Temperatura silnika

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • greg505
    L&K
    • 2013
    • 1239

    Temperatura silnika

    Istnieje możliwość kupna samych kół, albo zamiany na takie jak w poniższym linku za moją dopłatą?
    link:http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=62952
    Pozdrawiam
    Black magic
  • ajoter
    Ambiente
    • 2012
    • 152
    • Octavia II (1Z3)
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    #2
    Temperatura silnika

    Cześć

    Dzisiaj rano jak jechałem do roboty (dystans ok 60 km) zauważyłem ze temp silnika spadła z 90 do ok. 70 stopni Stało się tak po około 45 km.Ogrzewanie na full, wentylator poz. 2 Zastanawiam się co jest nie tak termostat ,czujnik czy może sam płyn stracił już swoje właściwości. Od poprzedniego właściciela mojej czeszki nie dostałem żadnej informacji czy płyn był kiedykolwiek wymieniany. Myślę sobie ok jak będę wracał w drugą strone to zobacze czy będzie to samo. Godz. 14 wsiadam w auto,odpalam bez problemu, silnik po ok 12 km osiąga 90 stopni i śmigam w stronę Gdańsk. I sytuacja się powtarza, jak zacząłem stawać na światłach na wjeździe do trójmiasta temperatura zjechała znowu do 70 stopni natomiast zamiast ciepłego powietrza zaczęło lecieć chłodniejsze. Wyłączyłem ogrzewanie z ciekawości i temp. skoczyła z powrotem na 90 stop. Co może być tego powodem? Zawieszający się termostat? Czy może sam płyn zaczyna krzepnąć(?) ze względu na swój wiek.

    Komentarz

    • tomus7
      RS
      • 2010
      • 1896
      • Peugeot

      #3
      Jak w wielu tematach na tym forum termostat
      ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
      http://www.bunkry.pl/pl/index.html
      a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
      http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
      Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

      Komentarz

      • mrrudzin
        Rider
        • 2009
        • 403

        #4
        Płyn w 70* raczej nie zaczął krzepnąć. Gdyby krzepł, miałbyś problem przy odpalaniu, bo pompa wody miałaby nie lada wyzwanie

        Rzecz polega na tym że rano w Gdańsku było jakieś -15*C, a że diesel nie daje tak dużo ciepła żeby nagrzać siebie i Ciebie (kabinę). Pewnie stało się to jak jechałeś spotojnie, albo stałeś w korku. Jakbyś auto przegonił - ilość wytwarzanego ciepła by się zwiększyła a co za tym idzie temperatura by skoczyła.
        Warto wspomnieć że wskazówka temp. pokazuje 90* nawet gdy temp. silnika spadnie do 75* (albo podejdzie bodajże do 100*) tylko po to by nie denerwować kierowcy(?)

        Miałem podobnie jak w zeszłym roku (było jakieś -20) jechałem 1.4TSI spokojnie trójmiejską obwodnicą. Spokojna jazda + włączone ogrzewanie wnętrza sprawiło że temperatura poleciała do ok. 70*. Wystarczyło troche pogonić auto, albo wyłączyć ogrzewanie a wszystko wracało do normy. Rzecz miała miejsce w dwuletnim aucie.

        Komentarz

        • ajoter
          Ambiente
          • 2012
          • 152
          • Octavia II (1Z3)
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          Kod:
          Rzecz polega na tym że rano w Gdańsku było jakieś -15*C, a że diesel nie daje tak dużo ciepła żeby nagrzać siebie i Ciebie (kabinę). Pewnie stało się to jak jechałeś spotojnie, albo stałeś w korku. Jakbyś auto przegonił - ilość wytwarzanego ciepła by się zwiększyła a co za tym idzie temperatura by skoczyła.
          Wydaje mi się (albo tylko mi się wydaje :wink: ) ze mimo tego ze codziennie latam Gdańsk ->Elbląg -> Gdańsk silnik potrafi wytworzyć tyle ciepła by ogrzać siebie jak i mnie. Skoro po przejechaniu 60 km i przez cała drogę trzyma temperaturę 90 stopni to zastawiam się tylko dlaczego traci aż 20 stopni ciepła gdy na przykład dojeżdżam do zjazdu z "7" na Elbląg to już temperatura silnika jest niższa. Wydaje mi się tak jak tomus7 ze to wina termostatu. Jutro jadę po robocie do mechanika na sprawdzenie wszystkiego.Ale już po rozmowie telefonicznej z nim potwierdził ze to termostat. :twisted:

          Komentarz

          • mrrudzin
            Rider
            • 2009
            • 403

            #6
            Napisze jeszcze raz - miałem podobnie przy podobnych mrozach.

