Szkodnicki, spoko luzik
[O2] 2.0TDI 170KM BMN BMR i pochodne
Zwiń
X
-
[O2] 2.0TDI 170KM BMN BMR i pochodne
Sluchajcie moi mili...
w 2.0tdi 170KM sa takie fajne plastikowe klapki w kolektorze ssacym.
Radze szybko zajac sie tym problemem bo bardzo czesto sie obluzowywuja i blokuja.
Dzis mielismy pacjenta w ktorym klapka odlamala sie i wpadla do cylindra przy okazji trafiajac w swiece zarowa.
Odlamana koncowka swiecy zrobila mega burdelik na 1szym cylindrze. Czapki nie zdejmowalismy ale efekty dzwiekowe sa wystarczajace....jak dla mnie nie oplaca sie remontowac lepiej drugi slupek zalozyc.
Aha to co wypadlo z cylindra przeszlo przez sprezarke - skutecznie ja unieruchomiajac....
Coraz ciekawiej sie robi...pozdrawiam
Diagnostyka i tuning
hybrydowe wtryski i turbiny
programy na ulice jak i do sportu
Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl
HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK
-
-
Z boku kolektora ssacego od strony rozrzadu masz gruszke podcisnieniowa i ciegno.
Doscie tam slabe ale warto sprawdzic czy chodzi to bez problemow i nie ma luzow poprzecznych. Jesli wystapi tam wyciek oleju (przedmuch) to znaczy sie ze juz uszczelniacze ida bo walek z klapkami na boki sie buja....
Wtedy tylko wywalenie tego dziadostwa bo nie ma co kupowac nowego.
Juz mielismy pare takich udanych operacji i nie ma to zadnego wyraznego wplywu na elastycznosc czy moc. Predzej to pod ekologie bylo ale.... jak widac probl sa znacznie wieksze niz czystosc spalin.pozdrawiam
Diagnostyka i tuning
hybrydowe wtryski i turbiny
programy na ulice jak i do sportu
Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl
HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK
Komentarz
-
-
rob555, mam pytanie o te klapki w BMN. Trochę się wystraszyłem czytając ten wątek i postanowiłem zrobić z tym porządek.
Chłopaki w warsztacie rozebrali wszystko i okazało się, że te klapki w moim silniku (BMN) są jednak metalowe. W Passatach (BMR) twierdzili, że zawsze widzieli plastikowe albo już ich nie widzieli bo były pourywane. Kolektor w BMR też jest plastikowy czyli inaczej niż u mnie.
Okazało się, że zapieczona była tylko gruszka od sterowania tymi klapkami. Po wyczyszczeniu wszystkiego założyli nową gruszkę i wszystko działa jak należy.
Czy te klapki w wersji metalowej są tak samo awaryjne i mogą uszkodzić silnik?
Podobno w Alfie JTD metalowe potrafią się oderwać od prowadnicy i narobić trochę biedy. W BMW też metalowe sieją spustoszenie ale na forach tej marki wyczytałem, że rozwiązanie grupy VAG jest bardziej przemyślane bo nie zbiera się na tych klapkach tak dużo nagaru.
Mam dylemat i nie wiem czy warto je wywalić. W sumie ktoś kiedyś nie bez powodu je tam umieścił i spełniają jakąś rolę.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaicroftOstatecznie okaze sie ze ten najgorszy znienawidzony BKD ze zmieniona turbina jest najlepszym TDI na EDC 16 :lol:
Cóż, każdy silnik ma w sobie to "coś" co może przyprawić o ból głowy lub raczej ból portfela.
Komentarz
-
-
mrfazi, jak by nie wychodziło to bkd i bmn sa najlepszymi silnikami 2litrowymi pomijając kwestię głowicy w jednym i wtrysków w drugim, do tuningu te silniki idealnie sie nadają :wink:
Oczywiście jest jeszcze BMM a 8V i tez mało awaryjnysuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez WIELKIBONGOpiramida, ja na swojego CEGA też narazie nie narzekam :wink:superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
Komentarz