Octavia I 1,6 AEE niby problem z komputerem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • saloow
    Classic
    • 2013
    • 15

    Octavia I 1,6 AEE niby problem z komputerem

    r2r, e noo... Nie było tak tragicznie... Głupio stracony gol w pierwszych minutach, ale reszta gry jak nie Nasza :P
  • dagger86
    Drive
    • 2012
    • 81

    #2
    Octavia I 1,6 AEE niby problem z komputerem

    Witam, Panowie (i Panie jeśli takowe tu są) ratujcie. Tydzień temu oddałem moja skodzinke do mechanika ponieważ nie chciała odpalic po tym jak stała cały weekend chociaż dobrze kręciła. Okazało się że do wymiany są świece, do ustawienia rozrząd (przestawiony zapewne przez zaciąganie) i co ciekawe dalej nie chodzi a dokładniej to nie gaśnie na wyższych obrotach, na niskich chodzi. Mechanik mówi że ciągle pojawia się błąd komputera. Powiedział że sprawdzi wszystkie napięcia kabelki wtyczki i jeśli będzie ok to będę miał do wymiany sterownik silnika. Toż to kosztuje w serwisie 2000 zł. Używane chodzą po około 300-600zł. Nie chce mi się wierzyć, że komputer zepsuł się od stania przez jeden weekend. Myślę, że mechanik po prostu nie wie co jest grane i dlatego najchętniej wymieniłby cały komputer. Czy ktokolwiek z Was ma jakieś pomysły lub podobne doświadczenia?

    [ Dodano: Czw 09 Lut, 12 12:16 ]
    tam jest mały błąd, powinno być "gaśnie na wyższych obrotach a chodzi tylko na niskich"
    1.6 102KM BFQ 2006r.+ LPG LR OMEGAS i 1.6 75KM AEE 2000r. Pb

    Komentarz

    • german81
      L&K
      • 2010
      • 1414
      • Octavia II combi (1Z5)
      • AUQ 1.8 20VT 180 KM
      • BZB 1.8 TSI 160 KM

      #3
      wiesz czy sa i jak sa to jakie błedy w sterowniku silnika .jest mozliwoesc ze komp sie sonczył
      diagnostyka vag 602-614-253

      Komentarz

      • Sebastian_M26
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 1823
        • Superb II (3T4)

        #4
        Ja bym go załatwił tak:
        -będąc przy nim, auto gaśnie
        - podłącza inny sterownik, silnik pracuje normalnie - płacę
        - podłącza inny sterownik, silnik gaśnie - niech sobie wsadzi ten komputer w ...

        Jak nie będziesz przy tym, to wsadzi inny sterownik i jak coś będzie dalej nie tak to będzie musiał znaleźć przyczynę, a i tak za wszystko klient płaci.

        ja bym wymienił:
        -świece
        -rozdzielacz+palec+kable
        -cewkę
        Seria 188KM/270Nm na 95RON

        Komentarz

        • dagger86
          Drive
          • 2012
          • 81

          #5
          Cewka, kopułka, przewody sprawdzone-OK. Świece nowe-sprawdzone-OK. Dziwi mnie strasznie ten komputer. Samochód był kupiony przez mojego teścia nowy z salonu w 2000 roku. Nie było z nim nigdy żadnych problemów oprócz zwykłych eksploatacyjnych wymian podzespołów jak paski, łożyska, klocki itd.

          [ Dodano: Czw 09 Lut, 12 13:45 ]
          Chyba zrobię tak jak radzi Sebastian_M26. Moje doświadczenie motoryzacyjne jak marne ale co nie co wiem. Wydaje mi się że komputer tak z dnia na dzień nie powinien paść. Dlatego nie dowierzam mechanikowi.
          1.6 102KM BFQ 2006r.+ LPG LR OMEGAS i 1.6 75KM AEE 2000r. Pb

          Komentarz

          • german81
            L&K
            • 2010
            • 1414
            • Octavia II combi (1Z5)
            • AUQ 1.8 20VT 180 KM
            • BZB 1.8 TSI 160 KM

            #6
            dagger86, najszybszym i naj pewniejszym rozwiazanie jest to co zaproponował Sebastian_M26, a komputer sie moze zepsóc w kadej chwili
            diagnostyka vag 602-614-253

            Komentarz

            • dagger86
              Drive
              • 2012
              • 81

              #7
              wizja wydania 2tys na nowy (a jestem zwolennikiem kupowania nowych części) przeraża mnie
              1.6 102KM BFQ 2006r.+ LPG LR OMEGAS i 1.6 75KM AEE 2000r. Pb