            Termostat oczywiście możesz wymienić, płyn chłodniczy też, pewnie nawet to pomoże. Albo nie zauważysz różnicy bo niedługo będzie cieplej

            Komentarz

            • piramida
              RS
              • 2009
              • 12222
              • Superb III (3V3)

              #7
              Panowie diesle tak mają, jak w trasie lecisz na niskich obrotach i mocna dmuchawa to niestety nie dogrzeje sie silnika, to samo w miescie gdzie podczas mrozów temp wody nie dochodzi do 90stopni więc nie ma sie czym przejmować.
              Czym zimniej tym bardziej przejebane da diesla :szeroki_usmiech

              [ Dodano: Pon 30 Sty, 12 22:35 ]
              ajoter, wymienisz termostat i będzie to samo :diabelski_usmiech czasami stojąc na światłach temp silnika z 90 może spaść do około 80 lub niżej, czym mocniejsze grzanie tym szybciej tem spadnie :P

              [ Dodano: Pon 30 Sty, 12 22:36 ]
              albo inaczej, spróbujcie zagrzać diesla na postoju
              superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

              poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

              Komentarz

              • tomikt
                Rider
                • 2007
                • 391

                #8
                ja w tym roku zainwestowałem w kawałek tekturki wrzucony przed chłodnice - wyraźnie cieplej i nic sie nie dzieje. jak się ociepli - wywalę tekturkę.


                był dosyć krewki wątek w sprawie zasłaniania chłodnicy ale trudno dla minie było wyciągnąć konkluzję z dyskusji czy tak czy nie wiec spróbowałem.
                ech...
                TomikT

                Komentarz

                • alxxx
                  RS
                  • 2010
                  • 1823
                  • Octavia I (1U2)
                  • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                  #9
                  Coś dziwnie gadacie, raczej układ chłodzenia nie bangla. Ja dziś rano zrobiłem około 50km przy -22 i jak chwyciło 90 tak stało, i tak ma być. termostat ma za zadanie regulować temp silnika w danym zakresie i skoro Ci lata temp 70-90 to cos jest nie tak.

                  Wymień termostat i będzie dobrze, jest jeszcze kwestia czujnika temp. ale stawiam na termostat. podlącz kompa jak wrócisz po takiej trasie i zobacz jaką temp widzi ECU to sie przerazisz. a spalanie jak na mfa?

                  Zamieszczone przez tomikt
                  był dosyć krewki wątek w sprawie zasłaniania chłodnicy ale trudno dla minie było wyciągnąć konkluzję z dyskusji czy tak czy nie wiec spróbowałem.
                  Dobrze gadasz, jak ktoś niewiele lata to czemu nie pomóc samochodowi? temp pójdzie w góre to tekture czy kto co tam wsadzi wywalić i będzie wporządku
                  VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                  Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                  Komentarz

                  • piramida
                    RS
                    • 2009
                    • 12222
                    • Superb III (3V3)

                    #10
                    alxxx, zatrzymaj sie tak na 5-10min z włączoną dmuchawą i przyglądnij się wskazówce temp wody :wink:

                    P.S. ja też tak mam że podczas jazdy jest 90 ale wystarczy sie na chwilę zatrzymać i temp spada
                    superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                    poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                    Komentarz

                    • alxxx
                      RS
                      • 2010
                      • 1823
                      • Octavia I (1U2)
                      • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez piramida
                      alxxx, zatrzymaj sie tak na 5-10min z włączoną dmuchawą i przyglądnij się wskazówce temp wody :wink:

