Temperatura silnika

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ruwado
    RS
    • 2009
    • 14890
    • Octavia IV (NX3)

    #26
    u mnie jak na wskaźniku temp opadała podczas jazdy - to był czujnik temperatury walnięty. A wszystko działało oki.
    pozdrawiam - Darek

    Komentarz

    • Waciak
      Ambiente
      • 2010
      • 173

      #27
      Zamieszczone przez Dejwid
      Dzisiaj rano przy mrozie -18°C zrobiłem 30km, po tej trasie na maxi pokazało 74°C. Klima ustawiona na 22°C.
      A to nie temp. oleju?
      Życie zaczyna się po...wyżej 4 tyś obrotów

      Komentarz

      • Dejwid
        Rider
        • 2010
        • 416
        • Octavia II (1Z3)
        • CCZA 2.0 TSI RS 200 KM

        #28
        Waciak, Tak temperatura oleju :P Teraz zobaczyłem że to temat o płynie ops:
        Fabia 1.9 TDI V/RS-Line ---> Octavia 1.9 TDI V/RS-Line ---> Octavia 2.0 TSI V/RS

        Komentarz

        • kabanos
          RS
          • 2011
          • 4544
          • Octavia I combi (1U5)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

          #29
          Wczoraj jechałem do Częstochowy. Przy jeździe 80-90 km/h na drodze jednopasmowej, nie było szans na osiągnięcie 90st. Dopiero na ekspresówce przy jeździe 110-120 km/h wskazówka ustawiła się na pionie. Temp. zewnętrzna -15 w aucie 20.
          Dzisiaj godzina kręcenia się po mieście. Na zewnątrz -20 w środku 20 i wskazówka max w połowie drogi. Normalka, że przy takich temperaturach jest problem z dogrzaniem dieselka. Termostat otwiera się przy 87 st. Jak zostanie otworzony duży obieg to temperatura płynu spada. Żeby w takich warunkach termostat się otworzył, to trzeba naprawdę ciśnąć.

          >>>moja srebrna kombi strzała<<<

          Komentarz

          • Space99
            Rider
            • 2008
            • 275
            • Octavia I (1U2)
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

            #30
            warto zwrócić uwage na dwie rzeczy:
            - wentylator kab. bez elektrycznej nagrzewnicy bardzo skutecznie ochłodzi silnik
            - czy wszyscy macie osłony silnika? (dolne i górną)

            A mój ASV też jak jest mniej niż -15 ma problemy z utrzymaniem temp. Jak tylko przechodze na PSJ to odrazu wskazówka się kładzie (przy ogrzewaniu na full).
            pozdrawiam Marcin

            Moja obecna Okta a poprzednia na ALH

            Komentarz

            • tomus7
              RS
              • 2010
              • 1896
              • Peugeot

              #31
              Stary już chyba jestem i pewnych rzeczy chyba nie jestem już w stanie ogarnąć. :| Byłem do dziś przekonany, że termostat jest po to by zapewniał optymalną temperaturę silnika, czyli jak temperatura małego obiegu czytaj blok silnika przekracza dopuszczalną temperaturę otwiera i powoduje wymianę gorącej cieczy z zimną znajdującą się w dużym obiegu, gdy temperatura cieczy spadnie termostat zamyka duży obieg by nie dopuścić do wyziębienia silnika i tak w kółeczko aż cały obieg osiągnie temperaturę. W przypadku przekroczenia parametrów całego obiegu włączą się wentylator w celu obniżenia temperatury. A tu czytam, że dizel tak ma albo TTTM. W domu jest benzyniak i dizel i nie obserwuję takich wahań, o jakich piszą uczestnicy forum. Jestem w szoku :shock:
              ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
              http://www.bunkry.pl/pl/index.html
              a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
              http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
              Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

              Komentarz

              • Space99
                Rider
                • 2008
                • 275
                • Octavia I (1U2)
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                #32
                bo te nowe diesle tak mają dlatego że mają niskie straty termiczne i same nie potrafią się nagrzać w małym obiegu a do tego dochodzi obieg nagrzewnicy który jest cały czas otwarty i chłodzony wentylatorem.
                pozdrawiam Marcin

                Moja obecna Okta a poprzednia na ALH

                Komentarz

                • makog
                  Rider
                  • 2010
                  • 345

                  #33
                  Panowie, a ja mam pytanko, w układzie chlodzenia mam trzy swiece podobne do zarowych silnik ASV i czy te swieczki nie powinny podgrzewac ukladu chlodzenia ?? tez mam problem z osiagnieciem temperatury podczas takich mrozow, termostat wymieniany tego lata.
                  http://www.wimeb.markomp.net
                  Już nie moja Skodzina
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=31952

