[O2] Dziura mocy przy 1700obr.min/80km/h/6-bieg

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • plik77
    Drive
    • 2010
    • 71

    [O2] Dziura mocy przy 1700obr.min/80km/h/6-bieg

    Wielkie podziękowania znowu ode mnie w stronę kolegów z grupy VW. Piszę po raz kolejny ponieważ to dzięki Wam mam nowy soft i mapy. Mapa 7894 działa super. W Białymstoku poruszając się dzisiaj po mieście zauważyłem bardzo dużo zmian w stosunku do wersji 7693.
    DZIĘKUJĘ
  • kazik4x4
    RS
    • 2008
    • 2728

    #2
    [O2] Dziura mocy przy 1700obr.min/80km/h/6-bieg

    Od jakiegoś czasu zaobserwowałem coś takiego, że kiedy jadę sobie powiedzmy 70km.h spacerowo za TIRem ktorego własnie doszedłem, cały czas na 6-ce, wciskam gaz i wóz idzie, przy ca.80km/h i ca 1700obr/min ma "chwilę słabości". Czyli od 70kmh ciągnie równo, przy 80kmh chwile sie zamuli (ułamek sekundy, nie więcej niż pół) i dalej jak strzała...
    Silnik dłubnięty do ok. 160-165KM, przebieg 24000km

    zmodzić softa jeszcze, czy jak?? Wcześniej tego nie obserwowałem.

    Komentarz

    • abstinent
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 4842
      • Octavia II combi (1Z5)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      kazik4x4, turbo pewnie przeładowuje
      przy takiej jeździe to długo ono nie pociągnie
      ja gaz to wciskam od ok 1900 a do dechy 2400-2500
      1600-1700 to delikatnie się trzyma

      Komentarz

      • kazik4x4
        RS
        • 2008
        • 2728

        #4
        abstinent, abstinent, akurat u mnie jest taki niuton i moc że taki styl jazdy jest dosyć bezstresowy, a po trasie suszarka i tak się przewietrzy

        Komentarz

        • abstinent
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 4842
          • Octavia II combi (1Z5)
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          :shock: :shock: :shock:

          Komentarz

          • german81
            L&K
            • 2010
            • 1414
            • Octavia II combi (1Z5)
            • AUQ 1.8 20VT 180 KM
            • BZB 1.8 TSI 160 KM

            #6
            zrob logi z bloku 3 8 11
            diagnostyka vag 602-614-253

            Komentarz

            • alxxx
              RS
              • 2010
              • 1823
              • Octavia I (1U2)
              • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

              #7
              Zamieszczone przez abstinent
              :shock: :shock: :shock:
              zgadzam się.. :shock:
              VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
              Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

              Komentarz

              • abstinent
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 4842
                • Octavia II combi (1Z5)
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                #8
                Zamieszczone przez kazik4x4
                abstinent, akurat u mnie jest taki niuton i moc że taki styl jazdy jest dosyć bezstresowy, a po trasie suszarka i tak się przewietrzy
                nie obraź się, ale...
                masz program, więc domyślam się że nitutków masz więcej niż w serii, więc tym bardziej trzeba umiejętnie jeździć
                Już srał pies dwumase, sprzęgło, poduszki pod silnikiem itp które przy takiej jeździe będą zaraz do wymiany
                Ale gdy w ciskasz gaz z tak niskich obrotów, to komp daje do turbo sygnał o max doładowaniu
                Tylko że turbo nie bierze tego samo z siebie a potrzebne są do tego spaliny z silnika, których trzeba trochę więcej, a żeby było więcej, to... :?:

                silnik musi trochę szybciej pracować "czytaj: mieć wyższe obroty"

                Jazda ta może i jest bezstresowa, tylko kiedyś przy wyprzedzaniu wejdzie silnik w tryb awaryjny, i będzie ciepło w spodniach :shhh

                A jak chcesz przewietrzyć turbo (co na szybko polecam) to na autostradę i trzymać obroty tak prawie na czerwonym polu przez kilka km żeby porządnie rozgrzać ją
                Oczywiście z małymi przerwami

                Komentarz

                • TomekRs
                  RS
                  • 2011
                  • 1670

                  #9
                  przy 70km/h to ja wrzucam 4 i to nie zawsze.. a ciagne ja do samego konca praktycznie

                  Komentarz

                  • kazik4x4
                    RS
                    • 2008
                    • 2728