              Komentarz

              • german81
                L&K
                • 2010
                • 1414
                • Octavia II combi (1Z5)
                • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                • BZB 1.8 TSI 160 KM

                #8
                kupienie sterownika w ASO to jet nagłubsze co mozesz zrobic . uzywke z gwarancia rozruchowa kupisz za jedna dziesiatej ceny z ASO a wcale nie jest powiedziane ze ten uzywany sie szybciej popsuje jak nowy
                diagnostyka vag 602-614-253

                Komentarz

                • dagger86
                  Drive
                  • 2012
                  • 81

                  #9
                  Właśnie im dłużej przeglądam oferty używanych tym bardziej zaczynam się do tego przekonywać. Nowe części można kupować wtedy gdy ich koszt to 50-100zł a nie 2tys. Cóż poczekam aż mechanik potwierdzi że to wina sterownika silnika i poszukam jakieś dobrej używki
                  1.6 102KM BFQ 2006r.+ LPG LR OMEGAS i 1.6 75KM AEE 2000r. Pb

                  Komentarz

                  • Sebastian_M26
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 1823
                    • Superb II (3T4)

                    #10
                    Jeśli sterownik jest rzeczywiście uszkodzony, to wolałbym swój oddać do naprawy, niż kupować z niewiadomego pochodzenia co ostatnie 5 lat leżał w trawie na złomie.

                    Do sprawdzenia ciśnienie na listwie wtryskowej (3bar).

                    ja stawiam na cewkę.
                    Seria 188KM/270Nm na 95RON

                    Komentarz

                    • dagger86
                      Drive
                      • 2012
                      • 81

                      #11
                      Dzięki za pomoc. Dam znać co było nie tak jak tylko coś się dowiem. Chyba że się nie dowiem to napisze co już wyeliminowałem jako potencjalną przyczynę.
                      1.6 102KM BFQ 2006r.+ LPG LR OMEGAS i 1.6 75KM AEE 2000r. Pb

                      Komentarz

                      • JanuszSz
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 2835
                        • Superb II combi (3T5)

                        #12
                        Zamieszczone przez dagger86
                        gaśnie na wyższych obrotach a chodzi tylko na niskich"
                        Mogłeś mieć wodę w paliwie i gdzieś przymarzło,puszcza tylko minimalnie.Po wciśnięciu pedału gaśnie,bo nie dostaje paliwa.
                        Postaw auto w ciepłym miejscu na kilkanaście godzin i powinno odpuścić.Potem dolej na zbiornik benzyny 1/2l denaturatu.Denaturat zwiąże wodę i wódkę przepali
                        Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                        Komentarz

                        • gregor6
                          Rider
                          • 2008
                          • 488
                          • Volkswagen

                          #13
                          Ja myślę że tak jak kolega german81 napisał dobrze by było żebyś znał kod błędu wtedy można coś działać.
                          Tak mi teraz do głowy przyszło, że możesz coś mieć z układem paliwowym. Może filtr paliwa zatkany, pompa nawala albo tak jak JanuszSz pisze może woda się dostała do układu.

                          Komentarz

                          • dagger86
                            Drive
                            • 2012
                            • 81

                            #14
                            Filtr paliwa założyłem nowy zanim oddałem do octavke do mechanika. Droga paliwa do wtrysków też sprawdzona samodzielnie przeze mnie. Elegancko pompka pompuje, ciśnienie paliwa ok. Zapytam go o ten kod błędu.
                            1.6 102KM BFQ 2006r.+ LPG LR OMEGAS i 1.6 75KM AEE 2000r. Pb

                            Komentarz

                            • deviltomek
                              Ambiente
                              • 2010
                              • 246

                              #15
                              jesli mechanik stwierdza ze to przeskoczyl rozrzad robi to i nie pomoglo to olej takiego magika- bo doprowadzi do takiego stanu ze nic juz nie zrobisz w benzyniaku a szczegolnie przy AEE nie ma mozliwosci by rozrzad przeskoczyl przy zaciaganiu jak jest dobrze zlozony rozrzad. to nie jest diesel. nie rozumiem niskie obroty ma a przy wysokich gasnie? czy odwrotnie....byc moze pompa paliwa siada powodow moze byc 1000 nic nie kupuj bez pewnej diagnozy

                              Komentarz

                              • dagger86
                                Drive
                                • 2012
                                • 81

                                #16
                                Do tego wszystkiego jeszcze wyskakuje ciągle jakiś błąd komputera. Dzisiaj ma się ponownie za to zabrać i określić dokładną przyczynę. Jeśli mu się nie uda do jutra to zabieram samochód.

