uszkodzona maglownica

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • centura
    Classic
    • 2010
    • 15

    uszkodzona maglownica

    Zamieszczone przez Oktawiusz202
    Co za gnojek :twisted: u ruskich dużo jeżdżą z kamerkami bo na światłach często na wstecznym wjeżdżają by wymusić stłuczkę, ale z pieszym jeszcze nie widziałem.
    Też popularne. Osobiście bym zaciągnął poza zasięg kamery i obił.
  • tomasz0328
    Drive
    • 2008
    • 57

    #2
    uszkodzona maglownica

    Witam,

    czy spotkał się ktoś z taką awarią- podczas ruszania z miejsca kieownica wykonuje obrót o ok 10st. w prawo.
    samochód ma tendencję do ściągania w prawo. niestety nie da się wprowadzić nastaw podstawowych
    czy czeka mnie wymiana maglownicy- czy jest jakiś inny sposób żeby pozbyć sie trochę denewującej usterki?

    Komentarz

    • german81
      L&K
      • 2010
      • 1414
      • Octavia II combi (1Z5)
      • AUQ 1.8 20VT 180 KM
      • BZB 1.8 TSI 160 KM

      #3
      kiedy ustawiałes zbierznosc ? sprawdzałes błedy w sterowniku wspomagania?
      diagnostyka vag 602-614-253

      Komentarz

      • alxxx
        RS
        • 2010
        • 1823
        • Octavia I (1U2)
        • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

        #4
        Czemu odrazu maglownica? Tak jak kolega wyżej napisał najpierw sprawdź układ kierowniczy dokładnie. Ja też tak miałem kiedyś, ale auto nie ściągało w żadną stronę a później jakoś wymieniłem końcówki bo jedna definitywnie padła, ustawiłem zbieżność i jest ok.
        VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
        Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

        Komentarz

        • alfee
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 2583

          #5
          tomasz0328, Zacznij od ciśnienia w oponach i od przełożenia kół. Bo może felga jest walnięta i dlatego ściąga. Później zbieżność.
          Alfee
          Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
          Kawasaki ER5 :-)

          Komentarz

          • tomasz0328
            Drive
            • 2008
            • 57

            #6
            dzięki za podpowiedzi.
            zbierzność była ustawiana kilkakotnie pzez różnych fachowców, koła przekładane (zima, lato)- zawsze to samo- ruszam z miejsca kierownica wykonuje obrót w prawo.
            Hamulce nie są zapieczone. aha i dzieje się to od czasu wymiany łożysk mcpersona- jak były zapieczone- to octa idelanie trzymała kierunek na wprost

            Komentarz

            • german81
              L&K
              • 2010
              • 1414
              • Octavia II combi (1Z5)
              • AUQ 1.8 20VT 180 KM
              • BZB 1.8 TSI 160 KM

              #7
              zawieszenie było sprawdzane czy nie ma luzów ? jaka metoda była zbierznosc na horagiewki czy komputerowo?
              diagnostyka vag 602-614-253

              Komentarz

              • tomasz0328
                Drive
                • 2008
                • 57

                #8
                w zawieszeniu nie ma luzów, geometria była robiona kilkakrotnie na dobym sprzęcie.
                Wykluczam geometrię z kilku powodów:
                1. po każdej regulacji ściągało w prawo
                2. kierownica wykonuje obrót w prawo podczas ruszania (jaki by musiała być skopana geometria żeby to miało wpływ)

                Komentarz

                • alfee
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 2583

                  #9
                  Zamieszczone przez tomasz0328
                  2. kierownica wykonuje obrót w prawo podczas ruszania
                  Może to być zupełnie niezwiązane z układem kierowniczym ani zawieszeniem.
                  Może mechanizm różnicowy albo któryś przegub zaczyna się kończyć.
                  Alfee
                  Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
                  Kawasaki ER5 :-)

                  Komentarz

                  • matrix_pl
                    Elegance
                    • 2010
                    • 758

                    #10
                    a przegub nie ma przypadkiem luzu? istnieje taka teoretyczna możliwość że porostu na starcie jedno koło zaczyna szybciej ciągnąc i robi te minimalne przekrzywienie kierownicy
                    Foty ze Spotu http://forum.octaviaclub.pl/album_cat.php?cat_id=33

                    Komentarz

                    • robekcool
                      RS
                      • 2009
                      • 2041
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                      #11
                      taki objaw wskauje na występowanie luzu w zawieszeniu lub złe ustawienie geometrii

                      [ Dodano: Nie 08 Sty, 12 10:03 ]
                      ewentualnie duży luz na piaście koła
                      www.k-mot.pl
                      Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                      Autoholowanie.
                      Robert Kulma

                      Komentarz

                      • tomasz0328
                        Drive
                        • 2008
                        • 57

                        #12
                        po wymianie przekładni auto jedzie prosto

                        Komentarz

                        Pracuję...