                    #10
                    octaviars1, eee.... ja jeżdzę bardziej po emerycku
                    abstinent nie obrażam się, wiem o czym piszesz. Nie mart się że tak non stop jeżdzę. Powiedzmy 2-3 x na tydzień nie chce mi się ręki z zagłówka obok zdjąc więc ciagnę "z dołu"
                    german81, podjadę do kogoś kto ma VAGa niech mi obejrzy, dzieki

                    Komentarz

                    • abstinent
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 4842
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                      #11
                      kazik4x4, ale można jechać spacerowo na 4-ce a nie 6-ce przy 70 :P
                      u mnie 5-tkę zapinam przy 80, a najlepiej silnik się ma 90-100 po płaskim
                      naprawdę szkoda samochodu, zwłaszcza że masz program, a do tego jak niutki nie idą płasko to...
                      ja wiem że mamy klekoty i kusi taka jazda, ale to nie wolnossaki :idea:

                      Komentarz

                      • cysterniarz
                        RS
                        • 2008
                        • 1887
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez kazik4x4
                        jadę sobie powiedzmy 70km.h spacerowo za TIRem ktorego własnie doszedłem, cały czas na 6-ce, wciskam gaz i wóz idzie
                        O kufa, grubo ! :shock:
                        kazik4x4, ile ty tych niutków masz, że on sie odpycha na tak małych obrotach? (masz prog. na mocny dół?)
                        U mnie na 6-ce ostatnio pajęczynę widziałem :diabelski_usmiech

                        Komentarz

                        • abstinent
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 4842
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                          #13
                          a właśnie, przełożenia są takie jak w BKD :?:

                          Komentarz

                          • kazik4x4
                            RS
                            • 2008
                            • 2728

                            #14
                            cysterniarz, Moc jakieś 163-165KM a moment ca 357-361Nm, przy czym było mówione żeby to koleś tak rozpisał, żeby maksymalnie z dołu ciągnął, nie ma jakiejś tragedii ale szału też. Wiadomo, że to nie wyskakuje jak z procy tylko powoli się zbiera, ale jak mam przed sobą pół kilometra pustego pasa to po co mam rękę z zagłówka zdejmować??
                            abstinent, trzeba by po numerach skrzyni sprawdzić, ale podejrzewam że jedynka jest nieco krótsza niż w ośce.

                            Co do logów to w weekend jadę do takiego jednego magika z Radomia na Łąkową, rzekomo będzie możliwość elektrycznego dopięcia haldexa (by przycisk) już w momencie ruszania. Poproszę go żeby zrobił logi kanałów które kolega german81 wymienił i to ocenił.

                            Komentarz

                            • loru
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 4286
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez kazik4x4
                              przy ca.80km/h i ca 1700obr/min ma "chwilę słabości".
                              przecież turbo musi napompować cały układ zanim dojdzie to ciśnienie do komory spalania to się nie dziw, że ma chwilową zwłokę, w związku z tym większość zaczyna cisnąć jak ma obroty w granicach 2500rpm.
                              O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                              Komentarz

                              • zepter00
                                RS
                                • 2008
                                • 2304

                                #16
                                kazik4x:4 Z takim programem i z twoimi manierami - nawykam co do jazdy, możesz już mentalnie się przygotować na wymianę kilku elementów.
                                Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                                "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                                Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                                Komentarz

                                • abstinent
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 4842
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez kazik4x4
                                  cysterniarz, moment ca 357-361Nm, przy czym było mówione żeby to koleś tak rozpisał, żeby maksymalnie z dołu ciągnął
                                  jeśli chodzi o Nm to tyle(kapkę mniej) to jest w serii
                                  Powinno być przy tej mocy ok 390Nm i to jest taki max dla tego silnika z powodu na słabą suszarkę i DPF-a
                                  I lepiej jak moment jest wyżej rozpisany a nie właśnie z dołu żeby brał :lol:

                                  [ Dodano: Sro 25 Sty, 12 12:24 ]
                                  Zamieszczone przez zepter00
                                  możesz już mentalnie
                                  i finansowo

                                  Zamieszczone przez zepter00
                                  przygotować się na wymianę kilku elementów.

