[O1] termostat 1.9 tdi ASV

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • JanuszD
    Drive
    • 2012
    • 74

    [O1] termostat 1.9 tdi ASV

    No właśnie koledzy hamulce to podstawa i jadę do nich na wymianę klocków i tarcz. I tu nasuwa się pytanie -jak sprawdzić czy włożyli rzeczone ORi czy nie włożyli jakiegoś szajsu ???
    Robiłem już u nich uszczelkę pod głowicą i rozrząd ale tego sprawdzić nie idzie :roll: nie jestem aż takim pesymistą i rozumiem że trochę zaufania trzeba mieć ale ciekawość jest duża :diabelski_usmiech ...zresztą kto lubi być nabitym w butelkę :lol:
  • broda1920
    Drive
    • 2010
    • 69

    #2
    [O1] termostat 1.9 tdi ASV

    witam po przeglądnieciu różnych postów nieznalazłem konkretnej odp. na moj problem a problem to układ chłodzenia otóż wskazówka ładnie według mnie idzie do pionu i nieswiruje, czujnik tem. wymieniałem na nowy orginał , górny wąż idący od bloku do góry chłodnicy jest gorący, a dolny wogóle sie nieumi sie nagrzać, przy termostcie pod pompą wtryskową jakby był lekko ciepły , ogrzawanie działa , dziś octe przegoniłem mysląc ze moze ją bardziej zagrzej to coś pokaze a tu nic dali dolny wąż zimny moze ktoś juz przerobił ten temat? troche poczytał ale nic na ten temat nieznalazłem z góry dzieki

    Komentarz

    • alxxx
      RS
      • 2010
      • 1823
      • Octavia I (1U2)
      • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

      #3
      Ale z czym masz problem? i po czym sądzisz że wogóle masz problem?

      Stary czujnik był wadliwy? wyrzucał jakiś błąd?
      VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
      Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

      Komentarz

      • broda1920
        Drive
        • 2010
        • 69

        #4
        apropo czujnika tem. to wymieniałem bo myslałem ze z zapalaniem bedzie lepi w chłodniejsze dni ,a jak ciepło to ok pali do szczału ale tu nic niepomogło, wracając do ukł chłodzenia to niepokoi mnie ten dolny //zimny// wąż idący od chłodnicy do bloku , tak jakby był cały czas obieg mały moze sie myle , tu mnie to zastanawia

        Komentarz

        • ROBAL_26
          RS
          • 2010
          • 2328
          • Octavia I combi (1U5)
          • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

          #5
          broda1920, skoro dolny wąż jest zimny a górny aż gorący to znaczy iż termostat nie działa poprawnie a nawet w ogóle ,czujnik zapewne który wymieniłeś to G62/G2 (2czyjniki w jednej obudowie), na jego podstawie odczytu temperatury widzisz na liczniku oraz informuje on komputer o temperaturze zewnętrznej i jaką ma zastosować dawkę paliwa podczas rozruchu.ok

          pozdro
          Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

          ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

          https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

          Komentarz

          • kasyno
            Classic
            • 2011
            • 38

            #6
            przewody zawsze będą gorące mają przecież 90 C w uładzie zamkniętym !!! . Ja na Twoim miejscu podpiął bym komputer i zobaczył ile odczytuje na silniku temp. wskaznik na desce a temp jaką czyta komp to zupełnie co innego .. powinno się wtedy coś bardziej wyjaśnić

            Komentarz

            • Maro2225
              Ambiente
              • 2007
              • 113

              #7
              Uszkodzony termostat . Nie puszcza na duży obieg .
              Maro

              Komentarz

              • broda1920
                Drive
                • 2010
                • 69

                #8
                Zamieszczone przez Maro2225
                Uszkodzony termostat . Nie puszcza na duży obieg .
                to czyzby jeden z czujników był walnięty skazówka pion choć pokazuje według mnie ze jest ok a powinna isc za 90 st? jezeli jest tylko mały obieg

                Komentarz

                • alxxx
                  RS
                  • 2010
                  • 1823
                  • Octavia I (1U2)
                  • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                  #9
                  A kiedy wymieniałeś termostat? Wskazówka ma być na 90st. Podepnij kompa i sprawdź co widzą zegary a co silnik z czujnika.

