superb III (3V3)

                                  #17
                                  mrfazi, jak by nie wychodziło to bkd i bmn sa najlepszymi silnikami 2litrowymi pomijając kwestię głowicy w jednym i wtrysków w drugim, do tuningu te silniki idealnie sie nadają :wink:
                                  Oczywiście jest jeszcze BMM a 8V i tez mało awaryjny
                                  superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                  poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                  Komentarz

                                  • WIELKIBONGO
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2006
                                    • 1594
                                    • Superb II (3T4)

                                    #18
                                    piramida, ja na swojego CEGA też narazie nie narzekam :wink:
                                    NajtFukinPatrol North-West

                                    UNIDEN 510 XL + ML145

                                    BYŁ ASZ
                                    PÓŹNIEJ BYŁ BKD
                                    BYŁA TEŻ CEGA
                                    A TERAZ JEST SUPERB CBBB
                                    MAMY NOWEGO KANDYTATA DO OCP,MA JUż JEDENAŚCIE LAT !!!!!!!!!!

                                    Komentarz

                                    • piramida
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 12222
                                      • Superb III (3V3)

                                      #19
                                      Zamieszczone przez WIELKIBONGO
                                      piramida, ja na swojego CEGA też narazie nie narzekam :wink:
                                      niech ci służy jak najdłużej
                                      superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                      poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                      Komentarz

                                      • WIELKIBONGO
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2006
                                        • 1594
                                        • Superb II (3T4)

                                        #20
                                        Dziękować,dziękować
                                        NajtFukinPatrol North-West

                                        UNIDEN 510 XL + ML145

                                        BYŁ ASZ
                                        PÓŹNIEJ BYŁ BKD
                                        BYŁA TEŻ CEGA
                                        A TERAZ JEST SUPERB CBBB
                                        MAMY NOWEGO KANDYTATA DO OCP,MA JUż JEDENAŚCIE LAT !!!!!!!!!!

                                        Komentarz

                                        • sew1981
                                          RS
                                          S_OCP MemberModeratorr
                                          • 2009
                                          • 10917
                                          • Fiat

                                          #21
                                          WIELKIBONGO, cry to lepsza liga, chodzi o 2.0 pd chyba tylko :wink:

                                          Komentarz

                                          Pracuję...