                                  Komentarz

                                  • kazik4x4
                                    RS
                                    • 2008
                                    • 2728

                                    #18
                                    Zamieszczone przez loru
                                    Zamieszczone przez kazik4x4
                                    przy ca.80km/h i ca 1700obr/min ma "chwilę słabości".
                                    przecież turbo musi napompować cały układ zanim dojdzie to ciśnienie do komory spalania to się nie dziw, że ma chwilową zwłokę, w związku z tym większość zaczyna cisnąć jak ma obroty w granicach 2500rpm.
                                    Loru, przyspieszania zaczynam nieco wcześniej więc to nie zwłoka. To dziura a właściwie dziurka, ułamek sekundy może niecałe pół sekundy, w którym traci ciąg a po chwili zaczyna go mieć.

                                    [ Dodano: Sro 25 Sty, 12 12:35 ]
                                    Zamieszczone przez zepter00
                                    kazik4x:4 Z takim programem i z twoimi manierami - nawykam co do jazdy, możesz już mentalnie się przygotować na wymianę kilku elementów.
                                    kolego, jak mogę mieć prośbę to nie zabieraj głosu w moich tematach jak nie masz nic do powiedzenia poza wtrąceniem paru głupot tak z dupy.
                                    Nie pytam co będzie do wymiany a co nie, tylko pytam o możliwe przyczyny.
                                    Koledzy w.w. mówią rzeczowo, a Ty bawisz się w proroka i wróżysz z fusów gdzieś obok tematu.


                                    Pozdrawiam znawcę programów i manier. Po raz kolejny wciskam Ci "nie pomógł".

                                    Komentarz

                                    • abstinent
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 4842
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                      #19
                                      Zamieszczone przez kazik4x4
                                      pytam o możliwe przyczyny.
                                      Koledzy w.w. mówią rzeczowo
                                      No to pisze rzeczowo
                                      PSJ - prawdopodobnie główna przyczyna
                                      na razie lekka dziura, a za chwilę będzie co chwilę w awaryjny wchodził

                                      logi+sprawdzenie błędów

                                      Komentarz

                                      • TomekRs
                                        RS
                                        • 2011
                                        • 1670

                                        #20
                                        Zamieszczone przez kazik4x4
                                        octaviars1, eee.... ja jeżdzę bardziej po emerycku
                                        abstinent nie obrażam się, wiem o czym piszesz. Nie mart się że tak non stop jeżdzę. Powiedzmy 2-3 x na tydzień nie chce mi się ręki z zagłówka obok zdjąc więc ciagnę "z dołu"
                                        german81, podjadę do kogoś kto ma VAGa niech mi obejrzy, dzieki
                                        od poczatku tak jezdzilem i jakis czasu temu po obserwacjach u znajomych z dieslami postanowilem troche odpuscic i wyszlo co wyszlo. Auto lapie zawiechy i gowno nie jedzie. Dopiero wyjezdzenie 10l ropy w przeciagu 15min dalo efekt taki, ze auto 3tyg jezdzi jak bajka. A zrobilem to co pisalem juz wczesniej. 1-2-3-4 do samego konca i od razu pedal w podloge. Jak auto po tych 30min stanelo na chwile na wolnych obrotach mialo 750obr/min ale wydech chodzil jak w subaru impreza :?

                                        Komentarz

                                        • kazik4x4
                                          RS
                                          • 2008
                                          • 2728

                                          #21
                                          Panowie, wyżej w jednym z wątków napisałem, że tak przyspieszać zdarza mi się 2-3 razy w miesiącu, sporo tras robię po ekspresówkach, to nie jest mój pierwszy diesel a chyba 30-ty któryś, więc wiem co i jak się robi z dieslem.

                                          Komentarz

                                          • loru
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2007
                                            • 4286
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                            #22
                                            Zamieszczone przez kazik4x4
                                            Loru, przyspieszania zaczynam nieco wcześniej więc to nie zwłoka. To dziura a właściwie dziurka, ułamek sekundy może niecałe pół sekundy, w którym traci ciąg a po chwili zaczyna go mieć.
                                            masz wykres po modyfikacji ? być może przy tych obrotach masz dołek który jest bardziej wyczuwalny na 6-tym biegu.
                                            - możesz też mieć już lekko zapieczone kierowniczki i się przycinają na ułamek sekundy
                                            - tak jak koledzy radzili zrobić logi dynamiczne to sporo wyjaśni

                                            tu trochę o tym jak je zrobić i wstępni zinterpretować:
                                            Przepływomierz oznaczenie czujnika: G70 niem.: Luftmassenmesser (lmm) ang.: Air Flow Meter (MAF) pl.: przepływomierz masy powietrza, miernik masy powietrza potocznie: przepływka Aby dokonać analizy przepływomierza musimy logować dynamicznie następujące grupy: 000, 003, 008, 010 oraz 011. 1. badan...