                  Tak swoją drogą to ja kupiłem czujnik oryginalny, założyłem i chodził jakiś miesiąc.. po czym zaczął zaniżać temp:/ Mam nadzieje że mi go wymienią.
                  VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                  Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                  Komentarz

                  • broda1920
                    Drive
                    • 2010
                    • 69

                    #10
                    termostat nie wymieniałem wskazówka jest 90 st, a jeżeli juz bede sie brał to jaki kupić jakiej marki, chciałbym oczywiście oryginał

                    Komentarz

                    • alxxx
                      RS
                      • 2010
                      • 1823
                      • Octavia I (1U2)
                      • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                      #11
                      Bierz Wahlera. Z tego co etka mówi to masz nawet ten co ja nr: 044121113. Jeżeli będziesz wymieniał to wymień sobie odrazu płyn bo pewnie nie było to robione juz dawno
                      VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                      Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                      Komentarz

                      • roLLo
                        L&K
                        • 2008
                        • 1063
                        • Octavia I (1U2)
                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                        #12
                        W którym miejscu w ASV znajduje sie termostat?? Mam wrażenie że u mnie też jest on do wymiany ponieważ gdy wskazówka temperatury lekko nad 50 stopni się uniesie to górny wąż dochodzący do chłodnicy już jest ciepławy. Czy tak powinno być ??

                        Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

                        Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
                        Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
                        Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

                        Komentarz

                        • broda1920
                          Drive
                          • 2010
                          • 69

                          #13
                          płyn spoko nowy jest , jak wymieniałem czujnik to od odrazu wymieniłem i płyn, termostat sie znajduje pod pompą wtryskową w takim czarnym króćcu, tez mam tak jak ty lekko ten pójdzie do góry to ten górny wąż ciepły się robi czy to dobrze to jeszcze nie wiem;(

                          Komentarz

                          • tryton
                            Elegance
                            • 2008
                            • 935

                            #14
                            Zamieszczone przez broda1920
                            ogrzawanie działa , dziś octe przegoniłem mysląc ze moze ją bardziej zagrzej to coś pokaze a tu nic dali dolny wąż zimny moze ktoś juz przerobił ten temat? troche poczytał ale nic na ten temat nieznalazłem z góry dzieki
                            Zrób tak przejedz się autkiem rozgrzej do 90 otwórz maskę i sprawdz węże jak górny będzie ciepły a dolny zimny to wsiadaj do autka i potrzymaj silniczek na obrotach . Może to chwilę potrwać (górny wąż bedzie naprawde ciepły) . Następnie sprawdz czy dolny wąż jest ciepły jak zrobi się ciepły to znaczy ze silniczek rozgrzał się ponad 90 C i otworzył się termostat . Następnie po gazuj jeszcze chwile i powinny ci się włączyć wentylatory . Jak tak się zachowa silniczek to wszystko masz ok.

                            Komentarz

                            • alxxx
                              RS
                              • 2010
                              • 1823
                              • Octavia I (1U2)
                              • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                              #15
                              a może by tak stworzyć mały "FAQ temperaturowy" ? napisac co i jak sprawdzić w jednym temacie na standardowe bolączki i będzie wtedy czytelnie w diagnozowaniu układu chłodzenia
                              VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                              Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                              Komentarz

                              • roLLo
                                L&K
                                • 2008
                                • 1063
                                • Octavia I (1U2)
                                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez tryton
                                rozgrzał się ponad 90 C i otworzył się termostat . Następnie po gazuj jeszcze chwile i powinny ci się włączyć wentylatory . Jak tak się zachowa silniczek to wszystko masz ok.

                                Ojjj z tymi wentylatorami to bym był ostrożny bo 4 rok w marcu będzie jak jestem posiadaczem Octavki z silnikiem TDI ASV, a sam samochod będzie miał 8 lat i nigdy tam wentylatory nie były włączone z powodu zagrzania silnika. Czy to zima czy też lato i ostrzejsza jazda nigdy nie widziałem włączonego wentylatora. Dodam że tam są 2 wiatraki i z tego co dobrze pamiętam to bodajże 1 z nich albo może 2 bo już nie pamiętam to się właczał podczas włączenia klimatyzacji. Czy tak powinno być że nigdy od przegrzania silnika się w ASV'ce nie włączyły wiatraki?

                                Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

                                Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
                                Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
                                Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

                                Komentarz

                                • giqus
                                  Ambiente
                                  • 2010
                                  • 102
                                  • Octavia III combi (5E5)
                                  • ALH 1.9 TDI VP 90 KM
                                  • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
                                  • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez roLLo
                                  Ojjj z tymi wentylatorami to bym był ostrożny bo 4 rok w marcu będzie jak jestem posiadaczem Octavki z silnikiem TDI ASV, a sam samochod będzie miał 8 lat i nigdy tam wentylatory nie były włączone z powodu zagrzania silnika. Czy to zima czy też lato i ostrzejsza jazda nigdy nie widziałem włączonego wentylatora. Dodam że tam są 2 wiatraki i z tego co dobrze pamiętam to bodajże 1 z nich albo może 2 bo już nie pamiętam to się właczał podczas włączenia klimatyzacji. Czy tak powinno być że nigdy od przegrzania silnika się w ASV'ce nie włączyły wiatraki?
                                  U mnie w ALH podczas stania w korkach w lato sporadycznie wentyl się załącza. Nie widzę w tym nic nie normalnego.