                      P.S. ja też tak mam że podczas jazdy jest 90 ale wystarczy sie na chwilę zatrzymać i temp spada
                      Jestem w stanie w to uwierzyć jak zapalisz furaka i jedziesz sobie zanim się mały obieg zagrzeje i staniesz gdzieś na światłach w momencie powolnego uchylania termostatu - ale też mi to ciężko przyjdzie. Jak pisał kiedyś german81 w naszych autkach przy 75 na Ecu na tablicy już masz 90. Niech się wypowiedzą znawcy z większym doświadczeniem. Nie neguje Twoich wypowiedzi może Twoja skodiczka tak ma - ale moja nie ma ani druga brata też nie.
                      Tak na chłopski rozum.. skoro termostat działa w przedziale 87-102st C to ile byś musiał mieć na silniku skoro Ci leci wskazówka jak gdzies staniesz? Spróbuj Zagotować w jakimś naczyniu termostat to fajnie widać z jaką szybkością zachodzi proces otwierania<->zamykania
                      VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                      Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                      Komentarz

                      • rymeks
                        Drive
                        • 2007
                        • 93
                        • Octavia III (5E3)
                        • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
                        • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                        #12
                        Z tego co kojarzę termostat otwiera się przy ok 80stopniach więc może dopiero się otwarł i nabrał płynu z chłodnicy (-20st) więc zanim chłodne doszło do termostatu to się zrobiło 70 na silniku.
                        Trzeba go rozgrzać tak do 70 i sprawdzić chłodnicę - jak będzie ciepła to termostat puszcza - jak nie to myślę że nie ma co szukać. Po prostu taki silnik.
                        Octavia 3 RS TSI
                        Octavia 2 BXE +

                        Komentarz

                        • Doba
                          Rider
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 357
                          • Octavia III (5E3)
                          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez tomikt
                          a w tym roku zainwestowałem w kawałek tekturki wrzucony przed chłodnice - wyraźnie cieplej i nic sie nie dzieje. jak się ociepli - wywalę tekturkę.
                          tektórkę to można sobie pod nogi podłożyć.

                          Panowie mamy ZIMĘ jest na dworze mróz jakby kto nie odczuł tego
                          Diesel przy takiej temperaturze nie ma żadnych szans aby utrzymał temperaturę nawet 85 st.C

                          Wymiana termostatu może - ale nie musi coś pomóc. Jedyne rozwiązanie to - Webasto dogrzeje Ci samochód.
                          MECHANIKA # WULKANIZACJA # MYJNIA # SPRZEDAŻ NOWYCH OPON # PROSTOWANIE FELG #

                          Zapraszamy : http://ww.facebook.com/navigator.auto


                          # # # # # # # # # # #

                          Moja O2
                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=51159

                          Komentarz

                          • Tomato
                            Rider
                            • 2010
                            • 303
                            • Volkswagen
                            • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                            #14
                            u mnie tak samo jak u kolegi piramida, trzyma ladnie temperature na zegarach 90 st ale jak popyrkam z 5 - 10 min na niskich obrotach zaznaczam z nawiewem na kabine to troche spada temp. a silnik nagrzewa sie przy zimowym stylu jazdy(delikatnie i nie za wysoko z obrotami na poczatku) tak jak u wiekszosci.

                            Komentarz

                            • mrrudzin
                              Rider
                              • 2009
                              • 403

                              #15
                              Zamieszczone przez alxxx
                              Zamieszczone przez piramida
                              alxxx, zatrzymaj sie tak na 5-10min z włączoną dmuchawą i przyglądnij się wskazówce temp wody :wink:

                              P.S. ja też tak mam że podczas jazdy jest 90 ale wystarczy sie na chwilę zatrzymać i temp spada
                              Jestem w stanie w to uwierzyć jak zapalisz furaka i jedziesz sobie zanim się mały obieg zagrzeje i staniesz gdzieś na światłach w momencie powolnego uchylania termostatu - ale też mi to ciężko przyjdzie. Jak pisał kiedyś german81 w naszych autkach przy 75 na Ecu na tablicy już masz 90. Niech się wypowiedzą znawcy z większym doświadczeniem. Nie neguje Twoich wypowiedzi może Twoja skodiczka tak ma - ale moja nie ma ani druga brata też nie.
                              Tak na chłopski rozum.. skoro termostat działa w przedziale 87-102st C to ile byś musiał mieć na silniku skoro Ci leci wskazówka jak gdzies staniesz? Spróbuj Zagotować w jakimś naczyniu termostat to fajnie widać z jaką szybkością zachodzi proces otwierania<->zamykania
                              Wszystko fajnie, tylko jak już pisałem temperatura na zegarach nie jest rzeczywistą temperaturą silnika. Przechodzi ona "lifting dla oka" dzięki któremu gdy temp. silnika spadnie do 75 stopni - dalej jest 90. Kto nie wierzy niech zgasi auto na mrozie i obserwuje wskazówkę temp. Powinna od razu zacząć spadać - a tak nie jest.