                                            Największe forum o Audi A4 i innych modelach marki. 200 tys. użytkowników i ponad 4,7 mln postów, to ogromna baza wartościowej i przydatnej treści.

                                            i takie tam zabawy z excelem
                                            Matka natura (mutter natur? ) wyposażyła nasze ukochane autka w bardzo potężne narzędzia pomiarowe oraz interface umożliwiający podejrzenie co tam się w tym naszym superkomputerze aktualnie dzieje. Wśród czułych instrumentów pomiarowych znajdziemy w pełni funkcjonalną stację meteorologiczną oraz ...
                                            O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                            Komentarz

                                            • piramida
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 12222
                                              • Superb III (3V3)

                                              #23
                                              kazik4x4, przy 70km/h podczas wyprzedzania robi sie redukcję na 3 bieg i ogień a nie startuje sie z6 biegu :shock:
                                              Przynajmniej ja tak jezdzę, zapinam 3 i ciągnę do końca czyli do około 130km/h
                                              superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                              poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                              Komentarz

                                              • mrfazi
                                                • 2010
                                                • 3103
                                                • Superb III (3V3)
                                                • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM
                                                • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                                #24
                                                Zamieszczone przez piramida
                                                przy 70km/h podczas wyprzedzania robi sie redukcję na 3 bieg
                                                Dokładnie tak i nie ma bata , choć i mnie też się zdarza jazda na obrotach oscylujących w okolicach 1500-2000 (typowe dla PSJ ), to jednak nie startuję ostro w górę bo właśnie da się odczuć czasem takie dziwne zachowanie motoru. Mod silnika mi się nie marzy, 140 koników styka .

                                                Zamieszczone przez octaviars1
                                                Dopiero wyjezdzenie 10l ropy w przeciagu 15min dalo efekt taki, ze auto 3tyg jezdzi jak bajka.
                                                Jak to zrobiłeś 10l/15min :shock: , ale faktem jest, że jak autko zostanie porządnie "przewietrzone" to mam wrażenie jakby było mu "lżej" i ma lepszego kopa, tyle że punkty lecą po takim czymś (a ci niebiescy o to już dbają, czas zakupić CB :P )

                                                Komentarz

                                                • TomekRs
                                                  RS
                                                  • 2011
                                                  • 1670

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez mrfazi
                                                  Zamieszczone przez piramida
                                                  przy 70km/h podczas wyprzedzania robi sie redukcję na 3 bieg
                                                  Dokładnie tak i nie ma bata , choć i mnie też się zdarza jazda na obrotach oscylujących w okolicach 1500-2000 (typowe dla PSJ ), to jednak nie startuję ostro w górę bo właśnie da się odczuć czasem takie dziwne zachowanie motoru. Mod silnika mi się nie marzy, 140 koników styka .

                                                  Zamieszczone przez octaviars1
                                                  Dopiero wyjezdzenie 10l ropy w przeciagu 15min dalo efekt taki, ze auto 3tyg jezdzi jak bajka.
                                                  Jak to zrobiłeś 10l/15min :shock: , ale faktem jest, że jak autko zostanie porządnie "przewietrzone" to mam wrażenie jakby było mu "lżej" i ma lepszego kopa, tyle że punkty lecą po takim czymś (a ci niebiescy o to już dbają, czas zakupić CB :P )
                                                  Uwierz mi, ze nie zorientowalbym sie gdyby nie komputer, ktory z 280km do przejechania nagle pokazal 60km i odziwo nie zapalila sie rezerwa!! Wnerwialo mnie to, ze auto sie zamula i postanowilem sprawdzic co mu jest. Mierzenie elastycznosci na 4 biegu jakos srednio mi sie podobalo i postanowilem sprawdzic czy nadal przyspiesza w takim czasie jak podaje katalog. Czyli tak jak pisalem wczesniej: LC,ASR 1,2,3 do samego konca od razu pedal do konca wciskalem. Potem LC bez ASR i to samo, potem normalnie z ASR i normalnie bez ASR. Kilka takich przejazdzek i auto naprawde chodzilo jak marzenie. Czulem wlasnie, ze lzej mu sie pracuje, chcialo samo az jechac do przodu.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...