u mnie jak na wskaźniku temp opadała podczas jazdy - to był czujnik temperatury walnięty. A wszystko działało oki.
Temperatura silnika
Zwiń
X
-
Wczoraj jechałem do Częstochowy. Przy jeździe 80-90 km/h na drodze jednopasmowej, nie było szans na osiągnięcie 90st. Dopiero na ekspresówce przy jeździe 110-120 km/h wskazówka ustawiła się na pionie. Temp. zewnętrzna -15 w aucie 20.
Dzisiaj godzina kręcenia się po mieście. Na zewnątrz -20 w środku 20 i wskazówka max w połowie drogi. Normalka, że przy takich temperaturach jest problem z dogrzaniem dieselka. Termostat otwiera się przy 87 st. Jak zostanie otworzony duży obieg to temperatura płynu spada. Żeby w takich warunkach termostat się otworzył, to trzeba naprawdę ciśnąć.
Komentarz
-
-
warto zwrócić uwage na dwie rzeczy:
- wentylator kab. bez elektrycznej nagrzewnicy bardzo skutecznie ochłodzi silnik
- czy wszyscy macie osłony silnika? (dolne i górną)
A mój ASV też jak jest mniej niż -15 ma problemy z utrzymaniem temp. Jak tylko przechodze na PSJ to odrazu wskazówka się kładzie (przy ogrzewaniu na full).
Komentarz
-
-
Stary już chyba jestem i pewnych rzeczy chyba nie jestem już w stanie ogarnąć. :| Byłem do dziś przekonany, że termostat jest po to by zapewniał optymalną temperaturę silnika, czyli jak temperatura małego obiegu czytaj blok silnika przekracza dopuszczalną temperaturę otwiera i powoduje wymianę gorącej cieczy z zimną znajdującą się w dużym obiegu, gdy temperatura cieczy spadnie termostat zamyka duży obieg by nie dopuścić do wyziębienia silnika i tak w kółeczko aż cały obieg osiągnie temperaturę. W przypadku przekroczenia parametrów całego obiegu włączą się wentylator w celu obniżenia temperatury. A tu czytam, że dizel tak ma albo TTTM. W domu jest benzyniak i dizel i nie obserwuję takich wahań, o jakich piszą uczestnicy forum. Jestem w szoku :shock:ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
http://www.bunkry.pl/pl/index.html
a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207
Komentarz
-
-
Panowie, a ja mam pytanko, w układzie chlodzenia mam trzy swiece podobne do zarowych silnik ASV i czy te swieczki nie powinny podgrzewac ukladu chlodzenia ?? tez mam problem z osiagnieciem temperatury podczas takich mrozow, termostat wymieniany tego lata.http://www.wimeb.markomp.net
Już nie moja Skodzina
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=31952
Komentarz
-
-
Panowie a taka osłona zimowa silnika http://www.skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=1940# , pomaga w tak ciężkie mrozy jak teraz ??http://www.wimeb.markomp.net
Już nie moja Skodzina
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=31952
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez makogPanowie a taka osłona zimowa silnika http://www.skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=1940# , pomaga w tak ciężkie mrozy jak teraz ??saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Szkoda, dzieki za info, ale nadal nie kumam dlaczego te 3 swieczki w ukladzie chlodzenia nie wspomagaja, nagrzewania silnika do osiagniecia optymalnej temperatury pracy silnika ( 90 stopni ) :evil:http://www.wimeb.markomp.net
Już nie moja Skodzina
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=31952
Komentarz
-
-
makog, a jak używasz ogrzewania w czasie jazdy?
ja gdybym dmuchał od początku na "3" to nie ma szans, zeby woda osiągneła 90 stopni w ciągu 25 km lużnego miasta przy -15 i mniej, musiałbym chyba lecieć z prędkością autostradową, żeby to osiągnąć.
na "2" też trwa to dłuuuuugo, jak mam ochotę na hardkor to uchylam szybę i jadę trochę bez ogrzewania
temperatura podnosi się wtedy stosunkowo szybko.
jak już złapie 90 to jest git.saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez fireman6Przy -10*C to bez ogrzewania dopóki nie złapie z 70*C wtedy na 18*C i 1kreskę na climatronicu i po 5-7km od ruszenia jest 90*C i można grzać normalnie już:szeroki_usmiech
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
No dzieki panowie za wyjasnienia, ale dlaej nie wiem na jakiej zasadzie dzialaja te 3 swieczki w ukladzie chlodzeniahttp://www.wimeb.markomp.net
Już nie moja Skodzina
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=31952
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez makogNo dzieki panowie za wyjasnienia, ale dlaej nie wiem na jakiej zasadzie dzialaja te 3 swieczki w ukladzie chlodzeniasaport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
także nagrzewnica elektryczna jest całkiem dobrym rozwiązaniem
ja u siebie nie zauważam wahań temperatury, jak już się rozgrzeje do 90 (3-4km) to tak trzyma->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Krzynol, ale do OI chyba takich rozwiazan jak nagrzewnica elektryczna nie byly stosowane .http://www.wimeb.markomp.net
Już nie moja Skodzina
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=31952
Komentarz
-
-
Mam takie pytanie. Jadę sobie do pracy, -25 st. C i jest ok, ale przed Chabówką jest zjazd - ok. 2 km i ja sobie powoli na III zjeżdżam, bez gazu. Przy takiej jeździe wskazówka temperatury spada mi z 90 na sam dół, natomiast ogrzewanie działa cały czas ok. W zeszłą zimą było podobnie (auto wtedy było nówką), choć z uwagi na łagodniejszą zimę temperatura spadała z 90 do 70st. C. Czy to normalne?
Komentarz
-
-
makog, nie było->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez krzynoltakże nagrzewnica elektryczna jest całkiem dobrym rozwiązaniem
ja u siebie nie zauważam wahań temperatury, jak już się rozgrzeje do 90 (3-4km) to tak trzyma
A co do opadania wskazówki przy hamowaniu biegiem itd to miałem tak jak tutaj piszecie tylko ze w listopadzie przy +15 stopniach spadało do 70-80stopni. Więc przy -20 to już ona (wskazówka) się powinna przekręcić dookoła :lol:VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
Jeżeli post okazał się pomocny kliknij
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez obrusMam takie pytanie. Jadę sobie do pracy, -25 st. C i jest ok, ale przed Chabówką jest zjazd - ok. 2 km i ja sobie powoli na III zjeżdżam, bez gazu. Przy takiej jeździe wskazówka temperatury spada mi z 90 na sam dół, natomiast ogrzewanie działa cały czas ok. W zeszłą zimą było podobnie (auto wtedy było nówką), choć z uwagi na łagodniejszą zimę temperatura spadała z 90 do 70st. C. Czy to normalne?
jadę z pracy ok 7km przez miasto tem. ok 50-60st. wskakuję na A4 (ok3km) i temperatura osiąga 90st. zjazd z autostrady i ok 3km przez miasto i tem. spada do 70st.
diesle mają to do siebie, że przy jeździe z obciążeniem (np autostradą, prędkość ok 140-150) się szybciej nagrzewają. po mieście niestety ale 90st. trudno osiągnąć.
climatronic ustawiony na 3 diody i 18st. po jeździe autostradowej nawiew zmniejsza się na dwie diody.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez krzynoltakże nagrzewnica elektryczna jest całkiem dobrym rozwiązaniem
ja u siebie nie zauważam wahań temperatury, jak już się rozgrzeje do 90 (3-4km) to tak trzyma
Komentarz
-
Komentarz