                                  Komentarz

                                  • roLLo
                                    L&K
                                    • 2008
                                    • 1063
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                    #18
                                    Zamieszczone przez giqus

                                    U mnie w ALH podczas stania w korkach w lato sporadycznie wentyl się załącza. Nie widzę w tym nic nie normalnego.
                                    No niby tak ale u mnie wiatraka włączonego poza klimą ani razu nie widziałem :diabelski_usmiech

                                    [ Dodano: Sro 11 Sty, 12 20:27 ]
                                    A no widzisz. :-) To mnie trochę uspokoiłeś bo myślałem że wiatrak jest zepsuty od niewłączania :diabelski_usmiech A teraz mam jeszcze do Ciebie pytanie jak to z tym termostatem w ASV:
                                    Czy to normalne że po osiągnięciu temp 55 -60 stopni oczywiście po ruszeniu po nocy (czyli silnik startuje z całkowicie zimnego) wąż od chłodnicy ten co zapyla na górze koło akumulatora jest już ciepły.?

                                    Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

                                    Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
                                    Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
                                    Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

                                    Komentarz

                                    • tryton
                                      Elegance
                                      • 2008
                                      • 935

                                      #19
                                      Zamieszczone przez roLLo
                                      No niby tak ale u mnie wiatraka włączonego poza klimą ani razu nie widziałem :diabelski_usmiech
                                      W czasie normalnej jazdy też u siebie nie widziałem ale pewnie dlatego że w największe upały mam włączoną klimę więc wiatraki chodzą cały czas

                                      [ Dodano: Sro 11 Sty, 12 20:35 ]
                                      Zamieszczone przez roLLo
                                      Czy to normalne że po osiągnięciu temp 55 -60 stopni oczywiście po ruszeniu po nocy (czyli silnik startuje z całkowicie zimnego) wąż od chłodnicy ten co zapyla na górze koło akumulatora jest już ciepły.?
                                      normalne . Jak by ten na dole był ciepły to by był uwalony termostat czytaj otwarty cały czas

                                      Komentarz

                                      • roLLo
                                        L&K
                                        • 2008
                                        • 1063
                                        • Octavia I (1U2)
                                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                        #20
                                        A na dole z której mniej więcej strony on sie znajduje?

                                        Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

                                        Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
                                        Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
                                        Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

                                        Komentarz

                                        • ROBAL_26
                                          RS
                                          • 2010
                                          • 2328
                                          • Octavia I combi (1U5)
                                          • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                                          #21
                                          roLLo, jak stoisz przodem do silnika to po lewej stronie lekko po skosie obok alternatora pod tą gruszką plastikową a jest to akumulator podciśnienia

                                          pozdro
                                          Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                                          ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                                          https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                                          Komentarz

                                          • broda1920
                                            Drive
                                            • 2010
                                            • 69

                                            #22
                                            i po problemie podpiołem pod vag wieczorkiem przy 3 st. ciepła na dworze i jadąc spokojnie to 72 max st. mi pokazywał a wskazówka 90 czyli pion zatrzymałem i przegazowałem do 86 st i termostat pościł takze gitarra gra a radzie tryton-a wszystko sprawdzone i gra dzieki dałbym punkta ino jak ok punkt poszedł

                                            Komentarz

                                            • alxxx
                                              RS
                                              • 2010
                                              • 1823
                                              • Octavia I (1U2)
                                              • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                                              #23
                                              Zamieszczone przez ROBAL_26
                                              roLLo, jak stoisz przodem do silnika to po lewej stronie lekko po skosie obok alternatora pod tą gruszką plastikową a jest to akumulator podciśnienia

                                              pozdro
                                              termostat jest pod plastikowym króćcem przykręconym dwiema śrubami. Na czerwono masz króciec

                                              VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                                              Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                                              Komentarz

                                              • broda1920
                                                Drive
                                                • 2010
                                                • 69

                                                #24
                                                roLLo
                                                jak sie tobie ASV sprawuje?

                                                Komentarz

                                                • roLLo
                                                  L&K
                                                  • 2008
                                                  • 1063
                                                  • Octavia I (1U2)
                                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                  #25
                                                  Mam 138000 przebiegu i nic w nim nie naprawiam. Raz tylko mial przy okolo 70000 km czyszczone kierownice turbiny i to wszystko jesli o silnik chodzi. W pazdzierniku kupilem nowy akumulator bo mialem 7-letni jeszcze fabryczny. W trasie samochod chodzi jak pszczółka: na trasie Olsztyn Gdańsk i powrot spalanie 4.2 4.4 :-) a dlaczego pytasz? :-)

                                                  Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

                                                  Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
                                                  Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
                                                  Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...