r2r no podobne odczucia mam....
Spadek temperatury silnika na postoju 2.0 TDI
Zwiń
X
-
Spadek temperatury silnika na postoju 2.0 TDI
Witajcie !
Posiadam O2 z 2007 roku z silnikiem 2.0 TDI 103 kW z przebiegiem 83 tyś.
Mam taki problem, mianowicie:
- po przyjechaniu z trasy i pozostawieniu auta odpalonego z włączoną dmuchawą na max i ustawioną temperatura np. 19,5 (klimatronik) spada temperatura silnika z 90 w dół.
- zaobserwowałem także spadek poziomu płynu chłodzącego w zbiorniczku
Co może być przyczyną tego ?
Pozdrawiam
-
-
Zasada nr 1 - diesel chlodzi sie na biegu jałowym w przeciwienstwie do silnikow benzynowych, ktore sie w tym momencie tylko grzeja bo wolno chodzi pompa wody.
BKD ma bardzo duza sprawnosc i jest chlodniejszy od innych diesli. Grzeje sie znacznie wolniej od innych i szybko tez sie chlodzi. Zeby tak sie trwale nagrzal i temp nie spadala na swiatlach to musi byc albo powyzej 0C na zewnatrz, albo powyzej 30 minut jazdy i dobrego dogrzania. No chyba, ze jest -20C to wtedy nic nie pomoze, albo sie jedzie i jest cieplo, albo sie stoi i przydaloby sie webasto
Wiec nie masz sie czym przejmowac, u "nas" tez tak jest
Co do spadku poziomu plynu chlodniczego to nie panikuj od razu. Co prawda BKD znane jest z wadliwych glowic (szczegoly na roznych forach), ale nie kazego musi to spotkac, nie jest to czesty przypadek. Plyn chlodniczy tez w naturalny sposob odparowuje, zwlaszcza w zimie jak sie czesto grzeje/chlodzi. Nalezy sie martwic jesli wystapi trwaly ubytek ponizej min - kilkukrotnie. Poza tym jesli juz jest ubytek to przyczyn moze byc kikla, jakies nieszczelnosci w ukladzie, pekniete węże itd.Ja tu tylko sprzątam...
Komentarz
-
-
eee w dieslach to normalne. U mnie tez tak jest, ze jak stane to temperatura spada na chwile, a jak rusze to sie podnosi. U znajomego w toyocie to samo. Za pierwszym razem mialem ladnego zonka, ale poczytalem i juz wiem
Tak samo jak z tymi drucikami co przymarzaja i wywala czerwona kontrolke na blat... :P
Komentarz
-
-
Re: Spadek temperatury silnika na postoju 2.0 TDI
Zamieszczone przez marcin_sCo może być przyczyną tego ?"Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"
Komentarz
-
-
Miałem ubytek płynu aż kontrolka się zapaliła i dolałem tak że było więcej niż pół i dziś patrzę jest już na dolnym stanie na zimnym silniku (przejechane jakieś 1000 - 1200 km).
Nie wiem co mam z tym robić czy dolać i obserwować czy udać się do jakiegoś mechanika i niech sprawdzi szczelność.
Komentarz
-
-
marcin_s, to sporo Ci ubywa... Ja bym jednak sprawdzil stan glowicy, zobacz czy jak auto sie zagrzeje, to czy weze od i do chlodnicy sa twarde. Jesli tak, to uszczelka pod glowica jest do wymiany. Oby nie sama glowica Odezwij sie do kolegi piramida, bo mial przygody tez z glowica wlasnie w BKD.Jest: Kodiaq 2024 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline, Nissan Patrol 2.8 1992 Long, Ford Mustang 4.6 V8 2010
Było: Audi S6 Avant Quattro 4.2 340KM 420Nm, Octavia 2 2.0 TDI BMM 230KM 490Nm, Ford Mustang 3.7 2012 350KM, Nissan Patrol 2.8 1995 Long, Opel Astra G 1.6
Komentarz
-
-
marcin_s, bąbelek nie powinno być widac w zbiorniczku, sprawdz najpierw czy nie ma wycieków, jeżeli nie ma to albo uszcelka albo głowica, zapodaj preparat bo to nic nie zaszodzi a może pomóc :!:superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez marcin_sczy po odkręceniu korka zbiorniczka płynu chłodniczego ma wzrosnąć poziom płynu (rozgrzany silnik) czy ma się utrzymać taki poziom jak był przy zakręconym ?superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
Komentarz