                                [ Dodano: Pon 13 Lut, 12 10:34 ]
                                Uwaga uwaga jutro fura do odebrania. Zapchany katalizator podobno.
                                1.6 102KM BFQ 2006r.+ LPG LR OMEGAS i 1.6 75KM AEE 2000r. Pb

                                Komentarz

                                • gregor6
                                  Rider
                                  • 2008
                                  • 488
                                  • Volkswagen

                                  #17
                                  Uwaga uwaga jutro fura do odebrania. Zapchany katalizator podobno.
                                  No w sumie to pasowało by do objawów. Jeżeli to katalizator, to niech Ci go wytnie i po problemie. Kasy też Ci trochę w kieszeni zostanie

                                  Komentarz

                                  • dagger86
                                    Drive
                                    • 2012
                                    • 81

                                    #18
                                    Fura odebrana wczoraj. Hm ciut jakby mocniejsza ale to zapewne zasługa ustawionego rozrządu, nowych świec i częściowo wyciętego katalizatora. Niestety przekłada się to na głośniejsza pracę. Chodzi trochę jak samochód WRC. Da się z tym coś zrobić? Tylko mi nie piszcie że jedyną receptą jest zakup nowego katalizatora ;P wjadę w weekend na kanał obejrzę tłumik bo może gdzieś jest jakaś dziurka.
                                    1.6 102KM BFQ 2006r.+ LPG LR OMEGAS i 1.6 75KM AEE 2000r. Pb

                                    Komentarz

                                    • gregor6
                                      Rider
                                      • 2008
                                      • 488
                                      • Volkswagen

                                      #19
                                      Jeżeli tłumik jest szczelny to pozostaje Ci wstawienie strumienicy w obudowie katalizatora lub oczywiście katalizatora, ale strumienica będzie zdecydowanie tańsza. U mnie też auto chodziło po zakupie jak WRC (czyli wyrcy, rycy, cescy :szeroki_usmiech ) i myślałem że to przez brak katalizatora ale okazało się, że miałem dziurę w łączniku elastycznym. Jest on w takim miejscu że często się przeciera jak zahaczysz podwoziem

                                      Komentarz

                                      • dagger86
                                        Drive
                                        • 2012
                                        • 81

                                        #20
                                        W piątek albo sobotę wjadę na kanał to obadam tłumik. A ta strumienica ile mniej więcej kosztuje i gdzie się ją wstawia? W sensie w którym miejscu?

                                        [ Dodano: Czw 16 Lut, 12 07:07 ]
                                        Sorry nie doczytałem-w obudowie katalizatora. Ale w jaki sposób to się robi? Dam radę sam czy znowu do mechanika?
                                        1.6 102KM BFQ 2006r.+ LPG LR OMEGAS i 1.6 75KM AEE 2000r. Pb

                                        Komentarz

                                        • gregor6
                                          Rider
                                          • 2008
                                          • 488
                                          • Volkswagen

                                          #21
                                          Zamieszczone przez dagger86
                                          Ale w jaki sposób to się robi? Dam radę sam czy znowu do mechanika?
                                          Sam nie dasz rady bo trzeba odciąć katalizator i w jego miejsce wspawać strumienice.

                                          Komentarz

                                          • Sebastian_M26
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2005
                                            • 1823
                                            • Superb II (3T4)

                                            #22
                                            A nie lepiej będzie wstawić uniwersalny katalizator, aby nie było problemu z przeglądem i kontrolą drogową oraz będzie dużej ciszej. Jakoś do AEE mało pasuje sportowy ryk wydechu...
                                            Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                            Komentarz

                                            • dagger86
                                              Drive
                                              • 2012
                                              • 81

                                              #23
                                              ten uniwersalny katalizator to droga impreza???
                                              1.6 102KM BFQ 2006r.+ LPG LR OMEGAS i 1.6 75KM AEE 2000r. Pb

                                              Komentarz

                                              • dagger86
                                                Drive
                                                • 2012
                                                • 81

                                                #25
                                                hm trzeba będzie pomyśleć o tym na wiosne. Mam do zrobienia szczęki hamulcowe z tyłu i cylinderki więc od razu kata też się wymieni. Dzięki za info.
                                                1.6 102KM BFQ 2006r.+ LPG LR OMEGAS i 1.6 75KM AEE 2000r. Pb

                                                Komentarz

                                                Pracuję...