                              Jeśli mamy się sprzeczać przy jakiej temp otwiera się termostat i jaka temp. była - jedyna opcja to logi z VCDSa.

                              Kupuje teorię, że gdy ciecz o temp. 80* zmieszała się z cieczą o temp. -20* to w wyniku powstało mały spadek temp.

                              Komentarz

                              • piramida
                                RS
                                • 2009
                                • 12222
                                • Superb III (3V3)

                                #16
                                alxxx, zapomniałem dodać że nie posiadam zworu EGR przez co silnik znacznie wolniej sie nagrzewa ale jak dojdzie do 90 to podczas jazdy już nie schodzi.
                                superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                Komentarz

                                • ajoter
                                  Ambiente
                                  • 2012
                                  • 152
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                  #17
                                  Ok, trochę poczytałem, popytałem i jakieś zdanie sobie wyrobiłem. Tak wiec sprawdziłem rury, ta która wychodzi od termostatu jest zimna, druga rura jest ciepła( goraca). chłodnica zimna. czyli myśle ze jest ok. Podczas jazdy przy prędkości ok 100 km/h temperatura ładnie się trzyma na 90 stopni, rozumiem ze termostat przy 87 stop. powinien sie otworzyć a płyn chłodniczy powinien pójść dalej na chłodnice. Gdy np. dojezdza sie do swiateł, albo do jakiegoś korku sam silnik nie jest zbyt obciążony- pracuje na biegu jałowym, a ze wzgledu na to ze na zewnątrz jest ok. - 10 w dzień to te ciepło po prostu traci co objawia sie spadkiem temperatury (termostat powinien sie zamknąć - co zgadza się z tym co sprawdziłem rura jest zimna. Prosty wniosek, silnik po prostu jest nie dogrzany i nie potrafi tego ciepła zbyt szybko odzyskać. Widać ten typ tak ma.

                                  Kod:
                                   ..kawałek tekturki wrzucony przed chłodnice - wyraźnie cieplej i nic sie nie dzieje. jak się ociepli - wywalę tekturkę.
                                  Dzięki ale nie :wink: ta tekturkę
                                  Kod:
                                  to można sobie pod nogi podłożyć
                                  by sie dywaniki nie pobrudziły :lol:

                                  Kod:
                                  a spalanie jak na mfa?
                                  Ogólne gdy silnik jest zimny (zaraz po rozruchu) to tak podchodzi pod 6-7 l/100km gdy się rozgrzeje to już trzyma w okolicach 4.6 l/100km

                                  Wiec nadal obstawiam ze to nie termostat bo jak by silnik wogóle nie trzymał temperatury to spalanie było by cały czas większe.
                                  Wiec ten typ po prostu tak ma :diabelski_usmiech

                                  Jak temperatura otoczenia skoczy gdzieś bliżej zera to obadam wówczas sytuacje. Jak silnik nadal bedzie tracić temperature to odrazu wymianiem to co trzeba

                                  Komentarz

                                  • Dejwid
                                    Rider
                                    • 2010
                                    • 416
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • CCZA 2.0 TSI RS 200 KM

                                    #18
                                    Dzisiaj rano przy mrozie -18°C zrobiłem 30km, po tej trasie na maxi pokazało 74°C. Klima ustawiona na 22°C.
                                    Fabia 1.9 TDI V/RS-Line ---> Octavia 1.9 TDI V/RS-Line ---> Octavia 2.0 TSI V/RS

                                    Komentarz

                                    • cezary 70
                                      Elegance
                                      • 2009
                                      • 940

                                      #19
                                      termostat

                                      Witam ja mam szkodnika 1.9 101 km silnik jest na pompowtryskiwaczach i dziś przy tej tem pereturze rannej nie osiągnął 90 stopni . Jeżeli ktoś może mi pokazać gdzie mieści się termostat w tym modelu silnika to będę wdzięczny. Pozdrawiam
                                      cezary