                  Komentarz

                  • Space99
                    Rider
                    • 2008
                    • 275
                    • Octavia I (1U2)
                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                    #34
                    z tego co pamiętam to te świeczki podgrzewają układ chyba tylko do 50st i to w zależności od obciążenia elektryki grzeją ( nie zawsze wszystkie)...
                    Ale nie pytaj skąd to wiem bo już nie pamiętam :roll:
                    pozdrawiam Marcin

                    Moja obecna Okta a poprzednia na ALH

                    Komentarz

                    • makog
                      Rider
                      • 2010
                      • 345

                      #35
                      Panowie a taka osłona zimowa silnika http://www.skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=1940# , pomaga w tak ciężkie mrozy jak teraz ??
                      http://www.wimeb.markomp.net
                      Już nie moja Skodzina
                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=31952

                      Komentarz

                      • szkoda
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 22543

                        #36
                        Zamieszczone przez makog
                        Panowie a taka osłona zimowa silnika http://www.skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=1940# , pomaga w tak ciężkie mrozy jak teraz ??
                        w tym momencie mam zasłoniętą dokładnie CAŁĄ chłodnicę i generalnie jest dupa, więc sądzę, że ten plasticzek nic nie daje
                        saport techniczny baj DGW
                        była BKD+DSG '05 120kkm
                        była BXE '08 190kkm
                        no i nie ma :-)

                        Komentarz

                        • makog
                          Rider
                          • 2010
                          • 345

                          #37
                          Szkoda, dzieki za info, ale nadal nie kumam dlaczego te 3 swieczki w ukladzie chlodzenia nie wspomagaja, nagrzewania silnika do osiagniecia optymalnej temperatury pracy silnika ( 90 stopni ) :evil:
                          http://www.wimeb.markomp.net
                          Już nie moja Skodzina
                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=31952

                          Komentarz

                          • szkoda
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 22543

                            #38
                            makog, a jak używasz ogrzewania w czasie jazdy?
                            ja gdybym dmuchał od początku na "3" to nie ma szans, zeby woda osiągneła 90 stopni w ciągu 25 km lużnego miasta przy -15 i mniej, musiałbym chyba lecieć z prędkością autostradową, żeby to osiągnąć.
                            na "2" też trwa to dłuuuuugo, jak mam ochotę na hardkor to uchylam szybę i jadę trochę bez ogrzewania
                            temperatura podnosi się wtedy stosunkowo szybko.
                            jak już złapie 90 to jest git.
                            saport techniczny baj DGW
                            była BKD+DSG '05 120kkm
                            była BXE '08 190kkm
                            no i nie ma :-)

                            Komentarz

                            • fireman6
                              Rider
                              • 2009
                              • 360

                              #39
                              Przy -10*C to bez ogrzewania dopóki nie złapie z 70*C wtedy na 18*C i 1kreskę na climatronicu i po 5-7km od ruszenia jest 90*C i można grzać normalnie już
                              Skoda Octavia 1.9TDi Ambiente Rider 04r
                              Zapraszam https://www.facebook.com/detailingzpasja

                              Komentarz

                              • szkoda
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 22543

                                #40
                                Zamieszczone przez fireman6
                                Przy -10*C to bez ogrzewania dopóki nie złapie z 70*C wtedy na 18*C i 1kreskę na climatronicu i po 5-7km od ruszenia jest 90*C i można grzać normalnie już
                                otóż to :szeroki_usmiech
                                saport techniczny baj DGW
                                była BKD+DSG '05 120kkm
                                była BXE '08 190kkm
                                no i nie ma :-)

                                Komentarz

                                • makog
                                  Rider
                                  • 2010
                                  • 345

                                  #41
                                  No dzieki panowie za wyjasnienia, ale dlaej nie wiem na jakiej zasadzie dzialaja te 3 swieczki w ukladzie chlodzenia
                                  http://www.wimeb.markomp.net
                                  Już nie moja Skodzina
                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=31952

                                  Komentarz

                                  • szkoda
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2005
                                    • 22543

                                    #42
                                    Zamieszczone przez makog
                                    No dzieki panowie za wyjasnienia, ale dlaej nie wiem na jakiej zasadzie dzialaja te 3 swieczki w ukladzie chlodzenia
                                    no one mają podgrzewać i podgrzewają płyn, ale przy tych temperaturach efekt jest mizerny.
                                    saport techniczny baj DGW
                                    była BKD+DSG '05 120kkm
                                    była BXE '08 190kkm
                                    no i nie ma :-)

                                    Komentarz

                                    • krzynol
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 11005
                                      • Superb II combi (3T5)
                                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                      #43
                                      także nagrzewnica elektryczna jest całkiem dobrym rozwiązaniem
                                      ja u siebie nie zauważam wahań temperatury, jak już się rozgrzeje do 90 (3-4km) to tak trzyma
                                      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                      poprzednie modele:
                                      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                      Komentarz