                                      Komentarz

                                      • Tippo
                                        L&K
                                        • 2009
                                        • 1349
                                        • Octavia III (5E3)
                                        • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                                        #20
                                        Dzisiaj rano przy mrozie -18°C zrobiłem 30km, po tej trasie na maxi pokazało 74°C. Klima ustawiona na 22°C.
                                        Heheh, a juz myslalem ze mam w BKC termostat do wymiany, ja po 10km z przerwami mialem 70 na blacie, przy czesciowo zaslepionym EGR :P
                                        Silnik nie ruszany 7 letni... Pali od razu, na wszelki wypadek dotankowalem i dolalem stp z antyzelem.

                                        Komentarz

                                        • ajoter
                                          Ambiente
                                          • 2012
                                          • 152
                                          • Octavia II (1Z3)
                                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                          #21
                                          Kod:
                                          jeżeli ktoś może mi pokazać gdzie mieści się termostat w tym modelu silnika to będę wdzięczny


                                          lub tutaj poz 21 to termostat (fot z service workshop manual)

                                          Komentarz

                                          • piramida
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 12222
                                            • Superb III (3V3)

                                            #22
                                            Re: termostat

                                            Zamieszczone przez cezary 70
                                            Witam ja mam szkodnika 1.9 101 km silnik jest na pompowtryskiwaczach i dziś przy tej tem pereturze rannej nie osiągnął 90 stopni . Jeżeli ktoś może mi pokazać gdzie mieści się termostat w tym modelu silnika to będę wdzięczny. Pozdrawiam
                                            to nie wina termostatu tylko srogiej zimy i silnika diesla
                                            superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                            poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                            Komentarz

                                            • vaz
                                              Elegance
                                              • 2010
                                              • 799
                                              • Octavia II (1Z3)
                                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                              #23
                                              Dzisiaj przy -16*C w cyklu miejskim sprawdziłem jak nagrzewa się mój TDI. Przy wyłączonym ogrzewaniu kabiny temperaturę 90*C osiągnął po 8 km jazdy. Włączenie ogrzewania na 19*C powodowało spadek temperatury silnika do około 80*C. Natomiast w trasie silnik bezproblemowo utrzymuje temp. 90*C przy włączonym ogrzewaniu kabiny.
                                              Dodam jeszcze, że w czasie tych mrozów bardzo doceniłem fabryczną nagrzewnicę elektryczną
                                              Antyfotoradar Valentine1
                                              Harry II Classic+Sirio ML145

                                              Komentarz

                                              • ajoter
                                                Ambiente
                                                • 2012
                                                • 152
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                #24
                                                Kod:
                                                to nie wina termostatu tylko srogiej zimy i silnika diesla
                                                Dobrze gada

                                                Kod:
                                                Dzisiaj przy -16*C w cyklu miejskim sprawdziłem jak nagrzewa się mój TDI. Przy wyłączonym ogrzewaniu kabiny temperaturę 90*C osiągnął po 8 km jazdy. Włączenie ogrzewania na 19*C powodowało spadek temperatury silnika do około 80*C. Natomiast w trasie silnik bezproblemowo utrzymuje temp. 90*C przy włączonym ogrzewaniu kabiny.
                                                Pozostaje się nam do tego przyzwyczaić ( sam się muszę przestawić bo pierwsza myśl od razu ze to termostat)Poprzednio jeździłem benzyniakiem i starym ropniakiem i takiego zjawiska nie zaobserwowałem. A tu taka niespodzianka :P Jeśli temperatura leciała by jeszcze niżej to można zacząć szukać przyczyny a tak nie ma się czego obawiać.

                                                Komentarz

                                                • Agamek12
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2006
                                                  • 9943
                                                  • Ford

                                                  #25
                                                  ajoter, może Cię to pocieszy, ale identyczny "problem" mam w swojej benzynowej Toyocie (długie nagrzewanie, wychładzanie podczas zatrzymania). W związku z tym postanowiłem jej dziś nieco pomóc i zasłoniłem tekturą 1/2 chłodnicy...
                                                  Adam... Używam:
                                                  Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                                  Passek: B6 175KM/366Nm

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...