                                      • makog
                                        Rider
                                        • 2010
                                        • 345

                                        #44
                                        Krzynol, ale do OI chyba takich rozwiazan jak nagrzewnica elektryczna nie byly stosowane .
                                        http://www.wimeb.markomp.net
                                        Już nie moja Skodzina
                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=31952

                                        Komentarz

                                        • obrus
                                          Elegance
                                          • 2011
                                          • 783
                                          • Octavia II (1Z3)
                                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                          #45
                                          Mam takie pytanie. Jadę sobie do pracy, -25 st. C i jest ok, ale przed Chabówką jest zjazd - ok. 2 km i ja sobie powoli na III zjeżdżam, bez gazu. Przy takiej jeździe wskazówka temperatury spada mi z 90 na sam dół, natomiast ogrzewanie działa cały czas ok. W zeszłą zimą było podobnie (auto wtedy było nówką), choć z uwagi na łagodniejszą zimę temperatura spadała z 90 do 70st. C. Czy to normalne?

                                          Komentarz

                                          • szkoda
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2005
                                            • 22543

                                            #46
                                            Zamieszczone przez obrus
                                            Czy to normalne?
                                            z grubsza biorąc to jest tak jakbyś wyłączył silnik, IMO normalne.
                                            saport techniczny baj DGW
                                            była BKD+DSG '05 120kkm
                                            była BXE '08 190kkm
                                            no i nie ma :-)

                                            Komentarz

                                            • krzynol
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2007
                                              • 11005
                                              • Superb II combi (3T5)
                                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                              #47
                                              makog, nie było
                                              ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                              ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                              poprzednie modele:
                                              ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                              ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                              O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                              Komentarz

                                              • alxxx
                                                RS
                                                • 2010
                                                • 1823
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                                                #48
                                                Zamieszczone przez krzynol
                                                także nagrzewnica elektryczna jest całkiem dobrym rozwiązaniem
                                                ja u siebie nie zauważam wahań temperatury, jak już się rozgrzeje do 90 (3-4km) to tak trzyma
                                                Ja przed zimą miałem akcje termostat - czujnik + wymiana płynu. Teraz tak jak pisze @krzynol jak już chwyci 90 to tak jest cały czas.

                                                A co do opadania wskazówki przy hamowaniu biegiem itd to miałem tak jak tutaj piszecie tylko ze w listopadzie przy +15 stopniach spadało do 70-80stopni. Więc przy -20 to już ona (wskazówka) się powinna przekręcić dookoła :lol:
                                                VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                                                Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                                                Komentarz

                                                • Andja
                                                  Rider
                                                  • 2006
                                                  • 596

                                                  #49
                                                  Zamieszczone przez obrus
                                                  Mam takie pytanie. Jadę sobie do pracy, -25 st. C i jest ok, ale przed Chabówką jest zjazd - ok. 2 km i ja sobie powoli na III zjeżdżam, bez gazu. Przy takiej jeździe wskazówka temperatury spada mi z 90 na sam dół, natomiast ogrzewanie działa cały czas ok. W zeszłą zimą było podobnie (auto wtedy było nówką), choć z uwagi na łagodniejszą zimę temperatura spadała z 90 do 70st. C. Czy to normalne?
                                                  TTTM

                                                  jadę z pracy ok 7km przez miasto tem. ok 50-60st. wskakuję na A4 (ok3km) i temperatura osiąga 90st. zjazd z autostrady i ok 3km przez miasto i tem. spada do 70st.

                                                  diesle mają to do siebie, że przy jeździe z obciążeniem (np autostradą, prędkość ok 140-150) się szybciej nagrzewają. po mieście niestety ale 90st. trudno osiągnąć.

                                                  climatronic ustawiony na 3 diody i 18st. po jeździe autostradowej nawiew zmniejsza się na dwie diody.

                                                  Komentarz

                                                  • natash
                                                    RS
                                                    • 2011
                                                    • 2599

                                                    #50
                                                    Zamieszczone przez krzynol
                                                    także nagrzewnica elektryczna jest całkiem dobrym rozwiązaniem
                                                    ja u siebie nie zauważam wahań temperatury, jak już się rozgrzeje do 90 (3-4km) to tak trzyma
                                                    A ja niby mam nagrzewnice, nie wywala błędów i wahania na bank są, jak włączę ogrzewanie to spada temperatura na szafie, teraz nie pamiętam czy jak stoję na skrzyżowaniu czy jak jadę, ale chyba z nagrzewnicą, nie powinna wogóle spadać?

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...